Ekat raskaus oireet??

Vainoharhaako
Taas täällä pohtimassa kun ei vieläkään kuulu menkkoja ja testi näyttää negaa. Nyt menossa kp 40/29. Alavatsassa jatkuu kummat tuntemukset. Nyt jo monen päivän ajan on tullut menkkakouristuksia muutaman kerran/pvä ja aina olen ajatellut että ehkäpä ne nyt alkaa.
Eilen tuli vähän rusehtavaa vuotoa. Nyt ei mitään

Sitten muita oireita joita uskon kokevani ja toivon etten vain kuvittele plussan toivossa.
Nyt on alkanut rintojakin aristamaan. Hajuaika aivan mielettömän herkkä. Oon muutaman päivän aikana havahtunut kaikkiin hajuihin. Aikaisemmin en ole niin herkästi haistanut.
Hiki haisee erilaiselle, päätä kuumottaa.. Ei oikein jaksa olla pystyssä vaan mielummin makoilis (vaikka ei nyt erityisemmin nukuta).

Niin ja hirveitä tunteenpurkauksia. Mies on hätää kärsimässä kun sanottuaan jotain saatan alkaa itkemään kun otan niin itseeni :) Ja välillä huudan putkeen kaikki tietämäni kirosanat. Outoa.. en mä yleensä niiiiin vahvasti reagoi.

Miltä tämä nyt kuulostaa? Jotain omistuista on. Koitan olla ajattelematta asiaa koska kyllähän syy menkkojen myöhästymiseen varmaan jossain vaiheessa selviää. Myöhäinen ovis jos olis ollut niin mahdollista sekin että plussa tulis myöhemmin. Vai? Kertokaa te fiksummat :)
 
Minä tässä odottelen että kuukautiset alkais. Tai toisaalta toivon ettei alkaisi. Pari viikkoa ainakin olen miettinyt, että olenkohan raskaana. Ensin rinnat muuttivat muotoaan ja paino noussut. Turvonnut vatsa ja turvonnut olo. Väsyttänyt. Valkovuoto lisääntynyt ja vähän muuttanut muotoaan niinkuin joku tuolla kirjoitti. Ja tosiaan se tunne, että olisin raskaana. En sitten tiedä haluanko niin paljon raskaaksi, että tavallaan teen itselleni alitajuisesti nämä oireet. No tässä pari päivää odottelen, sitten teen testin. :whistle: Oon kauheana miettinyt, joka päivä tätä että olenko raskaana jne. Hirveätä olisi huomata että olen vaan "sekoillut"..

Niin ja muutaman kerran kouraissut vatsaa, jota ei juuri koskaan tapahdu. Etovaa oloa on ollut, mutta sitä on ollut oikeastaan pitkän aikaa muutenkin. Katselen välillä vatsaani ja mietin että olisikohan (?). Mies ei usko. Kun olen joskus aiemminkin epäillyt. Mutta kyllä se mahdollista voisi olla. Mutta se olisi sitten kyllä "vahinko", että voipi olla, että olen vaan niin vauvakuumeessa... :(

Niin ja lisätään vielä kolmannen kerran, että ihokin on nyt huonontunut huomattavasti. Toisaalta löydän siihenkin muunkin syyn. Esim. huonon kasvovoiteen ja liikaa suklaata. :whistle: Mutta kun aiemmin ei ole ollut alavatsakaan ton kokoinen. No kai mä oon vaan lihonut. Yritän vain ajatella, että en oo, en oo..vaikka haluaisin olla.
 
kiva lukea muiden oireita :) mulla on kiertopäiviä 44/29 ja eilen testasin haalean toisen viivan ja myös tänään, mutta silta pelkään että se olisi joku viivan paikka josta olen lukenut. ei mulla kyllä viime viikolla kun näytti negaa niin näkyny mitään viivan paikkaa. mut maanantaina selviää.
mulla alko oireet n 2vk sitten vatsassa nippaili ja heikotti. oli vähän huono olo ja rinnat tosi herkät nyt ei viikkoon mitään oireita ei edes merkkejä et menkat alkais. eilen aloin tuntemaan ennen testin tekoa taas vatsan nippailua ja on tosi turvonnu olo. ja makea etoo. oli anoppi eilen kylässä ja teki pahaa syödä kääretorttua. eilen illalla tuntu jonkun asteen närästystä ja täl hetkel mahaa ns painaa, en osaa ihan selittää:D ihan sekasin olen. tosi jännät päivät menossa. ainii lonkka ja alaselkä on välillä kipeät.
 
