E-pillereiden jälkeen hormonit sekaisin..

  • Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti
äippä
Koska muilla palautunut hormoonitoiminta suht normaaliksi pillereiden lopetuksen jälkeen? Itselläni mennyt jo 7 kk vaikka söin viimeksi niitä vain vuoden eikä näytä helpottavan. Kierto yli 40 päivää, kauhea akne, hiuksia lähtee älyttömästi ja karvankasvu kiihtynyt niin, että naamassakin on jo liikakarvoistusta :( Neuvolassa sanottiin kaiken olevan normaalia, koska söin vahvimpia pillereitä mitä on(cypretyl). Kauankohan tämä vielä kestää..?Toivottavasti loppuu ennen kuin muutun mieheksi, olen kalju ja iho niin pilalla ettei parane ikinä :( Viimeksi kun lopetin pillerit tuli yhdet menkat ja sitten olinkin jo raskaana. Nyt ei taida olla toivoakaan.
 
sanna
helpottavaa tietää, etten ole ainut. Söin itse sypretyliä, nyt on jätetty pillerit pois ensimmäisen kerran. Marraskuussa söin viimeisen, pillereiden jälkeen oli yhdet menkat, sen jälkeen ei ole näkynyt. Tiedän, etten ole vielä raskaana.

Karvankasvuon todellakin kiihtynyt ja akne on kovasti voimissaan. En tiedä onko iho kuiva vai rasvainen, eikä taida tietää itse ihokaan. Kertokaapa siis mikä !??! Akupunktio? Ruokavalio? Vuosi pari kuulostaa aika pitkältä ajalta...
 
elli
Lopetin elokuussa 08 pilsut 2,5 vuoden syönnin jälkeen, menkat alkoivat normaalisti ja n 2 kk oli ok, sitten alkoi hiusten lähtö, hiusrajaan, otsaan ja selkään pukkaa kipeitä finnejä. Menkat olleet 2 kertaa myöhässä. Kaksi kertaa aiemmin olen lopettanut 2-3 vuoden jälkeen pilsujen syönnin mutta silloin ei tullut vastaavia ongelmia. Varmaan tämä ikä 30-v tekee sen että keho käynnistyy hitaammin hormonitoiminnan osalta.
 
elli
Lopetin elokuussa 08 pilsut 2,5 vuoden syönnin jälkeen, menkat alkoivat normaalisti ja n 2 kk oli ok, sitten alkoi hiusten lähtö (nyt suht ok), hiusrajaan, otsaan ja selkään pukkaa kipeitä finnejä, hiukset täytyy pestä useammin. Menkat olleet 2 kertaa myöhässä. Kaksi kertaa aiemmin olen lopettanut 2-3 vuoden jälkeen pilsujen syönnin mutta silloin ei tullut vastaavia ongelmia. Varmaan tämä ikä 30-v tekee sen että keho käynnistyy hitaammin hormonitoiminnan osalta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Koska muilla palautunut hormoonitoiminta suht normaaliksi pillereiden lopetuksen jälkeen? Itselläni mennyt jo 7 kk vaikka söin viimeksi niitä vain vuoden eikä näytä helpottavan. Kierto yli 40 päivää, kauhea akne, hiuksia lähtee älyttömästi ja karvankasvu kiihtynyt niin, että naamassakin on jo liikakarvoistusta :( Neuvolassa sanottiin kaiken olevan normaalia, koska söin vahvimpia pillereitä mitä on(cypretyl). Kauankohan tämä vielä kestää..?Toivottavasti loppuu ennen kuin muutun mieheksi, olen kalju ja iho niin pilalla ettei parane ikinä :( Viimeksi kun lopetin pillerit tuli yhdet menkat ja sitten olinkin jo raskaana. Nyt ei taida olla toivoakaan.
Mieli oli ärhäkkä, näppyjä olin täys, hiukset oheni, ym kauheuksia:(. Nyt kaksi kk syönyt, ja melkein normalisoitunut olo. Ikinä en enään lopeta syömistä!!
 
emmi
pillerit on kyllä aivan kamala keksintö..itse olen nyt syönyt vuoden ja aion lopettaa, koska pelkään niin kovasti syöpää( suvussa rintasyöpää ja pakkauselosteessa kehotetaan harkitsemaan tällöin lopetusta) aikasemmin kun lopetin nämä pillerit akne puhkesi, ja aivan kamala sellainen. ja vaikka näppylät sai meikillä peittoon, puolen tunnin päästä meikki oli " sulanut" kun naama oli kuin öljykenttä..söin antibiootteja ja jotain kamalaa "syövyttävää" rasvaakin ihotautilääkäri määräsi..mutta eipä auttanut,ja aloitin sitten pillerit uudestaan..pitkään oon jo miettinyt että ei voi olla terveellistä tunkea itseensä hormoneita..joten nyt päättänyt lopettaa. tiedän että akne tulee, mutta toivottavasti kestän sen..olisipa vaan se iho mikä ennen lasta, ennen kun pillereihin olin koskaan koskenutkaan....=)
 
Hai
Itsellä aikaa meni noin 1,5 vuotta. lopetin pillerit keväällä 2007 ja nyt akne yms. ovat täysin hävinneet. Siihen asti kärsin, onneksi akne oli kuitenkin vain selässä eli sain kaikki suht helposti piiloon. nyt siis tuntuu, että helpottaa..
 
hiiris
siis täähän on ihan perseestä...mäkin lopetin cypretylin...ja aknea pukkaa!!! ja varmasti pahemmaksi m enee =( pahinta ehkä se että naama kipeänä... ehkä pyydän lääkäriltä jonku akne kuurin...jostain roccutanista kuullut joskus...mutta....tätähän tää on kuuria kuurin perään loputon suo =(
 
"paniikki"
Voi ei! Lopetin cypretyl pillerit toukokuussa eli jtn 5 kk sitten.. Heinäkuussa alkoi hiusten lähtö, en pistänyt sitä pahemmin merkille, mutta nyt sitä on jatkunut jo 2kk! Tukka on reilusti ohuempi ja sitä lähtee silti.. En halua kaljuksi! Naamaankin tulee enemmän finnejä ja nyt jäi menkat pois.. Kampaaja sanoi että äkkiä lääkäriin hakemaan lääkettä sieltä he antaa jonkun hormonivalmisteen joka tasoittaa tilannetta.. Herran jumala ikinä ei enää tätä! Cypretyliä ainakaan!
 

Yhteistyössä