[b]etuajassa[/b]

Sulta kyselinkin tossa äsken että kuinka keskoseksi luokiteltiin ja joutuiko vauva olemaan missään hoidoissa?Kun ite en tiä että missä vaiheessa vauvan on turvallista antaa syntyä,mutta onneksi teillä on mennyt hyvin!Meillä melkein täysiaikaisina syntyneet. :heart:
 
Meillä esikoinen syntyi viikolla 35+2, keskosena siis. Pianoa oli 2545 ja pituutta 46 cm. Ensimmäienen viikko vietetiin TYKSissä keskolassa ja toisella viikolla päästiin kotikaupunkimme sairaalan lasten osastolle. Muuten pojalla ollut mitään ongelmis, paitsi ettei hän jaksanut vielä syödä itse. Niin ja mulla oli insuliini hoitoinen raskausdiebetes, joten sen takia olis joka tapauksessa teholle/keskolaan joutunut pariksi päiväksi ainakin. Nyt odottelen täällä toista. Huomenna on 37 viikkoa täynnä. Ihanaa!!!! Koko ajan ovat peloitelleet että tääkin tulee etuajassa tai muuta vastaava. Ei onneks tullut....
 
malla80 harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2005 klo 14:49 Santtuliina kirjoitti:
Sulta kyselinkin tossa äsken että kuinka keskoseksi luokiteltiin ja joutuiko vauva olemaan missään hoidoissa?Kun ite en tiä että missä vaiheessa vauvan on turvallista antaa syntyä,mutta onneksi teillä on mennyt hyvin!Meillä melkein täysiaikaisina syntyneet. :heart:
Mulle sanottiin neuvolassa että kunhan 37 viikolle pääset niin hyvä on. Eli vauva on sillon jo varmuudella niin kehittynyt ettei joudu happikaappiin tms. Virallisestihan 37 viikkoinen luetaan täysaikaseksi.

Mua varoteltiin ennenaikasuudesta mutta maanantaina tulee 37 viikkoa täyteen. :heart:
 
Adalmina
Meillä syntyi vajaa 4 kuukautta sitten poika raskausviikolla 35 + 4. Painoa 2450 g ja pituutta 48 cm. Meillä meni alusta alkaen kaikki erittäin hienosti, poika söi hyvin ja jo synnytyssalissa reippaasti rintaa lutkutti.. =) Oltiin jo pääsemässä kolmantena päivänä pois mutta poika kellastuikin ja joutui sinivaloon. Lopullisesti kuitenkin päästiin sitten kuudentena päivänä pois. Meillä ei siis oikeastaan mitään haittaa ole ollut tästä keskosuudesta. Kasvaakin jo aivan hienosti käyrillä, 3 kk neuvolassa mitat olivat 5980 g ja 61,8 cm. Pian 4 kk neuvola ja mahtaa pian olla jo 7-kiloinen jööti.. :D RUOKAHALU ON USKOMATON!! Yöt nukkuu syömättä, illalla kun laittaa nukkumaan, syö vasta kymmenen tunnin päästä sitä. Aivan uskomattoman ihana veitikka.. :heart:
 

Yhteistyössä