Ehkäisyimplantaatti

Olen menossa asentamaan kapselin ihon alle ja hiukan jännittää. Millaisia kokemuksia on käyttäneillä/käyttävillä. Mitkä on mahdollisuudet tulla raskaaksi poiston jälkeen, voiko kapselin teho jatkua pidempäänkin poiston jälkeen?
 
itse pidin kapselista ehkäisynä kovastikkin, ei tarvinnut muistaa pillereitä ja oli muuten "huolettomampaa". ongelmat alkoivatkin sitten kapselin poiston jälkeen kun aloimme mieheni kanssa yrittämään lasta. meni yli vuosi ennen kuin saatiin oma kierto toimimaan lääkkeellisesti. oma kierto ei käynnistynyt ollenkaan ilman kemiallista tukea. kapseli on monen vuoden juttu. jos on pientäkin ajatusta että haluaa hankkia lapsia 2-3 vuoden kuluessa en suosittele kapselia. voi tulla eteen se että lapsen hankinta pitkittyy kovastikkin koska kapseli on saanut kehon ns. lepotilaan eikä käynnisty. nyt itse olen onnellisesti raskaana melkein 3 vuoden yrityksen jälkeen.
 
Huisi hippu
IHAN hyvä tietää tuo, siis kuulla kokemuksista, tietää sitten itsekin otattavan kapselin pois heti kuin mahdollista. eli minulla varmaan ensi vuoden joulun paikkeilla..
 
Heippa!

Itse laitoin ehkäisykapselin viime vuoden lopulla ja nyt mulla on pieni päänvaiva..
Kuukautiset ovat minulla olleet todella epäsäännölliset kapselin otettuani enkä ole merkannut niitä ollenkaan ylös.. (Saattaa kestää päivän tai pari tai kaksi viikkoa..) Nyt minulla on alavatsa ollut hieman turvonneena n. viikon ajan ja yleensä se on turvoksissa kuukautisten ajan, hieman on myös alavatsa kipeä kuukautiskivun tapaan.. Mutta kuukautisia ei ole, sen sijaan on runsasta valkovuotoa. Kuinkakohan epätodennäköistä on että olisin raskaana? Olen ennen ehkäisykapselin ottoa ollut kerran raskaana, mutta päädyin aborttiin ja silloin kun olin raskaana alavatsani oli samalla tavalla turvonnut ja samanlaista kipua kuin nyt. :confused:
 
Onko teillä implantaatin ottajat ollut mitään sivuvaikutuksia? Mielialanvaihteluja? Entä vaikutukset kuukautisvuotoon?

Näkyykö implantaatti ihon läpi niin, että hoksaa ihon alla olevan jonku möykyn?
 
hei:) mulla oli n.vuosi sitten implantti ja eka pari kuukautta meni hienosti.noo sitte oliki menkat 5kk PUTKEEN! eli ei taukoja vaan menkat koko ajan:( lääkärit syötti keltarauhas hormoneja muttei ne pitkän päälle auttanu.no menin toisen paikkakunnan lääkäriin ja sano et pitää ottaa pois et on tosi epäsopiva mulle:) ja sen jälkeen en oo käyttäny mitään ja tänä aamuna tuli plussa:) tosin odotettuki:) eli ei sekään aina vie lapsen saamis kykyä kauaksi aikaa pois. ja ei se aina silti satavarma oo:) eli mun kummitäti tuli raskaaks vaikka oli kierukka:D mikään ei niin varmaa ku epävarma:)

ja kyllä se ihan vähä näkyy mutta ei kyllä paljoo tai oikeestaa ei se näy vaan siinä on semmonen pieni paise:) ei kukaa sitä tajua ainakaa:D
 

Yhteistyössä