ehkäpä pieni esittelykierros??

toivottavasti saadaan tämä foorumi kunnolla käyntiin ja vastauksia löytyis aina kun on jollain jotain kysyttävää.. =)

ajattelin pientä esittelykierrosta?

eli minä olen 36v äippä helsingistä.mies täytti just 42v.lapsia on 2,tyttö 6v ja down-poika joka on 4v.3kk (kuvat profiilissa)
pojalta leikattiin sydän kun oli reilu 2v ja korvat on putkitettu 2x ja kaikki risat naksittu samalla pois.silmälasit saatiin elokuussa =)

ai niin,kolmas syntyy kesä-heinäkuun vaihteessa ;)

 
Mie oon 41 v työssäkäyvä kotiäitee pääkaupunkiseudulta ja lapsia on viisi, neljä heistä on elossa. Esikoinen on jo 20v, seuraava 16 v , sitten 9v ja kuopus on 6v ja hän on meidän pikkukeskosemme omine erityispiirteineen. Mies on perheessä myös ja koiruus.

Eli kuopuksella on viiveinen puheenkehitys ollut ja on kovasti sitä kirinyt kiinni, nyt käy eskaria omasta erityisryhmästään käsin ja mietitään koulun aloittamista.
Karsastusta on ja kuulon alentumaa. Motorisesti on hiukka ehkä kömpelö, ei muuta.
 
:wave: Esittelyä myöskin täältä:

Meidän perheeseen kuuluu siis minä 28v, mies 34v ja lapset: tyttö 6v ja poju 10kk :heart:
Meidän perheen nuorimmaisella siis Downin syndrooma.
Pojalla oli 2 reikää sydämessä kun syntyi, mutta sulkeutuivat itsellään 1kk iässä joten leikkauksia ei tarvitti =)
Korvatulehdukset hieman vaivanneet, mutta olemme menossa korvapolille perjantaina joten kastotaan mitä siellä asiasta sanotaan...

Muuten terve ja erittäin virkku poitsu, ihana aurinko-naama joka oppi juuri muuten ryömimään :heart: -> muokkaillanpa vähän, esittelystä jo jonkin aikaa eli niin ne lapset kasvaa ja kehittyy, meidän "erityinen" sälli jo 1v5kk ja oppi jo kävelemäänkin sekä viittoo kovasti :D

 
Minä olen pian 27-vuotias työssäkäyvä 3 lapsen äiti. Mies on 29v. Hän ajaa rekkaa. Muksut on 3v poika, jolla putket korvissa ja infektio astma flunssan yhteydessä. 5v. tyttö, jolla lievä viive puheenkehityksessä ja vanhin lapsistamme 7v. poika, jolla on lievä kehitysvamma...on pidennetyllä oppivelvollisuudella koulussa. =)
 
Moi! Mä olen yli nelikymppinen äiti jolla on kaksi lasta, nuorimmaisella on laaja-alainen kehitysviivästymä, jossa autismin piirteitä. Ei puhu ymmärrettävää kieltä, vaikkakin tuottaa nyt joitakin tavujen tapaisia, omaa kieltä on, mutta siitä ei ota selkoa. Puheterapeutti tuumaili, että se olis jotakin Jargonia?
Mieskin löytyy tietysti, ja koira ja kissa+tuotantoeläimiä.
Lähemmin etenkin tästä erityislapsesta ja meidän tilanteesta löytyy tuolta alempaa, mun aloituksesta.
Mahtava että tämä osio tuli tänne, sitä kun monasti tuntee olevansa niin yksin ongelmiensa kanssa, etenkin ku väsymys ja uupumus valtaa olemuksen.
Yhdessä eteenpäin toisiamme tukien eikös näin? :wave:
 
Minä olen 30 v 3lapsen äiti,isä on 44v.Lapset on tyttö 10v,pojat 9v ja 6v.Kuopuksella puheenkehityksen viivästymä,käy eskaria integroidussa pienryhmässä.Puhetta tulee aikalailla yks sanasena,jonkun verran lausepuhetta,jossa 4-5 sanaa,perusmuotoisena ja väärässä paikassa(lauseessa).Puheterapia menee parhaillaan,on mennyt v.02 alkaen(kauhean kinan kanssa sain puheterapian)ja musiikkiterapia alkoi nyt kun eskarikin alkoi.

Mitäs muuta..Profiilissa löytyy jotain lisätietoja..
 
