Ekat raskaus oireet??

mä en o vielä testannut mutta tuntuu oikealta paikalta kysyä. mahdollinen hedelmöittyminen ois tod. näköisesti tapahtunut viime torstaina eli tasan viikko sitten. tänään kun heräsin oli aivan kamala METALLINMAKU suussa tarkastin huuleni ja suuni ettei mittään ole verta mut ei oli vain pelkkä maku.
raskauksia on ollut mutta ei ikinä ole ollut tämmöistä oiretta ja niin vahva oli etten voinut
kuvitellakaan sitä. maku oli vain kun heräsin ja hetken päästä meni ohi. oisko tämä sitä itteensä vai voiko joku muu asia saada tuon maun suuhun? vielä en uskalla testata kun veikkaan ettei testi näin aikasin mitään sano..

KIITOS KAIKISTA VASTAUKSISTA JA HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ! :)
 
Ollako vai ei eikö olla.. 28. tammikuuta oli menkat, kipuja ei kyl ollu ennen yhtään eikä särkenyt päätä kuten normaalisti, ajattelinkin jo että tuleekohan ne sieltä vai ei kun ei siltä yhtään tuntunut. Kolmisen päivää kestivät.
Mutta sitten menkkojen mentyä alkoivat alavatsakivut samantien. Niitä on nyt tässä jo reilut 2 viikkoa ollut, alussa voimakkaammat, viime päivinä jo hieman hellittäneet, vaikkakin vielä nippailee kyllä ja on painon tunnetta.. Lähes viikko sitten tuli ihan hitusen verta, mitä ei normaalin kierron aikana oo koskaan tullut muuta kuin menkkojen aikaan. Valkovuotoa tulee lähes päivittäin reilusti, pikkarit ihan märiksi asti ja enemmän tahmaista kuin normaalisti.
Päätä särkee joka päivä, ei ihan koko aikaa kuitenkaan. Pohkeessa vetää suonta usein tai sitten tuntuu että meinais vetää suonta..
Seksiä ei tee mieli sitten yhtään, eilen yritettiin ja ei minkäänlaisia tuntemuksia, vaikka mies kaikkensa yritti! Voi raukkaa.. :D ja normaalin kierron mukaan nyt pitäisi siis ovulointi olla ohi jo ja yleensä tekis mieli kyllä koko ajan..
Mielialat vaihtelee ihan järkysti, välillä ihan onneni kukkuloilla ja sitten taas raivostun jostain mitättömästa kahdesssa sekunnissa.
Kaksi negaa testannut, viimeisimmän viikko sitten.. Josko uskaltais testailla taas uudestaan jo..
Oiskohan siis valemenkat olleet?
 
Viimeksi muokattu:
Noniin, nyt päätin minäkin viimein rekisteröityä :)

Tarvitsisin kovasti apuanne. Eli tilanne on se, että olen e-pillereitä syönyt säännöllisesti jo kuukausia. Samaan aikaan minulla kuitenkin on ollut tetralysal-antibioottikuuri päällä. Miehen kanssa pääsiäisviikonloppuna (ja sen jälkeen) ollaan ahkerasti pupusteltu. Menkat sattui alkamaan la 30.3 ja loppuivat 1.4. Siitä seuraavana maanantaina, 8.4. minulla alkoi lievät alavatsakivut. Tosi outoa, kun vastahan mulla menkat oli :O Tai siis tyhjennysvuoto, sori. Nyt alavatsakipuilu on jatkunut aina tähän päivään asti, ja jatkuu edelleen. Viimeiset 3 päivää kipuilu ollut voimakkaampaa. Siis sellaista menkkamaista.

Pissanäyte on tehty viime viikolla, ei tulehduksia, ei mitään.

Mietin, että mahtaisinko olla raskaana? Muita oireita on ajoittainen kuvotus, ruoka ei maistu, joka päivä jossain vaiheessa tulee tosi kylmä ja kuumeinen olo ja joka paikkaan alkaa särkeä, jatkuvat mielialamuutokset, tissit ovat turvonneet ja muuttuneet aroiksi, päätä särkee, vatsa ihan turvonnut.. Ainiin, ja maha ihan kovalla, vaikka yleensä vatsa toimii loistavasti..

Eli jos tuo antibiootti onkin "laimentanut" ehkäisypillereiden vaikutusta, ja olisinkin ovuloinut ihan heti tyhjennysvuodon jälkeen? Ehkäisyä ollaan käytetty, kun taloudellinen tilanne on vähän heikko ja muuta. Mutta jos se nyt vauva kuitenkin on, niin se on kuitenkin enemmän kuin tervetullut :)

Mitä sanotte?

