Doula tukena synnytyksessä - kokemuksia?

Viestiketju alueella 'Synnytys' , aloittaja Ainukka88, 29.08.2016.

1. Ainukka88

Ainukka88 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.08.2016
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hei,

Kaipaisin kokemuksia niiltä synnyttäjiltä, joilla oli doula eli synnyttäjän tukihenkilö mukana synnytyksessä.

Harkitsen itse, olisiko tukihenkilö miehen lisäksi synnytyksessä voimauttava tekijä, sillä synnytys pelottaa jonkin verran minua ja doula toiminta vaikuttaa lupaavalta.

kiitokset!

2. Mandala

Mandala Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    05.04.2011
    Saadut tykkäykset:
    989
    Aktiivinen Synnytys Ry:llä on facebookissa sivu, siellä on todella paljon doulia keskusteluissa mukana. Itsekin liityin ryhmään ennen synnytystäni, joten suosittelen! Sinne pitää pyytää päästä sisään, ja vaikka ymmärtääkseni sinun ystävät voi nähdä, että olet siinä ryhmässä, mutta ryhmä kirjoitukset eivät ole julkisia.

3. Ainukka88

Ainukka88 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.08.2016
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos paljon vinkistä! Pitää harkita ryhmään liittymistä jossain vaiheessa, mutta nyt se tuntuisi hassulta, jos näyn fb:ssa tuommoseen ryhmään liittyneenä, kun en ole puhunut vielä kovin monelle raskaudesta :D

Onkohan tuo Doula synnytyksessä mukana vielä suht. harvinainen ilmiö?

4. Mandala

Mandala Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    05.04.2011
    Saadut tykkäykset:
    989
    Itse asiassa ainakin sen ryhmän perusteella doulat taitaa olla jo yleistymässä hyvää vauhtia!
    Mä en nyt ole kauhean varma, mutta muistaakseni itse raskausaikana jotenkin sain sitten peitettyä sen ryhmätiedon mun profiilista. Voithan ehkä kysyä ryhmän ylläpitäjiltä siitä.

5. Iiris80

Iiris80 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    20.06.2016
    Saadut tykkäykset:
    24
    Nostellaanpas tätä vähän. Onko kenelläkään kokemuksia doulasta synnytyksessä? Missä vaiheessa otitte yhteyttä doulaan, kuinka paljon hän oli mukana jo raskauden aikana? Mikä toimi/ei toiminut hänen kanssaan? Mulla on vasta toinen kolmannes alkamassa, mutta tämä asia mietityttää jo :)

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi