Beckin masennustesti

  • Viestiketjun aloittaja masennusko?
  • Ensimmäinen viesti
masennusko?
Mua ei suututa mikään, ei ilahduta mikään, mikään ei tunnu miltään. En saa tehtyä päätöksiä. Kaikki asiat huolettavat ja ahdistavat. Tulevaisuudessa pystyn näkemään vain esteitä ja vaikeuksia. En usko, että asiat voivat mennä parempaan enkä pysty käsittämään, että oloni voisi olla joskus toisenlainen. Alakuloisuus ja ahdistus tuntuvat normaaleilta olotiloilta. Voiko ihminen olla tunnistamatta itseään masentuneeksi, vaikka oma olo on paha?

Oletteko tehneet tuota Beckin testiä? Sain äsken 39 pistettä, yli 30 pistettä viittaa vaikeaan masennukseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja aletheia:
Tuota testiä käytetään myös terveysasemilla eli kannattaa ottaa ihan tosissaan. Itse olen ainakin tuon testin tehnyt lääkärin nenän edessä.
mä oon tehny ton joskus muutama vuosi sitten psykologin vastaanotolla, masennusepäilyn ja paniikkihäiriön vuoksi...silloin tulos oli tosin parempi. outoa, kun en edes itse tajunnut että olen noin masentunut taas :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Frost in the ground:
Alkuperäinen kirjoittaja aletheia:
Tuota testiä käytetään myös terveysasemilla eli kannattaa ottaa ihan tosissaan. Itse olen ainakin tuon testin tehnyt lääkärin nenän edessä.
mä oon tehny ton joskus muutama vuosi sitten psykologin vastaanotolla, masennusepäilyn ja paniikkihäiriön vuoksi...silloin tulos oli tosin parempi. outoa, kun en edes itse tajunnut että olen noin masentunut taas :(
Ei sitä itse ensimmäisenä huomaakaan välttämättä. Mullekin monesti iskenyt tulos päin naamaa.

:hug:
 
vieras
11 pistettä. Vuosi sitten sain reippaasti yli 20 pistettä, ja tiedän olleeni silloin tosi masentunut ja ahdistunut. Meni ohi ilman lääkkeitä, niinkuin aina itselläni tähän asti.
 

Yhteistyössä