DUBAI

minä nostan tämän kun tuokin kohde on joskus matkalistalla vaikka kallis onkin. Eli kokemuksia haluan kuulla minäkin.
olikos se muuten sinne minne tulee se palmun muotoinen huvivenesatama ja koska se on valmis?
tahtoo nähdä sen, ja sen sisälaskettelurinteen ja maksaa muutaman euron jotta pääsen sinne seitsemän tähden hotellin aulaan (mitä se muuten maksaa ja mitä maksaa sisäänpääsy tuonne sisälaskettelurinteeseen? tietääkö joku? en viitsi nyt googlata eli kiitos ei mitään linkkejä myöskään)
 
Tulkaapa siis joku valistamaan meitä tietämättömiä :D Me ollaan syksyks varattu matka kyprokselle ja nyt täs mietitään että pitäisköhän vaihtaa vielä kohdetta kun kateltiin että melkein samalla hintaa päästäis Dubaihin. Meitä lähtis kaks aikuista ja kaks lasta.
 
Greippi
Hieno paikka ja voi ehdottomasti mennä lasten kanssa. Itse olin siellä raskaana ollessani ja reissulla oli paljon lapsiperheitä.

Todella siistiä ja turvallista, ruoka on hyvää ja hygieniataso on korkea. Mitään negatiivista sanottavaa en äkkiseltään keksi. Ehdoton plussa myös lyhyt lentomatka.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 13:04 Greippi kirjoitti:
Hieno paikka ja voi ehdottomasti mennä lasten kanssa. Itse olin siellä raskaana ollessani ja reissulla oli paljon lapsiperheitä.

Todella siistiä ja turvallista, ruoka on hyvää ja hygieniataso on korkea. Mitään negatiivista sanottavaa en äkkiseltään keksi. Ehdoton plussa myös lyhyt lentomatka.
mitä näkemistä noiden edellämainitsemieni "rikkaiden leikkipaikkojen" lisäksi? Me kun halutaan nähdä jotakin uutta ja jännää tai sitten sitä paikallista elämää. Näkeekö siellä sitä vai loistohotelleja ja kultasoukeja?
 
Meidän rahapussille sopiva paikka olis se sharjah MUTTA siellä ei oo ollenkaan huoneistohotelleja, eli me ollaan tässä pähkäilty että tuleeko siitä mitään että ollaan noitten meijän muksujen kans viikko yksiössä?!? Siis toki, onan sitä "ennen vanhaankin" asuttu ties missä rotankoloissa mutta mutta! :D
Ja mä en tiä että onko siellä koko paikassa yhtäkä huoneistohotellia mistä vois saada kaksion meijän porukalle..

Sharjahista olis ilmainen bussikuljetus joka päivä Dubaihin ja sinne on matkaa 11km. Houkuttelis niin maan perusteellisesti lähtee katsastamaan paikka mutta nyt on hotelleista kiinni meijän matkavaraus!
 
Greippi
Me olimme Aurinkomatkojen matkalla huoneistohotellissa nimeltä Desert Rose, kaksio. Oli tosi hyvin varusteltu, pesukoneet ja kaikki tarvittava. Eikä ollut kallis. On ihan keskustassa, sieltä on ilmainen bussikuljetus rannalle.

Äiti40plus: ihan paikallisen elämänmenon katsominen riitti meille viihdykkeeksi, on se sen verran erilaista. Jos ei tykkää katsella "rikkaiden leikkipaikkoja" niin sitten ei varmaan kannata sinne lähteä, koska rikkaitahan siellä on paljon ja se näkyy.

Kävimme moskeijassa tutustumiskäynnillä, kaupunkiretkellä, museoissa, soukeissa, jokiristeilyllä, rannalla, ostoskeskuksissa kävelemässä ja ihmettelemässä jnejne. Ihan vaan käveltiin ja katseltiin. Yölliselle aavikkoretkille pääsee, jo pelkkien päättömien suunnitelmien ja rakennusten ihmettelemisessä riittää tekemistä jne. Mutta kulttuurin nälkäisille se ei ole oikea paikka, siis jos haluaa lomaltaan jotain korkeakulttuuria.
 
