Elareista TAAS

  • Viestiketjun aloittaja etäisien puolesta
  • Ensimmäinen viesti
meillä
voi ihan kertoa että kyllä se ex voi veemäisydellään tapaamiset estää!!! meillä kun oli näin!!! uskokaa pois!! ei sitä tajua ennekuin siihen itte joutuu!! on helppoa kirjoitella täällä ja haukkua!! varsinkaa jos ei asioista tiedä yhtään mitään!! varsinkin nää isät täällä joutuu tulilinjoille! ihmettelempä että miksi niiden perään sit vongutaan jos niin kusipäitä ovat!!! ihmetyttää luulisi olevan helpotus kun ei oo teidän elämässä!! ja noista elareista ym.. se on ihan sama mitä se isä tekee tai jättää tekemäti täällä on nää tietyt yht joille ei mikään riitä!! ja empä usko että yksikään isä on tapaamatta lastaan ihan ilman syytä... mutta kukapa täällä sitä myöntää että ite on sen #&%?$!* aiheuttanu!! ja vaikeeta sen isän on siihen arkeen osallistua ja auttaa kun ei asu lasten kanssa hei haloo taas :kieh: !! ja äidit pitää kiinni tapaamisista kuin herhiläiset!! raha kyllä kelpaa!! muu ei, sit päästää ruikuttamaan kuinka raskasta on!!! kannataikso täällä ainakin muutaman ottaa se jäki ihan käyttöön ja miettiä et miks on näin!!
 
yh taas
Hei lueppas joskus noita kirjoituksiasi. Ehkä (tai ehkä et) huomaat kuinka kamalalta kuulostat. Huh. Jos me muut ei voida kommentoida sun elämää ennen kuin olette itse kokeneet, niinkuin kirjoitat, niin kuinkas sä sit voit tietää muiden elämää, et kai säkään sentään ihan kaikee oo kokenu..
Kyllä sulla on todellakin jonkinasteen ongelmia..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 14:13 meillä kirjoitti:
voi ihan kertoa että kyllä se ex voi veemäisydellään tapaamiset estää!!! meillä kun oli näin!!! uskokaa pois!! ei sitä tajua ennekuin siihen itte joutuu!! on helppoa kirjoitella täällä ja haukkua!! varsinkaa jos ei asioista tiedä yhtään mitään!! varsinkin nää isät täällä joutuu tulilinjoille! ihmettelempä että miksi niiden perään sit vongutaan jos niin kusipäitä ovat!!! ihmetyttää luulisi olevan helpotus kun ei oo teidän elämässä!! ja noista elareista ym.. se on ihan sama mitä se isä tekee tai jättää tekemäti täällä on nää tietyt yht joille ei mikään riitä!! ja empä usko että yksikään isä on tapaamatta lastaan ihan ilman syytä... mutta kukapa täällä sitä myöntää että ite on sen #&%?$!* aiheuttanu!! ja vaikeeta sen isän on siihen arkeen osallistua ja auttaa kun ei asu lasten kanssa hei haloo taas :kieh: !! ja äidit pitää kiinni tapaamisista kuin herhiläiset!! raha kyllä kelpaa!! muu ei, sit päästää ruikuttamaan kuinka raskasta on!!! kannataikso täällä ainakin muutaman ottaa se jäki ihan käyttöön ja miettiä et miks on näin!!
No jaa, jos exälläni on rajaton tapaamisoikeus, eli saa ottaa lapset ihan koska haluaa, en ole eromme jälkeen kertaakaan ollut veemäinen, niin kerros mulle mikä se syy sitten on kun ei lapsiaan tapaa kuin n.6 kertaa vuodessa, jos sitäkään! Juu tiedän ettet voi sitä tietää, mut heitä nyt joku veikkaus. Mulle ei tuu mitään muuta mieleen kuin se, ettei sitä kiinnosta ne lapset! Ja sehän nyt ei tietenkään voi olla mahdollista, vai mitä?

Ja kiinnostais sekin, että miten veemäinen se teidän (sinun?miehesi?) exä sitten voikaan olla, jos etävanhempi ei tapaa lapsiaan?

Ja minä en ainakaan vongu pätkääkään exäni perään, ei kiinnosta yhtään vaikka katois maapallolta tai on katoomatta, mutta minä se tässä joudun näkemään sen pas.kan olon mitä se aiheuttaa lapsilleen, jotka ovat myös minun lapsiani!<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 11:05 Ihmettelen kirjoitti:
Tuntuu todella ihmeelliseltä, että vaikkapa 118 eurolla/lapsi pääsee eroon koko entisestä elämästä ja lapsista. Eli voisi vaan surutta jättää lapset toisen vanhemman huollettavaksi ja ns. aloittaa alusta leikkimään kotia. Ei tarttis edes nähdä ja ajatella niitä "entisiä" lapsia. Pärjätkööt se lähivanhempi miten parhaaksi näkee tai olkoon pärjäämättä, ei kiinnostaisi.

Itse voisi vaan olla ja elellä uusiosinkkuna railakasta elämää ja tulla ja mennä miten huvittaa. Siis jos ei haluaisikaan uutta perhettä perustaa. Voisi harrastaa ja matkustella ja tehdä muutenkin mitä lystää eikä tarvitsisi ajatella lastenhoitoa, sitä onko lapsille ruokaa, koulukirjoja tms. Voi kun kuulostaa helpolta.