E// Ja siis piti vielä sanoa, että tällä hetkellä menossa kp 20/28

E// hätäpäissäni tein jo nyt testin, näytti negaa:/ No, jospa ootan vaa kiltisti ne 8 päivää, niinku muutkin :)
 
Viimeksi muokattu:
Mä olen saanut neljänä päivänä peräkkäin koko ajan vahvistuvan, mutta edelleen aika hailakan plussaviivan testiin.. No, kai se uskottava on että ehkä siellä oikeasti joku kyytiläinen on lopultakin :heart:
Mutta oireita mietin.. viikon verran mulla on vihlonut ja omituisesti sattunut alavatsaan, ihan alas, ja yleensä vain vasemmalle puolen, välillä kovastikin, ja iltaa kohden kivut ovat aina voimistuneet, useampana yönä olen herännyt ja valvonut niiden vuoksi. Onkohan se jotakin muuta, vai liittyyköhän tähän raskauden alkamiseen, onko kellään kokemusta tällaisesta? Voiskohan niitä oireita edes tulla vielä oikeasti 3 + viikolla...
Olen myös lukenut miten kohdunulkoinen raskaus oireilisi usein toispuoleisena kipuna ja tottakai huolestunut siitäkin.. Onko kenelläkään kokemusta tällaisista raskaus"oireista"?
 
miss_piggy
Dpo 13 eli eilen tuli plussa :heart: Keskenmeno takana 02/13 ja eka clomi-kuuri tuotti tulosta.
Oireina oli tällä kertaa mm:
- närästys muutamana päivänä
- erikoisia mahakipuja
- yhtenä päivänä oikea tissi oli jotenkin kipeä tuolta tissin alta
- tisseihin tuli jotain hormoninäppyjä
- älytön turvotus dpo 11
- valkkari lisääntyi
- unet siitä, että tein plussatestin ja ostin dopplerin :D Samanlaisia enneunia näin ennen kkm:ää ennen kuin plussasin :)
 
Itsellä on _tooodella_ kummallinen olo;
-Väsyttää koko ajan, 10h tunnin yöunet ja silti väsyttää, ihan koomassa koko ajan
-Päätä särkee, mutta ei samallalailla kuin ennen/että tarvitsisi särkylääkkeen
-Repäisytuntemuksia vatsassa jos tekee äkkinäisiä liikkeitä
-Koko ajan tekee mieli napostella, milloin makeaa ja milloin suolaista, myös kummallisia makuyhdistelmiä (saattaa johtua myös tupakoinnin lopettamisesta), puoli kolmelta yöllä alkoi järjetön himo tortillasipseihin, seuraavana päivänä kun ostin niin ei tehnytkään mieli :p
-Vatsa ihan pallo, ei toivoakaan vetää sitä yhtään sisään
-Itkuisuus
-Kuplintaa mahassa
Olikohan siinä kaikki.. 10kk yritystä takana, kaksi negaa testannut PregCheckin testiliuskoilla ja nyt mennään tosiaan kp 56/28. PC:llä herkkyys sen 25, meinasin vielä parin päivän päästä testata kympin herkkyydellä ja sitten soitella lääkäriin että missä mättää :)
 
Apua mulla tulee limaista kirkasta vuotoa ja pikku hiljaa on tullut pahoinvointia.. :/ ja testin pääsen tekemään kunhan päästään mökiltä kotiin eli lauantaina.. Nii ja menkat kolme viikkoa myöhässä ja ei ole yleensä kuin 2-3pvää myöhässä :/ yksi lapsi on jo mut en tiedä olenkovalmis toiseen lapseen vaikka esikoinen onkin 5v.
 
Plussasin tällä viikolla, digitesti näytti 3+ viikkoa hedelmöittymisestä... Oireita oli menkkakipuilut muutaman viikon säännöllisesti, mutta ei menkkoja sekä silloin tällöin alavatsassa repäisynomaiset nopeat kivut esim. yskiessä tai nopeasti liikahtaessa. Ehkä hieman useammin on tarvinnut käydä viime aikoina vessassa, silloin tällöin huippailee myös. Lisäksi on paljon pieniä muita "oireita", joista en kyllä tiedä onko johtunut tästä vai ihan normaalia muuta kehontoimintaa :D Nyt jännittää, mihin sitä olen pääni pistänyt!
 