nanna Täällä aivan samoissa fiiliksissä elellään. Oireet täysin samanlaiset. Mulla on vielä ollut alaselässä välillä kipuja... Mulla tosin kp vähän vähemmän kun siellä.. =)
kp 34/28 eli huomenna viikon myöhässä. Katotaan ja jännätään! =)
 
Oon ihan uusi ja tietämätön tässä ns. vauvamaailmassa, joka on tullut ajankohtaiseksi vasta hetki sitten. Se Oikea astui elämääni vähän yllättäen, suunnitellut sinkkuvuodet jäi ja yhtäkkiä kaikki tuntuukin oikealta ja ennen niin kovin epäselvä tulevaisuus selvältä. Niinhän ne sanoo, että kyllä sen sitten tietää kun se kohdalle osuu... Pakko se on sitten uskoa kun niin tosiaan kävi! Ehkäisyä ei olla käytetty, ajatellen että jos niin on tarkoitus, pieni tulee elämäämme.

Siltä pohjalta tämänkin keskustelun löysin, ja näitä oireita lukiessani oloni mahdollisesta raskaudesta vaan voimistuu. Mulla on ollut ihan mielettömiä alaselkäkipuja, joita en todellakaan osannut yhdistää raskauteen vasta kun löysin vastaavia kokemuksia täältä. Mielialan vaihtelut pelottavat itseänikin, muistuttaa niistä ajoista kun vuosia sitten söin e-pillereitä jotka eivät sopineet mulle. Itku- ja naurukohtauksia, masennusta, mieletöntä halipulaa ja kiukkua :) Kuukautiskierto on ollut epäsäännöllinen jo vuosia, edelliset "menkat" olivat pari viikkoa sitten, todella niukat ja muutenkin oudot. Ainainen jano, vessassa juokseminen on jo verrattavissa ties mihin urheilusuoritukseen, ja alavatsassa viiltelee. Villasukat jalassa ja peiton alla tulee aikaa vietettyä kun niin paleltaa ja väsyttää, ja jostain syystä haistan jotain ihme juttuja jotka eivät kuulu tilanteeseen (esim. kalan haju!!?). Nämä siis jo ennen kun luin mitään oireita mistään...

Olen tosin lopettanut tupakanpolton ja ollut flunssassa, voiskohan edellä mainitut viitata myös näihin? Ilolla otamme pikkuisen vastaan jos näin on, ajatukset on vaan niin kovin sekaisin tätä lueskeltuani, kun ei tiedä varmaksi... Testi odottaa valmiina kaapissa, mutta en oikein tiedä koska se olisi järkevää tehdä. Pari viikkoa kannattais varmaan ainakin vielä odotella...

Jänskättää :)
 
Mulla ensimmäinen raskausoire oli kp 18 hetken kestänyt verinen vuoto, kiinnitysvuotoa vissiin. Kp 24/28 oli töissä niin kummallinen olo, mahaa nippaili ja nostot sattui että oli pakko tehdä testi ja haamuhan siihen tuli jo noin varhain. Nyt kp 29/28 viiva jo tosi vahva ja oireet jatkuu, kovahkoa juiimista välillä, rinnat hiukka arat ja voimakas tunne siitä että tuolla masussa on kyytiläinen. Myös tähtiä olen nähnyt useasti viime päivinä ja hiukka oksuttaa väliin.
 