Minä olen 30v ja mieheni vuotta vanhempi,lapset 2v9kkpoika ja tyttäremme on 1v5kk.Tyttömme on kehitysvammainen,tutkimukset alkoivat hänen ollessa 6kk ikäinen.Äidin vaisto kyllä tiesi ennemmin.Hänellä on reippaat puhe ja liikuntaviiveet,kääntyilee hiukan lattialla ei muuta.Kädet ja jalat kyllä sätkivät reippaasti ja lelut pysyy hyvin käsissä.Vartaloltaan hypotoninen,ei istu,eikä ota jalkoja alle.Silti hyvin iloinen tyttö :) Pian taas sairaalaviikko edessä,josko selviäisi vähän tarkempaa tietoa.Kotiäitinä olen,enkä malta kyllä hetkeen töihin mennäkkään.Vaikka toki joskus on sellaisia päiviä että tuntuu et pää hajoo mut sepä lienee kotiäideillä ihan yleistä.Tytön korvat on putkitettu kahdesti ja juuri on taas kuuri päällä tulehdukseen,se on masentavaa kun ei nuo putket tunnu meillä auttavan.Ihana lukea muidenkin kirjoituksia,ihana palsta
:)
 
Nelikymppinen äiti, lapsia kuusi 2kk- 22v. Yksi lapsenlapsi. Kaikki tyttöjä. Tytöllä 12v diagnosoimaton adhd. Mies on 39v ja tekee kahta työtä, vakavissamme harrastamme myös mehiläistarhausta. Ja uusperhehän tämä, kaksi nuorinta tyttöä on tämän uo:n kanssa. (Uo=uusi onni)
Ja lähes pakolliset kissa ja koira löytyy myös.
Lisää löytyy täältä:

http://mehilainen.vuodatus.net/
 
jaana1965
Nelikymppinen äiti, lapsia kuusi 2kk- 22v. Yksi lapsenlapsi. Kaikki tyttöjä. Tytöllä 12v diagnosoimaton adhd. Mies on 39v ja tekee kahta työtä, vakavissamme harrastamme myös mehiläistarhausta. Ja uusperhehän tämä, kaksi nuorinta tyttöä on tämän uo:n kanssa. (Uo=uusi onni)
Ja lähes pakolliset kissa ja koira löytyy myös.
Lisää löytyy täältä:

http://mehilainen.vuodatus.net/


Tämä jaana kävi rekisteröitymässä ja huomasi, että pelkkä "jaana" oli jo käytössä. Nyt olen sitten jaana1965

muokkasin kirjoitusvirheen... :ashamed: ja toisenkin

 
Meidän perheeseen kuuluu 4 vuotias poika, 28 vuotias isä ja 11 vuotias koira. Ite olen 25v. Asustellaan Tampereella.

Pojalla on 1 vuoden kokonaisviivettä.Liikkuminen on kömpelöä..vauhdilla mennään joka paikkaan :) Pojalla epäillään olevan tuberoosiskleroosi..mutta vielä ei ole poikkeuksia tullut esille. Ollaan 2 kielinen perhe (suomi-ruotsi).Puhe on toisinaan epäselvää.
 
:wave: Tervehdys vaan kaikille!

Meidän poppooseen kulluvat itseni 28v lisäksi mies 38v sekä pieni down-poika, 5kk :heart: . Niin ja koiravanhus 10v myös. Kesällä alkaneita hengitystie-oireita lukuunottamatta poju on ollut täysin terve, iloinen ja pirteä kaveri. Eli helpolla on päästy alkuun, eikä tässä vielä hirviästi jaksa tulevaisuutta surra, elellään päivä kerrallaan ja nautitaan tästä ihanasta vauva-ajasta. ;)
 
Heippa vaan kaikille :wave:
Meitin perheeseen kuuluu,minä 45-vuotta,mies 44-vuotta ja kahdeksan lasta...neljä tyttöä ja neljä poikaa,lasten iät ovat 21,20,18,14,13,11,4 ja 10kk...ensimmäinen lapsenlapsi näkee päivänvalon joulukuussa =)
Niin Autismi,Asberger kuin dysfasia on tuttua meidän perheessä...Aurinkoisia päiviä vaan kaikille :flower:
 
2-lapsen äippä
Heippa vaan kaikille :wave:
Tosi hienoa saada tälläinen osi tänne!
Elikkäs itse olen 24 vuotias koti äiti ja perheeseemme kuuluu vuorotyötä tekevä iskä, 8kk vanha Jonne poika ja vakavaa sydän vikaa sairastava Joonatan 1v 9kk. Joonatanille on tehty kaksi suurta avosydän leikkaustaja odotellaan kolmanteen pääsyä. Infektio kierre on vaivaillut ja korvat putkitettu nyt uutena juttuna todettiin infektio astma.
Olisi kiva vaihtaa kuulumisia äitien kanssa jonka lapsella on tai on ollut vähän samanlaisia ongelmia!
Jaksamista kaikille erityislasten äideille :hug:
 
