Avoliitto vs. Avioliitto, onko väliä kumpi?

  • Viestiketjun aloittaja Naimis
  • Ensimmäinen viesti
morsian 2011
On väliä. Avioliitto tuo kuitenkin turvaa, jos vaikka jommalle kummalle tapahtuu jotakin. Olen myös sen verran vanhanaikainen että haluan olla miehelleni vaimo ;)
 
myös näin
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
ei ole väliä... ellei toisen puolison perintöä havittele.. tosi asissa se ei muuta, kun sukunimen ja OIKEUDEN PERINTÖÖN.
mulla oli yksi tuttu jolle tuli kauhee kiire, naimisiin kun mies peri omaisuutta. sattumaa tai ei mutta ennen sitä ei kiirettä ollut. lapsethan perii automaattisesti.. mutta jos et ole naimisissa et saa mitään.. jos ei ole erillistä testamenttiä.
 
morsian
Alkuperäinen kirjoittaja myös näin:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
ei ole väliä... ellei toisen puolison perintöä havittele.. tosi asissa se ei muuta, kun sukunimen ja OIKEUDEN PERINTÖÖN.
mulla oli yksi tuttu jolle tuli kauhee kiire, naimisiin kun mies peri omaisuutta. sattumaa tai ei mutta ennen sitä ei kiirettä ollut. lapsethan perii automaattisesti.. mutta jos et ole naimisissa et saa mitään.. jos ei ole erillistä testamenttiä.
No jos on lapsia niin ei leski saa kuitenkaan mitään.

Eiköhän ne avioliitot pitäisi solmia ihan muut asiat mielessä kuin perintö..
 
mie
ei tosiaan väliä.. muutenkin aijon pitää oman nimeni kaikesta huolimatta. ei tarvitse todistella olevani samaa sukua miehenkanssa. nimellä sitä hyväksyntää en kuitenkaan saa sen enempää. omana itsenäni kylläkin.. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Minulle ei ole henk.koht. väliä. Juridiset seikat voi hoitaa halutessaan muillakin keinoin.
ei voi hoitaa muilla seikoilla. Minulla ei ole ollut väliä, ennen kuin tapasin nykyisen mieheni. Hänen kanssaan tuli tunne, että tämä se on: elämänkumppani. 2 avoliittoa oli takana aiemmin (toisesta lapsi).
 
myös näin
Alkuperäinen kirjoittaja morsian:
Alkuperäinen kirjoittaja myös näin:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
ei ole väliä... ellei toisen puolison perintöä havittele.. tosi asissa se ei muuta, kun sukunimen ja OIKEUDEN PERINTÖÖN.
mulla oli yksi tuttu jolle tuli kauhee kiire, naimisiin kun mies peri omaisuutta. sattumaa tai ei mutta ennen sitä ei kiirettä ollut. lapsethan perii automaattisesti.. mutta jos et ole naimisissa et saa mitään.. jos ei ole erillistä testamenttiä.
No jos on lapsia niin ei leski saa kuitenkaan mitään.

Eiköhän ne avioliitot pitäisi solmia ihan muut asiat mielessä kuin perintö..
niinhän ne pitäs
 
Jenis
Tästä oli pitkä ketju tässä taannoin, ja loppujen lopuksi tultiin siihen tulokseen, että naimisissaolosta on hyötyä vasta sitten kun erotaan tai toinen kuolee :) Leskeneläke, perintöasiat jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Minulle ei ole henk.koht. väliä. Juridiset seikat voi hoitaa halutessaan muillakin keinoin.
Mutta avovaimo joutuu maksamaan esim. perintöveroa moninkertaisesti enemmän aviovaimoa (leskeä) enemmän.
Kyllä vaan, mutta jos edunsaajana on omaiset, eli lapset. Omaisuus on jaettu muuten, omistussuhteina.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Minulle ei ole henk.koht. väliä. Juridiset seikat voi hoitaa halutessaan muillakin keinoin.
ei voi hoitaa muilla seikoilla. Minulla ei ole ollut väliä, ennen kuin tapasin nykyisen mieheni. Hänen kanssaan tuli tunne, että tämä se on: elämänkumppani. 2 avoliittoa oli takana aiemmin (toisesta lapsi).
Eläke onkin ainut, mutten tarvitse mieheni eläkettä =) Muut asiat on hoidettu.
Ja kyllä mullakin on "se tunne" - yhdessä oltu kohta 20 vuotta :heart:
 
On mulle väliä, en muuten olisi naimisiin halunnut ja mennyt.
Juridisista asioista en ymmärrä tuon taivaallista, mutta me haluttiin naimisiin ihan vaan rakkauden vuoksi. Se oli niinku piste iin päälle. :heart:
 
vv
Mulle ei ole mitään merkitystä ollaanko naimisissa vai ei. Olen ihan yhtä sitoutunut sormuksen kanssa tai ilman. Pelkkä leskeneläke ei ole minulle riittävä syy. Mieheni sen sijaan haluaa naimisiin, joten olemme kihloissa ja häiden ajankohta on pohdinnassa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
ompas täällä laskelmoivaa porukkaa.. perinnöt vaan mielessä...
se että on mennyt naimisiin niin automaattisesti on perinnön perään vai?
Minä itse asiassa tarvitsisin leskeneläkkeen jos niin huonosti kävisi, että puoliso menehtyisi. Olen hoitanut vammaista lastamme kotona pitkään ja varmasti vielä vuosia, joten oma eläkekertymäni on pieni. Toivotaan kuitenkin etten koskaan tarvitse leskeneläkettä.
 
vierailija
Me vanhetaan ja mitä vaan voi elämässä sattua, kyllä se on kummankin etu jos ollaan naimisissa eikä avoliitossa ja toki ikävistäkin asioista on hyvä puhua ajoissa, jos jompikumpi joutuu esim. laitoshoitoon ym.
 

Yhteistyössä