Drinkkigurut/baarimestarit!

  • Viestiketjun aloittaja "nuuh"
  • Ensimmäinen viesti
"nuuh"
Ootteko jo hereillä? Mistä saisi reseptejä juomiin? Tiedän aineet erääseen mutten suhteita. Drinkkiklubia jo kokeilin mutta siihen sai laittaa liian vähän hakusanoja.
 
buarimikko
kuulostaa omin päin maustetulta vanilla vodka creamtiniltä. eli laittaisin sheikkeriin jäiden kanssa 4 cl vaniljavodkaa, 2 cl kermaa, n. ruokalusikallisen cointreauta ja pienet loraukset siirappia ja hilloa.
 
"harmaa"
Olisiko kenelläkään vinkkiä mulle? Tykkään pitkistä juomista, sellaisista aika kirpeistä tai happamista eikä liian makeista. Baarissa saa kaikkea kivaa kun antaa baarimikolle vapaat kädet mutta olisiko kenelläkään vinkkiä mitä voisi kotona väsäillä?

Mojitot on mun ehdoton lemppari mutta niitä tulee tehtyä lähinnä vaan kesällä.
 
[QUOTE="harmaa";30377281]Olisiko kenelläkään vinkkiä mulle? Tykkään pitkistä juomista, sellaisista aika kirpeistä tai happamista eikä liian makeista. Baarissa saa kaikkea kivaa kun antaa baarimikolle vapaat kädet mutta olisiko kenelläkään vinkkiä mitä voisi kotona väsäillä?

Mojitot on mun ehdoton lemppari mutta niitä tulee tehtyä lähinnä vaan kesällä.[/QUOTE]

Kelkka

2 cl vodka
2 cl passiohedelmälikööri
10 cl appelsiinimehu
 
buarimikko
[QUOTE="harmaa";30377281]Olisiko kenelläkään vinkkiä mulle? Tykkään pitkistä juomista, sellaisista aika kirpeistä tai happamista eikä liian makeista. Baarissa saa kaikkea kivaa kun antaa baarimikolle vapaat kädet mutta olisiko kenelläkään vinkkiä mitä voisi kotona väsäillä?

Mojitot on mun ehdoton lemppari mutta niitä tulee tehtyä lähinnä vaan kesällä.[/QUOTE]

tom collins on hyvin perus. 4 cl giniä, 3 cl sitruunamehua, 2 cl sokerilientä (vettä joka on vain kyllästetty valkoisella sokerilla, voi korvata hätätapauksessa myös sekoittamalla vain sokeria hyvin mukaan) ja loput soodavettä.
 
"nuuh"
Tääkin on hyvää: vodka/kirkas
säilykemangoa
mangoappelsiinimehua.
Sössää tehosekoittimella tai sauvalla mangot sileäksi ja laita kannuun. Viina ja mehu perään. Jäitä ja sekoita.
 

Yhteistyössä