En voisi itse ikinä tehdä noin, vaikka joskus esimurkkuikäisen kanssa taistellessa mielessä käykin tuhannesosasekunnin ajan. Että veisi muksut isälle, pistäis oven kiinni ja maksaisi sen 118 ?/kk/lapsi. Pitäkööt hyvänänsä. En vaan voisi tehdä niin, sillä rakastan lapsiani enemmän kuin elämää ja oikeasti en voisi ikinä hylätä heitä.

Monikin isä kuitenkin tekee kutakuinkin noin, eikä sitä pidetä mitenkään ihmeellisenä. Päinvastoin, isä saa ymmärrystä ja päänsilittelyä osakseen. Sillä oli varmaan niin kauhea ja v.mäinen exä, joka riisti häneltä lapset ja perheen. Että on ihan ok, että ei ole lasten kanssa tekemisissä eikä tarvii maksaa enempää kuin minimin, kun se exä on vaan rahanahne ja muutenkin inhottava ihminen.

Joku äiti jos toimisi noin, niin luuletteko että ymmärrystä tulisi?
Niin tuntuuhan se hurjalta,että miksi moni isä ei lapsiaan näe ja "hylkää" lapset erossa...mutta uskoisin,että ainakin puolella näistä isistä,jotka tapaa lapsiaan vain muutaman kerran vuodessa on siihen muitakin syitä kuin välinpitämättömyys...

Se vaan on niin,että pitäisi hypätä sen tapaajavanhemman "housuihin" vähäksi aikaa ja miettiä minkälaista elämä olisi jos näkisit lastasi vain esim. kerran kuussa. En usko kuule,että olisi helppoa...miettikää ihan oikeasti...

Meillä miehen ex sanoi kun lähti opiskelemaan,että nyt he sitten viettää viikonloput lapsen kanssa "laatuaikaa",että hyvissä ajoin ilmoittaa milloin olisi tulossa tapaamaan,että kun heillä saattaa ollaa jo muuta tekemistä... Tämä kertoo jo hyvin joidenkin ajatusmaailmaa...millon se isä sitten sitä "laatuaikaa" viettää kun isän näkökulmasta äiti viettää "laatuaikaa" lapsen kanssa koko ajan...Siis eli missään vaiheessa äiti ei tullut ajatelleeksi,että olisiko lapselle tärkeämpää se laatuaika isänsä kanssa kun äitinsä,jonka kanssa on lähes 24/7...

Itse naisena tiedän kuinka monet naiset ovat hankalia ja eivät edes sitä itse tiedä tai eivät halua tietää...Oma äitini kuuluu tähän kastiin ja muutama muukin tuntemani nainen. Tämmöisten kanssa kun alat "keskustelemaan" ja "sopimaan" niin huhhuijaa...


Että kyllä se ongelma monesti niiden tapaamisten vähyydessä voi olla se exä, eikä se välinpitämättömyys...

Mutta tässä yksi näkökulma. En sitten yleistä,että kaikki exät/yh:t olisivat tuollaisia...tiedän myös fiksujakin =).
 
eräs uo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.12.2006 klo 11:18 Manna kirjoitti:
Minusta tuntuu, että tämä uo on katkera exille ja etenkin sellaisille, jotka pärjäävät eron jälkeen hyvin taloudellisesti ja muutenkin.

On se niin kauheeta, jos joku exä ei eläkään sosiaalituen avulla jossain vuokrakasarmissa minimitoimeentulon rajoilla. Ihan hirveetä, jos joku voi jopa pitää lapsillaan vakuutuksia ja lapset pääsevät harrastamaan! Saavat jopa uusia vaatteita. Heti elarit alemmas, että ei tule toistumaan! Taas riistetään etä-isää!

Ainakin sitten, jos mies tekee uuden onnen kanssa lapsia, pitää exän siinä tapauksessa myydä asuntonsa (jossa asuu "entisten" lasten kanssa) ja muuttaa vuokralle nauttimaan asumistukea ja ostaa lasten vaatteet kirppikseltä, irtisanoa vakuutukset ym. jotta miehen elarit voidaan pienentää että miehen uusi perhe voi ostaa isomman omistusasunnon ja isomman auton (tai toisen auton). Tuon uuden onnen logiikalla juurikin näin??

Onko se mustasukkaisuus miehen entisestä elämästä noin kova?

Ei ole rassu tullut ajatelleeksi, että joku mies ehkä sentään ei halua riistää lapsiltaan elintasoa aivan täysin vaikka lasten äidistä eronnut onkin ja suostuu maksamaan yli minimielarin. On ne hänen lapsiaan eron jälkeenkin, vaikka olisi uusiakin lapsia.

Vaikea varmaan myös käsittää, että joku exä oikeesti käy myös töissä, nauttii hyvää palkkaa ja omalta osaltaan osallistuu lasten elatukseen rahallisesti vielä enemmän kuin elareita maksava mies. :LOL: :LOL:
hetkinen hetkinen manna, kirjoitat ihan asian vierestä. Eräs uo vastaa Eräs ex kirjoituksiin, jossa korostetaan sitä, että hän saa elareita 340 e /kk ja ne eivät riitä mihinkään, kun on niin paljon menoja lapsista mm. vakuutukset, harrastukset ym. eli jos elareita muutetaan ne muutetaan vain ylöspäin eli exän kuuluisi maksaa vielä enemmän. Ja samalla tämä Eräs ex kiukuttelee, että selittäköön isä vain lapsilleen, että he eivät saa harrastaa kun isällä menee rahat uuteen perheeseen yms.
--> Tälle minä annoin vastineen.

