Cerazette pillerit

  • Viestiketjun aloittaja mami29
  • Ensimmäinen viesti
minulla tuli alkuun muutaman kuukauden tiputtelu vuotoa n.2vkon välein sitten pidin tauon ja ootin ne menkat ja ekana menka päivänä cerezetin ja sen jälkeen ei vuotoja tullut ... siltin.3kk välein hain r-testin ja testasin aina aamusella ettei ollu vahinkoo päässyt käymään

nyt on pillerit olleet poissa helmikuun lopusta ja menkoja ei kuulu testasin toissa päivänä onnex oli nega

selkeitä sivu vaikutuksia ei mulla ollu syömään pilsuja aloin n.4kk synnytyksestä
 
Täällä kans kokemusta Cerazetestä. Kohta vuoden käyttö takana, eikä minkäänlaisia menkkoja. EI, EN VALITA :D , mutta kuitenkin aina takaraivossa tykyttää ajatus, onko tällainen tervettä... Jouduin vaihtamaan Cerazetet Yasminin tilalle korkean verenpaineen vuoksi, kontrollikäynti käsillä, jännittää onko paineet miksikään muuttuneet... :ashamed:
 
ihanaa en ole ainut. mä olen jo ihmetellyt miksi vaan koko ajan vuotoo, tosin pärjään kyllä noilla pikkuhousunsuojilla mutta hermot kireellä ja seksi ei maistu. Heti ma soitan kyllä gynelle., menee vaihton ja nopeaan.
 
hmmm. Kaivoin juuri kaapista avaamattoman 3 kk Cerazette-paketin. Tarkoitus oli kysyä jos joku täällä olisi halukas ostamaan paketin, itsellä ei ole enää käyttöä. Mutta eipä saaneet pillerit kovin hyviä suosituksia ;) Itse en koskaan aloittanut pillereitä, sillä seksihalut olivat alkuun niin vähissä että kortsut riittivät ja sitten jätettiinkin pian ehkäisy kokonaan pois, toinen saa tulla jos on tullakseen. Paketissa on parasta ennen -päiväys 2/2010, olen maksanut siitä 29,26 ?, 25 ?:lla voin myydä jos joku haluaa ostaa. Ei tarttisi roskiin heittää...

 
Mulla taitaa olla nyt vasta kolmne liuskaa takana, alussa oli tiputtelua viikon verran, mutta muuten ei ole ollut mitään. Itse siirsin koko ajan näiden aloitusta, sillä mulla on kaikki testatut e-pillerit tökännyt jossain suhteessa, ja ainakin itsellä oli käsitys, että tämä aiheuttavat oireita vielä enemmän. Kieltämättä naama ei kyllä ole kuin vauvan peppu, mutta kaipa se on vaan siedettävä...
 
Mulla kohta lopussa kakkos liuska ja mitään suurempaa valittamista ei oo. Hieman ajoittaista kireyttä ja jossain kohtaa päänsärkyä,sekin meni ohi. Eka menkat tosi niukat ja kesto viikko,tokat muutama päivä ja taas tosi niukat. Tiputtelua tms ei oo ollu yhtään.
 
Mulle määrättiin Cerazettet kun Mirena hormoonikierukka ei oikein sopinut. Sama hormoonihan noissa on niin olisi kuulemma kehon pitänyt aika samalla tavalla toimia. Mutta koko ajan tuntuu tulevan kaikkea uutta pikku ongelmaa esiin. Nyt vasta kolmas liuska meneillään. Iho selkeästi rasvaisempi, halut vähentyneet huomattavasti, mielialat heittelee jonkiverran (kylläkin vähemmän kuin mistään yhdistelmäpillereistä aikoinaan). Mirenan ollessa paikoillaan ei vuotoja alkuun tullut ollenkaan ja myöhemminkin vain 3kk välein hyvin niukasti. Mulle sanottiin että cerazetten kanssa pitäisi suht samalla tavalla tulla, mutta nyt olen kaks viikkoa vuotanut hyvin omituista vuotoa, mahakipuja ja muutamana päivänä hyvin runsasta ns klimppistä vuotoa. Sitä ennen aika rajut raskausoikeet n kuukauden ajan. Tänään olin kolmannen kerran asian takia lääkärissä ja verikokeet otettiin kun lääkäri epäili raskautumista ja alkuraskauden km! Jos kokeissa hcg arvot koholla niin ihan varmasti vaihdan samantien. Liikaa riskejä tuntuu olevan ja noi sivuvaikutukset muutenkin, vaikka mulla aika lievinä toisiin verrattuna tuntuu olevan... Silti liikaa huolta ja ongelmaa, mieluummin vaikka laskeskelen "varmoja päiviä"! Lääkäri itsekin sanoi mulle, että noissa ehkäisyteho pienempi kuin muissa. Ja pitäisi muistaa ottaa ihan samaan aikaan. Mainitsin että pari kertaa unohtunut ja noin n 3h myöhässä ottanut, lääkärin mielestä tarpeeksi jotta teho heikentyy ja raskautumismahdollisuus on. Toinen että tupakoin, kuulemma heikentää cerazetten tehoa! Mitä ihmettä? Kuin kukaan ei aikasemmin ole puhunut mitään? Ja kipeänä ollessa myös ehkäisyteho laskee! Jahans, tässä pahin flunssakausi meneillään ja itse ollut kipeänä yhteensä kolme viikkoa kahden kuukauden sisällä!
 
