Ekan lapsen syntymän kesto?

Vesien menosta 39h 21min, ponnistusvaihe 41min. Saman tyyppinen kokemus kuin Tunafishilla, eli kipeitä supistuksia tuli koko ajan alkaen 1h vesien menosta ja niitä vielä Kättärillä voimistettiin oksitosiinilla, mutta avautuminen oli hyvin hidasta. Seuraavan synnytyksen toivon olevan vähintäänkin puolet lyhyempi :)
 
17h yhteensä,50min ponnistusvaihe.
Täysin sama kesto ja ponnistus meikäläiselläkin! Uskomatonta, mutta tiedätkö miksi sinulla kesti noinkin kauan vai otitko sen niin että kestää vai miten? Entäs miten muuten synnytys meni?

Mulla syyt tuon pituiseen synnytykseen on niin monta että en ihan kaikkea tiedä vaikka viimesessä lääkärin tarkastuksessa oli kohdunkaulaa hävinny ja pehmenny että sen mukaan olis pitäny olla nopea - MUTTA - olen kauhea jännittäjä ja sehän se pääsyy on ja tästä jännityksestä johtuen sitte laitettiinkaikki kivunlievitykset mm. epiduraali ja jälkeenpäin siitä lukenut että se voi joillakin pitkittää synnytystä aika tavalla. Lisäksi yksi syy on se että en missään vaiheessa päässy siihen kävely, heijaus -vaiheeseen kun laitettiin niin alkuvaiheesa epiduraali ja sen johdosta joutuu olee niis letkuissa ja niillä ei ollu sellaista pyörillä kulkevaa tippatelinettä eli olin melkein koko ajan sen sängyn vanki! Ihan kauheata, en suostu enäää sellaiseen! Asiaa nyt opiskellessani huomasin että liikkeellä olo ja nimenomaan pystyasennossa olo edistää synnytystä.
 
Mulla kesti noin 40 tuntia siitä kun supistukset tuli säännöllisiksi (5min välein). Tämä myös taidettiin kirjata viralliseksi ajaksi. Sitä ennen supisteli epäsäännöllisesti 5-15min välein vuorokauden verran, kivuliaasti koko ajan, mutta kotona pärjäsin sen ajan :mad:

Sairaalaan mennessä olin auki muistaakseni 3cm ja siitä kesti siis vielä 38 tuntia... Avautuminen eteni aina välillä hitaasti mutta varmasti, mutta välillä myös pysähtyi. Epiduraalin sain 8 tuntia sen jälkeen kun olin sitä ekan kerran pyytänyt ja olin siinä vaiheessa 7-8 senttiä auki. Ponnistusvaiheen kesto oli vajaat puoli tuntia, vaikka imukupilla oli muka niin kiire. Supistuksia ei enää ponnistusvaiheessa tullut kuin pari, joten ei siinä paljoa itse ponnistettu.

Karmea kokemus oli. Kakkonen tulee toukokuussa ja todellakin toivon, että nyt selvittäisiin edes jollain 12 tunnilla!
 
Mulla kesti noin 40 tuntia siitä kun supistukset tuli säännöllisiksi (5min välein). Tämä myös taidettiin kirjata viralliseksi ajaksi. Sitä ennen supisteli epäsäännöllisesti 5-15min välein vuorokauden verran, kivuliaasti koko ajan, mutta kotona pärjäsin sen ajan :mad:

Sairaalaan mennessä olin auki muistaakseni 3cm ja siitä kesti siis vielä 38 tuntia... Avautuminen eteni aina välillä hitaasti mutta varmasti, mutta välillä myös pysähtyi. Epiduraalin sain 8 tuntia sen jälkeen kun olin sitä ekan kerran pyytänyt ja olin siinä vaiheessa 7-8 senttiä auki. Ponnistusvaiheen kesto oli vajaat puoli tuntia, vaikka imukupilla oli muka niin kiire. Supistuksia ei enää ponnistusvaiheessa tullut kuin pari, joten ei siinä paljoa itse ponnistettu.

Karmea kokemus oli. Kakkonen tulee toukokuussa ja todellakin toivon, että nyt selvittäisiin edes jollain 12 tunnilla!
Aika paha kertomus sinulla. Aika myöhään sait epiduraalin, meikälle laitettiin se melkein heti kun tulin sairaalaan eli kun olin auki 3-4 cm. Vaikka mulla oli yli puolet nopeampi synnytys niin silti ei sekään hyvä ollut. Mitään neuvoja eikä henkistä tukea ei tullut - se oli pelkkää lääkekaapilla käymistä ja anestesialääkärille soittamista. Siinä kun tuskat on hirveät niin en aina edes pystyny puhumaan ja supparit tulee megatiheään niin kätilö ja lekuri tulkkas sen niin että kaikki kivunlievitykset tänne ja heti. Toki siinä vaiheessa kun oltiin yli puolen välin niin se oli tarpeen mutta alkuvaiheessa olis voinu kävelylläkin jotain apua olla tai että olisi saanut sanallisesti tukea ja neuvoja - ihan mitä vaan!

Synnytys on rankkaa ja koska siitä selviämiseen tarvii joskus ihan inhimillistä tukea niin siitä tunnen että jäin paitsi.
 
Vesienmenosta laskien 32h, mutta kunnon supistukset alkoivat vasta n. 8h ennen lapsen syntymää. Ottivat minut heti laitokselle, kun vedet olivat menneet, koska lapsiveden määrä oli niin vähäinen ja infektioriski suuri.

Kunnon säännöllisistä suppareista laskien siis kesto reilut 8h, ponnistus 11min. Ei onneksi lähdetty oksitosiinilla vauhdittamaan vaan omilla suppareilla päästiin eteenpäin. Menin saliin vasta n. 6h ennen syntymää, sitä ennen lepäilin ja kävelin ympäriinsä. Yksi annos epiduraalia ehdittiin antaa muistaakseni klo 3 aikaan, sen jälkeen omilla voimilla kestettiin ja ponnistaminen sujui hyvin, kun puudutusaineet ehtivät haihtua elimistöstä. Lapsi syntyi klo 6.07. Hyvä kokemus ja ei pelota tämä seuraavakaan :)
 
2h53 min kokonaiskesto josta ponnistusta 7min...ite en usko tuohon kokonaiskestoon sillä mä avauduin 1-10cm kylläkin 40 minsas...sitä ennen oli vaan epäsäännöllisiä (puolen tunnin välein/15min väli) supistuksia käyrillä maatessa...toka meinaskin sit syntyä autoon.....
 
Alkoi vesien menolla ja siitä 3,5h kuluttua oli vauva sylissä. Sairaalassa ehdittiin olla vajaa tunti, joten ilman kivunlievityksiä mentiin. Ponnistusvaihe kesti 14min. :) Ihana ja helppo kokemus!

Seuraava synnytys vain hieman jännittää, vaikka ei vielä ajankohtainen olekaan. Ei ainakaan tarvitsis paljon tuosta nopeammin syntyä tai sitten syntyy kotiin. Toinen vaihtoehto tietty on, että hyppään synnärillä jatkuvasti, jos vähänkään nippasee jostain. ;)
 

Yhteistyössä