[b]TUO LAPSESI MINULLE HOITOON...[/b]

  • Viestiketjun aloittaja Lastenhoitaja
  • Ensimmäinen viesti
Lastenhoitaja
niin pääset vaikka kaupungille/ystäviä tapaamaan. Etsin myöskin ihan jokapäiväistä työtä. Eli:

Hei!
Olen 21-vuotias nainen Vantaalta Tikkurilasta. Perheeseeni kuuluu
avomies, koira ja haaveissa sekä suunnitelmissa elävä esikoisvauva.
Harrastuksiini kuuluu tällä hetkellä koiran kanssa lenkkeily,
sukulaisten ja ystävien tapailu, lukeminen, ruuanlaitto ja pianon
soittaminen. Olen ollut liikunnallisesti hyvinkin aktiivinen, mutta se
on vähän jäänyt tämän pienen perheen myötä taka-alalle=)

Kirjoitin ylioppilaaksi Kallion ilmaisutaidonlukiosta ja olen pyrkinyt
yliopistoon opettajakoulutuslaitokseen ja kotitalousopettajalaitokseen.
Vielä ei ole onnistanut, mutta vahvuuteni on se varmuus, jolla tiedän
tahtovani työskennellä lasten kanssa, tavalla tai toisella.
Työkokemustakin on ehtinyt kertyä. Kesällä 2002 toimin ohjaajana
Mannerheimin Lastensuojeluliiton järjestämässä lasten liikuntakerhossa.
Vastuullani oli iso lapsiryhmä mm. uimarannalla ja huvipuistossa.

2003 elokuusta vuoden 2004 toukokuuhun saakka toimin
koulunkäyntiavustajana Hietakummun ala-asteella Malmilla. Vastuullani
oli neljä luokkaa, joista yksi oli erityisluokka (dysfasia). Lisäksi
toimin usein opettajien sijaisena, pidin iltapäiväkerhoa
ekaluokkalaisille, osallistuin tapahtumien ja juhlien järjestämiseen
sekä valvomiseen ja sain loistavat arvostelut työtodistukseeni.

Seuraavana syksynä toimin erityisavustajana Pihlajamäen päiväkodissa,
eskareiden erityisryhmässä. Varsinaisesti vastuullani oli suloinen
autistipoika, mutta toki osallistuin myös muun ryhmän hoitoon. Niin
ikään osallistuin hoidettavani asioita koskeviin kokouksiin sekä hänen
viikottaiseen toimintaterapiaan. Työtodistukseeni sain asteikon parhaat
mahdolliset arvostelut jokaisessa osiossa.

Kevään 2005 tein erilaisia sijaisuuksia kouluissa ja päiväkodeissa
Seure-henkilöstöpalvelun kautta.
Loppuvuoden 2005 hoidin ihanaa pikkuista Mariaa hänen kodissaan.
Maria oli 10kk aloittaessani työn. Nyt Marian äiti kuitenkin jatkaa
itse tytön hoitoa.

Olen aivan ehdottoman rehellinen ja luotettava työntekijä. Vahvuuteni
lasten kanssa työskennellessä on kykyni ottaa lapsi vastaan omana
itsenään, eläytyä kunkin lapsen maailmaan ja tukea heitä omassa
persoonassaan. Lastenhoito ei ole minulle pelkästään elannon
hankkimista, vaan vähintään kutsumus:eek:len kiintynyt ja oppinut
rakastamaan joka ikistä lasta, jota olen hoitanut, puutteineen ja
hankaline puolineen. Koen sekä velvollisuudekseni että myöskin
etuoikeudekseni saada paneutua kunkin lapsen kasvatukseen ja ohjaukseen
kaikella taidollani ja koko läsnäolollani. Parasta palautetta
työnantajiltani olenkin saanut empaattisesta ja kuuntelevasta
suhtautumisestani lapsiin.

Ota yhteyttä!

jasuha@gmail.com
 
hälytyskelloja
.. kilsee ja kovaa. Millainen oli oma lapsuutesi? Suhde äitiin, isään?

