Eilen alkoi cambridge-kuuri

Mulla menossa 5 päivä puhtaalla kuurilla. Eilen koski päähän mut meni ohi särkylääkkeellä. Mietityttää kuinkahan kauan tällä kuurilla kestää olla?
Painoa tippunut 3.4 kg nälkä ei ole ollut, mut olo hieman "outo"...
Onko muita pudottajia?
 
Täällä olis yks pudottaja, oon ollu nyt viikon puhtaalla kuurilla ja en tiedä paljon on tippunu paino kun perjantaina vasta punnitus.
Mulla oli ensimmäiset 4 päivää ihan kamalat.. nälkä oli päivisin/iltaisin ja päätä särki ja väsytti, siinä sit koitti olla lapsen kanssa joka kiikku ja repi kaiken minkä sai käsiin jne.. pikkusen meinas hermo palaa. Nyt on oikeestaan ihan ok olo, mitä nyt tuota päätä särkee välistä (johtuu ilmeisesti liian vähästä veden juonnista) en oo kyllä mikään veden suurkuluttaja ja aina ollu huono juomaan sitä, mut onneks kuiten kivennäisvettä voi ottaa. :)
Niin meinaatko et kuin kauon tuolla puhtaalla vai koko kuurilla voi olla? mulla ei oo kyllä tietoa tuosta.. ite aattelin et oon vaan tän viikon puhtaalla mut ilmeisesti pitää olla tuohon perjantaihin saakka kunnes pääsee punnitukseen.
 
Hei vaan!
Täällä kans yksi, joka aloittanut nutraamisen tänään. Pari päivää söin jo kevennettyä(pari pussia päivässä), nyt sitten olisi tarkoitus olla pelkillä pusseilla.
Puntarilla en ole käynyt vuoteen, enkä mene nytkään, koska motivaatio romahtaa....
Testaan laihtumista farkuillani, joista yhdetkään eivät mene kiinni. Oma arvio on, että ylipainoa on tullut noin kymmenen kiloa! Kun saan vanhat vaatteet päälle, olen tyytyväinen!!!!

Jo eilen, ennen varsinaista aloittamista oli kauhea nälkä....(toivoton tapaus)....Nyt aamun aloitin suklaajuomalla. Maku ihan ok! Tomaattikeitto oli niin pahaa, että yökkyytti, mutta meinaan vedellä senkin naamaani cokiksen kera. Saas nähdä, miten ämmän käy.... Tsemppiä muille...olisi kiva höpötellä....
 
Hei vaan.
Minä ainakin täällä. Minulla on ollut vaikeuksia elää noilla pelkillä pussiannoksilla. Olen nyt käyttänyt neljä pussia per päivä ja sen lisäksi syönyt ihan pieniä määriä hiilaritonta...esim. viipaleen kinkkua, pähkinöitä jne...
Ruokahalu on nyt selvästi vähentynyt. Painonkehityksestä on vaikea sanoa vielä mitään, sillä menkatkin ovat juuri alkamassa...joten maha pöllöttää...
Viikonloppu tulee olemaan vaikea, on ollut tapana laittaa kaikenlaisia herkkuja, joita on perheen kanssa yhdessä napsittu.
Miehelle ja lapsille pitäisi tänään tehdä illaksi lohipiirakka. Pitää vetää vatsa täyteen nesteitä ennenkuin alkaa tekemään tuota piirakkaa, ettei houkutus käy ylivoimaiseksi...

Mutta nyt täytyy sinnitellä. Yritän luoda itselleni hyvää mielikuvaa siitä, kun vanhat vaatteet sopivat taas päälle, se kannustaa....

Tsemppiä...
 
