ei siittiöitä, ei elämää

Olen väsynyt, en jaksa enää.
Olemme n. 30v. pari ja yrittäneet saada lasta n. 1½vuotta tuloksetta. vaimoni tutkittiin eikä vikaa löytynyt, kuulemma kellot tarkat kierrot. Minä taas tuhkamuna :( Kahdessa simppa testissä ei mitään ja biobsiassa yksi elvävä.
Kuolin henkisesti keskiviikkona. Halauan perheen, haluan lasta ja halauan olla isä omalle lapselle. Haluaisin antaa vaimolle äityden, en pysty olen viallinen. Pelkään että vaimoni haluaa erota. Miksi tämä kaikki sattuu niin pahalle. Vaimo on yrittänyt sanoa että ei se miehisyyttä vie, mutta ainakin se koettelee sitä todella rajusti. Ainoa asia mihin miestä tarvitaan lapsen saamisessa ei minulta onnistu. Palkään etten saa koskaan pitää lastani sylissä, halata ja katsoa kuinka hänellä on isän nenä tai suu.

Lääkäri ehdotti heti luovutettuja siittiöitä meille, vaimo pyysi miettiä mutta en pysty. Tällä hetkellä mietin miksi ylipäätään haluan jatkaa elämistä tai mitä pahaa olen tehnyt että rankaistaan niin pahasti. En pelkää fyysisiä kipuja vaan nöyryytystä. Pitäisi varata aika urologille kliinisiin tutkimuksiin mutta pelkään, nöyryytystä ja huonoja uutusia. Kaikki sanovat että henkilökunta on tottunut näkemään kaikenlaista. Tokikin on, minä en. Olen tottunut töissäni saamaan iskuja, näkemään kuolemaa ja kohtamaan agressiivisia henkilöitä, en olemaan alasti jonkun edessä tutkittavana ja kopeloitavana.Se häpeä ja tuska omasta viasta ja miehisyydestä on jotain mikä tuhoaa mut täysin sisäisesti. Saimme ohjeeksi jatkaa normaalia elämää, aika hemmetin fiksua. Vielä kun joku kertoisi kuinka se onnistuu.
 
Oon todella pahoillani, tuo on todella raskas tilanne.

Miehuutta tuo ei vähennä millään lailla, ei mun eikä varmasti sun puolisonkaan mielestä. Vaikka lapsen alulle laittamiseen niitä siittiöitä tarvitaan, isyyteen tarvitaan paljon muuta, sellaista mitä sullakin on.

Keinohedelmöitys on mahdollista jos edes biopsialla löydetään yksikin elävä siittiö. Toki löytyy helpompia ja varmempia teitä mutta ei tuokaan ole teiltä vielä poissuljettu. Jutelkaa vaihtoehdoista. Ennen kaikkea jutelkaa, koska kaksin tuo on helpompaa jaksaa kuin yksin.

En väitä että tietäisin miltä susta tuntuu mutta uskon tietäväni mitä sun puoliso käy nyt läpi. Ja uskon että hän haluaa että selviätte tästä yhdessä, tavalla tai toisella.
 
Poltatko tupakkaa? Käytätkö miten paljon alkoholia? Ylipainoa? E-vitamiini ja sinkki sekä maca voivat parantaa miehen hedelmällisyyttä. Lisäksi oleskelu ilman kalsareita mahdollisimman paljon, että kassit olisivat pois iholta hikoamasta. Saunassa yritä pitää ne viileässä esim. löylykauhan avulla viileässä vedessä. Auton penkinlämmitintä kannattaa välttää ( ehkei näillä säillä ole niin ongelmakaan ). Jostakin myös luin, että Juice Fest tuote lisää myös miehen hedelmällisyyttä. Siittiöillä kestää noin kaksi kuukautta muodostua, joten ainakin sen verran menee aikaa, että tuotanto voi omilla elintavoilla parantua. Onko kaikki labrat otettu? Esim. sokerit ja kilpirauhasarvot? Voitko altistua joillekin myrkyille esim. työssä tai vapaa-ajalla?
Toivo ei ole vielä menetetty, mutta työtä voi vaatia, että tilanne paranisi. Kovasti tsemppiä ja jaksamista! Alkujärkytyksen jälkeen taistelutahto päälle! Nyt on varmasti todella kurja olla. En epäile yhtään. Tuollaiset uutiset ovat aika elämän pysäyttäviä...
 
En polta, en ole polttanut liki kymmeneen vuoteen ja alkoholia käytän erittäin vähän, vain saunassa käydessä kerran viikossa. Ylipainoa ei ole koskaan ollut, melkein toisinpäin koska harrastan todella paljon eri liikunta ja itsepuolustuslajeja. Maca ja Juice fest täysin vieraita, mutta sinkit ja vitamiinit on aina kuulunut kyllä elämääni. Taistelutahtoa, sitä toivon minäkin. Stressata ei kuulemma saisi koska vaikuttaa, mutta sitä nappia jolla sen saan pois ei ole löytänyt vielä. Perjantaina olisi tarkemmat tutkimukset, vaimo tilasi ajan kun en itse sitäkään saanut tehtyä. Sitä syyllisyyden tunnetta on aivan mahdoton kuvailla kun mun takia vaimokin joutuu kärsimään. Kyllä täs on käyny kaikki ajatukset elämän mielekkyydestä lävitse.
 
Viimeksi muokattu:
Ensinnäkin et ole tilanteessasi yksin, eikä elämä tähän lopu. Meitä on muitakin. Et voi asialle itse mitään joten älä kanna syyllisyyttä. Useimmiten geneettinen syy taustalla. Nukutuksessa tehtävässä leikkauksessa voidaan yrittää kerätä siittiöitä keinohedelmöitystä varten. Osalla tämä onnistuu ja voi edetä hoitoihin omilla soluilla, ja osalla ei. Jos vaimo sinua rakastaa, ei hän sinua jätä. Biologinen lapsettomuus on erittäin raskasta kohdata ja verrattavissa läheisen kuolemaan. Saat surra, olla vihainen maailmalle, katkera. Yhdessä pääsette tästä eteenpäin ja voitte halutessanne valita toisen tavan yrittää saada lapsia. Simpukka ry:llä on infoa lisää.
 
Iso virtuaali hali sulle @henkisesti kuollut. Se on varmasti murskaava tieto minkä olet saanut.

Meillä on täysin sama tilanne, eli mieheni kaksi ensimmäistä näytettä nollissa ja biobsiassa liian vähän löytöjä. Miehelläni tehtiin veritestit jossa Testo taso todettiin alle suosituksen. Nyt siis Testo kuurilla ja ensi viikolla uudet veritestit, kyseessä siis 3 viikon kuuri.
Ainoa neuvo mitä voin sulle antaa on että jutelkaa. Liian myöhään menimme terapeutille jossa miehellä todettiin hälyttävä masennusriski. Miehet ei puhu juurikaan tunteistaan, mutta se satuttaa entistä enemmän ja kasaa ihan liian suuren kuorman yhden ihmisen kannettavaksi. Vaimona olen nähnyt mitä tuo tuska saa aikaan ja sydämestäni toivon että pystyt vaimollesi puhumaan tunteitasi ja peloistasi. Mieheni kysyi samaa monta kertaa että nytkö jätät kun en pysty saamaan lasta, EN hemmetissä jätä. Hänet olen rinnalleni valinnut ja tapahtui mitä tahansa hänen rinnalla pysyn. Ja usko pois, niinkuin @Helminauhaa kirjoitti jos vaimosi sinua todella rakastaa ei hän sinua jätä. Toinen juttu, miehisyys on paljon muutakin kun siittiöt, usko pois vaikka se vaikeaa varmasti onkin. Jaksamista teille molemmille, myös vaimosi kärsii tästä.
 

Yhteistyössä