Cerazette pillerit

  • Viestiketjun aloittaja mami29
  • Ensimmäinen viesti
mami29
Onko kellään kokemusta näistä?
Itselläni toinen liuska menossa ja nyt jäi kuukautiset tulematta..raskaana en ainakaan omasta mielestäni ole.
Kertokaa omia kokemuksia te jotka olette pidempään näitä syöneet.
Yv:täkin saa laittaa!
 
oon syöny noita n. puol vuotta (en oo saanu aikaseks vaihtaa :ashamed: ) Imetyksen oon lopettanu melki 5 kk sitten ja sitä ennenkään en puhtaasti täysimetyksellä pitkään ollu. Nyt "menkat" tullu kolme kertaa ja ihan onnettomat.... Ei sillä et se niin haittais mut kyllä mulla on pinna niiiiin kireellä ihan koko ajan ja ei nyt oikeen muutakaan selitystä oo.. Joten vaihtoon kyllä lähtee heti kun saan aikaseks...
 
mami29
Kiitos vastauksistanne!
Mullakin hormoonit tekee temppujaan,mutta niin ne teki jo ennen noiden pillereiden aloitusta.
Mutta jahka saan aikaiseksi lopettaa tämän imetyksen niin heti vaihdan.
 
Mulla alkoi menkat melkein heti, kuin aloin niitä syömään.. sitten kestikin 3 viikkoa oli viikko taukoa ja taas alkoi ja kesti 2 viikkoa.. Koko ajan muutenkin tiputtelee.. Ihan per....tä koko pillerit. Aina kaikki muut pillerit sopinut.. Tarvis pian vaihtaa..
 
Minulla menossa kolmas luiska, eikä myöskään kuukautisia tai minkäänlaisia vuotoja ole ollut, paitsi n. 2 viikkoa pillereitten aloituksen jälkeen oli ihan normaalit kuukautiset, muttei siis sen j'lkeen. Eli en voi moittia kyllä vuotojen osalta noita pillereitä. Seksiä ei tosin tee pätkääkään mieli, mutta muuten mieliala tasaantui kyllä tuon alun jälkeen..
 
aargh!!! mä oon käyttäny niitä 5kk ja nyt lentää roskiin, soitan huomenna tohtorille, että jotain muuta kiitos. kuukautiset on kahden viikon välein, seksi ei kiinnosta tippaakaan, olen itkevä raivopää, masentaa helv.. lihonnu 10 kiloa, vaikka liikun säännöllisesti ja syön kevyemmin ja iho.. ei oo ennemmin ollu mitään ja tää aika on ollu ihan hirveää. koko ajan näppyjä, enemmän ja paljon enemmän. koko ajan on ollu hiusrajas "finnejä" ja nyt ne on levinny puoleen päähän ja ovat valtavia paiseita. tosi kivan näköistä.. oon sinnikkäästi käyttäny niitä kun oon kuvitellu, että hormonit tasaantuu aikaa myöten...
 
Jaaha, voiskohan munkin olotila sitte johtua noista pillereistä, oon koko ajan pahalla päällä, kiukuttelen miehelle. Melkein jo eron partaalla ollaan oltu ja mensuthan ei oo vielä alkanu vaikka synnytyksestä on jo kohta 8kk. Ja seksihalut tipotiessään! Nyt ajattelin kokeilla jättää ne vähäks aikaa pois ja kattoo muuttuuko mikään. Parin viikon päästä on meiän 8kk tytöllä neuvolalääkäri ja aion kysyä siltä näistä oireista! Onko muita joilla mensut on alkanu tosi myöhään synnytyksestä?!
 
Lapsellinen81
MÄ alotin just toisen liuskan ja mulla menee näkö! Oikeesti,en näe luke tekstejä,tieviittoja tms,silmissä menee vähän väliä joko valkoisia tai mustia raitoja. Niitä tulee tosi usein tuolla liikenteessä ja pelottaa koska kävelen suoraan jonkun auton alle kun valkea huiskaus poistaa auton näkökentästä. Lääkärin mielestä tämä on okei,mitäs muut ootte mieltä,uskallanko vaan lopettaa vaikka lääkkeeksi follikkelikystiin ne olen saanut.
 
Apua! Mulla on ollut Cezarette-näytepakkaus kaapissa jo kohta vuoden, kun en ole "uskaltanut" käyttää niitä, enkä taida uskaltaa edelleenkään!! Mua ei tosiaankaan huvita saada jos jonkinlaisia sivuoireita. Eli meillä luotetaan todennäköisesti edelleenkin keskeytettyyn yhdyntään. Onhan tuo toiminut jo kolme vuotta :)
 
Olen kohta kolme kuukautta syönyt Cerazettea. Muutama kuukausi synnytyksen jälkeen aloitin. Kaksi viikkoa syötyäni alkoi lievähkö vuoto, joka kesti melkein 2 viikkoa (menkkoja ei ollut vielä synnytyksen jälkeen muuten tullut). Välillä tuntui, että oli pinna tosi tiukalla. Mutta nyt ei pillereistä mitään valittamista, vuotoakaan ei ole sen jälkeen ollut. Tosin sen takia on nyt sitten jo yksi raskaustesti pitänyt tehdä. Ainoa miinus pillereistä on tällä hetkellä se, että ei oikein luota niiden ehkäisytehoon eikä sitten siksi, ja muutenkaan pillereistä johtuen, seksi oikein kiinnosta.
 
