Botoxia hampaiden narskutteluun? :O

Pitäskö tuota nyt uskoa, että botoxia käytetään hampaiden narskuttelun ehkäisemiseksi. Aloin etsimään tietoa hampaiden narskuttelusta eli bruksismista kun mun alahampaat tuntuu oudon teräviltä, ihan kuin ne olis kuluneet ja jotenkin hajonneet. Ja sitten tuolla luki että:

"Narskuttelun loppumisen takaa meidän klinikallamme suoritettava Botuliini(Botox)-hoito. Toimenpiteessä purentalihakseen molemmin puolin kasvoja ruiskutetaan 3-4 kohtaan/puoli pieniä määriä Botoxia. Sen seurauksena muutamassa päivässä purentalihakset rentoutuvat ja hampaiden narskutus loppuu. 2 viikon kuluttua voi tarvittaessa Botoxia lisätä jos tulos tuntuu olevan epätäydellinen. Useimmiten kerta-hoidolla saavutetaan pysyvän hampaiden narskutuksen loppumisen."

Hampaiden narskuttelu

Mä kun luulin että botoxia pistetään vain huuliin ynnä muualle :snotty:

Muilla kokemuksia narskuttelusta? Onko hampaat kuluneet ja miten niitä on hoidettu? Mun pitäis mennä pitkästä aikaa hammaslääkäriin varmaan, alkaa häiritsemään toi terävä kohta hampaassa.
 
"minä"
Narskuttelun loppumisen takaa suoritettava Botuliini(Botox)-hoito. Toimenpiteessä purentalihakseen molemmin puolin kasvoja ruiskutetaan 3-4 kohtaan/puoli pieniä määriä Botoxia. Sen seurauksena muutamassa päivässä purentalihakset rentoutuvat ja hampaiden narskutus loppuu. 2 viikon kuluttua voi tarvittaessa Botoxia lisätä jos tulos tuntuu olevan epätäydellinen. Useimmiten kerta-hoidolla saavutetaan pysyvän hampaiden narskutuksen loppumisen.

http://www.botuliiniklinikka.fi/sairaus_hammass.html
 
Botoxia! Voisin melkein kokeilla.. :xmas:
Menee nimittäin hermot tähän narskutteluun. Mulla on hätävarana öisin sellaset jääkiekkoilijan hammassuojat, jotka suussa on tosi epämukava nukkua. Ja jos niitä ei pidä, nukkuu joka tapauksessa huonosti, kun ei uskalla syödä tarpeeksi väsyttävää lääkettä, ettei vaan narskuta hampaita. Mulla lääke on pahentanut bruksismia, enkä oo normaalisti narskutellu näin paljoa. Yks hammas on lohjennut ja osa poskihampaista kuluneet paljon.

Jos narskutus häiritsee oikeasti paljon, voi hammaslääkäriltä kysellä tietysti purentakiskoja, mutta ne voi tulla aika kalliiksi. Hieronta voi auttaa myös, jos bruksaus johtuu niskajumista ja vaikeimmissa tapauksissa hl voi määrätä lihasrelaksanttia. Päivisin ei kannata jauhaa purkkaa, sillä se vaan pahentaa narskuttelua ja mulla ainakin kofeiini vaikuttaa niin, että alan purra hampaita yhteen hereilläkin, sen takia kahvikin on jäänyt multa.

Mie ainaki kokeilisin nuo kaikki keinot ensin, ennen ku siirtyisin hermomyrkkyihin. :snotty:
 
"niin"
Mullla on kisko käytössä öisin, se maksoi noin 150 euroa, tekeminen ei ole mitenkään mukavaa (varsinkaan jos on herkkä yökkäämään... ) mutta hampaiden narskutus on loppunut.
 
"siis"
miksei tehtäis julkisella? joudut odottamaan jokusen kuukauden että saat ajan,mutta kyllä julkisella tehdään kiskoja. sinun hampaistasi otetetaan jäljennökset,joten kiskosta tulee sopiva juuri sinun suuhusi.
 
[QUOTE="siis";21929505]miksei tehtäis julkisella? joudut odottamaan jokusen kuukauden että saat ajan,mutta kyllä julkisella tehdään kiskoja. sinun hampaistasi otetetaan jäljennökset,joten kiskosta tulee sopiva juuri sinun suuhusi.[/QUOTE]

Kyllähän ne tekis, mutta kyse on siitä, että ne hampaat pitää oikoa ennen sitä, tai sellasen käsityksen aika vahvasti sain. Ja sitä oikomista ei julkisella tehdä.
 