Minäkin oon vielä kuurilla, 1,5 viikkoa olin sillä puhtaalla kuurilla ja sen aikana tippu paino ihan kivasti. Nyt oon sit ollu saman verran sillä yhdistelmällä et 2pss/päivässä ja syöny yhden lämpimän aterian + jotain tonnikalaa,raejuustoa,porkkanaa tms.
En ainakaan ite pystys pitempään oleen tuolla puhtaalla, kyllä teki ne ekat 5päivää tosi tiukkaa ku koko ajan oli nälkä..
Mä oon tykästyny makeista; mansikkaan,kaakaoon ja capuccinon makuiseen pirtelöön, niistä suolasista en niin enää tykkää.. mut se peruna-sipulikeitto oli ihan hirveää, meinas samantien tulla ylös ku sai juotua..:/
Oon ollu nyt tän 3 viikkoa syömättä karkkia yms herkkuja ja en oo limsaakaan juonu! Se on kyllä tosi saavutus multa kun olin suurkuluttaja pepsiin/cocikseen..
 
Heippa
Tänään ei ole enää ollut yhtään nälkä, päänsärkykin on hävinnyt. Olen syönyt tänään vain kolme pussia...en mitään muuta. Nyt tuntuu helpolta. jatkan ainakin vielä ensi viikon, mahdollisesti vielä kaksikin viikkoa, riippuen siitä, mikä on olotila.
Nyt ainakin tuntuu hieman omituiselta...käyn ylikierroksella....Miten muilla???
 
viikko alkaa oleen takana, huomenna eka punnitus. menin sit eilen retkahtaan yhteen pannarin palaseen, niin huono omatunto nyt ja jännitys huomiseen punnitukseen :( nyt pakko pitää ittee niskasta kiinni, ettei retkahda. prkl. olin ajatellu menny puhtaalla niin pitkälle ku vain saan :) konsulentilta kysyin, että kauanko puhtaalla saa mennä, sanoi että aluksi 12 viikkoa ja sit viikko syödä lisänä 1 ateria päivässä ja sit saa taas 12 viikkoa puhtaalla mennä, että yritän ainakin :) mulla on sen verran paljo ylipainoa, että haluisin päästä puhtaalla lähelle tavote painoa. mutta saas nähä kuinka käy.
kyl pari päivää sit kävin ihan "kierroksilla", energiaa oli vaikka muille jakaa, mutta tänään oon ollu jotenki ihan tööt. en tie johtuisko pannarista :/

kuinka usein te käytte konsulentin luona? ajattelin käydä ekat viikot joka viikko ja sit josssain välis, jos alkais käymään joka toinen viikko.

mites teijän liikunnan laita?ootteko paljo liikkunu? kerran oo ite kuntopyörällä ajellu, pitäis useemmin kyl jaksaa. mutta työni puolesta tulee kyllä liikuntaa ihan mukavasti.

jeps, mutta tsempit kaikille :)
 
Viimeksi muokattu:
Onko muita uusia liikkellä ja tietysti mielelläni kuulen vanhojen onnistumistarinoita, jotta tsemppaisivat jatkamaan.

Mulla on menossa kolmas päivä ja ihan hyvin on mennyt. Tätä päivää olen pelännyt, mutta vielä ei tunnu oikein miltään. Juonut olen valtavavasti, sillä tuntuu kuin koko ajan olisi jano. Pienoinen pettymys oli kyllä pussien maut. Mutta kaitpa ne alas menee, kun on tarpeeksi motivoitunut.´

Ootteko maistaneet patukoita, onko parempia kuin keitot/pirtelöt?

Oma tavoitteeni on laihduttaa 10 - 12 kg eli 76:sta sinne 64 - 65 kiloon. Pituutta on 165 cm. Toivoisin, että uusi elämäntapa olisi alkanut ja tasapainoilu olisi ohi vuoden loppuun mennessä.
 
Pino on hlijentynyt. Toivottavasti se tarkoittaa, että tulokset on saavutettu :)

Minulla on menossa 5. päivä. Aamulla tuntuu aina ankealta, kun mietin, että koko pitkän päivän pitää olla syömättä muuta kuin pusseja. Onneksi ne ovat alkaneet maistumaan paremmilta. Johtuu tietysti siitä, ettei muuta saa syödäkseen.

Vaaka näytti tänään -2,7 kg, katsotaan nyt saanko 4 kiloa rikki ekassa viikossa. Toivottavasti.