Suuri sydän
Moi kaikki äidit ja perheet ympäri suomen!!
Meidän perheeseen kuuluvat,minä-24v. kotiäiti,mies 26-vuotias työnpaiskija ja kaks poikaa,toinen Antton pian 3-vuotta ja Akseli 1,5-vuotta.Anttonilla oli syntyessään sydämen keuhkovaltimoläpän ahtauma joka korjattiin pallolaajennuksella Helsingissä muutaman päivän ikäisenä.Lisäksi hänellä on myös allergiaa. Ja Akseli ressukka kärsii lievästä infeksioastmasta(mitä todennäköisemmin)

Eli toivoisin kans kivoja ihmisiä tukemaan toinen toisiamme ja elämään näiden sairauksien kanssa :) Jos mikä yhdistää niin lapsien sairaus:)
 
Heippa kaikille :wave:

Meidän perheerheeseen kuuluu mun (26.v.) lisäksi saman ikäinen mies & kolme poikaa; Vanhimmalla (6.v.) on keskiasteen (toisen asteen) dyfasia, infektioastma & joitakin ruoka-aine yliherkkyyksiä. Keskimmäisellä (3.v.8kk) oli myös puheen kanssa jotakin häikkää mutta viime puheterapiakontrolli käynnillä oli jo ihan ikätasonsa mukainen kehitys :) , viiden vanhana uusi kontrolli. Nuorimmainen meillä on pian puoli vuotias :)
Vanhin poika on aloittanut 11.v. oppivelvollisuuden tänä syksynä. Nyt odotellaan kelan päätöksiä korotetun hoitotuen suhteen (ollaan kaks vuotta sitä saatu), puheterapian jatkuminen on myös kiikunkaakun :/ phh:ssa käymisen aloitti kuntoutusmielessä 3.v:nä niinkuin myös säännöllisen puheterapian. Koulun on aloittanut innolla :) Käy erityisluokalla toisella paikkakunnalla.
 
Keittiönoita
Mukavaa, että tällainenkin palsta saatiin aikaiseksi =) Mä olen 43 v yh-äiti Vantaalta. Tytöllä (19 v) on dysmelia eli raajapuutos, tyttö on myös lyhytkasvuinen ja alkukesästä leikattiin vaikea-asteinen skolioosi. Tyttö aloitti tänä syksynä audiovisuaalisen viestinnän perusopinnot. Pojalla (13 v) diagnosoitiin 1,5 vuotta sitten ADD ja käy tavallista yläastetta ESY-päätöksellä. Ja jottei tässä perheessä olisi yhtään "normaalia", multa itseltäni löytyy niin nivelreuma- kuin astmadiagnoosikin =) Ja minä työskentelen it-alalla. Perheeseen kuuluu lisäksi isokokoinen koira sekä kissa.
 
No jospa minäkin esittäydyn.
olen siis 47 vuotias uusperheen äiti. Meidän perheeseen kuuluu minä, mieheni 45v, yhteiset lapset, tyttö 6v ja 8v poika jolla lievä dysfasia. Miehen poika joka vielä asuu meillä 19 v, on armeijassa tällä hetkellä. Miehen tytöt 17v ja 11v asuvat äidillään ja käyvät meillä sitten viikonloppuisin. Minulla on myös kaksi aikuista poikaa 22v ja kohta 25v. Asuvat siis jo muualla.
Olen työelämässä , joskin nyt osa-aikalisällä, eli teen kaksi viikkoa töitä ja olen kaksi viikkoa vapaalla. Tätä jatkuu tuonne helmikuulle asti, sitten taas tehdään joka päivä töitä. Mies on töissä. Asumme maalla peruskorjatussa omakotitalossa , syrjäkylällä ja matkaa keskustaan ja palveluihin on 23 km.
Kyläkoulu on 14km päässä, jonne lapset menevät taksilla, myös tytön esikoulu on siinä samassa koulussa. Meillä on myös kolme kissaa ja yksi koira. Koira on "ulko koira" eli kesät , talvet ulkona, samon kissat kesällä, talvet ovat meidän huoltotiloissa, mutta sisälle asuintiloihin niitä ei päästetä muuta kun silloin tällöin käymään.
Me olemme tämmöinen tavallinen perhe iloineen ja suruineen. Tässä perheessä eläminen on suuri rikkaus ja rakkaus :)
 
Elzu
Heippulis :wave:
Täällä 38vuotias kotiäiti Mansesta.

Esikoistytöllä (6v) on lievä kehitysvamma= asiat tulee 2v viiveellä.
Aloitti tänä syksynä 2vuotisen eskarin kehitysvammaisten koulussa ja hyvin on viihtynyt =)
Matkat taittuu taksilla.

