Clomittaret 2014

Clomittaret 2014


Keskiviikko 17.12



Nimi___________kp________YA/YV______hoitokerta__muuta

Vaavikuume80.....kp25/28.......ya4/13............c+t.........1.lapsi....kkm1/14
RooRoo1.............kp21/27-56....ya9/2014..........lz............2.lapsi...27v.....pco
Hannuliini...........kp18/30-40.tk.....ya08/2011.......m+mp+pr........pco, 1. lapsi,25v
Pisamapeikko.....kp12/33..........11/14..............t+c..........31v,4.lapsi,pcos+kilp.
Jomppe75..........kp11/34-37.........ya08/2013........2.c+t.......4.lapsi,32v,pco
heirii.................kp10/26-30........ya07/2013.......??............32v, 2.lapsi
Bambini.............kp10/32......ya2011?............c.............33v..2.lapsi,(uusioperh.4.lapsi)....kkm1-2/2013......tjottailua


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, gp=gonapeptyl, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, tf=tamofen, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, lu=luveris, df=diformin, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, org=orgalutran, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
Marjis, Marke, Malla84, Melody89, Siiri, Kais, Tiuhti, Heluna, Inessa, Kaktuspiikki83,Mistid, Suvipilvi sannui miukulaSIZE]


PIINAILIJAT JA JÄNNÄPÄIVÄT



dpo=day(s) past ovulation, dpo-1=plussa ovistestiin, dpo0=ovispäivä, dpo1=päivä oviksen jälkeen jne. jännäpäivä= raskaustestin tekopäivä



:heart: PLUSSANNEET :heart:
Joulukuu
Kengumamma
Lokakuu
ievukka.............plussa 27.10.2014..c......2.lapsi
ellie_88.............plussa 23.10.2014..df+lz+mp+pr+cn.1.lapsi
Tikkerituu...........plussa 3.10.2014....yk1...1.c+m+t...2.lapsi
Kesäkuu
hannuliini...........plussa 24.6.2014.....ya 8/2011....m+mp+ov+l / 1. lapsi/km 07/2014
mari1980............plussa 13.6.2014.......yk4...........2.c...........2.lapsi
CHILIGAIL .........plussa 09.06.2014......ya2012.......lz+mp+pr+l.........1.lapsi
Toukokuu:
~SeaWind~...plussa 28.5.2014...yk2..1.c+t+df../1.lapsi/km 06/2014
Hillevi80............plussa 27.5.2014.......ya04/2014........1.c.........la?/2.lapsi
nallukkan...........plussa 26.5.2014......ya11/2011..... 1.c+m/df...la?
Maaliskuu:
Melody89...........plussa 15.3.2014.....ya06/12..5.c..la20.11.2014/km 04/2014
kaathy................plussa14.03.2014....ya2012.......lz+mp......la 11/2014
maljens..............plussa11.03.2014.....ya06/13.....lz+mp......la20.11.2014
moon stars........plussa19.03.2014.....ya08/2011..6.c...........la17.11.214
Helmikuu:
Ambrosia85........plussa24.02.2014....ya10/2010....tauko.....la04.11.2014
Miyaka................plussa22.02.2014...ya2010.........metut....la30.10.2014
Penni79..............plussa15.02.2014....ya01/2013.....1.c.....la 25.10.2014
Tammikuu:
seemi...................plussa.03.01..................taukokierrolla tärppi, pco, 1.lapsi
vauvatoiveinen.....plussa.21.1......................la04.10.2014/kkm 02/2014
Vastavirrassa.......plussa.25.1......................la04.10.2014/1.lapsi

Plussanneet Clomitteret - pinkka
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet-a//
Clomittarien aikaisemmat pinot
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2222299-clomittaret-2013-a/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//


Päivitys pyynnöt PUNAISELLA
Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta (QUOTE). Siis kaikki se joka on ekojen ja viimeisten hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä". Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.[/QUOTE]
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jomppe75
Heippa! Löysin tämän aktiivisen keskustelun etusivulta ja ajattelin tulla käymään vierailevana tähtenä. Olen ensi keväänä lapsettomuushoitoja aloittava nuori nainen ja diagnosoituna on PCO. Lääkäri puhui Clomeista, joten ajattelimpa malttamattomana kysyä teiltä vähän lisää niistä.. Olettaisin, että olette asiassa jo melkoisia experttejä x)

Jos clomit määrätään, miten homma jatkuu? Otetaanko niitä kerran kuussa ja miten kontrollit ja niiden aloittaminen menee? Aikani on polille vasta helmikuussa, joten malttamattomana haluaisin tietää, kauanko menee ennen kuin pääsee hommiin ja yrittämään? Tottakai on poikkeuksia ja yksilölliset ohjeet, mutta vähän suuntaa-antavasti haluaisin tietoa pahimpaan intoon :)

Kiitos jo etukäteen, jos joku valaisee tietämätöntä!:)
 
Yleensä clomit määrätään kp3-7 tai 5-9 syötäväksi ja otetaan se annos mitä määrätään..

