Elämättömän elämän häpeä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ja miksi en aio tätä maailmaa enää katsella.

On sunnuntai. Kaveriporukalla olette urheilemassa ja hiki valuu. Mukana on tuttuja ja tuntemattomia. Pallo lentää. Maaliinkin osutaan. Lopulta joku huutaa, että vuoro on lopussa. Keräätte kamat ja istutte penkille vaihtamaan varusteita normivaatteisiin. Joku manaa, kun maanantaina on aikainen herätys. Toinen tiedustelee oliko hän siellä ministeriössä töissä. Eräs kertoo lähtevänsä työmatkalla Kuala Lumpuriin. Sinä vedät hiljaa puhdasta paitaa päällesi. Ihmiset siirtyvät kohti autojansa, sinä otat pyöräsi avaimen esiin ja kuvittelet olevasi turvassa. Lopulta eräs uusi tyyppi ilmestyy vierellesi ja naureskellen ivailee vuoron myöhäisyyttä työaamujen takia. Käännät hätääntyneenä kasvojasi ja pakotat ne hymyyn. Tuo viereesi ilmestynyt ihminen kysyy moneltako pitää herätä? Mietit mitä olet aikaisemmin valehdellut ja päätät, että kello 6:30 on hyvä. Katsotte toisianne ymmärtäen ja naurahdatte.

Bileet. Kolmikymppiset tuttusi ovat vieneet lapsensa hoitoon ja kerran vuodessa porukka on taas yhdessä. Pariskuntia, eronneita ja vähän aikaa sinkkuina pysyneitä. Sitten olet sinä. Alkoholi virtaa, small talkia. Vietät aikaa ulkona tupakoiden vaikka et ole polttanut vuosiin. Jossain vaiheessa joku kauempana asuva tulee kysymään mitä kuuluu. Kerrot vakiovastauksesi: ei mitään uutta. Hän ei tyydy tähän. Kysyy suhteista. Naurahdat ja valehtelet jostain pienistä jutuista, jotka eivät kestäneet. Epäilevä ilme ei poistu kysyjän kasvoilta, mutta päätät lopettaa tilanteen poistumalla vessaan. Muut lähtevät jatkamaan kaupungille. Sinä valitat huonoa oloa ja otat taksin kotiin. Jääkaapissa on onneksi vielä kolme olutta. Nukahdat juuri kun kyynel valuu poskelta kohti hatarasti kädessäsi vielä roikkuvaa oluttölkkiä.

- 35 v
- ei koulutusta
- työtön
- ei kokemusta
- yksin
- tyhmä
- lyhyt
- lahjaton
- heikko
- köyhä
 
vierailija
Ja miksi en aio tätä maailmaa enää katsella.

On sunnuntai. Kaveriporukalla olette urheilemassa ja hiki valuu. Mukana on tuttuja ja tuntemattomia. Pallo lentää. Maaliinkin osutaan. Lopulta joku huutaa, että vuoro on lopussa. Keräätte kamat ja istutte penkille vaihtamaan varusteita normivaatteisiin. Joku manaa, kun maanantaina on aikainen herätys. Toinen tiedustelee oliko hän siellä ministeriössä töissä. Eräs kertoo lähtevänsä työmatkalla Kuala Lumpuriin. Sinä vedät hiljaa puhdasta paitaa päällesi. Ihmiset siirtyvät kohti autojansa, sinä otat pyöräsi avaimen esiin ja kuvittelet olevasi turvassa. Lopulta eräs uusi tyyppi ilmestyy vierellesi ja naureskellen ivailee vuoron myöhäisyyttä työaamujen takia. Käännät hätääntyneenä kasvojasi ja pakotat ne hymyyn. Tuo viereesi ilmestynyt ihminen kysyy moneltako pitää herätä? Mietit mitä olet aikaisemmin valehdellut ja päätät, että kello 6:30 on hyvä. Katsotte toisianne ymmärtäen ja naurahdatte.

