Cerazette

  • Viestiketjun aloittaja Ahdistunut
  • Ensimmäinen viesti
Mä sain Cerazette pillerit ja ens viikolla pitäs alottaa jos niin meinaan, mut en oo lukemani perusteella enää niin varma....
Kysymykseen...eli syödäänkö niitä ihan putkella koko ajan ilman taukoa, siis ekan liuskan jälkeen alotetan heti toinen jne.??? Oon varmaan tosi tyhmä mut mun mielestä oli tosi huono se "käyttöohje"... :ashamed:
 
Hölö
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2006 klo 11:12 vieras kirjoitti:
Mä sain Cerazette pillerit ja ens viikolla pitäs alottaa jos niin meinaan, mut en oo lukemani perusteella enää niin varma....
Kysymykseen...eli syödäänkö niitä ihan putkella koko ajan ilman taukoa, siis ekan liuskan jälkeen alotetan heti toinen jne.??? Oon varmaan tosi tyhmä mut mun mielestä oli tosi huono se "käyttöohje"... :ashamed:
Juuri näin, eli yhteen putkeen täysin ilman taukoja =)
 
Mäkin sain just Cerazette-pillerit ja luulin, että ohjeissa sanotaan kuinka kauan niitä pitää syödä (montako päivää), ennen kuin ehkäisyteho on varma, mutta eipä sanottukaan. Eikä lääkärikään maininnut. Joku teistä varmaankin tietää, jolla on kokemusta samoista pillereistä. Kiitos jo etukäteen :flower:
 
Hölö
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2006 klo 14:33 Vieras kirjoitti:
Mäkin sain just Cerazette-pillerit ja luulin, että ohjeissa sanotaan kuinka kauan niitä pitää syödä (montako päivää), ennen kuin ehkäisyteho on varma, mutta eipä sanottukaan. Eikä lääkärikään maininnut. Joku teistä varmaankin tietää, jolla on kokemusta samoista pillereistä. Kiitos jo etukäteen :flower:
Ohjeissa kyllä sanotaan, että jos pillerit aloitetaan vasta 2.-5. vuotopäivänä, pitää lisäehkäisyä käyttää 7 päivää, eli jos aloittaa eka vuotopvnä, ei lisäehkäsyä tarvi.
Mutta sitä ohjeissa ei mainita miten menetellään imetyksen aikana kun/jos kuukautiset eivät vielä ole alkaneet. Mulle neuvolasta annettiin ohjeeksi käyttää kondomia (ts, lisäehkäisyä) puolen liuskan verran, eli 2 vkoa!
 
Käytin imetyksen aikana noin puoli vuotta ja musta tuli loppuun palanut raivohullu. Lapsiraasu joutui kestämään äidin raivoamista :( se oli hirveetä aikaa. Kun tajusin etten ole yhtään oma itseni, lopetin ne ja tadaa...meni viikko pari ja olin kuin enkeli :saint: eli persiistä mulle ainakin olivat!!! \|O :attn:
 
itse söin cerazetteja yli vuoden ja olivat just passelit!!! mulla normaalisti runsaat,pitkät,kivuliaat menkat,näiden aikaan ei vuotoa,ei kipua...Nyt ku en enää imetä siirryin yasmineihin ja ne taas tuntuvat tekevän minusta sekopään...saiskohan takas cerazetet vaikken imetä??
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2006 klo 23:35 Mari kirjoitti:
itse söin cerazetteja yli vuoden ja olivat just passelit!!! mulla normaalisti runsaat,pitkät,kivuliaat menkat,näiden aikaan ei vuotoa,ei kipua...Nyt ku en enää imetä siirryin yasmineihin ja ne taas tuntuvat tekevän minusta sekopään...saiskohan takas cerazetet vaikken imetä??
Ei sille mitään estettä ole mikset voisi Cerazettea käyttää. Vähemmän niiden pitäisi elimistöä rasittaa kuin "tavallisten" pillereiden. Minullakin ollut Cerazette käytössä jo 2 v 6kk (passelit!!), tosin yhdistelmäpillereitä en muutenkaan enää voi käyttää kahdessa raskaudessa olleen hepatoosin takia....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.03.2006 klo 14:56 tiikeri kirjoitti:
mitä järkee tommosissa pillereissä.. ei kannattais käyttää semmosia jos kerran niis ei oo mitää järkee!!! eikä ookkaa..
ei tietenkään sillon jos ne eivät sovi, mutta kun kerran joillekkin myös sopivat erinomaisesti niin heillä niiden käytöstä on paljonkin järkeä ;)
 
