Ei nainen halua, että se oma mies suojelee esim. 3

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Se on vanhanaikaista. Moderni nainen puolustaa itse itseään, jos joutuu hyökkäyksen kohteeksi. Siihen ei kumppanin kuulu sekaantua.

Nainen ei ole mitään omaisuutta, jota mies saa suojella. Suojelevainen mies on turn off ja yäk.
 
Huawei
Kyllä mulle olisi turn off se jos oma mies ei suojelisi ja puolustaisi mua. Se tarkoittaisi sitä, että mies ei välitä ja ihan sama mitä omalle puolisolle tapahtuu. Yhtälailla mä puolustaisin miestäni jos hänen kimppuun hyökättäisiin. Yhdessä olisimme hyökkääjää vastaan.
 
Jos asiaa hiemankaan miettii, niin ei pidäkään haluta!

Suomessa kun juttu menee niin, että jos puolustava vähääkään vahingoittaa hyökkääjää niin se puolustaja päätyy linnaan ja hyökkääjä saa korvaukset kivusta ja särystä.

En mä ainakaan halua että mun rakas joutuu linnaan siksi kun puolusti mua. Mieluummin istun sit ite.
 
Tiedostavat fitnessnaiset ovat nykyään vahvempiakin kuin miehet, jotka vaan makaavat sohvalla, syövät makkaraa ja kittaavat kaljaa.
Totta. Aika monessa pariskunnassa se nainen on paremmassa kunnossa, joten tosiaan hiukan vanhanaikaista ajatella, että (vain) miehen kuuluisi puolisoaan puolustaa.

Ja vaikka oma ukko on huomattavasti minua vahvempi ja isokokoisempi, niin ihan varmasti rientäisin häntä puolustamaan, jos joku hyökkäisi päälle.
Eli eiköhän tuo mene molemmin puolin: omia puolustetaan.
 
Jos asiaa hiemankaan miettii, niin ei pidäkään haluta!

Suomessa kun juttu menee niin, että jos puolustava vähääkään vahingoittaa hyökkääjää niin se puolustaja päätyy linnaan ja hyökkääjä saa korvaukset kivusta ja särystä.

En mä ainakaan halua että mun rakas joutuu linnaan siksi kun puolusti mua. Mieluummin istun sit ite.
Kyllä itseäni jo ihan lähtökohtaisesti vituttaisi, jos mies jäisi jossain minuun kohdistuvassa hyökkäystilanteessa arpomaan, että kannattaakohan nyt mennä väliin vai joutuukohan sitä vaikeuksiin :D
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Kyllä itseäni jo ihan lähtökohtaisesti vituttaisi, jos mies jäisi jossain minuun kohdistuvassa hyökkäystilanteessa arpomaan, että kannattaakohan nyt mennä väliin vai joutuukohan sitä vaikeuksiin :D

Mutta eihän siitä ollutkaan puhe.

Vaan siitä, haluanko MÄ (tai naiset) että mies puolustaa.

Mulla on senverran vahvanolonen mies että se on oikea tynkämagneetti. Kun vielä käytiin baareissa niin joka saatanan kerta sille tunki joku egoltaan iso mutta varreltaan mini ukko haastamaan riitaa. Onneksi miehellä on myös lehmänhermot...

En mä halua, että se vähän tönäisee ja sit on joltakulta niskat nurin.
 
Mutta eihän siitä ollutkaan puhe.

Vaan siitä, haluanko MÄ (tai naiset) että mies puolustaa.

Mulla on senverran vahvanolonen mies että se on oikea tynkämagneetti. Kun vielä käytiin baareissa niin joka saatanan kerta sille tunki joku egoltaan iso mutta varreltaan mini ukko haastamaan riitaa. Onneksi miehellä on myös lehmänhermot...

En mä halua, että se vähän tönäisee ja sit on joltakulta niskat nurin.
Ymmärrän hyvin pointtisi, meillä sama tilanne, mutta itse en kyllä haluaisi, että mies jää vain seistä toljottamaan, kun joku mättää minua turpaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Neljässäkin tunnissa oppii jo paljon.
Mutta vielä enemmän oppii vuosikausien treenaamisella. Harrastusteni kautta tunnenkin lukuisia emäntiä, joiden ei tarvitse aina odottaa sitä prinssiä valkealla ratsulla pelastamaan, vaan kykenevät hoitamaan homman itse.
Jep. Näinhän se on. Tässä kyse ei ole voimasta vaan tekniikasta. Kun joitain juttuja on tahkonut vuosia, alkaa ne tulla selkäytimestä. Mutta se, että nainen pärjää miehelle, tarkoittaa sitä, että siellä pitää olla kova kunto ja pitkä reeni takana. Lukkopainija mimmit (ja ehkä painijat) tuntuu olevan turhan kova pala perusmiehille ja vähän isommillekkin sellaisille:D
 
vierailija
Jos asiaa hiemankaan miettii, niin ei pidäkään haluta!