"joujou"
[QUOTE="niin";21929099]Mullla on kisko käytössä öisin, se maksoi noin 150 euroa, tekeminen ei ole mitenkään mukavaa (varsinkaan jos on herkkä yökkäämään... ) mutta hampaiden narskutus on loppunut.[/QUOTE]

Niin narskutus ei enää kuulu ja hampaat ovat suojattuina, mutta narskutuksen syy ei poistu tällä. Eli botoxia naamaan.... mulle alkaa ainakin riittää tämä narskutus ja oon valmis vaikka repimään kaikki hampaat irti että se loppuu. Mutta kuulostaako se sen jälkeen sitte siltä kuin järsisi ilmapalloa tms? :D narinarinari. vähä niinku narina-juustoa söis.
 
bruksaaja
vanha keskustelu mutta tietoa etsiessäni tähä n törmäsin. Mulla on paha bruksismi, jossa suurin ongelma on karsee kipu poskissa, päälaella, ohimoissa. Lisäksi niska&hartiaseutu aina jumissa tästä syystä.
Mä olen nyt kokeillut kaiken muun mahdollisen. Olen syönyt vuoden ajan lihasrelaksantteja (erilaisia) hirveet määrät särkylääkkeitä ja kipulääkkeitä, jossa olo olis edes siedettävä.
Olen käynyt kahdessa erilaisessa fysioterapiassa, josta toinen oli pään alueen kipuihin erikoistunut fyssari. Tämä hillitsikin oireita aika hyvin ja mulla oli lähes kivutonta aikaa se aika minkä fyssarilla kävin. Hoidot kun loppui niin pikku hiljaa kivut palasi takaisin.
Kunnan puolelle odottelin aikaa vuoden päivät hammaslääkäriin. Siinä välissä sit ostin sellaisen väliaikaisen purentakiskon, jonka ulkopuoli oli kovaa muovia ja sisäpinta pehmeää silikoni. Tämä auttoi kaikista parhaiten tähän mennessä, mutta ei vielä sekään vienyt kaikkea kipua pois.
Vihdoin sain vuodenvaihteen jälkeen ajan kunnalliselle ja sain sen omien mittojen mukaan tehdyn kovan muovisen purentakiskon. Ajoin ensin hiljaan kiskoja sisään parin tunia päivässä. Kuitenkin pakko sanoa, että edelleenkin tuo väliaikainen kisko on parempi kuin tämä kova (teknikon) tekemä kisko. Päälaki kipeytyy ihan hemmetisti tästä kovasta kiskosta.
No vaiva ei ole siis edelleenkään hallinassa ja kovaa bruksaamista takana jo 1,5 vuotta.
Sueraavaksi taitaa olla edessä siis tuo botox. Toivottavasti auttaa.
 
"hei"
heei mulla ollut 4 vuotta kisko ja pidän sitä koko ajan ja siti kaks hammasta purrut kuolioon .. jotakin ihan hirveää kipua koko ajan ja hammaslääkärissa käyntiä juurihoitojen takia.. eikä yhtään reikää!botuliinia varmaan purentalihaksiin heti kun uskaltaa!
 
vierailija
Hei!

Luin viestiketjuanne ja en nyt katsonut milloin olette kirjoitelleet, mutta tosiaa kävin tänään ottamassa leuka ja suu kirurgilla botox hoidon narskutukseen. Narskuttelen öisin ja todella kovaa ja kuulun kova äänisiin narskuttelijoihin, joilla on hyvin treenatut poskilihakset. tämän myötä se narskuttelu on myös tehnyt arkipäivistä yhtä tuskaa erilaisten kipujen kanssa. Söin myös lihasrelaksantteja pahinpina stressi aikoina (jotka väsytti) ja muutoin söin kipulääkkeitä niin että alkoin menemään jo liikaa. Olin lukenut hoidoista sattumalta jostain lehdestä ja löysin kauneushoitolan missä näitä tehdään mutta se ei kuulostanut silloin kovin hyvältä. Onneksi myöhmmin kun ongelmat paheni niin löysinkin soveliaamman hoidon toteuttajan ja uskalsin mennä hoitoon :) Hoito ei sattunut ja oli nopea toimenpide. Hoito on kallis mutta ajattelen sen niin että säästyy rahoja lääkärillä ramppaamisesta, lääkkeiden tuomista haitoista ja kaiken lisäks tulevaisuudess jos narskuttelen tähän tahtiin niin purentanivelet voi olla todella huonossa kunnossa vanhempana että olisi jotakin kulumaa tai muuta semmoista nivelissä, että pureminen ei onnistuisi. Mutta voin kertoa myöhemmin jos joitakin kiinnostaa niin kokemuksistani kun vaikutus alkaa ilmetä :)
 
vierailija
Hei!

