Clomifeenit ja kaksoset

  • Viestiketjun aloittaja Pakkasneito
  • Ensimmäinen viesti
kaksosten äiti
Täällä yksi äiti :wave: , jonka kaksoset saaneet alkunsa clomifeneilla!

Tiesin mahdollisuudesta etukäteen, sillä kontrolliultrassa näkyi kaksi munasolua. Lääkäri käski pysyä viikonlopun vällyjen välissä, ja tulokset nukkuu päiväuniaan tuolla lastenhuoneessa :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: kinuzki
Clomifenilla kasvatetaan munasoluja ovulaatiohäiriöissä. Niitä ei tosin saa gyneltä siinä mielessä, että "haluaa kaksoset" vaan sitten jos on oikea ovulaatiohäiriö. Clomeillakin on tarkoituksena saada vain yksi hyvä munasolu.

Mulla eivät tehonneet mitenkään. Ainoastaan haittavaikutuksia tuli. Sen jälkeen kokeiltiin Arimidexia, joka on oikeastaan rintasyöpälääke mutta kasvattaa myös munasoluja. Siitäkään ei ollut apua ja vasta koeputki auttoi. :)

Nyt tuplat tulossa kahden alkion siirrosta. Meillä ei saatu kuin kaksi siirtokelpoista alkiota, joista toinen oli sen verran heikko, että ei olisi ehkä kestänyt pakastusta. Siksi molemmat nyt matkassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Clomifenilla kasvatetaan munasoluja ovulaatiohäiriöissä. Niitä ei tosin saa gyneltä siinä mielessä, että "haluaa kaksoset" vaan sitten jos on oikea ovulaatiohäiriö. Clomeillakin on tarkoituksena saada vain yksi hyvä munasolu.

Mulla eivät tehonneet mitenkään. Ainoastaan haittavaikutuksia tuli. Sen jälkeen kokeiltiin Arimidexia, joka on oikeastaan rintasyöpälääke mutta kasvattaa myös munasoluja. Siitäkään ei ollut apua ja vasta koeputki auttoi. :)

Nyt tuplat tulossa kahden alkion siirrosta. Meillä ei saatu kuin kaksi siirtokelpoista alkiota, joista toinen oli sen verran heikko, että ei olisi ehkä kestänyt pakastusta. Siksi molemmat nyt matkassa.
aivan!
no tähä hättää meille riittää nää yhet kaksoset! :D
 
Söin clomeja yhden pillerin sen viisi päivää ja sain lisäksi parina peräkkäisenä päivänä gonal-f pistoksia (auttaa munarakkuloita kasvamaan). Clomithan auttaa siihen, että saadaan munarakkuloita ylipäänsä syntymään, mulla oli niitä aika hintsusti ja olivat kovin pieniä.. Hoidon jälkeisessä ultrassa ei näkynyt kuin yksi tarpeeksi iso rakkula valmiina hedelmöittymään, joten uutinen kahdesta hedelmöittyneestä munasolusta oli aikamoinen yllätys! Mieluinen yllätys tottakai ja ollaan tosi kiitollisia!!
 
Olihan täällä tästä aiheesta jo ketju, noh loin jo uuden kun tämäkin näyttää vanhalta. mutta toivottavasti joku eksyisi tännekkin!

Olen 23v perusterve esikoisesta haaveileva, taustalla kummittelee PCOS. Yritystä takana 8 yk. Kaksi edellistä kieroa Terolut ja Clomifemin avuin. Nyt 7.8.2013 oli kp15 tuolloin minut ultrattiin ja siellä selvisi että oikealla on kypsynyt 2 kpl munasolua ja että ovulaatio olisi aivan nurkan takan (ja olihan se, hyödynnettyä tuli). Sekä minun että mieheni suvusta löytyy kaksosia. Kaksoset olisivat enemmänkuin tervetulleita, mutta tulisi nyt edes se yksi.

Jännittää kovasti, miten tässä nyt käy. Ei millään malttais odottaa kahta viikkoa, enne kuin jotain vois selvitä.

Toivoisinkin teidän kokemuksia raskautumisesta clomifenilla. Kirjoitelkaapa, jos tää helpottais vähä mua. :)
 
Viimeksi muokattu:
Meillä kaksoset clomifen kierrosta. Kontrollissa näkyi kylläkin vain yksi "kypsä". Samoin varhaisultrissa. Np-ultrassa odotti sitten ylläri. Mulle määrättiin, kun en ovuloinut luomusti ollenkaan. Meillä oli muistaakseni sillon menossa yk 14. Ennen clomeja söin terolutia jonkun aikaa..
 
  • Tykkää
Reactions: kinuzki

Yhteistyössä