En ole kuullut keneltäkään yhtään positiivista kommenttia kyseisistä pillereistä. Vuotopillereiksi jokainen niitä on sanonut. Noh, aloitin sitten vajaa kuukausi sitten, että kokeillaan nyt jos nää vaikka onkin ihan hyvät mulle. No, eilen alkoi sit tiputteluvuoto. Että taitavat mullakin jäädä syömättä moiset. Ja haittavaikutuksissa sanotaan, että voi JOILLEKIN aiheuttaa pientä vuotoa. Joillekin joopa joo.
 
Söin imetysajan, kahdeksan kuukautta Cerazetteja. Mulle ne sopivat hyvin. Ei tullut mitään ongelmia sinä aikana. Kun lopetin imettämisen, jatkoin vielä pillereiden syömistä, mutta kun kuukautisia ei alkanut kuulua, lopetin ne ja viiden viikon jälkeen alkoivat menkat. Joten mulla jäivät kuukautiset kokonaan pois. Nyt mietin, jatkaisinko Cerazetteja vai mikä ehkäisyksi. Täytyy varmaan käydä lääkärissä kyselemässä.
 
mamma77 tuolla ekalla sivulla sanoi etteivät tunnu käyvän kellekkään, mut meitä on tässä listassa jo monia kelle käy! Esimerkiks ite käytin niitä yli vuoden ja olin erittäin tyytyväinen,ei tiputtelua eikä muutakaan,siis minultakin jäi menkat kokonaan pois!!! Nyt syön yasmineja,ja hormonitoiminta sekasin! Taidan vaihtaa takas cerazettehin =)
 
mimosa
mä olen kanssa tyytyväinen cerazetteihin, olen syönyt 4 kk ja vuotoa ei ole ollut ollenkaan! mietin vain, onko muilla tullut cerazettejen myötä painoa lisää? kun kotiuduin sairaalasta painoin 5 kiloa vähemmän kun nyt... voi tietty johtua suklaan himosta ym, mutta vaikka kuinka jumppaan ym liikun, ei paino putoa. jos olette lopettanut pillerit, niin onko paino lähtenyt putoamaan kuin itsestään? ei millään raaskis vaihtaa normipillereihin, kun näillä säästyy menkkojen ikävyydeltä. tosin vielä imetänkin, joten en senkään puolesta voi vielä yhdistelmiä ottaa.
 
Musta tuntuu et mulla paino nousi noitten pillereitten takia. :whistle: ehkä... Lopetin ne kolmisen viikkoa sitten ja ainakaa vielä ei oo havaittavaa muutosta painon suhteen. Muuten kyllä viimeset pari viikkoa tuhrutellu. Miten kauan teillä menny kierron tasaantumiseen cerazettejen jälkeen? Multa jäi menkat kokonaan pois ja nyt sitte vaan tuhruttelee eikä ala kunnolla. Tosi rasittavaa. :headwall: Varsinki ku se on kestäny näinki kauan.
 
suurperheellinen
Mua huolestuttaa jo etukäteen-olen käyttänyt jo kolmea eri pillerimerkkiä aikasempina vuosina ja kaikki saa mut raivohulluksi(plus siihen päälle vielä hirveet pms-oireet)..ois pakkaus tota Cerazettea neuvolasta mutta en edes halua kajota niihin kun ne oireet on jotain järkkyä kun ne alkaa.Nyt,kun olen nuorinta imettänyt 12kk ja menkat ei oo vieläkään alkaneet,taidanpa antaa luonnon tehdä tehtävänsä.Hormonivalmisteet ei yksinkertasesti sovi mulle.
 
koiraharrastaja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.03.2006 klo 17:51 Äitiliini kirjoitti:
Mä alotin tänään nuo paljon puhutut cerazettet...saas nähä kasvaako mulle taas sarvet....jos nämä ei mulle käy niin sitten ei mikään.
Auttakohan ne muuten menkkakipuihin? Mulla pi.runmoiset.. :(
Ainakaan mulla eivät vähentäneet menkkakipuja, päinvastoin...Ja vuotoa olikin 25 päivää kuukaudessa... :(
 

Yhteistyössä