Mä olen nyt tosi tyhmä, mutta hyvät ihmiset, kertokaa mulle mitä toi kp tarkottaa?? :D
Itse seurustelen naisen kanssa ja huomenna soitellaan aikaa klinikalle ensikäyntiä varten, siitä se oman pikkuisen saaminen sitten lähtee.. <3<3 :)
 
mitä tarkoittaa tuo juiliminen tai nippailu tarkalleen...mulla tuntuu mahassa koko ajan vähän siten kun olisi perhosia tai jännittäisi jotain....ja onko teillä tullut muuten ovisaikaan sellaisia kirkkaita venyviä klimppejä...? Hmmm...on kierto ihan sekaisin kun vasta ensimmäistä mennään pillereiden jälkeen ja nyt kp 35. Ei yhtään hajua siis milloin ovis voisi olla/ollut, mutta kirkkaista klimpeistä päätellen viime to-ma (tänään)...ja on :heart: pe ja su! Mutta palataan maan tasalle koska tosiaan eka kierto vasta menossa...kaikkea jännää kyllä mahtunut tähänkin kiertoon oireiden osalta - liekö vain hormoonit käynnistynyt. Tänään on nyt sitten nännit turvonneet, tarkalleen samana päivänä kuin kolme viikkoa sitten.
 
la bebe
on vaikeaa selittää mitä juiliminen ja nippailu tarkottaa ne on aika lähellä menkka kipuja :) minulla tuli oviksen aika juuri noita klimppejä. minulla ja miehelläni tärppäs ekalla kierrolla pillereiden jälkeen. lopetin pillerit viime kuussa ja eilen sain lääkeriltä vahvistuksen että raskaana ollaan, veikkasivat että 7 viikko menossa. mulla oli enkat oireet joskus viikko kaks sitten, väsymys huono olo ja rinnat arat sit ne loppu kun seinään ja perjantaina alkoivat uudelleen.ja kyllä sen sitten tiätää kun vauva on masussa. ainakin mä tiesin perjantaina jo 100 %. mahasta tuli kova ei saanu vedettyä sisään. ja hengästyn pienestä. vihloo mahasta ain välillä. siitä vieläet mulla testit näytti viel viikko sit puhdasta negaa ja nyt viime viikonloppuna alko ilmestymään haamuja. että jos sun menkkoja ei kuulu kohta ni tee testi. mulla oli kp 43/29 ku haamu tuli :)
 
kiitos vastauksesta! mä olin ihan varma että ovis oli jo kolme viikkoa sitten mutta kun kuukautisia ei ole kuulunut niin oon alkanut enemmän tarkkailemaan kehoani....tuliko sulla niitä limaklimppejä ennen vai jälkeen oviksen...osaatko yhtään sanoa? Ja muuttuiko sulla juoksevammaksi lima sitten oviksen jälkeen? Mulla oli kanssa yhdessä vaiheessa kaikkia orieita, maha kiireenä jne. odottelinkin kuukautisia alkavaksi viime viikolla, mutta sitten oireet loppuivat kuin seinää joskus kp 29 tienoilla eikä kuukautisia näkynyt missään, joskus kp 22 ja 23 tuli muutama pisara tuhrua. Sitten oireet nyt alkanut vähän viime viikolla uusimaan ja nyt mennään jo kp 36 ja tuo rintajuttu tuli nyt kanssa päälle tuon liman kanssa. Eka kierto siis menossa...toisaalta toivoisi että kuukautiset alkaisi niin tietäisi että ne on edes olemassa ja toisaalta että ne ei alkaisi niin olisi vielä yritysmahdollisuuksia :) ovistikku näyttää koko ajan samaa hailakkata viivaa...hitsi on tää vaikiaa kun keho on niin hassu!!
 
Miigu: Oliko sinulla sellaisia ne alavatsan viiltelyt , ihan kuin melkein sähköiskun oisi saanut kohdun seutuville , sellaista ihmeellistä viiltelyä?? Sellaisia minulla eilen kolme kappaletta ja tänä aamuna 1 ;=))..palelee...väsyttää, rinnat muhkeat..hajut..maut..lämpö 37 yli.Aivastaessa tuntuu hassulle kohdun seutuvilla! :heart:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Mä tuun nyt tänne, vaikkei nyt plussaa ookkaan vielä tullut, tiedä sitten tuleeko ollenkaan!