Mulla viides kiekko menossa.... Kuukaudesta kaks viikkoo (jos ei enempikin) vuotaa koko ajan. Muuta en oo oikeestaan huomannu... tosin tään vuodon takia seksielämä kärsii ja pää ku kuka hemmetti kestää jatkuvaa vuotoa koko ajan. Siteisiin ja tamppooneihin menee hirveesti rahaa. Lekurin mukaan tasoittuu ku puol vuotta on menny....eipä vaikuta siltä. Pitännee vissiin hommata kierukka.
 
Hei!
Minkä ikäisiä naisia täällä käyttää pillereitä?Mulla ennen diana nova ja oli hyvät tälle ongelma-iholle.Nyt lääkäri suositteli vaihtamaan cerazetteen.Alku puolivuotta oli hyvä,mutta nyt iho todella rasvainen ja tiputtaa vähän väliä.Reissuun pitäisi keväällä mennä,mutta kauhulla odotan tiputanko myös silloin.Kierukka ei sopinut...vuodin todella paljon.Laastari pysyi huonosti kiinni.Onko mitään pillereitä mitä37 vuotias voi käyttää?
 
Alkuperäinen kirjoittaja pöppönen:
Hei!
Minkä ikäisiä naisia täällä käyttää pillereitä?Mulla ennen diana nova ja oli hyvät tälle ongelma-iholle.Nyt lääkäri suositteli vaihtamaan cerazetteen.Alku puolivuotta oli hyvä,mutta nyt iho todella rasvainen ja tiputtaa vähän väliä.Reissuun pitäisi keväällä mennä,mutta kauhulla odotan tiputanko myös silloin.Kierukka ei sopinut...vuodin todella paljon.Laastari pysyi huonosti kiinni.Onko mitään pillereitä mitä37 vuotias voi käyttää?
Miksi niin monella on sellainen käsitys, että on olemassa joku ikäräjä, minkä jälkeen ei voi syödä pillereitä!!??
:eek: Mulle on kyllä aina gynekologit sanoneet, että pillereitä voi syödä aina vaihdevuosiin saakka!!
 
hei!
Minulle gyne sanoi,että iän takia pitäisi siirtyä kierukkaan tai sitten miettiä sterilisaatiota.Ainoa sopiva pilleri mitä voi enää syödä tässä iässä olisi cerazette. Alkuun tuntui tosiaan sopivalta,mutta nyt tiputtaa kokoajan ja vuodotkin runsaita.Tosi hankalaa,kun ikänsä syöny diane novaa tyytyväisenä ja sillä on voinut siirtää kuukautisia esim.yli kylpyläreissun.Milläs nyt varmistat ettei mene lomakin pilalle?apua kiitos :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja pöppönen:
hei!
Minulle gyne sanoi,että iän takia pitäisi siirtyä kierukkaan tai sitten miettiä sterilisaatiota.Ainoa sopiva pilleri mitä voi enää syödä tässä iässä olisi cerazette. Alkuun tuntui tosiaan sopivalta,mutta nyt tiputtaa kokoajan ja vuodotkin runsaita.Tosi hankalaa,kun ikänsä syöny diane novaa tyytyväisenä ja sillä on voinut siirtää kuukautisia esim.yli kylpyläreissun.Milläs nyt varmistat ettei mene lomakin pilalle?apua kiitos :(
No, onhan erikoinen lääkäri, en ole ikinä kuullutkaan moista!! :eek: Ite oon jo nelikymppinen ja mulla on pieni vauva ja aion kyllä aloittaa yhdistelmäpillerit, kun lopetan imetyksen. Mulle ei sovi cerazettit eikä kierukka..kokeiltu on molempia. Ja mulle tosiaan jokainen gyne, jolla olen käynyt, on sanonut, että pillereitä voi syödä sinne vaihdevuosiin saakka!! =)
 
Mulla neljäs laatta menos cerazette pillereitä ei kertaakaan menkkoja ollut,väsyttää vaan koko ajan hormoni häiriöön aloin syömään,muuten ollut tyytyväinen,mut alkanut tämä sairas väsymys mietityttämään...
 
Kahesti olleet käytössä, ekalla kerralla vuosi alkuun vähän aikaa koko ajan sitten loppui kokonaan. Toisella kerralla vuodot tuli säännöllisesti neljän viikon välein. Ehkäisytehoon en vaan enää luota, tuossa vieressä kun tuhisee 2kk tyttönen joka sai alkunsa vaikka söin noita =)
 
8kk:ta takana. Tosi hyvin käyneet, menkat jääneet pois. Kolmannen jälkeen ei yhdistelmät käyneet ollenkaan, kaikki halut meni yms. Nyt mietinkin, uskallanko Mirenaa kokeilla, ei käynyt täysin aiemmin..
 
Hei, täytän tänä vuonna 40, oli 4 vuotta hormonikierukka, joka toimi hyvin. Paitsi ei kyllä ollut seksihaluja.. Nyt olen syönyt Cerazettea viikon ja ihan hyvä olo on ollut, ehkä vähän turvonnut ja ruokahalu on parantunut ! Mulle sanoi tk-lääkäri, ettei suosittele sterilisaatiota, koska se lisää vuotoja. Kierukan kanssa oli ihan säännölliset vuodot, saa nähdä nyt miten menee tämän minipillerin kanssa. Mulle ei käy yhdistelmäpillerit, koska sain niistä pinnallisen laskimotukoksen toiseen jalkaan ennen raskautta, muuten ne olivat minulle hyvät. Microgynon oli merkki.
 

Yhteistyössä