Elämäntaparemontti - kuka lähtee mukaan? :)

Moikka.

Ajattelen joka pv, että huomenna en ota keksi aamukahvin kanssa, mutta sittenkin tulee otettu :(

No päätin eilen että ruokapäiväkirja aloitan uudestaan ja samalla kirjoitan vähän miten fiilis on, vähän niinkuin päiväkirja.

Maanataina olin aamipäivällä jumppassa lasten kanssa ja sitten olin vielä illalla ja sitten kärräsin päivän aikaan 10 kottikärryllistä multaa n. 300 m ja vielä lapioin sen mulla sinne.

Tiistaina valitettavasti en tehnyt mitään muuta kuin pesin auto sisältä ja päältä ja siivosin sisällä, kylki oli niin kipee että ei vaan huvittanut.

Tänään ajattelin mennä tullaiseen mammabootcamp jumppaan ja kävelylle lapsien kanssa.

Huomenillalla toivon pääseväni spinningiin mutta katsotaan miten menee kun mies on yrittäjä.

Milloin teillä on punnituspäivä ja onko se aamupaino mitä te punnitsette?
 
miss_piggy
Aloitin eilen nutrauksen, tänään siis toinen päivä nutrilett-kuurilla, tosin sekaan olen ujuttanut esim. porkkanan ja fetajuuston palasia. Hyvin on sujunut. Tuo kasvis-liemi vain on tosi ällön makuista, muuten olen tykännyt..paitsi että pasta carbonara maistui myös ihan pahville, siksi siihen laitoinkin vähän fetaa sekaan..Kirppikseltä onnistuin tekemään löydön, sain 5euron hintaan 5pss tomaattikeittoa ja 12pss jälkkäreitä/pirtelöitä. Päiväykset menneet jo umpeen, mutta ihan hyvältä maistuvat. Ajattelin että kun noita nutraus-tuotteitakaan ei loputtomiin ole eikä kiinnostakaan syödä, niin jatkan samoilla kalorimäärillä, vertailin nutrilett-tuotteita ja kaupan normituotteita esim. nuudeleita ja pussikeittoja ja pussipastoja, niin lähes samat kaloriarvot on, eli ei oo pakko ostaa noita kalliita nutrilett-tuotteita, voihan niillä korvata sitten osan päivän ruoista. Aloituspaino tosiaan oli sitten eilen 72,2 että siitä lähdetään..
 
No joo... Mulla meni eilen 3 digestivi keksisä suusta alas ja 5 tivoli keksiä. Mun kirjassa lukee monta p***** sanaa! Mutta päätin että joku radikaali muutos että pääsen sokerihimosta pois,elikkä koitan sen Dukanin diettin. Nyt olis 5pv proteiiniä vaan. Sehän on lihaa ja maitotuoteita elikkä raejuustoo 0,3%rasvaa ja rasvaton rahka. Kananmunia mutta ei enemmän kuin 3-4 keltuaista viikossa. Sillä aloitan.

Sitten 5pv jälkeen tulee joka toinen pv vihanneksiä mukaan. 6kg olis kiva eka saada pois ja sitten seuraava etappi olis toiset 6 kg.

Aamupaino oli tänään 64,8 kg elikkä loppupaino olis tuossa 52-53kg. Bmi olis tuossa 20,4-20,7.
Nyt bmi on 25,3.

Anteeksi, jos kukaan ei nyt jaksaa lukea tämän mutta vuodatan mun ajattukset tänne kun en saa tukea muilta. Mies on langan laiha ja hän haluais lihota ainakin10kg että pääsisi yli 90kg kun hän on 1,91cm pitkä. Se tarkoittaa että ei saa tehdä mitään laihdutus ruokaa hänelle, siksi kun hän voi 2 pv aikana laihtua 5 kg siitä että syö laihaa ruokaa. Me sitten käytetään kermaa aikalailla.

Anoppi taas sanoo että olet niin laiha että et tarvitse laihduttaa mutta äitini tietää sukurasitteet. Hän on sairaaloinen lihava niinkuin mun pari veljeä, serkut ja isoäiti. Isäkään ei ole mitään laihasta päästä. Äiti ymmärtää mun huolen että haluaa ne raskauskilot pois, siksi kun vanhenee tulee lisää painoa. Äiti on itse saanut motivaatiota laihduttaa kun minä yritän ja hän on laihtunut 5kg viime kuussa jättämään kaikki hyväskäät pois. Hän sanoo saavansa moitvaatiota minulta vaikka asutaan aika kauas toisistaan.

Mutta nyt pitää alkaa pukemaan pikkuiset ja sitten pihalle aurinkoon ja kävelylle!
Mukavaa päivänjatkoa teille!
 