Bileet. Kolmikymppiset tuttusi ovat vieneet lapsensa hoitoon ja kerran vuodessa porukka on taas yhdessä. Pariskuntia, eronneita ja vähän aikaa sinkkuina pysyneitä. Sitten olet sinä. Alkoholi virtaa, small talkia. Vietät aikaa ulkona tupakoiden vaikka et ole polttanut vuosiin. Jossain vaiheessa joku kauempana asuva tulee kysymään mitä kuuluu. Kerrot vakiovastauksesi: ei mitään uutta. Hän ei tyydy tähän. Kysyy suhteista. Naurahdat ja valehtelet jostain pienistä jutuista, jotka eivät kestäneet. Epäilevä ilme ei poistu kysyjän kasvoilta, mutta päätät lopettaa tilanteen poistumalla vessaan. Muut lähtevät jatkamaan kaupungille. Sinä valitat huonoa oloa ja otat taksin kotiin. Jääkaapissa on onneksi vielä kolme olutta. Nukahdat juuri kun kyynel valuu poskelta kohti hatarasti kädessäsi vielä roikkuvaa oluttölkkiä.

- 35 v
- ei koulutusta
- työtön
- ei kokemusta
- yksin
- tyhmä
- lyhyt
- lahjaton
- heikko
- köyhä
Mitä tarkoitat kokemattomuudella?
 
2 plussaa mitä heti pomppasi sun tekstistä:
-et ole tyhmä vaikka sanot olevasi, koska sulla on kavereita
-ja siis sulla on kavereita. Moni perheellinen harmittelee kun ei ole kuin puoliso, lapset ja sukua. Yksinäinen vanhemmuuskaan ei ole herkkua.
-harrastat ja vietät aikaa kavereidesi kanssa.

Jos naiset on antaneet pakit, niin onhan se varmasti jäätävä tunne. Mutta kun sen ei tartte olla kuin yksi mukava lyyli maailmassa, joka riittää puolisoksi. Et ole vaan löytänyt vielä häntä.

Oletko ollut joskus töissä? Onko mahdollista että opiskelisit?
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Kuulostaa tutulta hyvin moni asia...

Tässä yksi päivä mietin etten enää ihmettele miksi ihmiset eroaa ja menee yhteen elämänsä aikana niin usein.. syyhän on siinä jos 20vuoden liiton jälkeen tajuaa että mahdollisuus olisi ollut valita toisin. Ei enää ehkä suostu kituuttamaan samassa suhteessa kun tajuaa että parempiakin on tarjolla.
Hirveän moni on nykyään kumminkin todella pinnallisia, niille merkitsee jokin loppujen lopuksi erittäin epäolennainen asia liikaa... Esim koulutus, varakkuus, materia...
Toiset rakentaa hirveän suuren talon ja siinä se niiden elämä on koko eliniän sidottuna siihen taloon, jos siihen meni paljon rahaa niin eihän siitä henno luopua ja onhan se merkki sinun varallisuudesta ja menestyksestä...
Kiikkutuolissa vanhana sitten tajuat sen ettet ole oikeastaan muuta tehnytkään kuin muodostanut kaikki ajatuksesi ja muun omistamasi materiaali puntarina..
Mutta oon havahtunut siihen että tämän maailman painostus ajaa ihmiset tekemään sellaisia valintoja elämässä , että lopuksi tajuat minkälaisen virheen olet tehnyt kun olet mennyt vaan muiden mukana...
Miksi oli kiire nuorena joka asiaan, miksi ei voinut odottaa...
En minä ainakaan tiennyt 16vuotiaana mikä ammatti minulle olisi paras... Tai mikä oikeasti on ihmiselle parasta .
Ainut asia mitä voin enää tehdä on opettaa lapsille mitä valintoja kannattaa odottaa ja mitä voi tehdä kevyemmin, ja arvomaailma... Ettei sillä ole merkitystä millanen puhelin toisella on, ei se onni vaan ole siitä kiinni.
 
vierailija
Kuulepas, sä voit aika montaa asiaa itse muuttaa. Jos o i k e a s t i haluat elämääsi muutosta. Mutta - jos jotenkin saat itsellesi iloa oman elämäsi kurjuuden valittamisesta ja surkeudessa piehtaroinnissa niin - sekin on ihan ookoo. Sitten ei tarvitse muuttaa mitään.

