ebay: tilaaminen ulkomailta. Kuinka toimii? Miten tulli ja alv:T?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"QaZ"
[QUOTE="vieras";21990746]Jos ostan tuottee, joka maksaa n.45euroa(sisältää postikulut ), niin pitääkö tästä maksaa tullissa jotain?[/QUOTE]

Yleensä kaikki tulee läpi. Ja jos ei tule, niin se jonottaminen vituttaa enemmän kuin se vero.
 
Mimoosa harmaana
Väärin. Eu-maista voi tilata ihan rajoituksetta, ja ainakin ebay.co.uk myyjät ovat suurelta osin briteistä=Eu-maa.

Jos taas tilaat esim. jenkeistä, niin silloin hyppää tullit ja alvit mukaan kuvioihin. Riippuu myös tuotteen tyypistä, esim. kosmetiikassa taitaa olla eri rajat, mitä vaikkapa ravintolisissä. Mikäli olen oikein ymmärtänyt.

Mutta kannattaa katsoa, mistä ebay-myyjä tuotteen lähettää :xmas:
 
ap
Mutta miten ne tullissa tietää paljon postimaksu on maksanut tai onko se edes pitänyt maksaa. Kun tuote on edullinen, mutta postarit lisää hintaa aivan liikaa... onhan tuolla paljon myytäviä tuotteita, jotka on myynnissä ilman postareita ja silti ne lähettää ne. katsooko ne tullissa itse lisää siihen tuotteen arvoon hintaa? Ja miten ne voi tietää miten paljon olet maksanut tuotteesta? jos ostat jotain käytettyä?
 
Mimoosa harmaana
Mutta miten ne tullissa tietää paljon postimaksu on maksanut tai onko se edes pitänyt maksaa. Kun tuote on edullinen, mutta postarit lisää hintaa aivan liikaa... onhan tuolla paljon myytäviä tuotteita, jotka on myynnissä ilman postareita ja silti ne lähettää ne. katsooko ne tullissa itse lisää siihen tuotteen arvoon hintaa? Ja miten ne voi tietää miten paljon olet maksanut tuotteesta? jos ostat jotain käytettyä?
Tuotteesta maksetaan tullit/alvit tai molemmat, joiden määrä muotoutuu tuotteen hinnasta+postikuluista. Ja sillä sipuli. Turha kitistä.
 
ap
Tuotteesta maksetaan tullit/alvit tai molemmat, joiden määrä muotoutuu tuotteen hinnasta+postikuluista. Ja sillä sipuli. Turha kitistä.
Mä en ole kitissyt :D kysyin, koska en ole aikaisemmin tilannut/ostanut ja siksi hiukan mietin tuota asiaa. Jos menee tuote tulliin, niin sitten menee ja maksetaan. Ei siinä mitään, kuhan mietiskelin tuota postari hintaa... mutta tilasin myös tuottee, joka sisälsi postarit ja siis tuote tuli maksamaan alle 40e. jos siihen tulli itse lisää postarit, niin se on kyllä väärin :( jos ne arvio niitä hintoja
 
jepuli
Se raja mistä ei mene "lisämaksuja" on just joku 45 egee postareineen ja siis eu:n ulkopuolelta tilatuissa tuotteissa. Eri tuotteissa on eri tullit, ainakin taaperokokoisten vaatteet olivat edullisempia kuin esim. lasten vaatteet samoin nahkavaatteet oäat halvempia kuin tavalliset (esim. vaikka nahkatakki) Yleensä postimaksu lukee jopa paketin päällä.
Meillä ainakin on aina pitänyt olla jonkinlainen kuitti mukana ja muistaakseni esim. paypalilla maksaessa tulee se ilmoitus paljonko on veloitettu ja se ilmoitus on toiminut kuittina (enpä nyt tiedä olisko se jopa ihan virallinen kuitti)

Yks juttu vielä minkä haluan mainita tässä, niin kannattaa katsoa myös sen tuotteen sijainti. Eli joskus Brittien ym. ebaylla on tavaraa joka sitten lähetetään esim jenkeistä ja näihin tulee sitten myös tullit ym päälle.
 

Yhteistyössä