Moikka.

En voinut kuvittella että dukanin dietti tekis tällaista mutta kävin huvin vuoksi vaalla aamulla taas ja eilisestä oli lähtenyt 1kg.. No nesteitä ne ovat ja huomenna voi olla +500g. Mutta oi se ilo kun puntari näytti tänään 63,8kg. Jatkan toista päivää duukanin diettiä ja höyäkkäysvaihe päällä 2/5. Elikkä tänäänkin vaan proteiiniä alas... No kun syön kyllä rahkan kanssa mansikkakeitto missä on 2g/100g hiilreita. Unhodinkin eilen ottaa se 1,5 rkl kuitua mikä pitäis ottaa joka pv... Siitä oli varmaan se kilon tiputus. Oli se vähän kiusallista kun muut söivät ruisleipää eilen mutta olen päättänyt kaverin kanssa juhannukseen asti laihduttaa. No minä kyllä jatkan kunnes tavoitepaino on. Kerron sitten huomenna mitä puntari näyttää.
Söin eilen heti kun tuli nälkä... Elikkä usein mutta vähän.
 
miss_piggy
Ei siellä puntarillakaan kantsi joka päivä käydä, muuten siitä painon pudottamisesta tulee pakkomielle. Ja jos on jollain protsku-dieetillä niin painon ei sais tippua liian nopeasti, muutenki hyvä vauhti on joku 1kg/vko, varsinkin jos ei ole mikään ns. ylipainoinen, eli jos Minäjakolme:kin painaa nyt jotain 63,8kg, niin hidasta vähän vauhtia..
 
Kyllä se tuntuu mahtavalta kun näkee että aherrus ja syömisten vähentäminen pudottaa painoa.Ihan uteliaisuudesta kävin aamulla zekkaamassa mitä 4pv on saanut aikaan ja 64.2kg näytti vaaka.Tiistaina on oikea punnitus ja mun oma tavoite on 63.7kg.Mulla kuitenkin jo sit 21.vk ja lähtenyt vasta n.5.4kg..piti vähän jotain tehdä kun koko ajan samassa jyllää..Heti kun jättää liikunnan ja makeat maistuu niin se näkyy. Jotenkin pienempi ruoka-annos taas riittää ja sit huomaa että leipä täyttää ja kun seur.kerran näläntunne tulee niin kello on sen verran ettei halua syödä mitään raskaampaa.Joku toinen vk/pv tulee sit hirvee himo rasvaista tms.ja itseasiassa huomenna olis grillausta luvassa jos ei kaatamalla sada.. :)
 
Pitkästä aikaa omaa päivitystä!

Reissun ja vilustumisen jäljiltä aion tänään taas ottaa itteäni niskasta kiinni ja mennä juoksulenkille! Karkkilakko nro.2 tälle vuodelle aloitettiin miehen kanssa eilen ja nyt yritetään taas vähän skarpata tuon toukokuun repsahduksen jälkeen. Mulla paino pyörii edelleen siellä 74kg, joten onneksi ei ole ainakaan paljon tullut takaisin. Siinä se pyöri silloin keväälläkin.

Tänään on syömiset menneet ihan kivasti, pitää nyt vain toivoa, että jaksaa samaa rataa jatkaa. Pitänee ottaa uusi punnituspäivä sitten vaikka ens viikolla ohjelmaan, kunhan saa taas tän elämäntaparemontin käyntiin :)

Tsemppejä tälle viikolle kaikille tasapuolisesti :heart:
 
No ei paha olleskaan! onnittelut!! Odotan tytön nukahtamista niin pääsen hyvillä mielin lenkille(isäntä nukkuu/torkkuu jo). Olen nyt käynyt tuolla oikeella lenkkipolulla kun mäkiä ristiin rastiin.Viimeksikin tuntui että sydän tulee ulos,niin kovaa pomppas ja on se max.syke ollutkin 157.Sykemittari vähän temppusi eikä tarkkoja lukemia tullut mutta ajan ja edelliskertojen perusteella sain suurinpiirtein oikeat lukemat.Tuli mieleen että se vyötäröllä oleva kiinnitysvyö taisi olla liian löysällä ettei saanut mitattua sydämensykettä..no,pitänee nyt tiukentaa.
 
