Doula tukena synnytyksessä - kokemuksia?

Hei,

Kaipaisin kokemuksia niiltä synnyttäjiltä, joilla oli doula eli synnyttäjän tukihenkilö mukana synnytyksessä.

Harkitsen itse, olisiko tukihenkilö miehen lisäksi synnytyksessä voimauttava tekijä, sillä synnytys pelottaa jonkin verran minua ja doula toiminta vaikuttaa lupaavalta.

kiitokset!
 
Aktiivinen Synnytys Ry:llä on facebookissa sivu, siellä on todella paljon doulia keskusteluissa mukana. Itsekin liityin ryhmään ennen synnytystäni, joten suosittelen! Sinne pitää pyytää päästä sisään, ja vaikka ymmärtääkseni sinun ystävät voi nähdä, että olet siinä ryhmässä, mutta ryhmä kirjoitukset eivät ole julkisia.
 
Aktiivinen Synnytys Ry:llä on facebookissa sivu, siellä on todella paljon doulia keskusteluissa mukana. Itsekin liityin ryhmään ennen synnytystäni, joten suosittelen! Sinne pitää pyytää päästä sisään, ja vaikka ymmärtääkseni sinun ystävät voi nähdä, että olet siinä ryhmässä, mutta ryhmä kirjoitukset eivät ole julkisia.
Kiitos paljon vinkistä! Pitää harkita ryhmään liittymistä jossain vaiheessa, mutta nyt se tuntuisi hassulta, jos näyn fb:ssa tuommoseen ryhmään liittyneenä, kun en ole puhunut vielä kovin monelle raskaudesta :D

Onkohan tuo Doula synnytyksessä mukana vielä suht. harvinainen ilmiö?
 
Itse asiassa ainakin sen ryhmän perusteella doulat taitaa olla jo yleistymässä hyvää vauhtia!
Mä en nyt ole kauhean varma, mutta muistaakseni itse raskausaikana jotenkin sain sitten peitettyä sen ryhmätiedon mun profiilista. Voithan ehkä kysyä ryhmän ylläpitäjiltä siitä.
 
Nostellaanpas tätä vähän. Onko kenelläkään kokemuksia doulasta synnytyksessä? Missä vaiheessa otitte yhteyttä doulaan, kuinka paljon hän oli mukana jo raskauden aikana? Mikä toimi/ei toiminut hänen kanssaan? Mulla on vasta toinen kolmannes alkamassa, mutta tämä asia mietityttää jo :)
 

Yhteistyössä