Olen liian usein kohdannut sen tosiasian, että taiteellisesti ja ilmaisutaidolliset ihmiset sekä lastenhoitoalan ihmiset ja opettajat, sossualan ihmiset jne jne - ovat psyykkisesti hauraita, heillä on taustalla paljon semmosia kokemuksia, jotka vaativat jossain vaiheessa psykoterapiaa. En tätä puolta moiti, vaan sitä että hoitoa tarvitsevat ihmiset sitten, kun eivät itseään tiedosta, hakeutuvat hoitamaan muita ihmisiä jotta voivat hoitaa siinä samalla omia traumojaan. Jossain vaiheessa tulee seinä vastaan. Aidosti he aina ovat muita hoitamassa, mutta taustalla on jotain traumaa, vajetta jne.
Ihan oikea elävä vauva. Niinpä niin.
Nimimerkillä kyynikko ja tästähän ap ja kannatusjoukot hyppivät takajaloilleen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2006 klo 10:24 hälytyskelloja kirjoitti:
Olen liian usein kohdannut sen tosiasian, että taiteellisesti ja ilmaisutaidolliset ihmiset sekä lastenhoitoalan ihmiset ja opettajat, sossualan ihmiset jne jne - ovat psyykkisesti hauraita, heillä on taustalla paljon semmosia kokemuksia, jotka vaativat jossain vaiheessa psykoterapiaa.

:eek: Vähän maalaisjärkeä, kiitos.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2006 klo 10:24 hälytyskelloja kirjoitti:
.. kilsee ja kovaa. Millainen oli oma lapsuutesi? Suhde äitiin, isään?

Olen liian usein kohdannut sen tosiasian, että taiteellisesti ja ilmaisutaidolliset ihmiset sekä lastenhoitoalan ihmiset ja opettajat, sossualan ihmiset jne jne - ovat psyykkisesti hauraita, heillä on taustalla paljon semmosia kokemuksia, jotka vaativat jossain vaiheessa psykoterapiaa. En tätä puolta moiti, vaan sitä että hoitoa tarvitsevat ihmiset sitten, kun eivät itseään tiedosta, hakeutuvat hoitamaan muita ihmisiä jotta voivat hoitaa siinä samalla omia traumojaan. Jossain vaiheessa tulee seinä vastaan. Aidosti he aina ovat muita hoitamassa, mutta taustalla on jotain traumaa, vajetta jne.
Ihan oikea elävä vauva. Niinpä niin.
Nimimerkillä kyynikko ja tästähän ap ja kannatusjoukot hyppivät takajaloilleen.

Relax...hänhän vain mainostaa itseään...nykyäänhän pitää just kehua=myydä itseään jos haluaa duunia.Ihan hyvä idea laittaa tänne nettiin ilmotus!!!
Oishan se voinut olla vaik kaupan seinällä....
Jos kellot kovasti kilisee niin kannattaa pysyä kaukana.Itsekin olen tehnyt lastenhoitokeikkoja seurelle...
 
voi ei
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2006 klo 10:24 hälytyskelloja kirjoitti:
.. kilsee ja kovaa. Millainen oli oma lapsuutesi? Suhde äitiin, isään?

Olen liian usein kohdannut sen tosiasian, että taiteellisesti ja ilmaisutaidolliset ihmiset sekä lastenhoitoalan ihmiset ja opettajat, sossualan ihmiset jne jne - ovat psyykkisesti hauraita, heillä on taustalla paljon semmosia kokemuksia, jotka vaativat jossain vaiheessa psykoterapiaa. En tätä puolta moiti, vaan sitä että hoitoa tarvitsevat ihmiset sitten, kun eivät itseään tiedosta, hakeutuvat hoitamaan muita ihmisiä jotta voivat hoitaa siinä samalla omia traumojaan. Jossain vaiheessa tulee seinä vastaan. Aidosti he aina ovat muita hoitamassa, mutta taustalla on jotain traumaa, vajetta jne.
Ihan oikea elävä vauva. Niinpä niin.
Nimimerkillä kyynikko ja tästähän ap ja kannatusjoukot hyppivät takajaloilleen.
Ja täällä taas koti psygologi vauhdissa. oikein diagnoosit ja kaikki vento vieraista ihmisistä :LOL:
 
hihi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2006 klo 14:52 Lastenhoitaja kirjoitti:
Hei!
Olen 21-vuotias nainen Vantaalta Tikkurilasta. Perheeseeni kuuluu
avomies, koira ja haaveissa sekä suunnitelmissa elävä esikoisvauva.
...ja sitäpaitsi eikös tuo "elävä" viittaa "haaveissa ja suunnitelmissa elävä" eli vauva, joka elää kirjoittajan haaveissa ja suunnitelmissa.
Eiköhän nyt jokaisen luulisi ymmärtävän ettei kirjoittaja halua korostaa haluavansa ELÄVÄÄ vauvaa.... :LOL:
 
jeps
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2006 klo 13:36 hihi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2006 klo 14:52 Lastenhoitaja kirjoitti:
Hei!
Olen 21-vuotias nainen Vantaalta Tikkurilasta. Perheeseeni kuuluu
avomies, koira ja haaveissa sekä suunnitelmissa elävä esikoisvauva.
...ja sitäpaitsi eikös tuo "elävä" viittaa "haaveissa ja suunnitelmissa elävä" eli vauva, joka elää kirjoittajan haaveissa ja suunnitelmissa.
Eiköhän nyt jokaisen luulisi ymmärtävän ettei kirjoittaja halua korostaa haluavansa ELÄVÄÄ vauvaa.... :LOL:
Voisi ottaa näin alkuun vaikka nuken, semmosen joka pissaa ja itkee. Se on melkein kuin elävä. Sitten siinä rinnalla voisi pitää kotonaan näitä hoitolapsia, ne kun on niin kivoja ja ihan oikeita, ja ap on vielä niin taitava kaikenlaisessa toiminnassa.
Ihan oikea koira on myös kiva näin alkuun vauvan korvikkeeksi.
Sitten kun harjoiteltu tarpeeksi, voi alkaa hankkia itselleen sitä ihan oikeaa, elävää, vauvaa, joka on varmasti ihan yhtä söpö ellei sitten söpömpikin ja rakkaampikin kuin vauvanukke. :LOL:
 
Opetelkaa
Nimim. voi ei: kotipsykologi on yhdyssana, ja ensin k, sitten g... Samoin ventovieras on yhdyssana. Hyvän äidinkielen taidon omaavana on usein rasittavaa lukea näitä kommentteja kun ihmiset eivät osaa suomen kielioppia !!

 
rontukka
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2006 klo 15:22 jeps kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2006 klo 13:36 hihi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2006 klo 14:52 Lastenhoitaja kirjoitti:
Hei!
Olen 21-vuotias nainen Vantaalta Tikkurilasta. Perheeseeni kuuluu
avomies, koira ja haaveissa sekä suunnitelmissa elävä esikoisvauva.
...ja sitäpaitsi eikös tuo "elävä" viittaa "haaveissa ja suunnitelmissa elävä" eli vauva, joka elää kirjoittajan haaveissa ja suunnitelmissa.
Eiköhän nyt jokaisen luulisi ymmärtävän ettei kirjoittaja halua korostaa haluavansa ELÄVÄÄ vauvaa.... :LOL:
Voisi ottaa näin alkuun vaikka nuken, semmosen joka pissaa ja itkee. Se on melkein kuin elävä. Sitten siinä rinnalla voisi pitää kotonaan näitä hoitolapsia, ne kun on niin kivoja ja ihan oikeita, ja ap on vielä niin taitava kaikenlaisessa toiminnassa.
Ihan oikea koira on myös kiva näin alkuun vauvan korvikkeeksi.
Sitten kun harjoiteltu tarpeeksi, voi alkaa hankkia itselleen sitä ihan oikeaa, elävää, vauvaa, joka on varmasti ihan yhtä söpö ellei sitten söpömpikin ja rakkaampikin kuin vauvanukke. :LOL:

Niinkuin kaikki tämän palstan yh:t on tehneet ennen sitä ensimmäistä, oikeaa, elävää lasta.
 
rontukka
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2006 klo 10:24 hälytyskelloja kirjoitti:
.. kilsee ja kovaa. Millainen oli oma lapsuutesi? Suhde äitiin, isään?

Olen liian usein kohdannut sen tosiasian, että taiteellisesti ja ilmaisutaidolliset ihmiset sekä lastenhoitoalan ihmiset ja opettajat, sossualan ihmiset jne jne - ovat psyykkisesti hauraita, heillä on taustalla paljon semmosia kokemuksia, jotka vaativat jossain vaiheessa psykoterapiaa. En tätä puolta moiti, vaan sitä että hoitoa tarvitsevat ihmiset sitten, kun eivät itseään tiedosta, hakeutuvat hoitamaan muita ihmisiä jotta voivat hoitaa siinä samalla omia traumojaan. Jossain vaiheessa tulee seinä vastaan. Aidosti he aina ovat muita hoitamassa, mutta taustalla on jotain traumaa, vajetta jne.
Ihan oikea elävä vauva. Niinpä niin.
Nimimerkillä kyynikko ja tästähän ap ja kannatusjoukot hyppivät takajaloilleen.
Annatko samanlaisen psykoanalyysin puhelimitse kaikille, jotka kaupan seinällä tarjoavat apuaan/hakevat työtä?