En ole missään vaiheessa sanonut etteikö saa LAPSILLE maksaa. Juurihan kirjoitan päinvastoin, meillä etälapset saavat rahaa, rakkautta ja rajoja. Ja hyvältä näyttää asia, että etälapset haluavat muuttaa meille asumaan.
EN ole kritisoinnut erään exän omia tuloja enkä omaisuutta. Ainoastaan sitä että hän vinkuuu ettei isän maksamat huisat elarit riitä ja lisää pitää saada. Mielestäni kohtuus kaikessa.

Kun kirjoitan että lapset ovat meillä etusijalla, niin sinä manna ilmoitat että olen katkera exälle jolla hyvä tulot? Mistä ihmeestä ammennat tälläsita vääryyttä???
Yhä edelleenkin olen sitä mieltä, että meillä mieheni teki oikein -> lapset voittivat, exä häviää varsinkin kun syyttä suotta kinusi rahaa joka asiaan. Elarit eivät valitettavasti menneet lapsiin, vaan häneen.
 
peuhu
\Itse naisena tiedän kuinka monet naiset ovat hankalia ja eivät edes sitä itse tiedä tai eivät halua tietää...Oma äitini kuuluu tähän kastiin ja muutama muukin tuntemani nainen. Tämmöisten kanssa kun alat "keskustelemaan" ja "sopimaan" niin huhhuijaa...


Niinpä mä olen myös usein miettinyt että ainoastaan toinenpuoli täällä näistä ero ja huoltajuus versioistu tuleeli julki ja usein se etän oma versio voi olla aivan eri kuin miten lähi asian näkee.
 
Itse asiassa "eräs ex" laski, mitä lapsiin menee rahaa, kun tuossa päiviteltiin että ei lapsi voi kuluttaa niin ja niin paljon. Eihän hän lisää vinkunut, ei vaan ollut halukas elareita alentamaan kun muutenkin osallistuu lasten elatukseen rahallisesti enemmän kuin isä. Olen kyllä samaa mieltä, että isän taloudessa pitää sitten säästää ihan ensiksi, jos siellä perhe kasvaa. Eli ensisijainen ratkaisu ei ole elareiden alentaminen, sehän vaikuttaa ihan väärään talouteen perheenlisäyksen kannalta.

Tuntuu mielestäni todella hölmöltä ajatukselta antaa lapsille rahaa samalla elareita pienentäen. Etenkin jos kyseessä on pienet lapset, eiväthän he itse itselleen kura-asuja ja ruokaa osta. Tuntuu, että teillä ollaan tahallaan v.mäisiä sille exälle ja lasten äidille, rahalla ja tavaroillako ostatte lasten suosiota ja yritätte käännyttää lähiäitiä vastaan? Väitätkö, ettei lähiäiti rakasta lapsiaan ja teillä vaan rakastetaan? Toivottavasti olen väärässä. Onneksi kuitenkaan et ole minunkaan lasteni äitipuoli.

Kiinnostaisi minuakin tietää, mitä se v.mäisyys on, kun nyt noin paljon noita lähiäitejä syytetään siitä ja se on hyväksyttävä syy ettei isä tapaa lapsiaan. Voisiko joku uo ystävällisesti tarkentaa, miten tuo riittävä v.mäisyys yksityiskohtaisesti ilmenee?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 15:57 Manna kirjoitti:
Voisiko joku uo ystävällisesti tarkentaa, miten tuo riittävä v.mäisyys yksityiskohtaisesti ilmenee?
Tätä tarkennusta minäkin olen odottanut. Kauhee älämölö siitä, että mies ei tapaa lapsiaan kun exä on niin veemäinen, mutta ikinä ei tule selvennystä siitä millälailla se on veemäinen?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 16:19 mirena04 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 15:57 Manna kirjoitti:
Voisiko joku uo ystävällisesti tarkentaa, miten tuo riittävä v.mäisyys yksityiskohtaisesti ilmenee?
Tätä tarkennusta minäkin olen odottanut. Kauhee älämölö siitä, että mies ei tapaa lapsiaan kun exä on niin veemäinen, mutta ikinä ei tule selvennystä siitä millälailla se on veemäinen?
Miehet osaa olla veemäisiä fyysisesti, mutta naiset ovat henkisesti... Vaikka kyllä moni mieskin varmasti osaa olla henkisesti veemäinen, mutta lähit nyt useimmiten on naisia.

Sitä miten se ilmenee kelläkin niin en osaa sanoa. Meillä miehen exän käytös muuttui heti veemäiseksi kun mies sanoi,että pitäis tapaamiset laittaa paperille,ettei niistä muuten tuu mitään...ja tästä alkoi kauhea show...

Ennen tätä tapaamiset oli sellaisia,että mies oli sopinut minä päivänä tulee lastaan katsomaan ja kellonajan...no eipä olleet kotona vaan kylässä. Matkaa on kuitenkin eestaas reilu tunti. No seuraavan kerran oli tarkoitus nähdä ja suunnitelmat tehtiin niin,että tullaan reissusta aikaisemmin,että voi nähdä...suprise eivät olleet lähimaillakaan vaan edelleen omalla lomamatkallaan. Mies sitten kysyi,että miks et ilmoittanut...vastaus "mun ei tartte mitään ilmoitella". No tapaamiset saatiin paperille, mutta tämän jälkeen ne ongelmat vasta alkoivat kun äiti ei voinutkaan enää kontroilloida kaikkea ja ns. määrätä. Määräily alkoi sitten puhumalla rahasta jne... Tarinaan mahtuu paljon muutakin,mutta tässä esimerkki.