Luin viestiketjuanne ja en nyt katsonut milloin olette kirjoitelleet, mutta tosiaa kävin tänään ottamassa leuka ja suu kirurgilla botox hoidon narskutukseen. Narskuttelen öisin ja todella kovaa ja kuulun kova äänisiin narskuttelijoihin, joilla on hyvin treenatut poskilihakset. tämän myötä se narskuttelu on myös tehnyt arkipäivistä yhtä tuskaa erilaisten kipujen kanssa. Söin myös lihasrelaksantteja pahinpina stressi aikoina (jotka väsytti) ja muutoin söin kipulääkkeitä niin että alkoin menemään jo liikaa. Olin lukenut hoidoista sattumalta jostain lehdestä ja löysin kauneushoitolan missä näitä tehdään mutta se ei kuulostanut silloin kovin hyvältä. Onneksi myöhmmin kun ongelmat paheni niin löysinkin soveliaamman hoidon toteuttajan ja uskalsin mennä hoitoon :) Hoito ei sattunut ja oli nopea toimenpide. Hoito on kallis mutta ajattelen sen niin että säästyy rahoja lääkärillä ramppaamisesta, lääkkeiden tuomista haitoista ja kaiken lisäks tulevaisuudess jos narskuttelen tähän tahtiin niin purentanivelet voi olla todella huonossa kunnossa vanhempana että olisi jotakin kulumaa tai muuta semmoista nivelissä, että pureminen ei onnistuisi. Mutta voin kertoa myöhemmin jos joitakin kiinnostaa niin kokemuksistani kun vaikutus alkaa ilmetä :)

Hei! Itellä ois botox-hoito edessä purentalihaksiin, niin kiinnostaisi tietää muutama asia:
Kävitkö kunnallisella vai yksityisellä?
Paljonko maksoi noin suunnilleen?
Monta käyntiä?
Ja millä paikkakunnalla? :)

Hienoa olisi jos vastaisit vaikka aikaa onkin kulunut jo jonkun verran.
Mutta muutkin kertokaa kokemuksianne jos teiltä niitä löytyy! :)
 
vierailija
Toivottavasti olette kaikki löytäneet jo avun narskutteluun, tavalla tai toisella. Kerron silti omasta kokemuksestani, ties vaikka siitä olisi jollekin apua.
En tiennyt purevani hampaita yhteen öisin, mutta hammaslääkäri totesi minun todennäköisesti tekevän niin; hampaani olivat siihen malliin kuluneet. Samalla sain selityksen siihen, miksi leukaniveleni olivat usein aamuisin kipeät ja päätäkin särki. Hammaslääkäri kehotti hankkimaan kiskot. Luin jostain, että bruksismia hoidetaan myös Botoxilla. Järkeilin, että lihaksen heikentäminen auttaisi mahdollisesti kiskoa paremmin päänsärkyyn, kisko kun ei kai lopeta leukojen jännittämistä...
Pistätin Botoxia puremislihaksiini ja vaiva poistui. Samalla muuten bodaamani Ridge Forreserin tyyppiset leukalihakseni pienenivät ja leukaperäni muoto jonkin verran muuttui.
 
vierailija
Ja vielä lisäys edelliseen: Itse menin suoraan yksityiselle lääkärille, koska jönnitin hermomyrkkyä ja halusin tekijän, jolla on laaja kokemus asiasta. Ko. lääkäri veloittaa vajaa kaksisataa käynnistä, päälle lääke (miinus kelakorvaus). Minulla lääke vaikuttaa neljä kuukautta. Käyn siis kolme kertaa vuodessa hoidossa. Kalliiksi tulee. Ajattelin seuraavaksi kysyä hoitomahdollisuudesta julkisella puolella.
 
