Callanetics (vai miten se nyt kirjotettiin)

  • Viestiketjun aloittaja nainen
  • Ensimmäinen viesti
nainen
Heip!Onkos täällä vielä niitä joitain jotka harrastivat callaneticsia, esimerkiksi kirjan Unelmavartalo 30 päivässä tahtiin?Itse aloitin kyseisen ohjelman eilen.Itselläni ei ole periaatteessa ylipainoa(170cm/65kg)vaan kiinteytyminen on tavoitteena..Olisi kiva saada taas vatsalihakset näkyviin ;)

Eli siis onko kenelläkään ohjelma menossa tällähetkellä, tai onko kukaan tehnyt sen joskus?Mimmoisia tuloksia on tullut ja mitkä oli lähtökohdat?Kertokaa mulle vaan kaikki aiheeseen liittyvä :wave:
 
Maalisvauva
Kylla muistetaan!... Onhan kirjan julkaisemisesta jo aikaa, mutta se on ollut sellainen kotijumppa, johon olen palannut useasti, kun alkaa paikat valua taas maata kohti.

Olin ensin kriittinen kirjan nimen takia, silla se vaikutti liian lupaavalta ja markkinointihopotykselta. Mutta tuloksia tosiaan alkoi tulla nopeasti! Otin jopa mitat alussa, lanteet ja reidet ja vatsa pieneni huomattavasti. Lisaksi ryhti ja nivelten liikkuvuus parani. Ohjeet lantion "nostamisesta" seisoessa ja kavellessa ovat tosi hyvat ryhdin parantamiseksi.

Kaikkein pahimmat/parhaimmat ovat jalkojen kohotusliikkeet sivulle, lattialla istuen tai seisten. Muistuttavat balettiliikkeita. Ne on myos hankalimmat tehda, silla helposti liikerata menee vaarin. Se on erittain pieni liike, jonka taytyy tuntua kamalalta lihaksissa, muttei muualla. Muokkaa pakaroita ja reisia mahtavasti.

Avaa-sulje -liike tekee ihmeita vatsalle ja reiden sisapuolelle. Se vaan taytyy aloittaa tosi varovaisesti ja oltava kunnon tuki mista ottaa kiinni. Ei aina loydy kotoa sellaista, joten en voisi nyt tehda.

Hyva puoli ohjelmassa on myos se, etta kun tiettyyn kuntoon paasee, niin jatko-ohjelma on sopivan monipuolinen, jos haasteita kaipaa. Tai kun ohjelma on kunnolla hanskassa, niin pelkka yllapitoohjelma riittaa kunnon yllapitamiseksi. Ei tartte tuntitolkulla salilla heilua ja huhkia saadakseen vartalon kuntoon. Joskus aikapulan takia tein myos niin, kuten kirjassa suositeltiin, etta tein liikkeita pitkin paivaa pienissa patkissa.

Hyva kysymys ja muistutus, aloitankin sen jumpan kuntoutuakseni synnytyksesta! Taa jumppa toimii!
 
Mä aloitin Callaneticsin puolitoista vuotta sitten ja kyllä mä sitä reilun vuoden tein aktiivisesti. Juuri ton 30 pvä-kirjan mukaan.
Kyllä pakarat ainakin kiinteytyi (miehen mukaan) ja oleellisin ero minkä huomasin oli vatsa. Raskauden jälkeinen vatsamakkara hävisi ja jopa oli nähtävissä pientä sixpäckiä! Mä noista vatsalihasliikkeistä tykkään ja mulla on kyl ollu ihan hyvät vatsalihakset aina. Mutta nyt olin oikein ylpeä timmistä vatsasta!

Mutta.. :( Aloitin työelämän huhtikuussa ja nyt ei MUKA ole aikaa. Joka päivä päätän, että huomenna aloitan huomenna aloitan ja aina se jää...

Jos nyt ihan tosissani huomenna aloitan. Kuka lähtee mukaan?

On toi vatsakumpu näin kolmen ja puolen kuukauden tauon jälkee alkanu kasvaa..
 