Kyllä minusta moni yh on täällä kirjoittanut,että kun mies sopii tulevansa ja ei tulekaan niin lapsi pettyy ja että olisi parempi,ettei kävisi ollenkaan... tämän voi ajatella myös toisinpäin... jos isä sopii ja äiti pettää lupaukset niin eikös mieskin saa ajatella,että parempi kun ei lasta näkisi ollenkaan...onhan isälläkin oikeus olla pettynyt ja vihainen. On varmasti yhtä rankkaa henkisesti isälle kuin lapselle petetyt lupaukset...


 
siis haluatte tietää äidin veemäisyydestä etei isä tule hakemaan no riittääkö huutaminen siis ei mitään lapsille sopivaa huo.. rittelee ja ei tarvinnu kun haukotella niin jo tuli hetii jaaha sitä on sit nussi..ttu taas koko hel..vetin yö ym.. lapset sit kuuntelee siin vieressä jahuuta siis nii että koko pitäjä kaikuu, käy päälle tai toisella kertaa lähentelee.. ei anna lapsia, ei paljoviitti ajella 300km turhaan!! tai juu kun palautetaan ajattaa ympä'riinsä väittäen että on siellä ja sit ei ookkaan!! tässä on nyt pieni lista esimerkkejä!!
 
kylläottaapäähän
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.12.2006 klo 10:43 eräs uo kirjoitti:
\ihan näin "ulkopuolisena", pakko osllistua, sen verran "fiksu uo", että rupes ottaan pattiin urakalla...Onneksi sinä uo et ole minun ex-miehen uo (tai älystä päätellen voisit ollakin..sori, ilkeetä..oli pakko..), koska sinulla olisi mennyt siellä oikeudessa herne syvälle.Meillä nimittäin kyllä NOUSI elarit, ja ihan kivasti! Ettei kannataisi kovin ruveta kanssa sisaria neuvomaan, pikka voi vaikka osua omaan nilkkaan.Toivottavasti uusi onni kestää, muttei niin älä sitten ainakaan tule ruikuttamaan(tosin sullahan on se miehen omaisuus takanasi..)Minä onneksi pärjään TOSI hyvin, ja koko omaisuuteni OLEN ITSE hankkinut, siihen ei miestä tarvita (vinkki..)
Mikä sinua ottaa päähän?? Sekö ajatus, ettei mieheni suostunut maksamaan exälleen enemmän elareita vaan laittoi exänsä ruotuun. Vai sekö että etälapset viihtyvät meillä hyvin, saavat meillä & meiltä yllinkyllin aikaa, rahaa, rajoja ja rakkautta. Joten tulevaisuus näyttää vielä ruusuisemmalta kun uskon että he tulevat muuttamaan meille pysyvästi asumaan. Meillä kaikki lapset ovat etusijalla, muttei todellakaan exä. Yhteiskunta on muuttunut siinä määrin, että etäisällä alkaa olla enemmän sananvaltaa eikä vain maksuvelvotteita. Minä en tunne yhtään etäisää, joka EI halua tavata lapsiaan säännöllisesti, joka EI halua omien lastensa parasta.

Mitä omaisuuteemme tulee, se on nykyisin minun nimissäni. Näin ollen pidämme huolen, että se myös säilyy meillä sekä kaikki lapsemme saavat heille kuuluvan siivun ilman että exä saa näppinsä väliin. Omaisuudesta vielä, mieheni hyötyi (ja näin ollen hänen lapsensakin) tästä meidän keskinäisestä testamentista, sillä minun osuuteni oli jo aiemmin suurempi kuin mieheni. Papereissa on ehto myös eron tullessa, joten mieheni ei menetä minulle siirrettyä omaisuuttaan.

En jaksa uskoa, että teillä on elarit NOUSEET oikeudessa ja kivasti. Se ei ole enää nykyaikana mahdollista, sillä enää ei elareita lueta suoraan 10 % isän tuloista. Lapselle ei tarvitse suoda samaa elintasoa kuin parisuhteessa. Elatusvelvollisia ovat sekä isä että äiti. Keskimääräinen elatustuki lapsesta on noin 130 e/kk. Mieheni teki erittäin viisaasti hankkimalla asiaan vihkiytyvän asianajajan, joka selvitti meille & exälle oikeudessa mikä on jokaisen vanhemman velvollisuus ja vastuu. Meidän tapauksessa asia päättyi hyvin, kukaan ei kärsi (exää ei lasketa :)

Yhä edelleenkin ihmettelen, mikä meidän tapauksessamme harmittaa teitä??? Lapset ovat etusijalla ja heillä kaikki on hyvin.


[/quote]
elareita määrätessä otetaan huomioon myös lasten erityistarpeet, ja esim. erityistä tukea tarv. kulut..esim. terapia, lääkkeet..jne
Asenne ottaa päähän, hyvä jos teillä ja lapsilla kaikki hyvin, niin meilläkin nyt( joo, eikä meitäkään kiinnosta sitten miten ex meillä..)
 
Nuo kaksi esimerkkiä kyllä olivat tosi veemäisiä. Mutta niissä se äiti lähinnä tekee kaikkensa estääkseen tapaamiset ja muutenkin on todella veemäinen. Mutta kun minä yritän sanoa, että minä en ole veemäinen sun muuta, niin heti tulee palautetta että no onhan sillä miehellä oltava joku syy kun ei lapsiaan tapaa, syy ei tietenkään ole siinä miehessä vaan automaattisesti minussa! Jotkut ei vaan suostu ymmärtämään että se isä voi kertakaikkiaan olla vaan niin mulk.ku omaan napaan tuijottaja, että siinä jää omat lapsetkin kakkoseksi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 19:21 mirena04 kirjoitti:
Nuo kaksi esimerkkiä kyllä olivat tosi veemäisiä. Mutta niissä se äiti lähinnä tekee kaikkensa estääkseen tapaamiset ja muutenkin on todella veemäinen. Mutta kun minä yritän sanoa, että minä en ole veemäinen sun muuta, niin heti tulee palautetta että no onhan sillä miehellä oltava joku syy kun ei lapsiaan tapaa, syy ei tietenkään ole siinä miehessä vaan automaattisesti minussa! Jotkut ei vaan suostu ymmärtämään että se isä voi kertakaikkiaan olla vaan niin mulk.ku omaan napaan tuijottaja, että siinä jää omat lapsetkin kakkoseksi.
Minä suostun ymmärtämään ja hyvin ymmärränkin. Minun kanssani ei olisi edes tarvinnut olla yhtään missään tekemisissä, vaan olisi voinut tavata lasta omalla äidillään, mutta ei, kun minä olen niiiiin wittumainen.
Olisi saanut tavata lasta niin paljon kun haluaa, ja :attn: ilman elatusmaksuja. Valitsi toisin ja nyt todellakin se nússimisvero alkaa ensi vuodesta raksuttaa....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 19:56 Peppari kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 19:21 mirena04 kirjoitti:
Nuo kaksi esimerkkiä kyllä olivat tosi veemäisiä. Mutta niissä se äiti lähinnä tekee kaikkensa estääkseen tapaamiset ja muutenkin on todella veemäinen. Mutta kun minä yritän sanoa, että minä en ole veemäinen sun muuta, niin heti tulee palautetta että no onhan sillä miehellä oltava joku syy kun ei lapsiaan tapaa, syy ei tietenkään ole siinä miehessä vaan automaattisesti minussa! Jotkut ei vaan suostu ymmärtämään että se isä voi kertakaikkiaan olla vaan niin mulk.ku omaan napaan tuijottaja, että siinä jää omat lapsetkin kakkoseksi.
Minä suostun ymmärtämään ja hyvin ymmärränkin. Minun kanssani ei olisi edes tarvinnut olla yhtään missään tekemisissä, vaan olisi voinut tavata lasta omalla äidillään, mutta ei, kun minä olen niiiiin wittumainen.
Olisi saanut tavata lasta niin paljon kun haluaa, ja :attn: ilman elatusmaksuja. Valitsi toisin ja nyt todellakin se nússimisvero alkaa ensi vuodesta raksuttaa....
Ihanaa kun joku tajuaa mua :D
 