vierailija
vanha keskustelu mutta tietoa etsiessäni tähä n törmäsin. Mulla on paha bruksismi, jossa suurin ongelma on karsee kipu poskissa, päälaella, ohimoissa. Lisäksi niska&hartiaseutu aina jumissa tästä syystä.
Mä olen nyt kokeillut kaiken muun mahdollisen. Olen syönyt vuoden ajan lihasrelaksantteja (erilaisia) hirveet määrät särkylääkkeitä ja kipulääkkeitä, jossa olo olis edes siedettävä.
Olen käynyt kahdessa erilaisessa fysioterapiassa, josta toinen oli pään alueen kipuihin erikoistunut fyssari. Tämä hillitsikin oireita aika hyvin ja mulla oli lähes kivutonta aikaa se aika minkä fyssarilla kävin. Hoidot kun loppui niin pikku hiljaa kivut palasi takaisin.
Kunnan puolelle odottelin aikaa vuoden päivät hammaslääkäriin. Siinä välissä sit ostin sellaisen väliaikaisen purentakiskon, jonka ulkopuoli oli kovaa muovia ja sisäpinta pehmeää silikoni. Tämä auttoi kaikista parhaiten tähän mennessä, mutta ei vielä sekään vienyt kaikkea kipua pois.
Vihdoin sain vuodenvaihteen jälkeen ajan kunnalliselle ja sain sen omien mittojen mukaan tehdyn kovan muovisen purentakiskon. Ajoin ensin hiljaan kiskoja sisään parin tunia päivässä. Kuitenkin pakko sanoa, että edelleenkin tuo väliaikainen kisko on parempi kuin tämä kova (teknikon) tekemä kisko. Päälaki kipeytyy ihan hemmetisti tästä kovasta kiskosta.
No vaiva ei ole siis edelleenkään hallinassa ja kovaa bruksaamista takana jo 1,5 vuotta.
Sueraavaksi taitaa olla edessä siis tuo botox. Toivottavasti auttaa.
 
vierailija
156
Hei, vieläkö täällä palstalla kukaan juttelee aiheesta?
Itse kärsinyt vuosia eikä mikään tunnu auttavan. Välillä vähemmän kipuja mutta harvemmin. Oireeni todella samat kuin sinulla.
Miten voit tätä nykyä?
Itselläni totaali jumissa niskahartia kaulakin. Leukapielet särkee, ovat väsyneet, poskilihakset leukapielissä kipeet ja jumissa ja kuin Ridge Forresterilla.
Vasen puoli pahempi, korvan takaa pitkä kaulalihas vihloo ja särkee ja rauhanenkin turpoilee ja kipuilee kun kunnolla kipeät lihakset.
Välillä oireet saa huolestumaan onko kyse vakavammasta mutta tämä(kin) viestiketju kuulostaa siltä että oireet tuttuja.
Itselläni kyllä myös niskahartia jumit ilman narskutteluakin olleet aina.
 
vierailija x
Hei! Itse olen vuosia pureskellut hampaitani yhteen yötä päivää niin, että hampaat kuluneet, leuat neliskanttiset ja niskat, kaula, kammonpohja aivan jumissa. Luin paljon bruksismin hoidosta botuliinilla ennenkuin uskalsin kokeilla. Syyskuun alussa rohkaistuin ja tein sen. Muutama viikko pistosten jälkeen tulokset alkoivat näkyä. Kasvoni kapenivat todella paljon, ja entinen neliöpääni olikin yhtäkkiä kaunis ja kapea. Heitin yölliset purentakiskoni menemään (eivät ikinä auttaneet muutenkaan) ja nukuin usean kuukauden sikeästi. Lisäksi heräsin aamuisi ilman päänsärkyjä. Ehdin jo tottua tuohon ihanaan oloon, mutta vaivat tulivat takaisin nyt reilu kolme kuukautta myöhemmin. Ehdottomasti aion ottaa botoksia leukoihin jatkossakin!
 
vierailija
Hei!Onko teillä kellään leukanivelen naksumista ja kulumista?Minulla välilevyt dislokoituneet anteriorisesti ja lähes kokonaan kuluneet pois. Suu naksuu ja en uskalla enää syödä oikein :( botuliinia menossa ottamaan mutta olen todella masentunut välilevyjen tilanteesta..
 
vierailija
Pitäskö tuota nyt uskoa, että botoxia käytetään hampaiden narskuttelun ehkäisemiseksi. Aloin etsimään tietoa hampaiden narskuttelusta eli bruksismista kun mun alahampaat tuntuu oudon teräviltä, ihan kuin ne olis kuluneet ja jotenkin hajonneet. Ja sitten tuolla luki että:

"Narskuttelun loppumisen takaa meidän klinikallamme suoritettava Botuliini(Botox)-hoito. Toimenpiteessä purentalihakseen molemmin puolin kasvoja ruiskutetaan 3-4 kohtaan/puoli pieniä määriä Botoxia. Sen seurauksena muutamassa päivässä purentalihakset rentoutuvat ja hampaiden narskutus loppuu. 2 viikon kuluttua voi tarvittaessa Botoxia lisätä jos tulos tuntuu olevan epätäydellinen. Useimmiten kerta-hoidolla saavutetaan pysyvän hampaiden narskutuksen loppumisen."