Ja keksin itselenni myös vaatemotivaation eli vihkipukuni. Se pitäisi mahtua päälle, kun kilot ovat karisseet. Ja koska meidät vihkaistiin maistraatissa, sitä pukua voi ihan oikeastikin pitää päällään seuraavissa juhlissa.

Mikäs muita eniten motivoi? Mulle melkeinpä parasta on käydä heti aamulla vaa'assa ja huomata taas muutaman gramman kadonneen. Syömisen aloittaminen tietysti hidastaa tahtia, mutta toivottavasti siitä ei tule kompastuskiveä.
 
onkos täällä vielä porukkaa kuurilla? Itelläni toinen päivä ja melko tuskaista on... hirveä nälkä kokoajan ja hieman masentaa tuo pussiruoka. Juon tosi paljon mutta jostain syystä on vaan nälkä ja "humalainen" olo. Mut yritän ainakin viikon jaksaa pusseilla, saiskos täältä tsemppiä? :)
 
mulla ekat kolme päivää oli kyllä aika karseita , mutta nyt alkaa helpottamaan...minttusuklaa-pussi on tähän astisista safkoista ollut kyllä ihan paras! Se peruna-juttu oli k-a-r-s-e-e-t-a mutta puuro taas menee alas, vielä kun lisää siihen kanelia :) Mulla siis tavoitteena 58 kg, nyt painan neljän päivän puhtaan jälkeen 69,6... ja pituutta kaikki 159 cm.

kirjotelkaahan jos joku muukin on aloitellut tässä hiljattain!
 
Täällä yksi joka aloitti kuurin, toki aloitin tuon nutrilettin. Aloitin sunnuntaina, joten 5 päivää mennyt. En tiedä paljonko painoin alussa(paljon), mutta jo nyt tuntuu paremmalta ja pahin pömppömaha kutistunut. Tavoite olisi 65kg ja painoin ehkä alussa 75kg.

Pää on ollut kipeä ja nutrilett maistuvat pahoille, mutta huomisen vielä menen niillä, sitten la pidän ehkä 'vapaata' ja sitten taas katsotaan. Olen syönyt lisäksi mustikoita ja vihanneksia(porkkanaa, tomaattia, kurkkua) ihan vähän.
 
moi Anouk! mulla kans on pää ollu kipeänä ja paha olo muutenkin...siitäpä seurasi sitten se että söin tänään tonnikalaa puoli purkkia, mutta oikeasti heti tuli parempi olo??on tämä hommaa, tulee välillä luovutus-fiilarit mutta eiköhän tästä taas huomenna reipastu kun käy aamulla puntarilla. sen verran hyvin on lähteny tällä viikolla paino! :) mulla on kans yks nutrilett paketti kaapissa, jotain suklaa hommaa, siihen makuun tottuu ajan kanssa. ekan pussin kuin join niin meinas laatta lentää mutta seuraava ei enää maistunukkaan niin pahalta...
 
Hei!

Minä olen cambridge kuurilla nyt kolmatta viikkoa, paino on pudonnut todella kivasti! Lähtöpaino oli 89,8kg ja tänä aamuna 82,7kg. Eli se tekee -7,1kg. Pituutta on vain 164cm joten pudotettavaa on toki vielä reilusti. Tavoite on jossain 64-67 kg välillä. Olen vielä viikon reilun viikon puhtaalla, sillä seuraava konsulenttikäynti on 16.8. Sen jälkeen vaihdan varmaan 2. tasolle.

Tulkaahan kertomaan kuulumisia!
 
Bindi: tuo tonnikalapurkki vois olla kiva proteiinilisä aina silloin tällöin :)

Haavella on hienosti paino laskenut.

Olin eilen sitten normaalilla ruualla puoliksi eli söin normaalin lounaan ja päivällisen, muuten nutreilla. Tänään teen samoin.

En valitettavasti huomannut mennä puntarille tänäaamuna, mutta kyllä paino on viikossa pudonnut. Varmaan 2-3kg ainakin. Nyt vain pitää alkaa taas liikkumaan, olen ollut kaksi viikkoa täysin liikkumatta, paitsi hyötyliikuntaa ja nyt alkaa kroppa vaatimaan liikettä.