Onko kaikki hoitoalan ihmiset mielestäsi psyykkisesti hauraita jne. jne.
Taidat itse olla vähän vajaa :\|
 
voi ei
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2006 klo 21:04 Opetelkaa kirjoitti:
Nimim. voi ei: kotipsykologi on yhdyssana, ja ensin k, sitten g... Samoin ventovieras on yhdyssana. Hyvän äidinkielen taidon omaavana on usein rasittavaa lukea näitä kommentteja kun ihmiset eivät osaa suomen kielioppia !!
Voi voi mulla on usein kirjoitus virheitä, en viitsi korjata niitä vaikka usein myös itse huomaan ne.Minua ne ei häiritse.

Aika pienet asiat rasittaa jos toisten kirjoitus virheet kerran näin tekee. Tänne ei ole kuitenkaan mitään pääsy vaatimusta(yhdyssana?) kieliopin osaamisen suhteen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2006 klo 10:24 hälytyskelloja kirjoitti:
.. kilsee ja kovaa. Millainen oli oma lapsuutesi? Suhde äitiin, isään?

Olen liian usein kohdannut sen tosiasian, että taiteellisesti ja ilmaisutaidolliset ihmiset sekä lastenhoitoalan ihmiset ja opettajat, sossualan ihmiset jne jne - ovat psyykkisesti hauraita, heillä on taustalla paljon semmosia kokemuksia, jotka vaativat jossain vaiheessa psykoterapiaa. En tätä puolta moiti, vaan sitä että hoitoa tarvitsevat ihmiset sitten, kun eivät itseään tiedosta, hakeutuvat hoitamaan muita ihmisiä jotta voivat hoitaa siinä samalla omia traumojaan. Jossain vaiheessa tulee seinä vastaan. Aidosti he aina ovat muita hoitamassa, mutta taustalla on jotain traumaa, vajetta jne.
Ihan oikea elävä vauva. Niinpä niin.
Nimimerkillä kyynikko ja tästähän ap ja kannatusjoukot hyppivät takajaloilleen.
Onko mikään ihme, jos moni hyppii takajaloilleen. Yleistät niin, että paukkuu. Ei kai kaikki ilmaisutaidon, lastenhoitoalan, sossunihmiset ym. ole jotenkin psyykkisesti sairaita? Miten ihmeessä esim. päiväkoteihin saadaan tänä päivänä enää työntekijöitä? Aika omituinen ajatusmaaila. Toki ymmärrän skeptisyyden, mutta eikö tuo nyt ole jo liioittelua?
 
Leah79
Lastenhoitajalle:

Olet todella paljon ehtinyt noin nuoreksi, vastuullisia tehtäviä olet saanut hoitaa ja kirjoituksestasi näkee, että olet paneutunut tehtäviisi.
Saat olla ylpeä itsestäsi! Olet oikealla alalla, voi kun kaikki lasten ja nuorten parissa työskentelevät olisivat yhtä omistautuneita työlleen. Toivottavasti pian saat opiskelupaikan, ja tietenkin niitä töitä joita nyt olet hakemassa.

Et olisi valmis tulemaan töihin pohjois-savoon...?

Harmitti lukea tätä keskustelua, sinun työnhakuilmoitukseen ei täällä osattu suhtautua? Toivottavasti olet saanut positiivistakin palautetta, ja ennen kaikkea työtarjouksia.

Et varmaan odottanut analyysia lapsuudestasi... =) Hassu ihminen se joka sen kirjoitti, eipä onneksi kuulu omaan tuttavapiiriini vastaavanlaisia henkilöitä. Ettei vain ollut hiukkasen kateellinen...Eivät kaikki ole olleet sinun iässäsi yhtä reippaita, luotettavia ja tekeviä.

Mutta hyvää keväänjatkoa sinulle ja muutenkin, onnea valitsemallasi uralla :flower: Hienoa työtä teet!
 
onpas konstikasta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2006 klo 15:22 jeps kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2006 klo 13:36 hihi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2006 klo 14:52 Lastenhoitaja kirjoitti:
Hei!
Olen 21-vuotias nainen Vantaalta Tikkurilasta. Perheeseeni kuuluu
avomies, koira ja haaveissa sekä suunnitelmissa elävä esikoisvauva.
...ja sitäpaitsi eikös tuo "elävä" viittaa "haaveissa ja suunnitelmissa elävä" eli vauva, joka elää kirjoittajan haaveissa ja suunnitelmissa.
Eiköhän nyt jokaisen luulisi ymmärtävän ettei kirjoittaja halua korostaa haluavansa ELÄVÄÄ vauvaa.... :LOL:
Voisi ottaa näin alkuun vaikka nuken, semmosen joka pissaa ja itkee. Se on melkein kuin elävä. Sitten siinä rinnalla voisi pitää kotonaan näitä hoitolapsia, ne kun on niin kivoja ja ihan oikeita, ja ap on vielä niin taitava kaikenlaisessa toiminnassa.
Ihan oikea koira on myös kiva näin alkuun vauvan korvikkeeksi.
Sitten kun harjoiteltu tarpeeksi, voi alkaa hankkia itselleen sitä ihan oikeaa, elävää, vauvaa, joka on varmasti ihan yhtä söpö ellei sitten söpömpikin ja rakkaampikin kuin vauvanukke. :LOL:

MIkä ihme siinä on ettei ihmiset ymmärrä lukemaansa???? Missä kohtaa ap:n tekstissä puhutaan elävän vauvan hankkimisesta....Kuten jo kommentoin niin se sana ELÄVÄ viittaa HAAVEISSA JA MIELIKUVISSA ELÄVÄÄN vauvaan...eli haaveissa ja mielikuvissa hänellä elää se vauva, se esikoisvauva jonka hän joskus haluaisi....Niinkuin teillä kaikilla on ollut joskus unelmia, niin, vauvoistakin, ennen kun te olette niitä saaneet...eikö?????

Hei kamoon....onko se niin vaikea hyväksyä että ihmisellä on työkokemusta, koulutusta, hyvä itsetunto ja intoa etsiä itselleen töitä....!!!????
Minä en jymmärrä.
Toivottavasti ap saa hoidettavakseen häntä arvostavien työnantajien lapsia!
Lycka till!
 
Opettele itse
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2006 klo 21:04 Opetelkaa kirjoitti:
Nimim. voi ei: kotipsykologi on yhdyssana, ja ensin k, sitten g... Samoin ventovieras on yhdyssana. Hyvän äidinkielen taidon omaavana on usein rasittavaa lukea näitä kommentteja kun ihmiset eivät osaa suomen kielioppia !!
Kannattaa sinunkin vielä treenata, karvat nousevat pystyyn "omata"-verbin käytöstä. Ei todellakaan ole hyvää suomea ;) Ja ei, en yleensä toimi kielipoliisina, mutta aika noloa on moittia toisia, jos ei osaa itsekään ;) Jos haluat tosissaan loistaa, niin kannattaa treenata vielä itsekin niitä yhdyssanoja ja varsinkin pilkkusääntöjä.

Tärkeintä taitaa kuitenkin olla se ymmärretyksi tuleminen? Tuskin täällä papukaija-merkkejä jaetaan kieliopillisesti oikeista teksteistä? :p
 
hihi
On se hassua että ap kirjoittaa etsivänsä työtä ja loppujen lopuksi päädytään siihen, että ei osata kirjoittaa ilman kielioppivirheitä (auts,olikohan se yhdyssana????)
Enemmän mua huolettaa se, että ei ymmärretä kirjoitettua tekstiä tai että tehdään tahallisesti vääriä ja toista loukkaavia tulkintoja...jopa niinkin, että ruvetaan jonkun tekstin perusteella vetämään johtopäätöksiä jonkun lapsuudesta ja siihen kenties liittyneistä traumoista!!!!
HMMMMMM.
Mikähän jengiä vaivaa?
Itse olen harrastanut mm. peiliin tuijottamista ja oman käytökseni syvällisehköä pohdintaa ja suosittelen sitä monille muillekin :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.02.2006 klo 12:53 hihi kirjoitti:
On se hassua että ap kirjoittaa etsivänsä työtä ja loppujen lopuksi päädytään siihen, että ei osata kirjoittaa ilman kielioppivirheitä (auts,olikohan se yhdyssana????)
Enemmän mua huolettaa se, että ei ymmärretä kirjoitettua tekstiä tai että tehdään tahallisesti vääriä ja toista loukkaavia tulkintoja...jopa niinkin, että ruvetaan jonkun tekstin perusteella vetämään johtopäätöksiä jonkun lapsuudesta ja siihen kenties liittyneistä traumoista!!!!
HMMMMMM.
Mikähän jengiä vaivaa?
Itse olen harrastanut mm. peiliin tuijottamista ja oman käytökseni syvällisehköä pohdintaa ja suosittelen sitä monille muillekin :wave:
Näimpä!

Katkeroituneita? Oma opiskelu ja sivistäminen jäänyt vähälle, eikä kestetä sitä että joku osaa kirjoittaa CV:n.
 

Yhteistyössä