Ehkäisyrengas

  • Viestiketjun aloittaja Mamseli harmaana
  • Ensimmäinen viesti
Mulla on ollut nyt kaksi kiertoa tämä rengas ja ekassa olin helisemässä ja ajattelin etten kyllä käytä enempis kun oli pinna niiin kireellä. ajattelin nyt kuitenki käyttää paketin loppuun ja kattella sitten. nyt olen ollut suht tyytyväinen, mutta tuosta sivuoirelistasta kyllä nyt bongasin monia oireita mitä minulla on ollut. en vain osannut yhdistää niitä tähän renkaaseen kaikkia, koska mulla kuitenkin on pieni vauvakin väsyttämässä ja kodin arjen pyöritys taysin omalla vastuulla...

eli multa löytyy:

# kutina sukupuolielinten alueella (silloin jos rengas on tulossa ulos)
# emätinvaivat (esim. emätineritys ja
ihottuma emätintulehdus limakalvojen oheneminen) (tätä saattaa olla)
# huimaus*** (no on ollut, mutta ajatteline ttä johtuu verensokerista)
# painon nousu*** (no on mulla syytä katsoa peiliinki tämän suhteen)
# ahdistuneisuus*** (ehdottomasti tuli vasta renkaan jälkeen!)
# pahoinvointi*** (jep)
# mielialan vaihtelut*** (pinna menee herkästi)
# kuukautiskivut *** (ovat vähän pahentuneet)
# sukupuolisen halukkuuden väheneminen *** (eka kierrossa seksiä oli vain pari kertaa)
# väsymys*** (jatkuvasti, mutta voipi johtua vauvastaki, ja nyt kipsi jalasakin vähän pätkii unta)
# renkaan putoaminen (eka kierrossa oli vähän väliä, nyt toisessa vain ollut tässä loppu kierrosta)


että näin meillä. jännä juttu. en yhtään osannut yhdistää ilmestyneitä ongelmia tähän. just yks päivä naureskelin yhdelle kaverille joka on käyttänyt yli vuoden, että taisi minun mielialan vaihtelut ja ärtyneisyys olla vain sitä kun olen niin lisääntymisvimmainen ja turhauttaa tietää ettei voi tulla raskaaksi. :whistle: kaveri puhuu niin tämän puolesta, että ärsyttää! kun hänelle ei ole mitkään muutkaan sopineet niin tämä on kyllä kaikille ehdottomasti paras ikinä. ja "eihän siinä mitään sivuoireita pitäis olla kun ne hormonit toimii vain niin paikallisesti" :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ria La Vida Loca:
Mulla on ollut nyt kaksi kiertoa tämä rengas ja ekassa olin helisemässä ja ajattelin etten kyllä käytä enempis kun oli pinna niiin kireellä. ajattelin nyt kuitenki käyttää paketin loppuun ja kattella sitten. nyt olen ollut suht tyytyväinen, mutta tuosta sivuoirelistasta kyllä nyt bongasin monia oireita mitä minulla on ollut. en vain osannut yhdistää niitä tähän renkaaseen kaikkia, koska mulla kuitenkin on pieni vauvakin väsyttämässä ja kodin arjen pyöritys taysin omalla vastuulla...

eli multa löytyy:

# kutina sukupuolielinten alueella (silloin jos rengas on tulossa ulos)
# emätinvaivat (esim. emätineritys ja
ihottuma emätintulehdus limakalvojen oheneminen) (tätä saattaa olla)
# huimaus*** (no on ollut, mutta ajatteline ttä johtuu verensokerista)
# painon nousu*** (no on mulla syytä katsoa peiliinki tämän suhteen)
# ahdistuneisuus*** (ehdottomasti tuli vasta renkaan jälkeen!)
# pahoinvointi*** (jep)
# mielialan vaihtelut*** (pinna menee herkästi)
# kuukautiskivut *** (ovat vähän pahentuneet)
# sukupuolisen halukkuuden väheneminen *** (eka kierrossa seksiä oli vain pari kertaa)
# väsymys*** (jatkuvasti, mutta voipi johtua vauvastaki, ja nyt kipsi jalasakin vähän pätkii unta)
# renkaan putoaminen (eka kierrossa oli vähän väliä, nyt toisessa vain ollut tässä loppu kierrosta)


että näin meillä. jännä juttu. en yhtään osannut yhdistää ilmestyneitä ongelmia tähän. just yks päivä naureskelin yhdelle kaverille joka on käyttänyt yli vuoden, että taisi minun mielialan vaihtelut ja ärtyneisyys olla vain sitä kun olen niin lisääntymisvimmainen ja turhauttaa tietää ettei voi tulla raskaaksi. :whistle: kaveri puhuu niin tämän puolesta, että ärsyttää! kun hänelle ei ole mitkään muutkaan sopineet niin tämä on kyllä kaikille ehdottomasti paras ikinä. ja "eihän siinä mitään sivuoireita pitäis olla kun ne hormonit toimii vain niin paikallisesti" :kieh:
juu minulla ei ole mitään noista oireista.. ihan ekoina päivinä ehkä noin viikon ajan oksetti hiukan ja huimasi, mutta sekin on mennyt onneksi ohitse.
Minulle ei ole sopinut mikään muu ehkäisypillereistä kierukkaa en suostu kokeilemaan, kun lisää vuotoa (kuulemma) joten tämä on ainut vaihtoehto, kumin kanssa en alkaa enää sössimään!!
Voin suositella kokeilemaan! :)
 
Mulla oli rengas 5kk käytössä ja muuten pelitti oikein hyvin mutta halut hävis kyllä kokonaan :/
Siis kyllähän sitä sit lämpes kun niihin puuhiin ryhty mutta sitä sellasta halun tunnetta,mikä taas nyt on kun lopetin käytön :p ei ollut ollenkaan.
Ennen rengasta mulla oli vuoto-ongelmia ja sillä pysyi kyllä kierto tasaisena mut nyt kun lopetin käytön (vauvakuume pukkaa päälle) niin oon vuotanu kohta 3vko putkeen :headwall:
Ei oo helppoo ei...
 
Osta Nuvaring - https://euroclinix.net Mulla ei ollut oireita ollenkaan, päinvastoin! Vaihdoin pillereistä renkaaseen sen pienemmän estrogeenipitoisuuden takia, koska pillereistä rinnat turposivat ja tulivat niin kipeiksi että urheilu kävi tuskalliseksi. Rengas poisti tämän ongelman eikä tuonut tullessaan muitakaan oireita.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä