elatussopimuksesta

Juu antoivat siis mulle elatusaputoimistosta väärää tietoa!aikas jännä miten huonosti ovat asioista perillä. Meidän tän hetkinen tilanne on kuitenkin se että odotin tähän päivään(jolloin exällä kolmas lastenvalvoja aika)ja oli allekirjoittanut paperit.Sopimukset tehtiin alkamaan huhtikuun alusta,mutta valitettavasti kunta ei suoriltaan voi maksaa mulle huhti ja toukokuun elareita,vaan saan ne ainoastaan siinä tapauksessa,jos ne pystytään mieheltä perimään(mikä tuntuu mahottomalta). No onpahan asia kunnossa taas sen pari vuotta. Tälläkertaa kahen vuoden sopparit,että näin.
 
Vielä kysymys,

mä vielä mietin mitä teen, mutta ...
Onko mahdollista mitenkään heti_alusta_asti asioida suoraan kunnan tms - kanssa - että he perisivät mahd. tunnistetulta ja vahvistetulta lapsen isältä nämä maksut ?
Ja että heti alusta asti minä&lapsi asioitaisiin luotettavan tahon , eli yhteiskunnan kanssa ?
Ja kunta perisi sitten isältä ?
Vai onko AINA ensin saikkinoitava se, että isä jättää ensin maksamatta yms yms yms?
Mullakin tietty on huono isä valinta, mutta mies on 2-3 konkurssia tehnyt , nykyiselläänkin yrittäjä (eli tulot saa näyttämään nollaa ...) , niskassa on tulossa talousrikossyyte (satoja tuhansia) noista konkursseista yms tms ...
Makseli kyllä menoja yms nykyfirman luottokorteilla, mutta ilmeisesti ei itse saisi luottokortteja eikä mm lainaakaan. Eli epäilen luottotietoja menneiksi.

Eli jos työttömyys on väliaikaista - minkäköhänlainen tila tämä on ?

Eli olen 95% varma ettei miehestä ole maksajaksi, ja kiusanteon ja saikkinoinnin vaara on suuri.
Ja että maksajaksi loppuviimein tulee valtio.

Näissä tunnelmissa mietin tietenkin koko isyyden tunnustamista - josta en ala argumentoimaan tämän enempää. Asiaan toki liitty vielä muitakin puolia kuin tää talous , mm miehen aggressiivisuus ynnä se, ettei hänestä varmaan lapselle isää tule, siis vastuutaan kantavaa.

-yo


 
on kyl ihmeellistä touhua. että et sitten sais edes takautuvasti..väärin ja outoo että joka vuosi pitäisi tehdä uusi sopimus. eikö voi silleen et jos lapsen isä pääsee töihin nii sitten vasta uus sopimus.

mulla oli syksyllä sama tilanne. miehen kanssa ero ja olin syys-loka ja marraskuun ilman elatustukee kun mies ei mennyt allekirjoittamaan sopimusta. enkä saanut takautuvasti mistään. noi on nii vaikeita asioita.

nyt lapsen isä on töissä ja alkais ite maksaa elatuksia. täytys mennä kysymään et voiko tehdä niin että lapsen isä maksaa kunnalle ja kunta mulle. että elarit tulee varmasti ajallaan.
 
Hmm.. mä vein elatukset ulosottoon kun jäi exältä maksamatta. Sopimus mukaan ja marssit ulosotto virastoon.
Sinuna minä hakisin yksinhuoltajuutta. Jos lastenvalvoja on sanonut ettei perusteita ole niin minun mielestäni se on täyttä puppua!! Jos isä ei ole lastaan tavannut kahteen vuoteen eikä aiokaan niin siinä on peruste.
 

Yhteistyössä