No mun eka viikko meni hyvin alkupainosta -1,4 kg.
Elikkä 64,8 kg on alkupaino ja nyt on 63,4 kg. Tästä nyt vaan jatkuva taistelu alaspäin.
Yks nainen sanoi minulle yks lause ja se soi mulla monta kertaa päässä päivässä : säälillä kilot ei lähde...
Elikkä älä syö säälistä että paino ei tipu, älä sääli itseäsi jos et jaksa taistella painonpudotuksen kanssa. Eikä se että joku säälii sinua kun olet isompi kuin aikaisemmin.... Ei ne kilot silläkään mene.
Muista päämäärä, ei miten sinne tullaan!
 
haaveilija77, käytätkö aina sykemittaria? Millä sykkeillä liikut? Monelta tyttösi käy nukkumaan, eli menetkö vielä lenkille sitten kun hän nukkuu jo? Mä kävin tänään ekaa kertaa lenkillä niin, että olin pojan laittanut jo nukkumaan. Yllättävän hyvin luisti juoksu puolen kahdeksan jälkeen illalla :)

Minäjakolme, hieno "iskulause" sulla! Taidan ottaa itsekin käyttöön ;) Ja TODELLA hieno pudotus!

Ootteko katsoneet suurinta pudottajaa? Mä kattelen sitä aina netistä ja mietin tässä just tänään, että jos ne ihmiset pystyy pudottamaan sellaset 40kg helposti, niin ehkä mäkin saan tuon viimesen viis kiloo pois, että oon taas normaalipainonen :D Meillä on nyt miehen kanssa vähän vetoa käynnissä, että molemmat sais syksyyn mennessä 5kg pois. Musta tuntuu, että mulla on edelleen ruokavaliossa tarkastamista, täytyy sitä vielä miettiä. Liikunnat oon saanut taas ihan hyvään vauhtiin :)
 
Hellouta vaan! Mökkeiltiin vkl ja tuli syötyä vähän enempi mitä normaalisti.Mutta kävin soutelemassa,uimassa ja sauvakävelyllä. :) Ei ihan penkin alle mennyt. Salliina85:lenkillä käytän sykemittaria,on mukavaa seurata miten rankempi lenkki parantaa lukemia jne.Sykkeet on tuossa 110-125kieppeillä,max.syke nousee aina tonne130-160 välille. :) Päiväunille on käynyt neiti vasta iltasella mutta ei nuku kun hetken.On hankalaa saada toista unille päivällä ja olen miettinyt et pitäiskö rääkätä vielä pari tuntia että kävis aikaisemmin yöunille mutta hyvin se näinkin menee.Tosin joskus on itsellä silmät ristissä kun kello lähenee 23 tai ylikin ja neiti vaan leikkii.Aina ei ole näin.Kotona kun olen(tällä hetkellä myös mieskin) niin ei ole aamulla kiire minnekään,saadaan nukkua pitkään ja se vaikuttaa päikkäreihin jne. Eli aina en laita nukkumaan lapsia lenkin ajaksi ja käynkin miel.lenkillä ennen kahdeksaa.. :) Olen katsonut noita laihdutus-ohjelmia,ne on hyviä ja näkee miten alhaalta ne ponnistaa.Saavat itseluottamusta ja arvostavat itseään paremmin kun tuloksia saa aikaan. :)
 
Mä kirjotan pikaseen sen verran, että menny viime viikko tosi huonosti, kun jouduin tiistaina sairaalaan. Yhden yön olin tarkkailussa (ei vaarallista), mutta tuli tuo "kohtaus" lenkillä tiistai-illalla, niin jouduin loppuviikon olemaan urheilematta. Nyt ehkä yritän taas alkuviikosta aloitella varovasti liikkumista :) Tsemppiä tähän viikkoon kaikille!! :)
 
Salliina85 voi että,nyt vaan levättävä ja varoen liikuttava.Mulla punnitus oli ja tasan 64kg.Lauantaina on ne veljen häät. Vanhin tyttärenikin tuli eilen kotikäynnille,n.viikon on. Tarkoitus on käydä eläinpuistossa ja muutenkin viettää lasten kanssa päivät uiden,ulkoillen jne. Isäntä jatkaa töiden etsimistä,toivottavasti pian tärppäisi.Kirjoitelkaahan kuulumisianne. :)
 
haaveilija77, sulla putoo paino hienosti :heart: Mikä sun tavoite on? Hauskaa viikkoa lasten kanssa ja ihania häitä lauantaiksi! Mitä sun mies tekee työkseen?