Iällesi et voi mitään. Itse en näe edes sitä minkäänmoisena esteenä mihinkään - ehdit hyvin vielä opiskella itsellesi ammatin jos toisenkin ja olla töissä. Ehdit vielä perustaa perheen ja tulla isäksi. Ehdit nähdä ja kokea mitä vain ennen kuin olet niin vanha että voit todeta tämän kaiken olevan tässä.

Tyhmä et ole, ehkä vain haluat uskotella sitä itsellesi?, etkä lahjatonkaan - sen huomaa jo mm. tavastasi kirjoittaa. Selvästi sulla on sana hallussa, sarkastisuuteen taipuvaista huumorintajuakin hiukan havaitsen mikä ei ole huonoa, vaikka jotkut niin ajattelevatkin. Sekin on itseasiassa taitolaji!

Pituudellesi et voi mitään mutta eihän onneksi kaikki olekaan mitään hongankolistelijoita! Löydät varmasti todella helposti itsellesi esim.sopivia vaatteita ja kenkiä ja mahdut kärpän ketterästi liikkumaan tungoksessa - ja taidat olla aika pysäyttämätön kaveri jalkapallossa, pieni ja ketterä ja nopea kun harhauttaa niin helposti ison ja rotevan puolustajan pihalle.


Sä oot nyt antanut itsellesi luvan itsesi surkutteluun ja masennuksenpoikaseen ja ilmeisesti suurinta herkkua on oman elämäntilanteesi vertaaminen muihin. Se osaa kyllä olla upottava suo jos siihen haluaa jäädä.

Mietipä kunnolla mitä haluaisit tehdä. Mikä haluaisit olla isona. Missä olet hyvä. Äläkä heti jupise ettet missään koska se on puppua! Ota selville oppisopimuspaikkoja, hiukankaan itseäsi kiinnostavia koulutuksia ja sitten vain haet! Sulla on myös kavereita - nyt pitäs ottaa ratkaiseva askel ja lopettaa heille ja itsellesi valehtelu. Jos kyselevät työkuvioistasi niin sanot mikä tilanne on. Samalla kerro että olet valmis ottamaan vastaan mitä vain, missä tarvitaan auttavaa käsiparia. Ja nyt mä oletan todella että haluat kohentaa taloudellista tilannettasi ja saada töitä sekä jalansijaa jonnekin! Kuka tietää jos vaikka kavereissasi on joku joka juuri etsii tekijää, tai joku hänen tuttunsa. Et voi tietää, jos et kysy tai avaudu itsestäsi ja tarpeistasi. Ei niitä voi kukaan muu tietää. Ainut et ole joka on työtön! Etkä myöskään ilman koulutusta. Mutta - kun niihin voi tehdä muutosta!

Kaikki lähtee siis susta itestäsi. Oletko valmis muuttamaan elämääsi? Panostamaan muutoksiin? Tekemään töitä? Uskallatko avautua ja poistua mukavuusalueeltasi eli tässä tapauksessa omasta surkuttelustasi? Kaikessa kun on riskinsä - voit päästä opiskelemaan/töihin, tutustua uusiin ihmisiin ja jopa ihastua ja jossain vaiheessa taloudellinen tilanteesikin voi olla iloisesti muuttunut jopa niin että kaupassa joudutkin hämmennyksiin, kun ei tarvitsekaan laskea koko ajan mihin on varaa...

