Avon kauneuskonsultiksi ?

  • Viestiketjun aloittaja TTA tta
  • Ensimmäinen viesti
TTA tta
Tässä kysymäsi
Käykö tässä tarpeellinen ilmi ?
Avon on lopettanut eläinkokeiden käytön vuonna 1989 ensimmäisenä suurista kosmetiikan valmistajista.

"Käytämme turvallisuuden arvioinnissa hyväksemme ns. in vitro -tekniikkaa (koeputki/soluviljely) tai kliinisiä testejä (vapaaehtoisilla ihmisillä), kuten myös jo olemassaolevaa eläinkokeista saatua tietoa."

Avonin sivuilta kopioitu.
 
Joo, samahan tuli jo siinä yv:ssä ilmi. Minä haluaisin vastauksen jossa sanotaan että Avonin käyttämiä raaka-aineita ei testata eläimillä, Avonin valmistamia tuotteita ei testata eläimillä. Mutta tätä vastaustahan ei tule.

On Avonissa paljon hyvää verrattuna moneen muuhun firmaan. Ärsyttää vain se että kierrellään ja kaarrellaan, minun mielestä yritetään suoranaisesti huijata ostajia käyttämällä termejä ja ilmaisuja joita on vaikea ymmärtää.

Se pupu-logo siinä kuvastossa on liian lähellä tätä tunnusta: http://www.animalia.fi/Default.aspx?tabid=1407

Mutta olkoon tämä keskustelu minun puolestani tässä, siirryn kyselemään samoja kysymyksiä muilta kosmetiikkafirmojen edustajilta.
 
Kopsasin tähän animalian sivulta heidän "ehtonsa":
1. Yritys ei tee eikä teetä eläinkokeita, eikä ole osallisena eläimillä testaamisessa nyt eikä tulevaisuudessa.
2. Yritys ei osta ainesosia, valmistusreseptejä eikä tuotteita sellaisilta toimittajilta, jotka ovat tehneet tai teettäneet eläintestejä tai olleet osallisena eläintesteissä sen päivämäärän jälkeen, josta alkaen yritys on sitoutunut noudattamaan standardia.
3. Yrityksen on vaadittava kaikilta raaka-aineidensa toimittajilta säännöllisesti kirjalliset vakuutukset, joissa ne osoittavat täyttävänsä kohdassa 2 asetetut ehdot.
4. Yrityksen on läpikäytävä vähintään kolmen vuoden välein riippumaton tarkastus, jossa sen eläinkokeettomuus varmistetaan.

Avonhan oli ensimmäisten joukossa luopumassa eläinkokeista ja heille on tärkeää, että eläinkokeita ei käytetä. Avonilla ei nähdä tarpeelliseksi yittää saada kaikkien eläinkokeita vastustavien firmojen logoja takakanteen. Animalia on esimerkiksi yksi sellainen, jolla on tuossa yllämainitussa listassa sellaisia kohtia, joita avon ei voi saavuttaa juuri sen vuoksi, koska itse lopetti eläinkokeet ensimmäisten joukossa. Esim. kohdassa 2: "Yritys ei osta ainesosia, valmistusreseptejä eikä tuotteita sellaisilta toimittajilta, jotka ovat tehneet tai teettäneet eläintestejä tai olleet osallisena eläintesteissä sen päivämäärän jälkeen, josta alkaen yritys on sitoutunut noudattamaan standardia". Avon ei siis saisi ostaa ainesosiakaan sellaisilta yrityksiltä, jotka ovat vielä käyttäneet eläinkokeita avonin jo niistä luovuttua, vaikka kyseisessä yrityksessä ei eläinkokeita enää tehtäisi.

 

Yhteistyössä