plaaaah
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 14:37 yh taas kirjoitti:
Hei lueppas joskus noita kirjoituksiasi. Ehkä (tai ehkä et) huomaat kuinka kamalalta kuulostat. Huh. Jos me muut ei voida kommentoida sun elämää ennen kuin olette itse kokeneet, niinkuin kirjoitat, niin kuinkas sä sit voit tietää muiden elämää, et kai säkään sentään ihan kaikee oo kokenu..
Kyllä sulla on todellakin jonkinasteen ongelmia..
Olisi kiva, jos kerrottaisi kelle aina osoitetaan nämä kommentit jotka on henk.koht. kommenttia. Kuka on kamala? Kenen pitäisi lukea kirjotuksiaan? Kellä on ongelma?
Tyhmä kyselee, kun en osaa yhdistää kehenkään tätä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 21:39 plaaaah kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 14:37 yh taas kirjoitti:
Hei lueppas joskus noita kirjoituksiasi. Ehkä (tai ehkä et) huomaat kuinka kamalalta kuulostat. Huh. Jos me muut ei voida kommentoida sun elämää ennen kuin olette itse kokeneet, niinkuin kirjoitat, niin kuinkas sä sit voit tietää muiden elämää, et kai säkään sentään ihan kaikee oo kokenu..
Kyllä sulla on todellakin jonkinasteen ongelmia..
Olisi kiva, jos kerrottaisi kelle aina osoitetaan nämä kommentit jotka on henk.koht. kommenttia. Kuka on kamala? Kenen pitäisi lukea kirjotuksiaan? Kellä on ongelma?
Tyhmä kyselee, kun en osaa yhdistää kehenkään tätä.
Tuo oli varmaankin osoitettu nimimerkille meillä. Hänen kirjoituksiaan lukenut minäkin ja aina ne on tuollaisia...hmm... miten sen nyt sanois... raivolla kirjoitettu.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 19:21 mirena04 kirjoitti:
Nuo kaksi esimerkkiä kyllä olivat tosi veemäisiä. Mutta niissä se äiti lähinnä tekee kaikkensa estääkseen tapaamiset ja muutenkin on todella veemäinen. Mutta kun minä yritän sanoa, että minä en ole veemäinen sun muuta, niin heti tulee palautetta että no onhan sillä miehellä oltava joku syy kun ei lapsiaan tapaa, syy ei tietenkään ole siinä miehessä vaan automaattisesti minussa! Jotkut ei vaan suostu ymmärtämään että se isä voi kertakaikkiaan olla vaan niin mulk.ku omaan napaan tuijottaja, että siinä jää omat lapsetkin kakkoseksi.
Kuten myös ymmärrän sinua,ihmettelen itsekin sitä täällä,miksi ollaan heti "syyttämässä"katkeruudesta jos haluaa kaikin puolin lastensa puolesta,että näkisivät isäänsä.Meillä niin,että varmaan mielellään tapaisi heitä,mutta välimatkaa paljon ja se esteenä,ymmärrän jopa sen mutta sitä en miksi lähti ja "jätti" tavallaan lapsensa????No ruoho oli vihreämpää tieten siellä aidan toisella puolen...... :whistle: Ja huom,minulla ei ole minkäänlaista halua häntä tavata!! :eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 18:22 vieras kirjoitti:
siis haluatte tietää äidin veemäisyydestä etei isä tule hakemaan no riittääkö huutaminen siis ei mitään lapsille sopivaa huo.. rittelee ja ei tarvinnu kun haukotella niin jo tuli hetii jaaha sitä on sit nussi..ttu taas koko hel..vetin yö ym.. lapset sit kuuntelee siin vieressä jahuuta siis nii että koko pitäjä kaikuu, käy päälle tai toisella kertaa lähentelee.. ei anna lapsia, ei paljoviitti ajella 300km turhaan!! tai juu kun palautetaan ajattaa ympä'riinsä väittäen että on siellä ja sit ei ookkaan!! tässä on nyt pieni lista esimerkkejä!!
Meillä oli samanlaista... paitsi että välimatkaa 100km. En ollut koskaan tajunnut, että aikuinen nainen voi tosiaan käyttäytyä noin. Mutta äidistä huolimatta isä on yritänyt parhaansa ja mielestäni onnistunutkin olemaan ihan hyvä isä.
Mutta ymmärrän minä sen toisenkin puolen. Joitain isiä ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta. Joillain on työ, joillain viina tai mikä milloinkin (teko)syynä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 17:45 äitiliini kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 16:19 mirena04 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2006 klo 15:57 Manna kirjoitti:
Voisiko joku uo ystävällisesti tarkentaa, miten tuo riittävä v.mäisyys yksityiskohtaisesti ilmenee?
Tätä tarkennusta minäkin olen odottanut. Kauhee älämölö siitä, että mies ei tapaa lapsiaan kun exä on niin veemäinen, mutta ikinä ei tule selvennystä siitä millälailla se on veemäinen?
Miehet osaa olla veemäisiä fyysisesti, mutta naiset ovat henkisesti... Vaikka kyllä moni mieskin varmasti osaa olla henkisesti veemäinen, mutta lähit nyt useimmiten on naisia.

Sitä miten se ilmenee kelläkin niin en osaa sanoa. Meillä miehen exän käytös muuttui heti veemäiseksi kun mies sanoi,että pitäis tapaamiset laittaa paperille,ettei niistä muuten tuu mitään...ja tästä alkoi kauhea show...

Ennen tätä tapaamiset oli sellaisia,että mies oli sopinut minä päivänä tulee lastaan katsomaan ja kellonajan...no eipä olleet kotona vaan kylässä. Matkaa on kuitenkin eestaas reilu tunti. No seuraavan kerran oli tarkoitus nähdä ja suunnitelmat tehtiin niin,että tullaan reissusta aikaisemmin,että voi nähdä...suprise eivät olleet lähimaillakaan vaan edelleen omalla lomamatkallaan. Mies sitten kysyi,että miks et ilmoittanut...vastaus "mun ei tartte mitään ilmoitella". No tapaamiset saatiin paperille, mutta tämän jälkeen ne ongelmat vasta alkoivat kun äiti ei voinutkaan enää kontroilloida kaikkea ja ns. määrätä. Määräily alkoi sitten puhumalla rahasta jne... Tarinaan mahtuu paljon muutakin,mutta tässä esimerkki.

Kyllä minusta moni yh on täällä kirjoittanut,että kun mies sopii tulevansa ja ei tulekaan niin lapsi pettyy ja että olisi parempi,ettei kävisi ollenkaan... tämän voi ajatella myös toisinpäin... jos isä sopii ja äiti pettää lupaukset niin eikös mieskin saa ajatella,että parempi kun ei lasta näkisi ollenkaan...onhan isälläkin oikeus olla pettynyt ja vihainen. On varmasti yhtä rankkaa henkisesti isälle kuin lapselle petetyt lupaukset...
On isällä oikeus olla vihainen, mutta hän "kostaa" äidin teot lapselle. Isä tietää miksi ei tapaa lastaan, mutta lapsi ei, ja äiti voi tietysti pistää kaikki isän syyksi.
 
"On isällä oikeus olla vihainen, mutta hän "kostaa" äidin teot lapselle. Isä tietää miksi ei tapaa lastaan, mutta lapsi ei, ja äiti voi tietysti pistää kaikki isän syyksi."

Niin voihan se olla,ettei lapsi tiedä todellista syytä...meillä mies ei ole koskaan kuulunut lapsen elämään 24/7,että lapsi ei ehkä osaa kaivata isää vielä niin paljoa, mutta myöhemmin kyllä. Mies toivoo,että sitten kun lapsi on vanhempi niin pystyisi lasta tapaamaan ilman,että äidin kanssa tarvitsee olla missään tekemisissä.