Nyt on valinnan paikka. Mitä haluat. Itse päätät.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Mitä olet viimeisen 20 vuoden aikana tehnyt esim. saadaksesi koulutuksen ja/tai työn sekä löytääksi tyttöystävän? Vai oletko mitään?
Olen tehnyt monenlaista. Olen elänyt normaalia elämää. Olen myös kokeillut ja epäonnistunut. Tuolla ei kuitenkaan ole mitään väliä. Tilanne on mitä on, eikä siihen menneisyys vaikuta millään lailla.
 
vierailija
En ole lukenut koko ketjua...
Mikä on sinulle hyvää elämää? Mitkä ovat sinun unelmasi? Kuka on määrittänyt mikä on hyvää ja toimeliasta.. elävää elämää..
miksi ihmiset haluavat ylipäätään glorialehden keskivertovirtaseksi hinnalla millä hyvänsä.
 
vierailija
En ole lukenut koko ketjua...
Mikä on sinulle hyvää elämää? Mitkä ovat sinun unelmasi? Kuka on määrittänyt mikä on hyvää ja toimeliasta.. elävää elämää..
miksi ihmiset haluavat ylipäätään glorialehden keskivertovirtaseksi hinnalla millä hyvänsä.
Tämä on se ongelma. Jos eläisin täydellisessä kuplassa voisi tämä elämäni elämä olla sitä hyvää elämää. Valitettavasti tässä yhteiskunnassa et voi elää kuplassa. Siksi minäkin olen päätellyt elämäni olevan roskaa, joka olisi parempi heittää viemäriin tai ainakin valtamereen kellumaan kaiken muun muoviroskan sekaan.

Pitää olla tekoja, saavutuksia, rahoja, suhteita, kokemuksia ja kaikkea muuta. Miksikö pitää? Siksi koska noista puhutaan ja niitä kysytään. Jos ne eivät olisi tärkeitä ja oleellisia niin ei niistä niin paljon puhuttaisi. Kun tapaat uuden ihmisen on kysymys työpaikasta niitä ensimmäisiä kysymyksiä. Kun menet treffeille tapaat saman kysymyksen ja sen lisäksi kysymykset opiskelupaikasta ja seurusteluhistoriasta. Nämä ovat ihmiselämän oleellisia kokemuksia mistä minä en tiedä mitään.

Lisäksi olisi kiva, jos joku edes joskus välittäisi, olisi tukena tai pitäisi haluttavana.
 
vierailija
eli unelmasi on löytää tyyppi joka välittää ja on tukena ja haluttavana. Haluaisitko edes itsellesi materialistista puolisoa jolle on tärkeintä elää "virtasenkuplassa" jolle on tärkeintä raha ja saavutukset. Aina ei sitten välttämättä vastakohdat muuten täydennä toisiaan. Voisiko sinulla olla jotain muuta kapasiteettia pohdintapuolella jota ei voi rahalla ostaakaan.. Ehkäpä itsetunnon nostaminen olisi sinulle ykköstavoite ja mikä tekee juuri sinut onnelliseksi.. Ja onnellisuudesta.. hmm... vaikea homma.. en tiedä miten siihen ottaisi kantaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
eli unelmasi on löytää tyyppi joka välittää ja on tukena ja haluttavana. Haluaisitko edes itsellesi materialistista puolisoa jolle on tärkeintä elää "virtasenkuplassa" jolle on tärkeintä raha ja saavutukset. Aina ei sitten välttämättä vastakohdat muuten täydennä toisiaan. Voisiko sinulla olla jotain muuta kapasiteettia pohdintapuolella jota ei voi rahalla ostaakaan.. Ehkäpä itsetunnon nostaminen olisi sinulle ykköstavoite ja mikä tekee juuri sinut onnelliseksi.. Ja onnellisuudesta.. hmm... vaikea homma.. en tiedä miten siihen ottaisi kantaa.
Ei. Mun unelma oli joskus elää ns. normaalia elämää. Nyt olen tajunnut asiantilan ja syrjäytän itseni unelmoimasta. Olen luovuttanut. Jos olisi pakko sanoa joku unelma, olisi se, että en joka hereilläolohetki miettisi viimeistä hetkeäni ja toisaalta se, että voisin selkä suorassa kertoa tuntemattomalle ihmiselle sen mitä olen tässä elämässä.
 