plussasin noin kuukausi sitten eikä oireita ollut yhtäkään niinkuin muissa "kuvitelluissa" kierroissa :D päätimme lopettaa yrittämisen ja kaapissa oli yksi testi jäljellä ja plussahan sieltä pärähti :D tosin ennen plussaa olin sanonut että otan oireet kun oireet jos vain tulen raskaaksi, ja nyt kärsitäänkin jo hyvin pahoista pahoinvoinneista, närästyksestä ja väsymyksestä.. :)
 
Itsellä ollu kovasti oireita jo pari viikkoa, aluksi varmaan johtui vaan ovulaatiosta? Ehkäisyä on käytetty, mutta oireet on selvät raskauteen. Alavatsakipuja päivittäin ja oikeastaan lähes taukoamatta, etenkin mahallaan ollessa kipristelee, itkuisuus, mielialan vaihtelut, hajuaisti herkentynyt, oudot mielihalut, kauhea väsymys ja joka yö näen jotakin unta (yleensä unia en näe), kauhea "äidin vaisto" herännyt. Lähihoitajana työskentelen ja kaikelle eritteelle olen jo turtunut, mutta viime viikon aikana yökkäys on tullut pariin otteeseen, jota aikaisemmin ei ole tullut. Eilen malttamattomana testailin ja negaa tuli, kp vasta 21/29, joten ei se vielä varmaan näkyisikään. Voih voisinkohan olla raskaana?? Tervetullut kyllä olisi!!
 
Viimeksi muokattu:
Menkat myöhässä neljä päivää. Oireita:

- Janottaa
- haistan asioita mielestäni paremmin
- välillä huono olo, en kuitenkaan oksenna
- ei nälätä
- alavatsa nyt tosi turvoksissa
- pari viikkoa sitten oli menkkojen alkua edeltävää alavatsa/selkäkipua, mutta menkat eivät olleet vielä lähelläkään.
- tissit täyteläisen tuntuiset, nännipihassa ehkä normaalia selkeämmin näkyvissä nämä "näppylät".

Katsoin netistä että jos olen raskaana, olisin ollut raskaana nyt neljä viikkoa ja viisi päivää. Voiko tuollaisia oireita huomata jo tällöin, vai olenko vain luulosairas? :D
Onko muilla ollut vastaavia oireita, ja jos on ollut niin mitä?


Niin, ja onko kukaan tullut raskaaksi touhutipasta? Olen siis ollut suojaamattomassa yhdynnässä mieheni kanssa, mutta hän ei koskaan laukea..
 
Viimeksi muokattu:
mulla on oireita, mutta luulen että meli tekee tepposiaan.. tosin on ihan outoa että:

-oksennellut aamupäivisin...
-etomista
-närästystä (yleensä ei ollenkaan)
- muutamana iltana päätä särkenyt.
- ei pysty vattaa vetää sisään ku vaan turvottaa...
-kipuilua alavattalla..

nyt vasta kp 15/27-28.. saas nähdä..

kyseessä eka kierto ilman kumia.. (en oo pillereitä syönyt vuosiin)
 
Itsellä raskauden aivan ensioireet olivat menkkakipu mahassa. Tämä alkoi vasta kun menkat olivat n. viikon verran myöhässä. Koko ajan luulin, että menkat alkavat (koska tuttu juilinta) mutta pikkareihin lorahtikin vain lisääntyneessä määrin valkkaria.
 
Minä nyt kirjoittelen, vaikken vastikään olekaan plussannut.

Esikoisen kanssa ei ollut mitään oireita, muuta kuin se sellainen hassu tunne että nyt on joku erilailla kuin aiemmin :) Vaikea selittää!

Toisen kanssa ei ihan ekoilla viikoilla mitään, mutta pahoinvointi alkoi joskus alkuraskaudessa ja jatkui ainakin suunnilleen rv 15 asti. En onneksi oksennellut, mutta etova olo oli varsinkin iltaisin, joka on "poikkeus sääntöön", kun yleensä puhutaan aamupahoinvoinnista.

Mitään muita oireita en oikein osannut yhdistää kumpaankaan raskauteen, no tietysti molemmissa oli se että menkat oli myöhässä!
 
Minä plussasin lauantaina, kp oli 27/27-28. Nyt siis Menkat kaksi päivää myöhässä ja viiva oli eilen taas vahvistunut. Viikkoja olisi vasta Kai 4+1, joten en uskalla huokaista. :) Tulkitaanhan tuo siis niin, että neljä viikkoa oltu raskaana, viides viikko on meneillään? Päivä kerrallaan, erittäin varovaisia toiveita elätellen...