Me lähdetään huomenna kanssa juhannuksen viettoon ja palataan sunnuntaina, että liikunnat jää vielä hetkeksi aikaa ja syömingit lisääntyy :D Mutta yritän sentään vauvan kanssa käydä kävelemässä päivittäin juhannuksenakin. Tulen sitten alkuviikosta taas kirjottelemaan :)
 
Kiitos! Mulla oli tavoite häihin se 62kg mutta ei se riitä niin nyt ei ole mitään muuta päämäärää kun että putoaa ja se 60kg ois sopiva.En halua olla ihan langanlaihakaan vaan sopivan kokoinen :) Pituutta siis 158cm. Kaikki konehommat ajamisesta korjaamiseen on miehen työtä..että varmasti löytää pian töitä ja tänään oli alustavasti soittelikin mahd.uudelle pomolleen :)

Mukavaa jussia Salliina85 ja nautitaanhan enemmin tai vähemmin :D
 
Moikka!

Meilläkin meni juhannus mukavasti, muutaman juoman ruokien lisänä nautin. Punnitsin, niin paino 73,8kg, eli samoissa pyörii! Ihanaa haaveilija77, että oot päässyt 63 alkavaan painoon :D

Mä olen vähentänyt vaa'an vahtaamista ja olen alkanut juosta tavoitetta. Ensi viikolla olisi tavoite juosta 10km. Sitten meinasin jos syyskuussa juoksisi puolimaratonin :D Saa nähdä jääkö tavoitteeksi, mutta sen mukaan teen juoksuohjelmaa. Tänään oli 45min lenkki, ehdin juosta reilut 6,5km. Eli vauhti ei päätä huimaa, mutta jaksoin juosta kokonaan tuon 45min. Kai sekin on jotain? :D
 
Eilen oli pakko käydä vaa'alla ja näytti sitten 72,8kg. Tittidii! :D Vaihteleehan nuo nesteetkin tosin, mutta olipas kannustavaa :) Tänään sitten lenkille. Eilen ei muuta liikuntaa kuin siivosin koko kodin vauvan kanssa - imuroin, luuttusin, pyyhin pölyt ja pesin vessan ja kylppärin. Ja sitten tein vielä ruoat aikuisille sekä vauvalle pari 5 litran kattilallista pakkaseen. Ja leivoin. Eipä siinä paljon ehtinyt liikkumassa käydä. Tai no käveltiin vauvan kanssa kauppaan ja takaisin vaunuilla. Mutta ei muuta. Ehkä tuo hyötyliikunta korvasi yhden reenin :D

Miten teillä sujuu?
 
Tittidii tosiaan!!!,ihanaa se on kun paino putoaa ja ei tartte aina treenaillakaan vaan muuten touhuilla niin voi noinkin käydä.Ja lepoakin tarttee välillä. Mulla on nyt taas lenkkeilyt vähissä kun isäntä ollu töissä.Ja tekee tuplavuoron tänään..viikonlopuksikin ehkä joutuu töihin.Mutta minä ajan kuntopyörällä iltaisin niin jottain ees on. Ja projektina nyt kirppisvaatteiden hinnoittelua..siinä se aika menee ja ma sit vien ne.
Sadepäivä nyt mutta mie naatin :)
 
haaveilija77, tuliko pyöräiltyä?

Mulla on tullu juostua, mutta ruuat ei oo mennyt ihan oppikirjan mukaan. Ei kuitenkaan paino kipua edes 74kg päälle aamuisin, joten kaipa tässä on vähän hoikistunut. Loppuviikosta olis tarkotus juosta kymppi, saa nähdä miten tytön käy :D
 
Salliina85 Oon pyöräillyt joo! Mä oon niin kade juoksijoille..multa se ei onnistu :( Lenkillä oon onneksi päässyt käymään,sellaista 6-8km pari kertaa viikossa+kuntopyörällä.Viikon tauko sauvakävelystä teki taas hallaa hartioille,vieläkin kipeät vaikka oon tehnyt kaikkeni että parantuis,mutta minkäs mahtaa kun ei aina hoitajia ole. Mutta paino melkein samassa ollut jo 3vk.Tasan 64kg tänäänkin. Jotenkin on tuntunut että oisin himppu verran laihistunut vaikka ei nuo muutamat sadat grammat silleen pitäis näkyä..tai sitä tulee sokeaksi. :D Puhtia ja iloista mieltä kympille!
 
haaveilija77, mä onnistuin siinä kympissä! :D Aikaa meni, mutta juoksin koko matkan. Nyt sitten uusia haasteita ;) Tänään kävin koittamassa lenkkiä, mutta eipä jalat ole vielä lauantain kympistä palautuneet.

Paino ei mulla laske mihinkään. Liikunta toimii, mutta ruokia en saa minimoitua mitenkään :( En tajua. Jotenkin aina lähtee lapasesta se syöminen :( Mitä sä syöt? Jaksatko kirjoittaa esimerkkiruuat jostain päivästä mulle? Sulla kuitenkin on paino tippunut tasaiseen tahtiin.
 

Yhteistyössä