No oireita:
- Lämmöt 37.0-37.5
- Itkuisuus
- Masussa koko ajan sellanen jännitys päällä, eikä minkään nyt erityisesti pitäis jännittää!
- Nipistelee, mutta oikeastaan vain munasarjojen kohdilta, joskus vihlaisee ilm. kohdun seuduilta, mutta ei perinteisiä menkkakipuja juurikaan, aaltoilevana niitä oli viikko takaperin, mutta nyt ei. Kipu myöskin säteilee oikeaan lonkkaan. Ei ole kylläkään sellaista kipuilua että särkylääkettä tarvitsisi edes harkita...
- Alaselkää kiristää

Eipä muuta oikeestaan, tai no, valkkaria tulee paljon! Vähän ennakoisin muuten menkkoja, mutta tuo nipistely on täysin uutta.

Kp nyt 26/28.
 
Lisäys:
Normaalisti ennen menkkoja, oikeastaan oviksen jälkeen heti, nännit tulee herkiksi, hieman kipeiksikin ja "pitkät on päällä", mutta nyt ei ole rinnoissa mitään! Ei arista ei mitään. En tiedä sitten viittaako mihin vai viittaako ollenkaan. :| :whistle:
 
hehee...kertokaapa lisää noista limakokemuksistanne koska se on nyt melkein ainoa merkki oviksen menosta tai olosta... neketariini tuo mahan nipistely tai "jännitysmaha" mielenkiintoinen oire koska mulla on nyt ollut tänään koko päivän sellainen olo kun olisi jatkuvasti vuoristoradassa! Mahassa perhoset liitelee vaikka ei olekaan mitään kunnon syytä jännittää..noh vähän työstressiä ja väsymystä toki. Ihme olo, sellainen hutera, väsynyt, hysteerinen ja ihan kuin joku asia jännittäisi TOSI paljon....ääh mahassa kääntää! On tää kyllä ihan extra jännää...höperöksi tässä kohta tulee kun kuitenkin ovistestit ja raskaustesti negoja koko ajan :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja la bebe:
hehee...kertokaapa lisää noista limakokemuksistanne koska se on nyt melkein ainoa merkki oviksen menosta tai olosta... neketariini tuo mahan nipistely tai "jännitysmaha" mielenkiintoinen oire koska mulla on nyt ollut tänään koko päivän sellainen olo kun olisi jatkuvasti vuoristoradassa! Mahassa perhoset liitelee vaikka ei olekaan mitään kunnon syytä jännittää..noh vähän työstressiä ja väsymystä toki. Ihme olo, sellainen hutera, väsynyt, hysteerinen ja ihan kuin joku asia jännittäisi TOSI paljon....ääh mahassa kääntää! On tää kyllä ihan extra jännää...höperöksi tässä kohta tulee kun kuitenkin ovistestit ja raskaustesti negoja koko ajan :whistle:
Näinpä, samanmoinen fiilis. Ollut jo oikeastaan muutaman päivän, ja tuossa aiemmin tuntui vähän kuin siellä olisi elohiiri! Sillai väpätti alamasussa, tiiä sitten... :)
Itse ehkä uskallan testata sunnuntaina, jolloin olisi kp 30/28 ja ainakin näkyy, jos ei nyt menkat sitten ala ennen sitä.

 
No on tää nyt kummaa taas...noh eilen sitten huvikseni tein ovistestin ja kappas siihen tuli tummempi viiva kuin kertaakaan aikaisemmin, sanotaanko näin että ei ollut yhtä paksu kuin kontrolliviiva mutta ohut ja tumma kuitenkin (meinaako mitä?) Edelleen siis vatsa turvonnut, nyt on nännitkin tosi kipeet ja mahassa viiltelee välillä molemmin puolin. Ja voi luoja miten väsynyt olen ollut. Jos ovis on tänään, tai korkeintaan viikko sitten limailusta päätellen niin eihän näin aikaisin mitään oireita voi tulla :LOL: Todennäköisesti nämä on siis ovisoireita vaan :headwall: ...millaisia ovisoireita teillä on muuten ollut?
 

Yhteistyössä