Greippi: Mä kattelin että finnmatkoillakin olis Dubain keskustassa huoneistohotelleja mutta sitä vaan mietin että onko siellä kauhee vilinä ja melske? Sen takia oon katellu sitä sharjahia kun se olis vähän syrjemmässä ,mutta silti pääsis päivittäin käymän Dubaissa jos haluaa.
 
Greippi
No onhan toki keskustassa aina vilinää. Mutta esim. tuo Desert Rose sijaitsee hieman "hiljaisemman" kadun varrella. Itse nukun tosi huonosti ja käytän yleensä reissuilla unilääkkeitä, mutta tuolloin en voinut raskauden vuoksi ja sain kuitenkin nukuttua. Tämän kerron siis vaan siksi, että ei siellä minusta ainakaan mikään hillitön meno ollut...

Lasten kanssa voisi tosin arvostaa hotellia, jossa on vaikka puutarha tai muita oleskelualueita. Siinä mielessä rauhallisempi sijainti voisi olla hyvä. Taksit siellä ovat puoli-ilmaisia ja niitä kannattaa käyttää eli kyllä sieltä kauempaakin hyvin pääsee keskustan ihmeisiin...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 13:08 Greippi kirjoitti:
Me olimme Aurinkomatkojen matkalla huoneistohotellissa nimeltä Desert Rose, kaksio. Oli tosi hyvin varusteltu, pesukoneet ja kaikki tarvittava. Eikä ollut kallis. On ihan keskustassa, sieltä on ilmainen bussikuljetus rannalle.

Äiti40plus: ihan paikallisen elämänmenon katsominen riitti meille viihdykkeeksi, on se sen verran erilaista. Jos ei tykkää katsella "rikkaiden leikkipaikkoja" niin sitten ei varmaan kannata sinne lähteä, koska rikkaitahan siellä on paljon ja se näkyy.

Kävimme moskeijassa tutustumiskäynnillä, kaupunkiretkellä, museoissa, soukeissa, jokiristeilyllä, rannalla, ostoskeskuksissa kävelemässä ja ihmettelemässä jnejne. Ihan vaan käveltiin ja katseltiin. Yölliselle aavikkoretkille pääsee, jo pelkkien päättömien suunnitelmien ja rakennusten ihmettelemisessä riittää tekemistä jne. Mutta kulttuurin nälkäisille se ei ole oikea paikka, siis jos haluaa lomaltaan jotain korkeakulttuuria.
nimenomaan nuo kolme asiaa eli sen seitsemän tähden hotellin, sisälasketteluradan ja huvivenesataman mainitsin siksi että juuri ne haluan nähdä jos sinne olen menossa. Kun me matkoilta halutaan bongata ne paikan erikoisuudet oli ne sitten miten erikoista tai hassua tahansa.
Nuo aavikkoretket? Olitteko jeeppisafarilla ihan oikeasti autiomaassa? mitä maksoi? muuten olen aavikon "reunassa" käynyt ja kiehtoisi lähteä jeepillä sinne heikkadyyneille, onkohan tuollaisilla retkillä joku alaikäraja lapsille?
 
Greippi
Me ei oltu aavikkosafarilla, mutta varmaan olisi ollut tosi hieno juttu. Lasten ikärajastakaan en osaa sanoa, varmaan joku 4-5-vuotias olisi jo innolla mukana. Odotapas vaan, niin kohta joku sanoo, että sinun pitää varmistaa, että lapsilla on reissussa turvaistuimet mukana...

Ja niiden paikallisten suunnitelmat on tosiaan siellä niin päättömiä, että päätä pudistellessa menee hyvinkin monta päivää ; )
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 15:49 Greippi kirjoitti:
Me ei oltu aavikkosafarilla, mutta varmaan olisi ollut tosi hieno juttu. Lasten ikärajastakaan en osaa sanoa, varmaan joku 4-5-vuotias olisi jo innolla mukana. Odotapas vaan, niin kohta joku sanoo, että sinun pitää varmistaa, että lapsilla on reissussa turvaistuimet mukana...

Ja niiden paikallisten suunnitelmat on tosiaan siellä niin päättömiä, että päätä pudistellessa menee hyvinkin monta päivää ; )

riittääkö turvaistuin vai pitäisikö viedä turvatyynykin?? :) Ja mites kamelin selkäänkään? no tosin se oli meillä äiti joka jänisti eikä uskaltanut viime talvena kamelikyytiin vaan köpötteli aasilla muiden perässä :)
Tiedätkös muuten missä vaiheessa se palmun mallinen huvivenesatama on? ja olikos se siellä missä on ne maapallon maiden malliin tehdyt tekosaaret ja niistä on jotkut rikkaat ostaneet omansa vai missä se oli?
 
