elämä ä-loman jälkeen

Äitiys-ja vanhempainlomaa viettelen elokuulle asti, mutta sen jälkeisestä elämästä ei vielä tietoa. Mitä ilmeisemmin meillä mies pitää kesällä yhdistetyn kuukauden vanhempainloman jossa isyysloman jatko mukana. Mä ajattelin pitää samaan aikaan pitämättömiä lomiani tältä vuodelta.
Haaveena olis jäädä kotiin hoitovapaalle, mutta nuo tulot on niiiiin minimaaliset silloin :-(
Mietinkin jo tekisin ajoittain "keikkaa" töissä, olen hoitoalalla joten viikonloppuisin olisi mahdollista olla töissä miehen ollessa kotona lapsen kanssa. Voinko hoitovapaalla ollessani käydä vanhassa työpaikassani "keikalla?" Entäpä miten Kela asiaan suhtautuu? Varmaankin pari viikonloppua kuukaudesta olisin töissä..
Onko kokemuksia vastaavanlaisesta tilanteesta?
 
Entäs tämä
Jospa tekisit siinä lapsenhoidon ohella tällaista pientä myyntityötä? Itselläni on jo vanhin koulussa ja nuoremmatkin eskarissa ja päiväkodissa, mutta kaikilla heillä on tämän työni ansiosta lyhyet päivät ja aina äiti lähellä. Käyvät vaan vähän leikkimässä päikässä :)

Eli jos haluat tehdä työtä itsenäisesti, ajasta ja paikasta riippumatta, ja päättää itse työaikasi ja työtapasi. Sekä viettää enemmän aikaa perheesi kanssa, voida hyvin ja auttaa muitakin voimaan hyvin.
Matkustella, ja ansaita HYVIN! Tutustu asiaan.

www.hyvinvointi.com
 
Mä olen nyt hoitovapaalla ja jään äitiyslomalle joulukuussa....Kun ekalta jäin hoitovapaalle ja kysyin työnantajaltani et voiko tehdä keikkaa, ni vastaus oli EI. Olen myös hoitoalalla ja vakkari ja koko kaupungille en saa tehdä keikkaa, viereisiin kaupunkeihin kyllä ja yksityisille. Näin meillä. En kyllä edes mieti nyt mitään töihin lähtöä, edes keikkaa kolmeen vuoteen. Vannomatta paras hehee.
 
itse olen osittaisella hoitovapaalla eli teen 30 t/ vko. Jos sinulla on vuorotyö, voit varmaan sopia että teet yö-, vkonloppuvuoroja, joilloin miehesi on kotona lasten kanssa. Ja osittaisesta hoitovapaastahan saa "ruhtinaallisen " hoitorahan eli 70e/kk. Ja voit hakea kotihoidon tukea, jos lapsenne ei tarvitse kunnallista hoitopaikkaa.

Olen myös ollut osa-aikalisällä eli tein puolet työajasta (20t/vko), ei vaikuta kamalasti palkkaan sillä vuorolisät sitä nostavat. Tosin en tiedä voiko äitiysloman jälkeen jäädä suoraan osa-aikalisälle....Kysypä työkkäristä !
 

Yhteistyössä