Nyt huomaa, että on tottunut vähempään ruokaan, mulla vain näitten kuurien ongelma on, että läheiset eivät tue, koska eivät usko nopeaan painonpudotukseen. Yritän sitten vähän niinkuin salassa :( Nyt kun syö puoliksi normaalia ruokia, on helpompi salata.

Tsemppiä kaikille painonpudotukseen!
 
onpas mukavaa kun tuli kohtalotovereita kirjoittelemaan :) mulla oli tänään eka punnitus ja siis ekan viikon saldona -3,2 kg. olin ihan tyytyväinen, ja jatkan paasto+ mallilla. eli saan syödä pussien lisäksi 200 kaloria päivässä. toi kuulostaa ihanalle että saa sentään JOTAIN syödä, vaikka äkkiäkös tuon syö...otin nyt lähinnä niitä pirtelöitä kun ei ne lämpimät keitot kyllä mene alas. Paitsi puuro, kun lisää kanelia.
selkeesti kyllä vähemmällä nyt vatsalaukku täyttyy! ja ihanaa kun on turvotus lähtenyt, niin sormetkin näyttää jo sormilta eikä nakeilta...puhumattakaan varpaista!

Haave: hurjan kauan oot jaksanu puhtaalla olla! minä en varmaan olis jaksanut ku tämän yhden viikon...ja hieno painonpudotus jo!
 
Bindillähän paino tippuu hienosti! :)

Olin silloin heinäkuulla 7pv ja paino tippui ja sitten sen jälkeen 3 viikkoa söin normaalisti ja nyt sitten keskiviikkona aloitin taas nuo pussit. 4 pussia päivässä plus yksi kanafile ja salaatti. Paino oli tänään 71,9kg, joten yritän jatkaa näin ensi lauantaihin ja toivottavasti pääsen alle 70 kilon.

Onhan nuota pusseja ankeaa juoda, mutta makuun olen jo tottunut ja välillä otan niitä patukoita, makean nälkään ;)
 
ANOUK: no en tiiä, jotenkin tuntuu että vois se paino kyllä nopeamminkin lähteä!! mutta valmentaja sanoi hyvin että " ihmiset aina kuvittelee että kahdessa viikossa häviää 10 kg, eikä yhtään mieti sitä kuinka pitkällä aikavälillä ne kilot on TULLEET", joten sitä ajatellen oon ihan tyytyväinen tähänkin vähään :D mun kaikki liikakilot on tulleet noin kuuden vuoden aikana, joten jos vuodessa ne saan pois niin siinä on tavoitetta!

joo mä en pysty enää syömään suolaisia pusseja, eli niitä keittoja ollenkaan. otinkin nyt pelkästään niitä pirtelöitä, lähinnä minttusuklaata joka on TOSI hyvää ja vaniljaa jota aina ropsautan teehenkin.
 
Minulla olisi myytävänä 15 keitto/pirtelöpussia tarpeettomina kun olen jo sellaisella tasolla että en näitä tarvitse itse. Voin katsoa maut tarkemmin jos kiinnostuneita on.

MP 40€ (sis postikulut) koko satsille.

Ota yhteyttä jos kiinnostuit, dischiles(AT)gmail.com
 
Tsemii Cambridgeläiset! Itse olin viime talvena 12vkoa puhtaalla cambridgepaastolla ja multa lähti 22kg. Kaikkiaan puolessa vuodessa lähti 30kg. Nyt jossain vaiheessa syksyllä tarkoitus ottaa uusi kuuri, tällä kertaa xtravaganzaa ja tavoite sama -30kg. Pudotin eka vaiheessa painoa 136kg:sta 106kg, nyt sitten lähemmäs 70kg olis tavoite. Hienosti menee eikä takas tuu jos vain ottaa oppia ja pitää kiinni siitä mitä on elämäntapamuutoksen aikana oppinut. =)
 

Yhteistyössä