Brio Primo turvakaukalo

Ei ole kokemusta kyseisetä kaukalosta. Ilmeisen kätevältä vaikuttaa, mutta en löytänyt kyseisestä istuimesta yhtään tehtyä turvallisuustestiä, joten sen puolesta arveluttaa... Toki täyttää yleiset turvallisuuskriteerit, mutta jotenkin sitä haluaa omalle lapselle parasta mahdollista turvallisuutta =)
 
Ostimme viikko sitte pojallemme kyseisen kaukalon jalustan kera. Enpä ole havainnut tähän mennessä ainakaan mitään huonoa. Mua arvelutti kans se sen takia kun ei ole mitään turvallisuus testiä tehty. Olisin mielummin halunnut sen maxicosin mikä sai autoliiton testissä erinomaisen arvosanan mutta kun se maksoi 350e jalustan kanssa niin mies ei halunnut sitä ostaa ja lastentarvikemyyjä täti piti mua hulluna sen takia kun poika on kuitenkin jo yli 4kk eli ei niin kauaa kerkeis sitä käyttää että turhaan maksaa semmoisesta. Kyllä siihen poitsu hyvin mahtuu ja koitinkin sitä autoon kiinnitettynä poitsun kera ennen kun ostettiin se. Erikseen irtoo pyllynkoroke ja päätyyny (vai mikä lie onkaan) kun taas ainakin maxicosissa ne on kiinni toisissaan. Hyvältä vaikuttaa. Ja jos ette osta jalustaa niin koittakaa kiinnittää se autoon ennen kun ostatte. Meillä oli ennen brion kaukaloo maxicosi citi eikä kokeiltu kiinnittämistä omaan vaan se myyjä näytti siihen niitten testipenkkiin miten vyöt tulee ja sit omassa just ja just meni vyö kiinni niin että mä painoin kaukaloo penkkiin päin ja mies työnsi vyön väkisin kiinni. Mutta suosittelen jalustaa. se on TODELLA kätevä keksintö =)
 
No eipä ole testimenestystä Brio Primolla kun on uutuustuote joka on tullut myyntiin kesäkuun alussa. Luotan heidän ruotsalaisen suunnittelun laatuun. Myymälässä tehdyn vertailun perusteella Brion Isofix-uutuus on aivan samantasoinen kuin muutkin kalliimmat vaihtoehdot. Isofixin paras ominaisuus ei ole käytön helppous vaan kiinnitystavan ylivoimainen turvallisuus. Ajakaa varovasti niin kaukalo on "tarpeeton".
 

Yhteistyössä