Creditguru lähetti laskun 5e sähköpostiin

  • Viestiketjun aloittaja huijaus
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Samanlaisia kokemuksia. Minulle tulee vain tekstiviestejä numerosta 73746826727, että maksa lainasi. MInulla ei ole koskaan ollut lainaa täältä. Numero ei vastaa, ja muutenkin epämääräinen. Ensimmäisessä viestissä oli " vippi ", toisessa " Four finance ". Saldo on 15.01. Poliisia voisi tämä kiinnostaa.
 
vierailija
Minä sain kuluttajavirastosta heti vastauksen ja ohjeet, miten toimia jatkuvasti kasvavien laskusummien kanssa. Ilmoitin Fourfinancen asiakaspalveluun, että laskut ovat asiattomia. En ole lainaa sieltä nostanut. Mitään vastausta ei sieltä tullut. Jatkavat edelleen laskujen lähettelyä sähköpostiin. Luotan kuitenkin, että kuluttaja-asiamies pitää minun puoltani.
 
vierailija
Samaa touhua mullakin. Ensin tuli 5e lainan hakemisesta. En ole hakenut, laskussa sitten vielä väärä osoite kaksi eri tekstiviestiäkin olen saanut joista toisessa oli joku linkki myöskin. En tietenkään painanut sitä. Jälkimmäisessä viestissä ei näy lähettäjää pelkästään lukee perintäos kuluttaja asiamiehelle tarviis nyt lähettää kaikki viestit joita olen saanut niin laittavat asian sinne samaan jonoon missä kuulemma on jo ennestään reilusti samoja huijauksia samalta puljulta.
 
vierailija
Mulle tuli postissa kaksi kirjettä siis ihan peruspostissa tuolta CreditGuru firmalta molemmissa kirjekuorissa oli sama lasku eli yhteensä 76,19 € alkuperäinen maksu on tuon laskun mukaan viisi euroa, huomautuskuluja on 50 euroa ja perintäkuluja 21 euroa... Tuo viisi euroa koostuu kuulemma lainahakemuksen käsittelykuluista.
 
vierailija
Mulle tuli postissa kaksi kirjettä siis ihan peruspostissa tuolta CreditGuru firmalta molemmissa kirjekuorissa oli sama lasku eli yhteensä 76,19 € alkuperäinen maksu on tuon laskun mukaan viisi euroa, huomautuskuluja on 50 euroa ja perintäkuluja 21 euroa... Tuo viisi euroa koostuu kuulemma lainahakemuksen käsittelykuluista.
Minulle tuli tismalleen samanlainen kirje postissa ja kaksin kappalein! Täytyy ruveta asiaa selvittämään..
 
vierailija
Minulle tuli tismalleen samanlainen kirje postissa ja kaksin kappalein! Täytyy ruveta asiaa selvittämään..
Sama täällä, kaksi identtistä laskua, muistutuksia, ja summa oli juuri tuo n. 77€, alkuperäinen lasku muka tullut 16.12.2016. En ole tietääkseni CreditGurulla asioinut ja vaikka olisinkin, ei se hakeminen mitään maksa. Oli aiemminkin joku firma joka pyysi juuri jotain 5€ lainan hakemisesta, parin sähköpostin jälkeen uhkasin poliisilla ja homma loppui siihen.
 
vierailija
Mulle tuli marraskuussa 25e lasku enkä koskaan ole käynytkään kyseisellä sivustolla. Olin hakenut ilmeisesti lainaa 3sekunnin välein 5 kertaa, kun nuo idiootit ne ajatkin siihen laittoivat. Minulla on maksuhäiriömerkintä, enkä ole niin tyhmä, että luulisin jostain tämmösistä (jos ylipäänsä mistään) lainaa saada.

Olen ollut kahdesti poliisiin yhteydessä nyt kun "lasku" on kasvanut 95euroon. He sanoivat, että lievän petoksen yritys ei ole suomessa laitonta. En sitten tiedä mikä se raja on, kun ei ole enää lievä petoksen yritys. En aio maksaa. Sanoivat myös, että rikosilmoituksen teko on turhaa, joten en sitä tehnyt.

Toisella kerralla, kun olin poliisiin yhteydessä sanoin, että näitä laskuja ilmeisesti tullut kymmenille tuhansille suomalaisille, ja että joku on varmasti hädissään mennyt maksamaan, jolloinka ei enää ole yritys vaan petos. Tähän ei poliisi osannut sanoa mitään, enkä itsekkään sen enempää jaksanut asiasta jutella. Semmosta.
 
vierailija
Toimintaa harjoittaa:

Lammin Apteekki

Y-tunnus 1911152-8

Kyse ei ole vertaispalvelusta vaan yksinomaan yrityksen 1911152 harjoittamasta liiketoiminnasta.

Lainoihin noudatetaan myös kuluttajansuojalain määräämää korkokattoa (50 %). Tästä syystä lainan (50 euroa) lisäksi maksettavaa avausmaksua tai vastaavaa (15 euroa) ei tule maksaa, jos laina-aika on 7 tai 14 päivää.

Eli FourFinance Global SA on kusetusta ja tehty tarkoituksella johtamaan kuluttajaa harhaan.

YHTÄKÄÄN EDELLÄ MAINITTUA TOIMIJAA EI LÖYDY ALUEHALLINTOVIRASTON YLLÄPITÄMÄSTÄ LUOTONANTAJA- JA VERTAISLAINANVÄLITTÄJÄREKISTERISTÄ:

https://www.avi.fi/documents/10191/...i_060313/44cb059e-268a-4aef-a0fc-51fc622c4d4e
 
vierailija
inkä tietolähteen mukaan FourFinance Global S.A. olisi rekisteröity Sveitsiin?

En löydä yritystä Sveisin yritystietokannasta. Siihen pääset tämän linkin kautta:

https://www.ch.ch/en/value-added-tax-number-und-business-identification-number/

Suomessa FourFinance Global S.A. käyttää y-tunnusta 1911152, jonka mukaan toimintaa harjoittaa Lammin Apteekki (1911152-8). Y-tunnuksen viimeisellä numerolla ei ole identifioinnissa merkitystä.

Myöskään identifiointitunnusta 1911152 ei voida sekoittaa mihinkään Sveitsissä toimivaan yritykseen, koska paikallinen tunnus ilmaistaan täysin eri muodossa.
 
NAINEN 22
Oli pari laskua jäänyt avaaamatta , nyt avasin.
Kuulemma olin 9€ lainaa hakenut, korkoa 0,46€ huomautuskulut 60€,perintäkulut 21€

Hakenut kuulemma 30.9 ja kaksi laskua ovat lähettäneet samalla summalla 90,63€

En todellakaan ole maksamassa?!
Täytyykö tehdä jotain vai jätänkö vaan maksamatta?!
 
vierailija
Oli pari laskua jäänyt avaaamatta , nyt avasin.
Kuulemma olin 9€ lainaa hakenut, korkoa 0,46€ huomautuskulut 60€,perintäkulut 21€

Hakenut kuulemma 30.9 ja kaksi laskua ovat lähettäneet samalla summalla 90,63€

En todellakaan ole maksamassa?!
Täytyykö tehdä jotain vai jätänkö vaan maksamatta?!
Kiistä saatava sekä vippifirmaan, että perintätoimistoon ja tee rikosilmoitus ylläolevan linkin ohjeen mukaisesti.
 

Yhteistyössä