Kuten joku tuossa aiemmin kirjoitti,että olisi tyytyväinen kun isä tapaisi lastaan ja ettei häntä tarvitse nähdä ollenkaan,että hakisi tytön vaikka mummolasta. Meillä mies juuri tätä toivoi,että olisi vain hakenut lapsen ja ettei äidin kanssa olisi tarvinnut olla missään tekemisissä. Mutta lapsi vielä sen verran pieni,ettei ollut mahdollista. Meillä mies olisi voinut lapsen hakea niin,ettei äidille olisi tarvinnut puhua mitään,mutta äiti ei voinut olla hiljaa,vaikka tiesi itsekin,että eivät tule toimeen. Säännöllisten tapaamisten myötä tuli säännölliset vaatimukset mm. ostamaan vaatteita, puheaikaa kännykkään, ottaa osaa kasvatuksesta mikä oli täysin mahdotonta jo välimatkan takia. Äidille ei riittänyt että lapsi ja isä tutustuisivat toisiinsa. Isä halusi vain nähdä lastaan. Nyt tapaamiset jäädytetty,kun lapsikin alkoi oirehtimaan ja äidin mielestä meillä on tapahtunut jotain...mutta ei ilmeisesti ymmärrä,että ehkä hänenkin asenteessa oli vikaa.

Että kyllä niitäkin miehiä on paljon, jotka haluaisivat nähdä lastaan, mutta se on henkisesti tms liian raskasta. Mutta tiedän,että on niitäkin joita ei vois vähempää kiinnostaa...
 
itsekkin ollut yh
\No jaa, jos exälläni on rajaton tapaamisoikeus, eli saa ottaa lapset ihan koska haluaa, en ole eromme jälkeen kertaakaan ollut veemäinen, niin kerros mulle mikä se syy sitten on kun ei lapsiaan tapaa kuin n.6 kertaa vuodessa, jos sitäkään! Juu tiedän ettet voi sitä tietää, mut heitä nyt joku veikkaus. Mulle ei tuu mitään muuta mieleen kuin se, ettei sitä kiinnosta ne lapset! Ja sehän nyt ei tietenkään voi olla mahdollista, vai mitä?

Ja kiinnostais sekin, että miten veemäinen se teidän (sinun?miehesi?) exä sitten voikaan olla, jos etävanhempi ei tapaa lapsiaan?

Ja minä en ainakaan vongu pätkääkään exäni perään, ei kiinnosta yhtään vaikka katois maapallolta tai on katoomatta, mutta minä se tässä joudun näkemään sen pas.kan olon mitä se aiheuttaa lapsilleen, jotka ovat myös minun lapsiani!

[/quote]
Tähän olis helpompi vastata, jos tietäis minkälainen yhteinen perhe-elämä teillä oli? Oliko lasten isä sillon paljon lasten kanssa vai menikö omia menojaan? Ottiko vastuuta perheestään vai olitko sinä yksin ns. parisuhteessa? Jotkut miehet voivat katkeroitua, jos elämä ei meekään niin, kuin olisi nuorena kuvitellut. Ja sitten "kostaa" entiselle vaimolleen tyyliin: siinäpähän hoidat.
Meillä se meni näin: Exä ei ottanut mitään hoidollista vastuuta, kun me olimme perhe. Minä hoidin lapset, hän meni omia polkujaan. Aina oli jotain muuta mielessä, kuin lapsensa tai minä.
Kun erottiin, hän kiinnostui lapsistansa ja tapaamiset on joka toinen vkl + lomilla. Touhuaa ja tekee lastensa kanssa uimahalli-reissuja yms. Meidän yhdessäolon aikana ei olisi tullut kuuloonkaan, että hän olisi mennyt uimahalliin tai leiponut pipareita.
Pelkäsinkin alussa, että mitenköhän käy, unohtuukohan lapset, mutta toisin kävi. Toivon, että sunkin exä tajuais, kun noinkin lähellä asuu.
Kyselin tossa joku aika sitten, että miksi ei kiinnostanu sillon, kun oltiin perhe? Exä vastasi suoraan, että ei jaksanut mua ja sillä tavalla sitten "masentui" ja lapsethan siinä kärsii.....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2006 klo 12:16 itsekkin ollut yh kirjoitti:
\No jaa, jos exälläni on rajaton tapaamisoikeus, eli saa ottaa lapset ihan koska haluaa, en ole eromme jälkeen kertaakaan ollut veemäinen, niin kerros mulle mikä se syy sitten on kun ei lapsiaan tapaa kuin n.6 kertaa vuodessa, jos sitäkään! Juu tiedän ettet voi sitä tietää, mut heitä nyt joku veikkaus. Mulle ei tuu mitään muuta mieleen kuin se, ettei sitä kiinnosta ne lapset! Ja sehän nyt ei tietenkään voi olla mahdollista, vai mitä?

Ja kiinnostais sekin, että miten veemäinen se teidän (sinun?miehesi?) exä sitten voikaan olla, jos etävanhempi ei tapaa lapsiaan?

