ehkäpä pieni esittelykierros??

Siispä meidän perheestä, olemme uusperhe, meillä 4 tyttöä iältään 9v,7v,5v ja 6kk. 5vuotias sai pari viikkoa sitten diagnoosin lievä kehitysvamma,vaikeuksina puheentuotto ja sitä myöten vaikeuksia myös joidenkin asioiden ymmärtämisessä. Neiti aloittaa eskarin elokuussa henkilökohtaisen avustajan kera.Sitten meillä on myös kolme kissan pallukkaa ja koti maaseudulla.
 
Minä nyt vasta hoksasin tän voorumin :D Eli täällä 25v. vanhemmat ja tyttö nyt 5v älyllisesti kehitysvammainen ja maatilaa hoidellaan miehen kanssa,tyttö päiväkodissa päivät jossa hänellä on henk.kohtainen avustaja.Toisen lapsen hankkimista olen pohtinut kovasti kun kauhea vauvakuume vaivaa... B)
 
Mukava lukea ja kuulla muidenkin erityslasten kuulumisia. Itse olen 34 v. koko ikäni atopiaa sairastanut. Myös vanhimmalla lapsellani (14 v.) on atopiaa ja käymme usein myös ravitsemusterapeutin luona. Toisella ppajallani (11 v.) on ad/hd ja diagnisoimaton autismi (päädyimme lääkärin kanssa , että seurataan viellä kehitystä). Hän opiskelee osan kouluaineista pienryhmässä, normaalilla opetussuunnitelmalla. Nuori tyttö on 4 v.
 
Oli kiva lukea kuinka monenlaisia vaikeuksia ja diagnooseja on ollut. Paljon oli minulle vieraita.
Meidän perheeseen kuuluu

  • vanhemmat :hug: melkein 40v.
    vanhin poika :heart: 18v. tyttöystävän kanssa,
    15v. poika :snotty: jolla ollut kielelliset erityisvaikeudet, käyttäytymisen ja tunne-elämän häiriö ja pari vuotta voimassa ollut Toureten oireyhtymä+ kielelliset erityisvaikeudet,
    5v. tyttö :whistle: jolla lievä kehitysvamma. Piirteitä kylläkin on samoja kuin veljellään on ollut Touretessa mutta aika näyttää tarkentuuko diagnoosi, pidennetty oppivelvollisuus.
    4v tyttö :D päässyt ilman erityistä kuten isoin velikin.
    Näin meidän perhe ja kuuluu meille 4 kissaakin pyörimään jalkoihin. Ja etelä savossa asustellaan.
 
Hei vaan kaikille! Kiitos tästä palstasta!!!

Olen 25 vuotias äitiyslomalla olevä äiskä. Perheeseen kuuluu Mies 25v, sekä kolme tyttöä 5v, 3v, ja nuorin erityislapsemme reilu 4kk :heart:

Nuorimmaisellamme ASD sekä silmissä Retino Kolobooma. Vielä ns. Shokkivaihe ehkä päällä, niin vähän tietoa kaikesta. Tammikuussa ainakin kolme käyntiä keskussairaalaan, kaksi lastenpolille sydämestä ja yksi silmäpolille. Toisessa lastenpolikäynnissä on mukana fysioterapeutti ja toisessa tulee lastenkardiologi ilmeisesti Tampereelta.

Etelä-pohjanmaalla asutaan ja kaikki tieto ja vertaistuki otetaan kiitollisena vastaan!! :heart: :hug:

Rauhaisaa joulunaikaa kaikille ja valoisaa tulevaa vuotta!! :heart:
 

Yhteistyössä