Pidin Cerazetestä taukoa noin 3kk hiotuksen takia, koska kesällä hiotti kamalasti lämmin sää muutenkin. Nyt aloitin taas niiden käytön ja heti alkoi menkat, plääh.. Outoja pillereitä, mutta jospa se tästä tasoittuu ! Mielialakin on kyllä aika vaihteleva nyt, mutta sekin voi johtua lähestyvästä joulusta.. Ja yöhiotus vaan jatkuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kehäkukka:
Alkuperäinen kirjoittaja pöppönen:
Hei!
Minkä ikäisiä naisia täällä käyttää pillereitä?Mulla ennen diana nova ja oli hyvät tälle ongelma-iholle.Nyt lääkäri suositteli vaihtamaan cerazetteen.Alku puolivuotta oli hyvä,mutta nyt iho todella rasvainen ja tiputtaa vähän väliä.Reissuun pitäisi keväällä mennä,mutta kauhulla odotan tiputanko myös silloin.Kierukka ei sopinut...vuodin todella paljon.Laastari pysyi huonosti kiinni.Onko mitään pillereitä mitä37 vuotias voi käyttää?
Miksi niin monella on sellainen käsitys, että on olemassa joku ikäräjä, minkä jälkeen ei voi syödä pillereitä!!??
:eek: Mulle on kyllä aina gynekologit sanoneet, että pillereitä voi syödä aina vaihdevuosiin saakka!!
Minä olen 31 ja minulle sanottiin ehkäisyneuvolasta että yhdistelmäehkäisypillerit ei enää oikein iänkään takia sovi (ja lisäksi minulla aurallinen migreeni).
 
Huoh!!Ei yhtään kannusta muiden kokemusket aloittamaan näitä...ei.
Joskus aikasemmin käytin yasmineja ja ne kävi ihan hyvin.Välissä en käyttänyt mitään kun tuli nuo kaks nuorempaa muksua.Nyt viimesen jälkeen käytin rengasta puol vuotta...muuten ihan ok..mut vei tunnon ja halut tyystin. :/ Kärsin ite ja ukkelikin siitä mahottomasti. :(
Kerkesin vkon syödä yazeja...kun mulle todettiin aurallinen migreeni...joka puhkes taas uudestaan puolentoista vkon tauon jälkeen kun alotin nuo pillerit...nyt jätin yazit vkon käytön jälkeen sit pois...ootan menkkojen alkavan nyt ja sit seuraavien menkkojen alussa pitäis alottaa nää cerazetet eikä kyl kiinnostas yhtään...kun lukee näitä teijän kokemuksia.. :(
Mä en halua et mun halut menee pois!!En haluu et mun hyvä iho rupee kukkimaan!!!En haluu et mun perä rupee vuotamaan jatkuvaan!!En haluu et pää menee sekasi!!Huoh..mut en haluu kyllä tulla raskaaksikaan!!huoh...Ilman en uskaltas olla ku tuun nii helposti raskaaks...pelata siis varmoilla...huoh....

MITÄ MÄ TEEN??!!

Kyllä tässä on ruettava miettii jomman kumman sterilisaatioita..en rupee näitä pillereitä syömään seuraavaa melkein 20 vuotta... :/ Mitään ehkäsyä siis...huoh.miks tää asian pitää olla nii vaikeeta???
Sit miehet narisee ku akat hyppii seinille...Miksköhän??!! :p
 
Mie aloitin vasta, mut seuraavana päivänä ekasta pilleristä kovia ylämahakipuja, kovat kuukautiskivut ja lorinalla vuotoa. Seuraavana päivänä toisen jälkeen vuoto loppui kuin seinään, maha kivut jatkui ja päätä särki. kolmannen jälkeen huolahti taas verta housuihin kunnolla ja maha meni ripulille. kivut jatkui mut lievempinä, päätä särkee. Nyt 4 pillerin jälkeen vuoto loppui taas kuin seinään. Mahassa satunnaista kipua mut ei enää niin kovaa. Vatsa edelleen hellänä ja lievää päänsärkyä. Mutta katsellaan nyt eteen päin mitä tulee.
 
5 kuukautta olen syönyt ja joka toinen viikko vuotaa ja joka toinen viikko on taukoa. Alkaa kyllästyttää, mutta halut ei ole näillä kadonnut, toisin kuin yhdistelmäehkäisyllä ja renkaalla. Verenpaine on myös pysynyt kurissa. Ja paino:) Joten ajattelin vielä katsoa, josko nuo menkat asettuisi sen lupaaman puolen vuoden jälkeen.
 

Yhteistyössä