Hampaiden narskuttelu

Mä kun luulin että botoxia pistetään vain huuliin ynnä muualle :snotty:

Muilla kokemuksia narskuttelusta? Onko hampaat kuluneet ja miten niitä on hoidettu? Mun pitäis mennä pitkästä aikaa hammaslääkäriin varmaan, alkaa häiritsemään toi terävä kohta hampaassa.
Botoxia EI IKINÄ laiteta HUULIIN. Mistäköhän oot tollasen käsityksen saanut? Huuliin laitetaan elimistössä itsestään häviäviä ja hajoavia täyteaineita. Sen sijaan botulini eli Botox voi todellakin auttaa burksismin hoidossa, koska kyseessä on hermomyrkky, joka lamauttaa lihasta. Auttaa myös kulmikkaisiin leukalihaksiin, jotka kasvaneet niitä yhteen purtaessa.
 
vierailija
Hei!

Tulen jakamaan oman tarinani tänne, jos siitä on apua jollekin. Itselläni narskutus ei aiheuttanut niitä tyypillisimpiä oireita: päänsärkyä tms. Vaan minulla öinen pureminen heikensi yöunenlaatua ja olin päivisin ihan hirmuisen väsynyt ja saatoin nukkua jopa 12h yöunia. Ensin auttoi purentakisko, joka auttoi myös loistavasti leukojen lonksumiseen. Leukalihakset rentoutuivat ja bruksismi loppui ja jaksoin taas normaaleilla yöunilla. Kuukausien päästä yöpureminen alkoi kuitenkin uudelleen.

Tämän jälkeen botoxista löytyi vihdoin apu. Ensin kävin kauneushoitolassa ottamassa. Mutta siitä ei ollut apua. Onneksi en vielä tähän luovuttanut, vaan hakeuduin hammaslääkäriin, joka laittoi sitä minulle reilumman määrän ja poskien lisäksi ohimoihin. Pari pistos kertaa ja pystyn taas elämään normaalia elämää. Suosittelen muillekin. Ja mainittakoon vielä, että pahimmillaan yöpureminen teki leukalihakseni niin kipeiksi ja aroiksi, etten voinut edes syödä salaattia tai ruisleipää, kun oli liikaa pureksittavaa :/

Ja muille botuliinia ottaneille kysymys: Miten teillä vaikutus lähtee pois? Lähteekö yhtä hiljalleen kuin alkaakin? Käyttekö ottamassa uudet pistokset kun edellinen vielä vähän auttaa? Vai odotatteko että vaikutus lakkaa kokonaan?
 
vierailija
Hei!

Tulen jakamaan oman tarinani tänne, jos siitä on apua jollekin. Itselläni narskutus ei aiheuttanut niitä tyypillisimpiä oireita: päänsärkyä tms. Vaan minulla öinen pureminen heikensi yöunenlaatua ja olin päivisin ihan hirmuisen väsynyt ja saatoin nukkua jopa 12h yöunia. Ensin auttoi purentakisko, joka auttoi myös loistavasti leukojen lonksumiseen. Leukalihakset rentoutuivat ja bruksismi loppui ja jaksoin taas normaaleilla yöunilla. Kuukausien päästä yöpureminen alkoi kuitenkin uudelleen.