Suomessa kun juttu menee niin, että jos puolustava vähääkään vahingoittaa hyökkääjää niin se puolustaja päätyy linnaan ja hyökkääjä saa korvaukset kivusta ja särystä.

En mä ainakaan halua että mun rakas joutuu linnaan siksi kun puolusti mua. Mieluummin istun sit ite.
Niksi onkin ettei jätä sitä henkiin ja liukenee paikalta.
 
Siltä on varmaan kysytty montako vokaalia on sanassa AASI
No sä voit miettiä sitä keskenäs.

Mut itse otsikon kysymykseen: täydellinen tasa-arvo ja feminismi vie mieheltä miehen tehtävät ja miehekkyyden.

Vaikka tietysti, jos joku hyökkäis mun kimppuun ja mies olis vieressä niin potkisin ja repisin hyökkääjää itsekin, ei siinä tilanteessa mietitä sukupuolieroja.
Mutta jos ajatellaan että jos olen yötä kotona mun miehen kans tai mun siskon kans, niin miehen kans ois turvallisempi olo.
 
No sä voit miettiä sitä keskenäs.

Mut itse otsikon kysymykseen: täydellinen tasa-arvo ja feminismi vie mieheltä miehen tehtävät ja miehekkyyden.

Vaikka tietysti, jos joku hyökkäis mun kimppuun ja mies olis vieressä niin potkisin ja repisin hyökkääjää itsekin, ei siinä tilanteessa mietitä sukupuolieroja.
Mutta jos ajatellaan että jos olen yötä kotona mun miehen kans tai mun siskon kans, niin miehen kans ois turvallisempi olo.
Eiköhän yhteiskunnan muuttuminen ja kehitys ole vienyt nuo miesten tehtävät. Enää ei tarvitse nuija kädessä puolustaa viereisen luolan karjun hyökkäykseltä tai paljain käsin metsästää ruokaa perheelle. Senkun ajaa turvalaitteilla varustetulla bemarillaan prismaan ja noukkii lihakimpaleet kylmälaarista.
Ei ehkä yhtä miehekästä, mutta veikkaisin miesten olevan ihan tyytyväisiä :D
 
vierailija
Jep. Näinhän se on. Tässä kyse ei ole voimasta vaan tekniikasta. Kun joitain juttuja on tahkonut vuosia, alkaa ne tulla selkäytimestä. Mutta se, että nainen pärjää miehelle, tarkoittaa sitä, että siellä pitää olla kova kunto ja pitkä reeni takana. Lukkopainija mimmit (ja ehkä painijat) tuntuu olevan turhan kova pala perusmiehille ja vähän isommillekkin sellaisille:D
Kovaa treenaamisessa on se ongelma, että monesti ne naiset ovat todella pieniä. Paini on vielä painoluokkaurheilua. Ovat huippukunnossa ja kokoisekseen vahvoja, mutta jos painoa on 55 kg, niin miehen pitää olla oikeasti pieni, että ei painissa pärjäisi. Siinä mielessä joku treenaamaton, mutta normaalikunnossa oleva 80 kg tantta voisi olla normimiehelle kovempi vastus.

Miehissä tilanne on vähän eri koska testosteroni saa aikaan sen, että 55 kg painija voi ihan oikeasti heitellä 80 kg ukkoa ympäri seiniä. Mutta nainen ei voi. Voima ei riitä.
 
Kovaa treenaamisessa on se ongelma, että monesti ne naiset ovat todella pieniä. Paini on vielä painoluokkaurheilua. Ovat huippukunnossa ja kokoisekseen vahvoja, mutta jos painoa on 55 kg, niin miehen pitää olla oikeasti pieni, että ei painissa pärjäisi. Siinä mielessä joku treenaamaton, mutta normaalikunnossa oleva 80 kg tantta voisi olla normimiehelle kovempi vastus.

Miehissä tilanne on vähän eri koska testosteroni saa aikaan sen, että 55 kg painija voi ihan oikeasti heitellä 80 kg ukkoa ympäri seiniä. Mutta nainen ei voi. Voima ei riitä.
Toisaalta päällekarkaustilanteessa ei tarvitse pelata sääntöjen mukaan, ainakaan jos ei aio jäädä poliisin kanssa asiaa selvittelemään.
Ei tarvita paljoa massaa, kun iskee kyynärpäällä kaulaan tai tunkee peukalot silmiin, ja vastustaja on hetkessä pois pelistä.
 

Yhteistyössä