Kontrolliultraus on yleensä kp9-14, riippuen vähän lääkäristä ja sitten loppukierrosta käydään verikokeessa jossa määritellään onko ovulaatio tapahtunut :)

Mulla toimi kuopusta yrittäessä clomit heti ekasta kierrosta, mutta nyt tuntuu ettei ole mitään vastinetta.. olen syönyt nyt neljä kiertoa, enkä ees ovuloi ajoissa, pienellä annoksella en ollenkaan.

Ylihuomenna on kontrolliultra.
 
Mun taas on pakko sanoa, että minä jäin Clomien kanssa tyhjän päälle. Syy lienee se, että kun alunperin kävin tk:ssa yleislääkärillä lapsettomuusasioita jo hieman juttelemassa, pääsin sen myötä neuvolan puolelle gynen erikoislääkärille (paikallisen sairaalan naistenpolin ylilääkäri tms.), kun oli lääkäriopiskelijoiden kanssa vastaanottoa pitämässä neuvolan puolella. No, tämä määräsi Clomit kp 3,5,7. En saanut selitystä miksi vain kolme, enkä ole törmännyt kenelläkään moiseen annokseen. Minua ei ole kertaakaan ultrattu ja lääkäri sanoi, että "jos et kesän aikana raskaudu, tulet sitten polille" ja jäin käsitykseen, että lähetekin on valmiina. No, kesä meni, Clomit syöty omatoimisesti tuloksetta (nyt lienee jo kuudes kierto Clomeilla, välillä ollut taukoakin) ja nyt sitten odotellaan taas että milloin polille pääsisi, kun läheteasiaa on jo tovi vatvottu tk:ssa. Jäin siis ikäänkuin tyhjän päälle enkä yhtään tiedä mitä ja milloin voisi tapahtua. Toivottavasti Empulinen sä pääset vähän järkevämmin hoitoihin ;)

Kaksoishormonitesti vilkuttaa toista päivää, mukavat jomotukset jo (taas!) nivusessa. Oikea kipuilee, lieköhän tuo vasen edes elossa.. mutta, mukavaan aikaan ovis, ehtii talletellakin urakalla. Ja nyt on miehelle annettu melkoinen myrskyvaroitus, että on tehtävä töitä sen plussan eteen tässä kierrossa. Enää en jaksa popsia pillereitä :D Että kiirettä pitelee lähipäivät.. :LOL: Ja sitten se odottamisen tuska. Se pahin vaihe.
 
Täällähän minä Pisamapeikko! :)
Oon ollu ihan tarkotuksella täältä pois, ku tuntunu välillä, että pää leviää..
Sitä alkaa jo keksiin kaikkia hyviä puolia siitä, kun ei oo tullu raskaaksi, mm. voin ens kesänä ajella huoletta moottoripyörällä eikä ole maha edessä.. :(

Joko kävit Pisamapeikko siellä folliultrassa? Mulla se on huomenna..

Kengumamma onnittelut!! Kiva kun välillä edes jotain positiivista. :heart:
 
Täytyy sanoa, että mulla on aivan ihana lääkäri tämä vanhaherra!
Viimeyönä heräsin monta kertaa ja piti käydä juomassa ja vessassa, kun yrittäny monta päivää flunssaa nostaa, ja yöllä sitte kurkkua kuivas ja meinas yskittää, niin minähän nukuin sitte aamulla ja heräsin klo 10.40, lääkäri olis ollu klo 10.30!!! Vähän nolo.. Soitin samantien polille ja selitin asian, niin tää lääkäri uhras taas mun takia hetken ruokatunnistaan ja tarkisti follit. :heart:

Ja kaikki näytti hyvältä! Paremmin ei ehkä vois olla! tällä kertaa vasemmalla puolen 17-19mm folli ja lääkäri sanoi, että nyt on just sen näköinen niinkö pitääkin, viime kierrossa oli kuulemma vähän "rusahtaneen näkönen".. Ja limis oli 11mm. Ja taas määräs seksiä joka päivälle, että on sitte kavereita oottamassa siellä vatsaontelossa. :) Sanoin, että pitää sanoa miehelle, että nyt on lääkärin määräys harrastaa seksiä, niin lääkäri lisäs vielä, että "joo ja kolme kertaa päivässä" ja nauraa hörähteli päälle. :D

Kengumamma älähän ressaa liikoja! Toivotaan, että kaikki menee hyvin! :heart:
 
Onnea kengulle tuloksesta, koeta olla ressaamatta ja ultraan ottaa pientä mielen rauhaa sitten rv7+

Jompelle myös onnea hyvästä follisaaliista..

mä höpötän täällä kohta ihan yksinäni kun teillä muilla ees kasvaa noi follit.. ite tekis mieli viskoo vaan astioita seinään tän kropan kanssa.. tuntuu, että kaikki joilla on kilpparit ym pielessä niin raskautuu vierestä.
 