Dubaita kolunnut
Olemme käyneet Sharjahissa sekä Dubaissa. Monesti olemme käyneet ja vieläkin on paikkoja näkemättä. Sharjahissa tosin ei ollut vielä lasta mukana. Dubaissa olemme viihtyneet todella hyvin(riippuu tietenkin siitä mitä lomaltaan hakee).
Liikenne on hurjaa, mutta lastenvaunut pysäyttävät liikenteen pienemmillä kaduilla. Mielestäni turvallista, olen liikkunut yksinkin iltahämärässä. Sopii hyvin niille, jotka eivät alkoholista välitä(saahan sitä Dubaista, Shrjahista ei).
Lapsi on ollut puolitoista-, kaksi- ja kolmevuotiaana mukana. Meillä ei ole sairasteltu mitenkään, ruokailu on ollut vähän heikompaa kuin kotona, eka kerralla keitimme perunat ja paistoimme kalapuikot huoneistossa.
Yölento on ollut meille hyvä, tosin takaisn lähtö ei ole kaikista paras(aamulla klo 3 herätys).

Tässähän tätä, kyselkää lisää jos kiinnostaa :wave:
 
Dubaita kolunnut: Missä hotellissa ootte lasten kans Dubaissa ollut?
Meitä ei kyllä tippaaka haittaa että alkomahoolia ei matkan aikana mistään saisikaan..lasten kanssa kun reissuun lähdetään. Mä lomaltani haen jonkin verran rauhaa mutta kaupungin vilskettäkin olisi kiva jossain määrin nähdä. Tykkään katella ja koluta ihan kaikkee läpi. Rauhallisen paikan takia ollaan sitä sharjahia katottu mutta siinä vaan tökkii nyt se että siellä ei oo meille sopivaa hotellia..tarvittais kaksio ja sharjahissa ei oo huoneistohotelleja ainakaan finnmatkoilla.
Meillä on finnmatkojen kautta varattuna kyproksen matka ja sitä nyt ehkä haluttais vaihtaa Dubaihin mutta tosiaan niin hotellista nyt kiinni..
 
Dubaita kolunnut
Lapsen kanssa ollaan oltu Desert Rosessa, ihan ok, mutta ei ehkä niin "lapsiystävällinen" kuin viimesin Dar al Sondos(2 viim. kertaa siinä hotellissa, mahtava aamiainen, ystävällinen henkilökunta). Parin muun hotellin nimeä en enää muista, mutta kahden tähden hotellia/huoneistoa emme enää halua. (kalustus oli muovisia puutarhapöytiä ja -tuoleja). Arabian Country Yard vaikuttaa hyvältä, lyhyt matka ostoksille, huoneet ehkä vähän pieniä. Meidän kokemuksemme on Aurinkomatkojen hotelleista, muista en osaa sanoa.

Meteliä Dubaissa piisaa, keskustassa varsinkin. Ei kyllä meitä hotellissa häirinnyt.
Me vietimme päivät rannalla; jos sää salli, iltaisin shoppailimme, kävimme syömässä pikkupaikoissa ja muuten vaan liikuskelimme kaduilla. Muutamassa ostoskeskuksessakin vierailimme(mm. Mall of the Emirates, jossa on se laskettelumäki).
Liikuimme taksilla, mutta pahimpaan ruuhka-aikaan kävellen pääsi nopeimmin, josa ei tarvinnut pitkälle mennä.
Palvelu oli hyvää, lapsia ihailtiin tai jopa "palvottiin"! Ostokset ovat hyvin toimineet (mies osti kellon, mp3-soittimen, molemmat kamerat (video ja digi) on ostettu Dubaista) ja sitten kulta, olemme ostaneet ja myyneet aikaisemmin ostettuja.

Suosittelen lämpimästi paikkaa B)
 
Greippi
Sellainen juttu tuli vielä mieleen, että kun lomailemme huoneistohotelleissa, emme koskaan ota aamiaista vaan teemme sen itse huoneistossa. Saa sitä mitä haluaa eikä tarvitse pukeutua...

