ehkäisykapseli

Eli jos jollain on käytössä ehkäisykapseli kertokaahan käyttökokemuksista?? :wave: Eikös se ihon alle laiteta? :whistle: Missä laitetaan,paljonko maksaa?mites menkat?Miten usein pitää uusia?Kaikki tieto on tervetullutta :wave:
 
5 vuotta saa korkeintaan pitää jos painaa alle 60 kg muuten pitää vaihtaa 4 vuoden välein. Laitetaan terveyskeskuksessa. Maksaa n.1000 mummon markkaa. Ainakin mulla ensimmäisen vuoden kuukautiset tuli milloin sattuu. Aika huoleton kuitenkin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.10.2004 klo 12:11 pintelin kirjoitti:
Eli jos jollain on käytössä ehkäisykapseli kertokaahan käyttökokemuksista?? :wave: Eikös se ihon alle laiteta? :whistle: Missä laitetaan,paljonko maksaa?mites menkat?Miten usein pitää uusia?Kaikki tieto on tervetullutta :wave:

mulla on ehkäisykapseli käytössä.Ihon alle laitetaan,käsivarren sisäpuolelle, paikallispuudutuksessa ja ehkäisyneuvolassa.3 vuoden kapseli maksaa 180e.
Aluks mulla oli tiputteluvuotoa ja hermot meinas mennä!sain reseptillä jotain tabletteja joka vähens vuotoa ja sit se loppu ku seinään.Menkat jäi pois kokonaan.Joskus saattaa tiputella vieläkin,mut todella harvoin. Yks miinus kapselille on se että paino mulla noussut 6-7kg.Mutta painonlisäystä voi tulla mistä ehkäisystä vaan.. mulla ollut kapseli 8,5kk.Ihan tyytyväinen siihen. Kapselin voi tietenkin poistattaa aikasemmin jos haluaa. Kysy jos mietit jotain niin yritän vastata.
 
Laitatin kapselin käsivarteeni, maksoi 171?.
Vuotoa on nyt tullut reilu 3 vkoa ja kyllä ottaa kieltämättä päähän :(
toivon,että tämä olisi väliaikaista kylläkin.
Uteliaana kyselen,jolla oli vuotoja,että minkälaista lääkettä sait itselles ja minkälainen vaikutus sillä oli?
 
Jegher
Mun kaverilla oli kapseli ja hän ei siitä pahemmin pitänyt, se esim. vaelsi iho alla kyynärpäähän eli ei pysynyt paikoillaan siellä, mihin oli alunperin laitettu. Muuhun en nyt osaa ottaa kantaa, mutta ainakin tämä kaverini sanoi, että ei itse enää koskaan moista hankin eikä suosittele sitä kenellekään.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.10.2004 klo 20:10 vieras kirjoitti:
Laitatin kapselin käsivarteeni, maksoi 171?.
Vuotoa on nyt tullut reilu 3 vkoa ja kyllä ottaa kieltämättä päähän :(
toivon,että tämä olisi väliaikaista kylläkin.
Uteliaana kyselen,jolla oli vuotoja,että minkälaista lääkettä sait itselles ja minkälainen vaikutus sillä oli?

yritin äsken etsiä pakkausta, jäi pari tabua käyttämättä, mut en löydä sitä. Soita ehkäisyneuvolaan ja varaa aikaa lääkärille ja sano ettet jaksa tota vuotoa pidempään.Ja kysy niitä tabletteja jotka vähentää vuotoa.Muistaakseni söin niitä ekaks 3kpl päivässä ja kun ei auttanut otin 6kpl päivässä,lääkärin määräyksestä. Tabletit sai vuodon loppumaan kokonaan.Joskus tiputtelua,mut harvoin.Alku oli hankala, nyt ihan tyytyväinen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.11.2004 klo 14:54 vieras kirjoitti:
kyllä kiukuttaa,ei anneta täällä kylässä vuotoa niukentavaa lääkitystä kenellekkään :(
seurataan kuulemma tilannetta vielä muutamia viikkoja

mulla oli vuotoa parisen kuukautta, sen jälkeen otin yhteyttä ehkäisyneuvolan lääkäriin ja sain lääkkeet.Kui kauan sulla on ollut kapseli?
 
soita ehkäisyneuvolaan ja vaadi että saat sen lääkekuurin joka vähentää/lopettaa vuodon.Jos ne sanoo ettei kirjoita sitä sulle,niin sano että tulet poistattamaan kapselin! muistan itse kuinka pinna oli kireellä 2 ensimmäistä kuukautta kun tiputteli jatkuvasti.Jaksamista sulle!
 
hiustenlähtöä,todella voimakkaat mielialan vaihtelut ja onhan noita muutamia näppyjä tullu aina silloin tällöin naamaan.Alavatsakipujen yhteydessä tiputteluvuotoja =)
Odotan kuitenkin ihan rauhassa muutamia kuukausia ennenkuin teen mitään hätiköityä päätöstä.
Todella kiitollinen,etei tarvi muistaa mitään pillereiden ottoa tai jne.
Ja kaikissa hormoniehkäisyissähän on omat haittapuolet :)
 
Oliko sulla pitkään sitä tiputteluvuotoa mulla menossa kolmas viikko ja kyselin lääkäriltä tabletteja vuotoon sanoi että ei semmosia ole että sais kokonaan tiputtelun loppumaan..inhottavaa kun tuntuu että ois kokoajan kuukautiset ei kyl huvita harrastaa seksiä kun näin on..oisko jollain neuvoa tähän??
 
Mullakin nyt menossa neljäs viikko ja nyt viikon ollu tosi runsasta vuotoa tuntuu että oon myös väsyneempi..loppuukohan tää koskaan...eiks tähän todellakaan oo mitään apua niin kuin lääkäri joka asensi tämän sanoo..
 
mulla 5 vuoden ehkäisykapseli ja ekat 4 kk oli aika hankalaa aikaa, välil oli vuotoa, välil ei ,mut alavatsakivut oli aika pahoja. painoa on tullu jonkun verran noin 3-5 kiloo, niin et ei taida ihan tuo 5 vuotta riittää vaan joudun vaihtamaan kapselin 4 vuoden jälkeen.
mut nyt kaikki on ok, kun laitosta on puol vuotta. ei menkkoja, ei kipuja, ei mitään oireita.
 
Minulla on ollut nyt 4kk nexplanon kapseli...olen vuotanu laitoista asti koko ajan alkaa jo tympiä todella kovin...välillä jos hyvä tuuri on niin 1-2 todella niukkoja menkkoja muuten vaan vuodan...onko kellää samanlaisia kokemuksia?? luin noista teksteista jostain menkkoja vähentävistä pillereistä onko kelläään kokemuksia siitä?
kiitos jo vastaksesta
 

Yhteistyössä