vierailija
Ei. Mun unelma oli joskus elää ns. normaalia elämää. Nyt olen tajunnut asiantilan ja syrjäytän itseni unelmoimasta. Olen luovuttanut. Jos olisi pakko sanoa joku unelma, olisi se, että en joka hereilläolohetki miettisi viimeistä hetkeäni ja toisaalta se, että voisin selkä suorassa kertoa tuntemattomalle ihmiselle sen mitä olen tässä elämässä.

Eli ensin hoidetaan masennukseksi, hae lääkkeet ja tulet
kertomaan n. 2-6 kk kuluttua miten menee tälle palstalle. sovitaanko näin..
Herää.. olet vasta 35 v.
 
vierailija
Eli ensin hoidetaan masennukseksi, hae lääkkeet ja tulet
kertomaan n. 2-6 kk kuluttua miten menee tälle palstalle. sovitaanko näin..
Herää.. olet vasta 35 v.
Ei mulla ole masennusta. Olen epäonnistuja. Silloin voi ja pitää olla masentunut, mutta se on rationaalinen tunne. Masennus on sitä, että ahdistaa vaikka kaikki on periaatteessa ok. En ole menemässä hakemaan lääkkeitä omaan luuseriuteeni.
 
vierailija
Okay.. Eli tilanne on tämä.. Olet epäonnistuja ja haluat muutosta.
Mikä on Sinun tavoitteesi onnellisuudellesi .. ja mitä sinä tee asialle. katsos ei kukaan voi tehdä sitä puolestasi.. Mikä pitää muuttua.
 
vierailija
Mene opiskelemaan lähihoitajaksi. Aivan varmasti pääset läpi, kun jopa olet kyennyt kirjoittamaan noin pitkän tekstin ilman erityisiä kirjoitusvirheitä. Lähihoitajaopinnoista nimittäin selviävät nekin jotka ovat oikeasti heikkolahjaisia.
 
vierailija
Olen tehnyt monenlaista. Olen elänyt normaalia elämää. Olen myös kokeillut ja epäonnistunut. Tuolla ei kuitenkaan ole mitään väliä. Tilanne on mitä on, eikä siihen menneisyys vaikuta millään lailla.
Kyllä siihen on joku syy, miksi esimerkiksi opiskelu on saattanut jäädä kesken. Se syy pitää löytää jos se ei ole jo tiedossa ja sitten pyrkiä korjaamaan kyseinen asia.

Mitä parisuhteisiin tulee, niin naisia on uskallettava lähestyä rohkeasti. Ja liian katkera tai omaa oletettua huonouttaan jatkuvasti surkutteleva ei saa olla, sellaisesta menee ihmisillä hermot ja he kaikkoavat luotasi.
 
Omasta kokemuksesta tietysti voit noin sanoa, muuten et.
No oletko yrittänyt edes hakea?
Hoitoala työllistää.

Sitten kannattaa opiskella CNC-teknikoksi. Tänään oli uutisissa että niistä on jäätävä pula.

Mutta sulla on yks tärkeimpiä ominaisuuksia hallussa: ainakin jonkinlainen ihmisten kanssa pärjääminen. Se on tärkeämpi vielä, vaikka kouluttautuakin pitää.
 
vierailija
No sinun varmaan kannattaa pyrkiä kohti unelmiasi, Mutta vinkkinä annan, että onhan niitä kaikenlaisia työttömien ja syrjäytyneiden kokoontumispaikkoja ja aktiviteetteja, joissa voi tutustua erilaisiin ihmisiin..
 

Yhteistyössä