Kuopus on 2v4kk ja tuntuu puheentuottaminen olevan huonoa, 2½v neuvolassa kait sitten saadaan lähetettä tutkittavaksi,mutta toivon kovasti että se puhe alkais tulla sittenkin...

Ja aviomieskin löytyy, 34vuotias Järjetelmäylläpitäjä HP.lla :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.08.2005 klo 08:21 Äite78 kirjoitti:
Minä olen pian 27-vuotias työssäkäyvä 3 lapsen äiti. Mies on 29v. Hän ajaa rekkaa. Muksut on 3v poika, jolla putket korvissa ja infektio astma flunssan yhteydessä. 5v. tyttö, jolla lievä viive puheenkehityksessä ja vanhin lapsistamme 7v. poika, jolla on lievä kehitysvamma...on pidennetyllä oppivelvollisuudella koulussa. =)
Mikä on pidennetty oppivelvollisuus?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.09.2005 klo 21:12 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.08.2005 klo 08:21 Äite78 kirjoitti:
Minä olen pian 27-vuotias työssäkäyvä 3 lapsen äiti. Mies on 29v. Hän ajaa rekkaa. Muksut on 3v poika, jolla putket korvissa ja infektio astma flunssan yhteydessä. 5v. tyttö, jolla lievä viive puheenkehityksessä ja vanhin lapsistamme 7v. poika, jolla on lievä kehitysvamma...on pidennetyllä oppivelvollisuudella koulussa. =)
Mikä on pidennetty oppivelvollisuus?
11 vuotinen :) :D Niinkuin meillä B)
 
Moi kaikki, vihdoinkin saan esiteltyä itseni :)

Meidän perheeseen kuuluu minä, mies ja neljä tenavaa. Lapset ovat vuosimallia-94, -95, -99, ja -03.

Vanhimalla lapsella diagnosoitiin ad/hd viime vuonna, oireet tosin olleet ihan pienestä asti. Tutkittu pari vuotiaasta lähtien. Kesällä todettiin myös masennus, lääkärin mukaan se on hyvin yleistä näillä lapsilla. Poika käy neljättä normaaliluokassa, tuplasi kakkosen. Koulu sujuu oireisiin nähden suht hyvin, tosin avustajan avulla. Tulevaisuus vähän hirvittää kun tuo meidänkin poika on niin vaikutuksille altis. :/

Tsemppiä ja voimia kaikille erityislasten vanhemille! :hug: Ihana tosiaan kun saatiin tälläinen palsta. :)

 
myry
Olen 26 vuotias kahden lapsen yh äiti (tosin tuollainen puolivirallinen miesystävä on). Esikoisella on kaiken näköistä ongelmaa. Sosiaalista lähinnä joskin myös motorisia ja keskittymiseen liittyviä (ei ylivilkas tosin). Aloitti koulun erityisryhmässä ihan hyvin mennyt. Älykkyyttäkin testattu ja se oli keskimääräistä korkeampi, vaati silti lähes jatkuvaa valvontaa, koska joutuu tappeluihin ei minkäänlaista huumorin tajua.
Nuoremmalla myös sosiaalisia ongelmia lähinnä eristäytymistä, ei kuitenkaan yhtä hankalaa kuin esikoisen kanssa. Itsellä todettu pienenä lievä autismi, ja vieläkin viihdyn ominani. No kaikesta huolimatta rakkaita ovat minulle, ja en haluaisi vaihtaa. Lisäksi eivät juuri keskenään riitele (huh).
 
pienenpieni
Täällä 20-vuotias pienen sydänpojan äiti :wave: Poju syntyi 9.12.04 ja 1,5kk iässä häneltä leikattiin Lastenklinikalla aortan ahtauma (coa)... Viestejä toivoisin muilta sydänlasten äideiltä.
 
Moikka,olen 31-vuotias 3 lapsen äiti.Perheeseen kuuluu myös isä 34-vuotta.
lapset 6,5ja 3-vuotiaat.Keskimmäisellä synnynnäinen sydänvika(tetralogia fallot)leikattu 5kk ikäisenä,kontrolleissa käydään yhä puolen vuoden välein.3-vuotiaana todettu dysfasia ja tällähetkellä päiväkodin erityisryhmässä ja aloittanut jo esikoulun,siis kuuluu pidennettyyn oppivelvollisuuteen.
Olisi kiva saada ystäviä ja kirjoittelukavereita!!
 
touhumamma
Hei!
Minäkin ilmottaudun mukaan. Olen äiti kolmelle
pojalle, joista keskimmäisellä f83, suurimpana ongelmana
puheen tuoton vaikeudet. Aloitti varhennetun eskarin juuri,
on nyt 5-vuotias.
 

Yhteistyössä