Pisamapeikko, minkä kokosia tai minkä kokoinen folli sulla oli? Ehkä kävit liian aikasin siinä ultrassa? En tiiä auttoko mulla se, kun otin pari ensimmäistä päivää sen 3 clomia, kun näin aikasin jo noin hyvän kokosia oli.. Mutta eiköhän täältä taas tiputa korkealta ja kovaa ja ens vuonna joskus mennään hoidoissa askel eteenpäin.. :/

Nyt yritän kumminkin olla ressaamatta asiaa ja keskittyis vaikka jouluhömppään ja läheisiin.. :xmas:
 
Toivottavasti kengulla ihan harmitonta tuo..

Jomppe, sun ois pitänyt sanoo lääkärille, että eikös se kolmesti päivässä jo huononna laatua :D

Olo on ihan outo.. välillä sattuu ihan lujaa muniksiin ja testit tummaa.. myös digi alkoi vilkkua tänään kahden tyhjän ympyrä -päivän jälkeen.. Mutta mistä follista ne oireet muka tulis.. en tiiä.. vasen puoli kipuilee enemmän ja oli vaikeimmin ultrattavissa, mutta tuskin tuo gyne mikään puusilmä ois että jäis huomaamatta joku johtofollin tyylinen.
 
Kiitos Pisamapeikko ja Bambini!:) nyt on aika ensikäynnille ja vähän kyllä jännittää että miten lähtee homma luistamaan. Mietityttää myös se, että saako heti jotain nappeja mukaan ja pääsee yrittämään vai aloitetaanko testeillä yms.. Mies määrättiin etukäteen käymään spermatestissä, mut mua eivät määränneet mihinkään. Kävin vuosi sitten verikokeissa samalla kun diagnosoitiin PCO, mut ei kai ne tulokset enää päde..? No, tiedä häntä, mutta jos sitä malttaisi odottaa siihen käyntiin, niin varmaan saa vastauksen..
 
Pisamapeikko, missä kävit? Mä oon menossa HKI:n Naistenklinikalle. Voi toivoisin niin että saisin heti jotain nappuloita.. Kerrotko vähän niistä Clomeista? Sen käsityksen oon saanu et alotetaan alkukierrosta, ja sit seuranta jossain vaiheessa, mut mihin kohtaan yhdyntä ajoitetaan? Oon aina luullu, et ne aiheuttaa ovulaation, mut ei sit vissii..?
 
Mä käyn ihan pikkukylän neuvolassa..
Ne mäörätään kp 3-7 tai 5-9, sen mitä lääkäri määrää.. mulla menee nyt 3tbl. Ultra kp 10-12 ja progesteronikoe kp 22-24 tai muutama päivä ovisplussan jälkeen. Mulla on clomeista huolimatta myöhänen ovis jos ollenkaan. Toivottavasti tuo isompi annos kasvattas aiemmin folleja.

Nyt on menty miehen kanssa fiiliksellä mutta yritetty tsempata kun tikut alkaa vahvistua ja oletettavasti ovishetki ois. Ultrassa saa jonkinlaista suuntaa.
 


Tuossa mun ovistikuttelut. Nyt siis kp14, muistaakseni. Suuria toiveita ei ole, kun tallettelut jäi kp 12, ei aiemmin. Kp 11 illalla oli oviskipuilua, joskin limat vasta kp12. En tiedä sitten, kaksoishormoni vilkutteli vaan, ei jääny pysyvää hymynaamaa.

Ens kierto luomusti, jotenkin tuntuu että on viisaampaa näin. Enkä aio tikutella edes ovista, jos saisin miehen touhuilemaan niin, että tästä jäis itseltä stressiä pois ja mieskin "vapautuis" jotenkin.. jos vaan pupuilis tarpeeksi aktiivisesti tuossa kp8-15 välillä ;)

Niin, täällä ny odotellaan sitä kutsua ensikäynnille polille. Ihana kuitenkin, kun saa ensin nautiskella joulusta :)

Jomppe, sullahan on ihan superihana lääkäri :)
 

Yhteistyössä