Tämän jälkeen botoxista löytyi vihdoin apu. Ensin kävin kauneushoitolassa ottamassa. Mutta siitä ei ollut apua. Onneksi en vielä tähän luovuttanut, vaan hakeuduin hammaslääkäriin, joka laittoi sitä minulle reilumman määrän ja poskien lisäksi ohimoihin. Pari pistos kertaa ja pystyn taas elämään normaalia elämää. Suosittelen muillekin. Ja mainittakoon vielä, että pahimmillaan yöpureminen teki leukalihakseni niin kipeiksi ja aroiksi, etten voinut edes syödä salaattia tai ruisleipää, kun oli liikaa pureksittavaa :/

Ja muille botuliinia ottaneille kysymys: Miten teillä vaikutus lähtee pois? Lähteekö yhtä hiljalleen kuin alkaakin? Käyttekö ottamassa uudet pistokset kun edellinen vielä vähän auttaa? Vai odotatteko että vaikutus lakkaa kokonaan?
Käyn itse ottamassa noin neljän kuukauden välein. Huomaan selvästi, kun botuliinin vaikutus lakkaa (hirveät päänsäryt, kaulan lihakset jumissa ja hampaat etenkin aamuisin arat)
Sen verran haluan vielä lisätä, että olen käynyt nyt pääkaupunkiseudulla useassa paikassa kokeilemassa, mutta tekijöissä on valtava ero. Suosittelen ehdottomasti käymään hammaslääkärillä, joka on erikoistunut purentaongelmiin ja bruksismiin. Esteettisissä paikoissa botuliinia laitetaan lähes poikkeuksetta pelkästään leuan purentalihaksiin, ja ohimo jätetään rentouttamatta. Tämä on suuri virhe, sillä leuan ja ohimon purentalihakset toimivat kimpassa. Päänsärkyni ovat vain pahentuneet pelkän leukalihaksen pistoksista, sillä se laittaa ohimon purentalihakset toimimaan kahta kauheammin. Eräässä paikassa lääkäri (ei hammaslääkäri) laittoi botuliinia liikaa leukaan (ja ilmeisesti väärään paikkaan?), sillä en saanut suuta kunnolla avattua kahteen kuukauteen. Onneksi sen vaikutus ei ole ikuinen, ja nykyään suu aukeaa.
Summa summarum: tämä on toimenpide, jossa hinnasta ei kannata tinkiä laadun kustannuksella. Kaikki eivät niitä todellakaan osaa laittaa. Oikeissa käsissä sen sijaan botuliini on paras apu omaan bruksismiini.
 
vierailija
Itse kävin tällä Terosella, joka siitä puhuu, ja lopputuloksesta tuli itku. Kannattaa muistaa, että seurauksista voi joutua kärsimään jonkun aikaa. Tapauksessani botoxia laitettiin vääriin kohtiin.
 
vierailijax
Laitan minäkin kommenttini tänne. On harmi että vain hyvin harva hammaslääkäri on tietoinen mahdollisesta bruksismin hoidosta botuliinilla. Onnekseni neurologini laittoi lähetteen kunnalliselle. Kesti vuoden päästä vastaanotolle. Nyt pistetty botuliinit ja odottelen josko tästä hoidosta saisin apua. Hampaat halkeilevat, lohkeilevat ja särkevät. Purentakisko on. Unettomuus vaivaa. Viimeisimpänä uniapnea ja TOS oireisto. Ehkä liittyvät bruksismiin? Niskat ja selkälihakset jumissa. Korvat soivat ja humisevat, välillä korvatulehduksen omaista kipua. Nyt viikon päästä pitäisi alkaa helpottaa. Poskilihakseni olivat kuulemma harvinaisen kovat, lääkärin/kirurgin oli vaikea saada oikealla puolella neulaa sisään lihakseen. No taitavat ollakin ainoat erinomaisesti treenatut lihakset meikäläisellä! Nyt pidän peukut pystyssä jotta purenta rentoutuu. Koitan muistaa käydä täällä kertomassa miten tämä homma etenee!
 
vierailija
Olen käynyt kolme kertaa ottamassa botoxia bruksismiin. Olen mies ja ikää liki 50 Aine vaikuttaa 4-6kk. Minulle on annettu pistoksia myös ohimolle. Viimeisimmällä kerralla sain 4 pistosta ohimoille (2 kummallekin puolelle) ja 2x7kpl leuan alueelle.
Käytössäni on SomnaMed:n hammaskisko (ollut jo yli vuoden) ja se suojaa hampaitani mutta bruksismia se ei ole lopettanut. Hammaslääkärini on todennut että botox todella toimii, tutkittuaan lihakset jotka liikuttaa hampaita yhteen, ennen botox-pistoksia ja botox-hoidon jälkeen. Hoito ei ole - kuten on todettu - halpaa mutta kyllä ne rahat voisi huonomminkin käyttää (ajella taksilla baariin ja takaisin ym).
 

Yhteistyössä