Minä kaivelin eilen esiin 10 vuotta nuoremmaksi kymmenessä tunnissa, äidiltä saatu kirja. Ajattelin alkaa kohta jumppaileen kunhan nuo muksut nukahtaa. Kerran aikaisemmin olen tuon jumpan vetänyt läpi mutta siitäkin on jo 4 kuukautta aikaa :ashamed:
 
mulla oli toi 10vuotta nuoremmaksi kirja ja siis kun sillä aikananni tein niin se oli kyllä jotain uskomatonta. mulla lähti parissa kerrassa reisitä 6senttiä. mahasta 2senttiä. lantiosta 7cm.

en muista noita lukuja kunnolla,on tuolla laihdutusosoissa nipsu2merkillä callantines pinosa mutta siis ihan uskomattomia tuloksia. sitten aloin käymään salillla ja unohdin tuon ja sitten meni polvet ja lopetin salin mutta en oo saanut itseäni uudestaan niskasta kiinni :headwall:
 

Mulla oli lainassa kanssa tuo kirja ( se 10vuotta nuoremmaksi... )

Innolla aloitin,mutta ne liikkeet oli aikas hankalia . Tässä kirjassa paljon liikkeitä,jotka piti tehdä tangon kanssa,joten innokaan alkuhuuman jälkeen kirja jäi notkumaan sitten kaappiin... kunnes se piti palauttaa takas kirjastoon... :)
 
Vanha ketju mut hyvin voi tätä jatkaa. Alotin viime viikolla ton 10 vuotta nuoremmaksi 10 vuodessa ja todella rankkoja on jotkut liikkeet, eteenkin noi pakaroita ja lantiota muokkaavat liikkeet.

Viime syksynä tein ton 30 päivän ohjelman melkein kuukaudessa, jäi vaan pari päivää taukoa ja kyllä sekin oli tehokas mut ei mitään tähän verrattuna.

Otin mitat ennen kun alotin ja teen ihan piruttain niin että 10 kerran jälkeen tuun kertomaan uutiset. Tosin samalla tiputan painoa ja saan ens viikolla crosstrainerin. Mielenkiintosta nähdä millasta tulosta syntyy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana:
Otin mitat ennen kun alotin ja teen ihan piruttain niin että 10 kerran jälkeen tuun kertomaan uutiset. Tosin samalla tiputan painoa ja saan ens viikolla crosstrainerin. Mielenkiintosta nähdä millasta tulosta syntyy.
Miten siellä mittailut sujuu? Kerro meille kaikille!

Raskauspahoinvointini taitaa olla loppumassa ja pari kertaa olen jumpannut vatsoja, pakara-, jalka- ja käsiliikkeitä siitä kirjasta. Ulkomuistista, nuorempana jumppasin sitä tosi innokkaasti, hyvin on jääneet liikkeet mieleen. Sillai ihan kevyesti kyllä jumppasin tällä kertaa, kunto on laskenut huimasti ensimmäisen lapsen saannin jälkeen, kävelemällä vaan kuntoilen. :whistle: Mutta nekin parit kevyet kerrat tuntui, seuraavana päivänä oli tiukempi olo jaloissa ja käsissä! Aattelin koettaa raskausaikana tehdä helpompia pakaraliikkeitä siitä kirjasta, ne on suht lempeitä, kun rauhallisesti tekee. Etenkin käsivarran kiinteytysliike on hyvä, eipä muuta tarttee tehdä käsillensä, saa heti jäntevämmät käsivarret.
 
Nyt on pakko myöntää et pitää ottaa uus startti toivottavasti jo maanantaina.

Jumppasin ahkerasti noin viis kertaa, parin-kolmen päivän välein, sit mulle tuli aivan kauhee hammassärky. Vuosia sitten juurihoidettu hammas tulehtu ja jouduttiin uusimaan se juurihoito, melkein viikko meni ennen kun kipu oli kokonaan poissa. Siinä samassa jumppa jäi.

Paino on tippunu juhannuksesta 5 kiloa ja tossa viikolla kun mittasin niin vyötäröltä oli lähteny 8 cm ja muualta muistaakseni suunnilleen 3 cm, siis rintojen päältä ja alta, pallea ja lantio. Mulla jatkuu kolulu 25.8 ja jos mä siihen mennessä onnistusin ne 10 kertaa jumppaamaan niin olisin tyytyväinen. Täytyy ottaa uudet mitat maanantaina ja niistä sitten seurata miten käy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana:
Paino on tippunu juhannuksesta 5 kiloa ja tossa viikolla kun mittasin niin vyötäröltä oli lähteny 8 cm ja muualta muistaakseni suunnilleen 3 cm, siis rintojen päältä ja alta, pallea ja lantio.

Vau, hienoa! Tsemppiä jatkoon ja muista tulla kertomaan, kuinka sujuu! :flower:
 

Yhteistyössä