[b]Auttakaa neuvotonta[/b]

DJJ
Muutimme vasta uuteen asuntoon. Naapurustossa asuu perhe, joilla on n viisivuotiastyttö. Aluksi ajattelimme, että ompa mukava lapsi, kun käy "moikkaamassa" aina. Nyt asiasta on tullut oikea ongelma. Meillä on huomattavasti nuorempi lapsi ja hänestä ei ole vielä leikkikaveriksi tytölle. Naapurustossa asuu tytölle omanikäistäkin seuraa. Hän käy lähes joka päivä pimpottelemassa oven takana ja kun kysyn, mitä asiaa hän sanoo vain: mä tulin vain moikkaan... Sitten katson ja kysyn oliko muuta asiaa, niin hän lähtee pois ja kiipeää lumikasan päälle tuijottamaan ikkunoista siisään. Tämä kuulostaa varmaan naurettavalta, mutta se on alkanut toden teolla häiritsemään. Joskus olen yrittänyt tehdä töitä, niin ovikellon on saatanut soida 7-9 kertaakin... JA aina sama mä tulin vain moikkaan. Mitä pitäisi tehdä??? Olen yrittänyt olla vähän etäinen, kun haluamme elää omaa elämää. Vanhemmille on turha sanoa. He kuulemman ovat "omanlaisiansa". Miten sanon tytölle, ettei hän loukkaannu? Kesä on edessä... Onkohan hetken rauhaa. Voi laittaa yksityisviestiä. Olen todella kiitollinen vastauksista. :flower:
 
Voi sanoa vanhemmille, mutta voi myös suoraan sanoa tytölle tuosta. Voi nätisti selittää, että ei hän voi tulla pimpottamaan koko aikaa tai kurkistella koko aikaa ikkunoista sisälle. Kyllä tuon ikäinen jo ymmärtää, kun vaan nätisti selittää asian.

Meillä oli vähän samanlaista ongelmaa edellisen kämpän aikana, mutta juteltiin naapuruston kersojen kanssa siitä. Sillä se selvisi ja loppus. Oli välillä erittäin häiritsevää.
 

Yhteistyössä