Ennen plussaa oli oikeastaan ainoana oireena aivan tajuton väsymys ja uupumus koko ajan ja iltaisin lämpö koholla. Nyt plussan jälkeen tuntuu siltä kuin menkat olisi alkamassa, juilii alavatsaa ja -selkää. Väsyttää, hetkittäin tulee lievästi etova olo. Mut lämmöt ei enää oo kohonneet :eek:

Edit: Ai niin, ja järjetön alavatsan turvotus.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä, viikot 4+1 lasketaan niin, että 5. viikko menossa :)

Jos lasket aikaa taaksepäin, niin milloin tuo alavatsan turvotus alkoi? Mielenkiinnosta kyselen! Itsellä nimittäin turvottaa mahaa jatkuvasti, eikä menkkaturvotuksesta voi olla kyse vielä. Mutta minä nyt elättelen toiveita jokaisesta mahdollisesta "oireesta", jotka ei välttämättä pidäkään paikkaansa ;)
 
Okei, kiitos varmistuksesta :)

Mulla on turvotellut vatsaa vähän väliä eikä ole aiemmin johtunut raskaudesta. Mutta tämä on jotenkin hieman erilaista, ja se alkoi ehkäpä noin viime viikon puolivälissä nostaa päätään taas :O Ehkä 5-6 päivää ennen menkkojen poisjäämistä. Tämä turvotus siis on jotenkin.. Hmm, "painavampaa" kuin se aiempi, joka taas on johtunut yleensä tulehduksista. Mulla nyt siis lähes koko vuoden ollut alavatsassa ja alapäässä jotakin vikana, oltu osastollakin sen takia - eikä syy ole edes selvinnyt. Joten hirveästi ei uskalla vielä iloita :(

Mutta jännästi, kuten monella muullakin, tämä kierto oli juuri se, jossa "kaikki meni ketuiksi" enkä jaksanut enää koko vauvaprojektia edes miettiä. Jouduin hammaslääkärikammoisena viisurin poistoon ja tuli syötyä kaiken maailman pillereitä Aina Panacodista ja Buranasta Dormicumiin ja Miranaxiin, ja kuukautisetkin oli tuon stressin takia todella oudot... Olin varma että kannattaa unohtaa koko juttu ainakin pariksi kuukaudeksi :)
 
Niin no usein se tärppää just sillon kun sitä vähiten osaa odottaa :D

Kyselin tuosta turvotuksesta sen vuoksi, että itsellä todella harvoin on turvotusta, ei menkkoja ennen eikä niiden vuoksi. Menkkojen ajankohta olisi vasta ensi viikon puolella / sitä seuraavan viikon alusta. Nyt eilen ja tänään on turvottanut tosi kovin, ihan ahdistaa kun turvottaa niin mahdottomasti!

Mutta tosiaan voi olla että johtuu aivan jostakin muusta :) Miehelle en ole mitään edes vielä sanonut, kun haluan olla varma asiasta ensin. Joten ei auta muu kuin odotella!
 
Toivottavasti sulla ois sit sellaista positiivista turvotusta! :) Itseäkin ahdistaa tää plussapalloilu :D Varsinkin kun alkoa ja tupakkaa en tietenkään itseeni enää tunne ja maha pömpöttää ihan kuin olisi pidemmälläkin menossa.. Herättää epäilyksiä ;) Vielä en halua asiaa kuitenkaan paljastaa :)
 
Juu ja tuo oli myös yksi omituinen asia, poltan itse tupakkaa mutta molempien raskauksien kohdalla lopettanut. Eilen menin tupakille ja meinasi oksennus lentää :D Mutta sekin varmaan vaan joku psykologinen oire, kun käy asiaa lähemmin miettimään ;) Jotenkin vaan tosi omituinen olo ihan jatkuvasti, mutta nyt pitäisi kyllä jo lakata kelaamasta asiaa, tipun aika korkealta pilvilinnoistani jos menkat sitten alkaakin :(
 
Äh, liian tuttua tuo liika miettiminen minulle myös. Ensimmäinen vauva on ollut kovasti toiveissa ja sitä on kehitellyt ja kuvitellut itselleen kaikenlaisia mukaoireita, ja sitten ne pilvilinnat on tosiaan romahtaneet. Tosin varma olen siitä että kaksi kertaa on ollut sellainen todella varhainen keskenmeno, epäonnistunut kiinnittyminen. Katsoin että saan tarvittavat vitamiinit ja join greippimehua mut ei vaan silti! Tässä kierrossa ei sitten jaksanut moiset enää kiinnostaa ja kappas. Tosin voikohan se vaikuttaa että juhannuksena miehen kanssa lopetettiin röökinpoltto hetkeksi kokonaan, sitten repsahdettiin ja jatkettiin polttamista mutta huomattavasti vähemmin määrin... :)
 

Yhteistyössä