E-pillerit..mitä teillä käytössä

  • Viestiketjun aloittaja Pilleri
  • Ensimmäinen viesti
Pilleri
Mikä merkiltään?

Pillerin hyvät ja huonot puolet?

Th ehdotti,että jos vaikka jotain vähähormonaalisat pilleriä ajattelis mulle,kun nyt käytössä Cerazette;ei oo menkat tullu heinäkuun alun jälkeen,hiukset tuntuu rasvoittuvan päivittäin,mieliala heittelee...
 
anski77
yasmin on sopinut mulle hyvin. oon joutunut kokeilee monta merkkiä läpi kun mikään ei sopinut, mutta sitten onneks löytyi toi mikä sopii. oikeestaan huonoja puolia ei ole yasminen kanssa ollut yhtään.
 
Ap
Onko noi Melianet sellaiset,että niihin tulee se viikon tauko,jolloin menkat pitäis tulla? Voikohan noita alkaa sit käyttämään heti seur.päivänä,kun tuo viimeinen liuska Cerazetteja loppuu?
 
Mulla oli viimeksi käytössä Yasmin-pillerit reilun puolen vuoden ajan. Niissä ainoa hyvä puoli oli se, että iho pysyi priimakunnossa. Ikäviä oireita tulikin sitten roppakaupalla. Nämä pillerit tekivät lisäksi ehkäisyn tarpeettomaksi :LOL: Aikaisemmin käytössä korkeahormoniset Diane novat, joista ei mitään ikäviä sivuoireita. Ikäiselleni niitä ei vaan enää valitettavasti suositella etenkään pitkäaikaiseen käyttöön.
 
Microluton-minipillerit on mulla, pillerimaailman viimeinen vaihtoehto. Olen ollu tyytyväinen, menkat normaalit ja jopa säännölliset. Näissähän ei taukoja pidetä, vaan napsitaan putkeen. AInoa miinuspuoli on se että mullä on niin tajuttoman huono muisti, että vaikka pillerirasia napottaa joka aamu nenän alla keittiön hyllyllä, en sitä meinaa muistaa ottaa. Hormonikierukka siis suunnitelmissa..
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Microluton-minipillerit on mulla, pillerimaailman viimeinen vaihtoehto. Olen ollu tyytyväinen, menkat normaalit ja jopa säännölliset. Näissähän ei taukoja pidetä, vaan napsitaan putkeen. AInoa miinuspuoli on se että mullä on niin tajuttoman huono muisti, että vaikka pillerirasia napottaa joka aamu nenän alla keittiön hyllyllä, en sitä meinaa muistaa ottaa. Hormonikierukka siis suunnitelmissa..
Voiko näissä jäädä samaan tyyliin menkat tulematta kuin Cerazeteissa?
 
Mulla oli femoden-pillerit, ei mitään sivuoireita. Kuukautiset tuli sillon taukoviikolla ja kestivät 3-4 päivää, normaalisti kun mulla on semmoset 7 päivää kestävät menkat :kieh: Myös kuukautiskipuja mulla ei ollu silloin. Ja iho oli kunnossa enkä ollu hermorauniokaan ja halujakin piisas :)

Nyt imetyksen takia cerazettet ja nää on siis ihan kaameet, nyt vuotoa kahdeksatta päivää eikä loppua näy ja olo on sen mukanen :kieh: väsyttää ja vituttaa :( Eli tässä odotellaan että imetysaika on ohi että pääsee popsimaan taas femodenia.
 
Ap
Oon nyt Melianesta ja Femodenista lukenu netistä,niin niissä näkyy lukevan,että voi aloittaa/jatkaa ilman että tarvii oottaa menkkoja,jos ollut käytössä esim.minipilleri aiemmin(tässä mun tapauksessa siis Cerazette )
Mulla kun vielä niin epäsään.menkatkin :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Microluton-minipillerit on mulla, pillerimaailman viimeinen vaihtoehto. Olen ollu tyytyväinen, menkat normaalit ja jopa säännölliset. Näissähän ei taukoja pidetä, vaan napsitaan putkeen. AInoa miinuspuoli on se että mullä on niin tajuttoman huono muisti, että vaikka pillerirasia napottaa joka aamu nenän alla keittiön hyllyllä, en sitä meinaa muistaa ottaa. Hormonikierukka siis suunnitelmissa..
Voiko näissä jäädä samaan tyyliin menkat tulematta kuin Cerazeteissa?

kuulemma voi. sitä odotellessa..... :whistle: :D
 
Minulla oli ennen lapsia ekaksi Femoden pillerit. Eivät sopineet: kauheat mielialavaihtelut, paha olo, päänsärky.