Ja minä en ainakaan vongu pätkääkään exäni perään, ei kiinnosta yhtään vaikka katois maapallolta tai on katoomatta, mutta minä se tässä joudun näkemään sen pas.kan olon mitä se aiheuttaa lapsilleen, jotka ovat myös minun lapsiani!
Tähän olis helpompi vastata, jos tietäis minkälainen yhteinen perhe-elämä teillä oli? Oliko lasten isä sillon paljon lasten kanssa vai menikö omia menojaan? Ottiko vastuuta perheestään vai olitko sinä yksin ns. parisuhteessa? Jotkut miehet voivat katkeroitua, jos elämä ei meekään niin, kuin olisi nuorena kuvitellut. Ja sitten "kostaa" entiselle vaimolleen tyyliin: siinäpähän hoidat.
Meillä se meni näin: Exä ei ottanut mitään hoidollista vastuuta, kun me olimme perhe. Minä hoidin lapset, hän meni omia polkujaan. Aina oli jotain muuta mielessä, kuin lapsensa tai minä.
Kun erottiin, hän kiinnostui lapsistansa ja tapaamiset on joka toinen vkl + lomilla. Touhuaa ja tekee lastensa kanssa uimahalli-reissuja yms. Meidän yhdessäolon aikana ei olisi tullut kuuloonkaan, että hän olisi mennyt uimahalliin tai leiponut pipareita.
Pelkäsinkin alussa, että mitenköhän käy, unohtuukohan lapset, mutta toisin kävi. Toivon, että sunkin exä tajuais, kun noinkin lähellä asuu.
Kyselin tossa joku aika sitten, että miksi ei kiinnostanu sillon, kun oltiin perhe? Exä vastasi suoraan, että ei jaksanut mua ja sillä tavalla sitten "masentui" ja lapsethan siinä kärsii.....

[/quote]

Ei munkaan exää ne lapset ole koskaan niin paljoo kiinnostaneet, että ne olisivat olleet se ykkösasia elämässä. Ja jos mulle jotain kostaa, niin valitettavasti se ei paljoo meikäläistä hetkauta vaan lapsia :/
 
itsekkin ollut yh
\Ei munkaan exää ne lapset ole koskaan niin paljoo kiinnostaneet, että ne olisivat olleet se ykkösasia elämässä. Ja jos mulle jotain kostaa, niin valitettavasti se ei paljoo meikäläistä hetkauta vaan lapsia :/

[/quote]

Mutta miehet luulee, että siinä kärsii exä! Mun exä yritti kans sillon, kun erottiin uhkailla vaikka mitä. Tyyliin: nyt vasta näät mitä on olla yksin! yms. henkistä väkivaltaa, mutta mä en vastannu sille. En ilmeillä, en eleillä. Ja näin että sitä v.itutti. No mä luulen, että exän ÄITI puuttu asiaan ja sano, että lapsia ei saa unohtaa. Ja kun tää mun exä on ns. äitinpoika niin pakko oli äitiä totella!
Onko sun lapset tekemisissä exän vanhempien kanssa?
Ajattelin vaan, että saisivat kuitenkin olla tekemisissä isän suvun kanssa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2006 klo 13:17 itsekkin ollut yh kirjoitti:
\Ei munkaan exää ne lapset ole koskaan niin paljoo kiinnostaneet, että ne olisivat olleet se ykkösasia elämässä. Ja jos mulle jotain kostaa, niin valitettavasti se ei paljoo meikäläistä hetkauta vaan lapsia :/
Mutta miehet luulee, että siinä kärsii exä! Mun exä yritti kans sillon, kun erottiin uhkailla vaikka mitä. Tyyliin: nyt vasta näät mitä on olla yksin! yms. henkistä väkivaltaa, mutta mä en vastannu sille. En ilmeillä, en eleillä. Ja näin että sitä v.itutti. No mä luulen, että exän ÄITI puuttu asiaan ja sano, että lapsia ei saa unohtaa. Ja kun tää mun exä on ns. äitinpoika niin pakko oli äitiä totella!
Onko sun lapset tekemisissä exän vanhempien kanssa?
Ajattelin vaan, että saisivat kuitenkin olla tekemisissä isän suvun kanssa.

[/quote]

Kyllä siis minun lapseni ovat isänsä kanssa tekemisissä, ei hän heitä ihan täysin ole hylännyt. Käyvät isällään n.6 kertaa vuodessa, joskus vähemmän, tänä vuonna olleet 3 kertaa. Mutta pienet asiat, jotka valitettavasti nämä lapsetkin jo tajuavat kun ovat isoja, osoittavat että kaikenlainen muu menee lasten edelle. Ja kun ei se idiootti edes tajua mitä se suustaan päästelee...
 
itsekkin ollut yh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2006 klo 13:25 mirena04 kirjoitti:
Kyllä siis minun lapseni ovat isänsä kanssa tekemisissä, ei hän heitä ihan täysin ole hylännyt. Käyvät isällään n.6 kertaa vuodessa, joskus vähemmän, tänä vuonna olleet 3 kertaa. Mutta pienet asiat, jotka valitettavasti nämä lapsetkin jo tajuavat kun ovat isoja, osoittavat että kaikenlainen muu menee lasten edelle. Ja kun ei se idiootti edes tajua mitä se suustaan päästelee...
Joo, ei toi mun exäkään ajattele mitä suustaan päästelee. Lapset kuuntelee välillä ihmeissään, kun hän kertoilee missä on käynyt tai mitä on tehnyt yksin ollessaan. Siis suoraan sanottuna leuhki pojallensa, kuinka hän ei sitten tammikuun eka vkl pysty lapsia ottamaan, kun lapin reissua pukkaa päälle. Ja poika odottanut innoissaan, että joskus pääsis sinne.
Ja poika kysy pääsiskö hän sit talvilomalla koko viikoksi isällensä niin vastaus oli: En tiiä olenko sillon edes suomessa!! Jos ottais ja lähtis aurinkoon!! poika ei sanonut enää mitään....tää on kyl pientä, en viitti tähän edes kaikkea p.askaa kirjottaa mitä suustaan päästää..

 

Yhteistyössä