Joku jossain ketjussa nimittäin moitiskeli Desert Rosen aamiaista ja mietin, että miksi sellaisen ylipäänsä ottaisi. Takapihalla kun on loistava supermarket, josta saa ihan mitä vaan.

Äiti40plusplussalle vielä sen verran, että kun kyselit siitä palmusaaresta, niin tämän aamun Uutislehti100:ssa oli juttua että siellä oli tulipalo ja että se on vielä rakenteilla. Netistä löytää varmaan lisää tietoa.
 
Viime talvena oltiin viikko Golden Sands-hotellissa. Seurueessa oli 4 aik. (34-65 v.) ja 3 lasta (7, 11, 12). Kelit ei olleet kummoiset eli rannalla ei tarjennut ja pitkäpunttista- ja hihaista kaipasi päälleen. Vettä ei satanut kuin 1 päivänä lyhyen aikaa. Hotellin altaalla tarkeni hyvin. Mitäs me sitten tehtiin:
- shoppailtiin (edullisia vaateostoksia - ale aika oli juuri tammikuussa)
- aavikkoretki josta nautittiin kaikki. Isolla jeepillä ajettiin dyynejä ylös alas hurjaa vauhtia. Kerran tuli tiukempi paikka kun oltiin autonkylki jyrkässä alamäessä eikä kuski meinannut saada autoa liikkeelle. Retkeen kuului myös yksi lasku lumilaudalla hiekkadyyniä pitkin, illallinen aavikolla (buffet, napatanssia, hennatatskoja, kamelilla ratsastusta, vesipiipun polttoa, sai kokeilla arabiasuja..). Kiva retki. Illaksi kannattaa varata lämmintä vaatetta. Varattiin retki paikalliselta tstolta.
- yksi päivä kului Wild Wadi-vesipuistossa. Tosi kiva paikka!!
- seurueen teinipoika kokeili laskettelua ostoskeskuksen laskettelukeskuksessa
- illallisristely joella. Hyvää ruokaa ja hieman ohjelmaa
- Eläintarha. Aika pieni ja tilat eläimillä surkeat mutta paljon oli nähtävää
- Illallinen upeassa ravintolassa huippukorkean hotellin ylhäällä mummun 65-v. päivän kunniaksi
- kierrettiin kulta-ja maustesoukkeja samalla reissulla kun ylitettiin "joki" niillä hauskoilla ja edullisilla veneillä joliden nimeä en muista

Siirtymiseen meni paljon aina aikaa taksilla kun ruuhkat on pääteillä melkoiset. Ison taksin saaminen oli vaikeaa.
 
Wild Wadi-vesihuvipuisto sijaitsee Burj Al-Arab-hotellin vieressä.
Wild Wadi on kokemisen arvoinen! =)

Jeeppisafari on hyvä,mutta hurjaa menoa!
En tiedä ottavatko lapsia kyytiin,tai onko heille hiljaisempaa kyytiä.
Tykkäsin,mutta oli se aikamoista...En ole arkajalka,mutta siinä kyydissä meinasi pissat tulla housuun,ei se mitään kevyttä maastoajoa ole,vaan siellä kyllä keikutaan miten sattuu.
Itse en tosiaankaan veisi lapsia sinne kyytiin.
Tai sitten meillä oli hullu kuski. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikasso:
Wild Wadi-vesihuvipuisto sijaitsee Burj Al-Arab-hotellin vieressä.
Wild Wadi on kokemisen arvoinen! =)

Jeeppisafari on hyvä,mutta hurjaa menoa!
En tiedä ottavatko lapsia kyytiin,tai onko heille hiljaisempaa kyytiä.
Tykkäsin,mutta oli se aikamoista...En ole arkajalka,mutta siinä kyydissä meinasi pissat tulla housuun,ei se mitään kevyttä maastoajoa ole,vaan siellä kyllä keikutaan miten sattuu.
Itse en tosiaankaan veisi lapsia sinne kyytiin.
Tai sitten meillä oli hullu kuski. :whistle:
meillä lapset 8 v ja 11 v eikä heitä hurja kyyti pelota. Huvipuistoissakin menevät laitteisiin minne minä en uskalla.
 

Yhteistyössä