Sitten käytin Trikvilar-nimisiä yhdistelmäpillereitä ja hyvin sopivat. Ei mitään valittelemistä.

Nyt viimeksi sain imetyksen takia Cerazettet ja 4 laata jälken lopetin. Sama vaikutus kun Femodenilla.

 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Paapu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Onko noi Melianet sellaiset,että niihin tulee se viikon tauko,jolloin menkat pitäis tulla? Voikohan noita alkaa sit käyttämään heti seur.päivänä,kun tuo viimeinen liuska Cerazetteja loppuu?
Eka syöt sen liuskan ja sitten pidät tauon jollon menkat tulee...Eli on se viikon tauko...
Juu,mulla oli joskus 10 vuotta sitten käytössä Mercilonit,joten käyttö niiden osalta hallussa:)
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Paapu:
Mulla oli meliane käytössä.Lopetin 3½vuoden käytön jälkeen ku itkin ja nauroin yhtä aikaa :LOL:
Vaikutti siis mielialaa laskevasti...Jotain masennustaki varmaan oli.

Muuten kyllä oli hyvät!
Voiskohan noissa Cerazeteissa olla samaa ainesta,kun tuntuu että masentaa joskus niin vietävästi :/ Ja joskus sekunnissa muutun hyvästä pahaksi/nauravasta äkäiseksi:D
 
vieras
mulla yasminit oli käytössä. sitten rintoihini alkoi ilmestyä kasvaimia ja päättelin niiden johtuvan näist pillereistä ja lopetin. yksi patti katosi kokonaan lopetuksen jälkeen.
 
Näin mulla:

Yasmin: ihoon tuli jumalattomia kutteja. Menkat kesti viikon, vuoto järkyttävää - super plus tamponi + yöside piti vaihtaa tunnin välein parina ekana päivänä. Kivut ei lähteny edes kolmiolääkkeillä, vaan makasin pimeessä huoneessa ja otkin kolme vuorokautta.

Meliane: menkat vähän helpommat ku ysmineilla, mut kolmiolääkeet ja saikkua vieläki. Söin lääkärin määräyksestä kaks karttaa putkkeen. Elämänilo niistä kyllä kärsi, tulin kärttysemmäks eikä mikään oikeen jaksanu kiinnostaa. Puolen vuoden käytön jälkeen alko välivuodot; eka kesken kartan kaks viikkoa vuotoa putkee, sit pari päivää taukoo ja taas viikko. Sit meni pillerit roskikseen. (paino laski, ku ruokahalu meni yasminien ja melianian aikana 15kg)

Femoden: kolme karttaa putken, lääkärin määräyksestä. Hirveet mielialan vaihtelut ja masennus. Kädet vesirakkuloilla ja verisillä haavaumilla. Turvotti mahaa pitkän päälle, vaikei lihottanu. Menkat vieläki hirveet. Käyttö loppu siihen, ku ei enää meinannu jaksaa elää ja meinas eroki tulla mielialavaihteluiden takia.

Tohon loppu mun pillereiden syönti. Menkat tuli sen jälkeen taas normaaleiks, mieli tasaantu ja elämä pääs takas raiteilleen. Suhde mieheenki ku uus ja nyt jo vauva tulossa. Raskauden jälkeen kokeilen korkeintaan hormonikierukkaa, mut mitään pillereitä en enään syö. Ikinä. :$

Muoks. femodenin aikana tuli myös h*lvetin kivulias kasvain kohdun taakke. Nyt kauniit leikkausarvet mahassa. :x
 
Mulla oli Femodenit käytössä varmaan 10 vuotta ilman ongelmia.Pikku-ukon synnytyksen jälkeen aloitin femodenit uudestaan ja pari vuotta meni ongelmitta.sitten alkoikin ongelmat.Vuosin ihan kokoajan,siis välivuotoa oli enempi ja vähempi.Menkat oli ihan hirveet,päänsärkyä 4 krt/vko,seksihalut katos taivaan tuuliin ja olin kokoajan kireä kuin viulunkieli.Viimeinen vuosi oli oli ihan kauhea.Lääkäri sitten totesi että niiden hormoniannostus ei enään ole riittävä mulle.
Nyt käytössä Diane Nova-pillerit joita syön 3-6 liuskaa putkeen ja sitten pidän sen viikon tauon.Kaikki ongelmat ovat hävinneeet.Jopa menkat ovat todella niukat.
 

Yhteistyössä