Cerazette

Jenni
Hei, vaihdoin cerazetteen, koska ns. tavallisia estrogeenia sisältäviä yhdistelmäpillereitä ei saa nykyisten suositusten mukaan käyttää, jos on todettu aurallinen migreeni.
Mulla tuli sivuvaikutuksena lievä akne, mikä on harmillista... mutta siedettävää. Samoin paino on noussut vuodessa 7kg... mikä voi johtua ihan mistä tahansa. Päänsärkyjä ei ole kuten entisillä pillereillä (Yasmin ja Diane Nova) eikä myöskään kiusallista ihon ja limakalvojen kuivamista jotka vaivasivat entisten pillereiden aikaan. Mielialakin on nyt parempi, mistä se sitten johtuukaan.
Pohdin kuitenkin sitä, että kun ei ole ollut kuukautisia lähes vuoteen, kuinka pian pillereiden lopettamisen jälkeen kuukautiset tulevat ja voin tulla raskaaksi ? Onko muila tästä kokemusta?
 
Minulla on 3 liuska cerazettea menossa. menkat alkoi 2 viikkoa aloituksen jälkeen ja kierto oli "normaali". sitten kierto olikin vain 11 päivää ja nyt vuotanut 18 päivää. Lopettaminen on kyllä usein käynyt mielessä.
 
ei voi olla totta
huh huh, mulla myös kyseiset pillerit ja IHAN samat oireet ku monella muulla, kauheita raivareita oikein itelläniki pelottaa kuunneella itteä :/ ja sitte nyt on vuotanu paikat kohta 2 viikkoa putkeen...Mikähän siinä on että lääkärit heti ensimmäisen ehdottaa juuri tätä pilleriä ja sitten se on kuitenkin monelle SUURI pettymys ja ISO vaiva! Noh, onneksi saan alottaa seuraavista menkoista yhdistelmä pillerit (jos ne seuraavat menkat alkaa ikinä ja nämä nykyiset loppuu!) *toivossa on hyvä elää* :whistle:
 
Minä ainakin päätin että jos vuoto ei lakkaa viikon kuluessa niin en osta enää uutta satsia. Syön liuskan loppuun ja jos vuoto lakkaa niin haen sitten uuden satsin. On todella varma ehkäsy kun ei tee mieli liata lakanoita... :(
 
Ite olen syöny nyt kyseisiä pillereitä 8kk ja hermot on ollu niin tiukal.
Nyt olen vasta alkanu miettiin et mie en enään jaksa olla tämmönen ku ennen mul ollu rauta hermot.

Saadaanhan sitä ihmetellä miksi niin moni pari eroaa lapsen ensimmäisen elinvuoden aikana kun imettäville suositellaan näitä :LOL:

Nyt päätin et saa loppua näiden syöminen ennen kuin kaikki tulee hulluiks meidän perheessä.
 
Alotin cerazettet 7vkoa synnytyksen jälkeen, nyt oon syönyt reilun viikon ja tänään alko vuoto. Saas nähdä, kävi vaan mielessä että oliskohan alkanu vielä pitkään aikaan jos en olis alottanu kun imetän.. Noh katsellaan..
 
Soitin perhesuunnitteluneuvolaan noista pillereistä. Joillakin voi vuotaa kuulemma 3-4 viikkoa putkeen ja sitten jäädä vuodät kokonaan. Suosittelu syömään vielä viikon jos jaksan. Pitää miettiä kannattaako seuraavaa satsia edes ostaa.
 
Kohtalontoveri
Aloin syömään ko. pilsuja kun lääkäri väitti mun olevan ylilihava (paino 80 ja pituus 170) ja kuolevan veritulppaan jos jatkan Marvelon nimisten pilsujen syöntiä. Aloitin Cerazettejien syönnin kesäkuussa sen jälkeen ei menkkoja ole näkynyt. Pirttihirmukin minusta on tullut. Lopetin noin kuukausi sitten ja menkkoja ei vieläkään näkynyt. Raskaustesti näytti negaa. Lapsia on riittävästi eikä lisää haluta. Siirryimme kortsujen käyttöön.
 
Mulla nyt kolmas pilsulaatta menossa ja hyviltä tuntuu! Mulle kun ei käy yleensä mitkään hormonaaliset ehkäisyt ja nyt päätettiin lääkärin kans kuitenkin kokeilla näitä!

Eka kuukausi oli sellainen et itketti ja hermot oli kireellä mut se on tasaantunut kuten kuuluukin! Tokan laatan puoliväliin oli viikon välein välivuotoja ja sitten loppui n. kuukaudeks ja tuli tosi niukat menkat (jotka nyt siis lopuillaan) ja kuukautiskivutkin vienyt pois!

Mä olen tykännyt ihan hirveesti noista ja olen tyytyväinen et sopivat vaikkei kumin käyttö meitä mitenkään ole stressannut :)

Ja kun toiset on kirjottanut noista raivareista niin mulla taas on mennyt niin et tavalliset e-pillerit (joita oon kokeillut tosi monia) aiheutti noita "pirttihirmun" oireita kun mieskin sanoi esikoisen syntymän jälkeen et älä pliis ala syödä e-pilsuja... :whistle:

Niin joo ja mua eio haittais yhtään jos pilsut veis menkat pois! Ja toi kiukuttelu tasaantuu sit käytön myötä kun onhan se kropalle ihmetys kun tuupataan lisää hormoonia sekaan...<br><br>
 

Yhteistyössä