Elokuiset 2019

Heipparalla, välillä tännekin puolelle kuulumisia . Pahimmat olot alkaa olla takana, nyt vaan turvottaa ja janottaa:D np ultra meillä on kahden viikon päästä, kovasti odotan että näkee kirpun taas:love: kotona oon kuunnellut sykkeitä ja siellä varhaisultrassakin me käytiin, täällä ei neuvolassa oo ultria eikä siis tapana ultrata siellä, epäreilua :rolleyes:

Siltsu ja kirppu 10+1
 
hsh
@hiliputti toivotaan että selviäisitte pelkällä kovalla säikähdyksellä ja kääntyiskin kuitenkin tilanne takaisin parempaan. :unsure:

Eka neuvola käyty, onneksi saatiin mukava täti meille, mieskin jaksoi mukana koko kakstuntisen :ROFLMAO: yhdessä päätettiin jättää seulonnat välistä, ensi viikon aikana saadaan tietää ultra-aika ilmeisesti. Sokerirasitus tiedossa ekan kerran viikolla 14 sukurasitteen takia. :confused: Yhtään ei ollut täti huolissaan siitä että oireet on rauhoittuneet, lähes kaikki kun menee kuulemma tässä vaiheessa normaalin piikkiin. (y) Ei muuta kun lisää kovaa odotusta. :whistle:

Hurja kun alkaa täälläkin näkyä jo 10-11viikkolaisia, ihanaa ❤ Todiste siitä että kyllä ne viikot vaan etenee vaikkei välillä siltä tunnukkaan. :whistle:

hsh 9+0
 
  • Tykkää
Reactions: hiliputti
Veriryhmistä kyselisin. Seulat näyttivät O RhD-negatiivista eli silloin joutunee tiukempaan kontrolliin (ja pistoksiin). Tämä rh-negatiivisuus lienee harvinaisempaa. En ole saanut vielä kirjettä/ lääkärin lausuntoa asiasta, mutta onko muita rh-negatiivisia ja onko miten vaikuttanut aiemmin raskauden kulkuun/synnytykseen? Voin mainita kun saan lääkärin kannanotot.

Zazu 10+4
 
@hiliputti voimia ressaavaan aikaan, toivottavasti tilanne selviää pian (ja mieluiten tietenkin parhain päin)... :cry: luulisi, että nyt saisit soittamalla kunnalliselta uuden ultra-ajan tai sitten verikoeseurannan, jos kävit nyt yksityisellä varhaisultrassa?
Lähipiirissä on nyt muutamia keskenmenoja ollut, ja ovat saaneet hyvin seurannan kunnalliselta kun epäilyä ilmeni :(
 
  • Tykkää
Reactions: hiliputti
@hiliputti :cry: luulisi, että nyt saisit soittamalla kunnalliselta uuden ultra-ajan tai sitten verikoeseurannan, jos kävit nyt yksityisellä varhaisultrassa?
Lähipiirissä on nyt muutamia keskenmenoja ollut, ja ovat saaneet hyvin seurannan kunnalliselta kun epäilyä ilmeni :(
Ahaa! Pitääki sitten varmaan selvittää, pääsiskö kunnalliselle jo - yksityisellä tosiaan kävin...
 
Myö myös käytiin eilen varhaisultrassa. Viikkoja olis eilen ollu menkkojen mukaan 7+6 mutta ultrassa vastasi viikkoja 6+0. Oli tiedossa kyllä, että tuskin ollaan ihan niin pitkällä, mutta yllätti tuo että melkein kaksi viikkoa tippui pois. Raskaustestien ajankohtien/viivan vahvuuksien/viikkonäytön sekä oireiden perusteella laskeskeltiin ja todettiin, että täsmää niihin, miun olettama kiinnittymisvuoto todnäk ollut ovulaatio.
Siellä näky killuvan ruskuaispussin kyljessä pieni katkarapu ja kaikki siellä missä pitääkin. Sykettä ei vielä nähty, niinkuin ei kaikilla vielä 6+0 näykään. Nyt tietenkin tuo asia kiusaa ja pitääkin neuvolassa ottaa puheeksi kun keskiviikkona ensikäynnille mennään. Ei kai näillä julkiselle vielä ultraan pääse... Kiinnostaisi vaan tietää, minkä mukaan tässä nyt pitäisi elää ja koska niskapoimu-ultra tehdään, kun sen pitäisi olla 11+0-11+6 meilläpäin. Tuosta varhaisuästä kuitenkin voi vielä viikot ja la muuttua myöhemmin useamman päivän kun saa paremmin mittailtua.

Yks vaihtoehto on tietenkin olla vaan hipihiljaa koko varhaisuästä ja niskapoimu-ultrassa esittää yllättynyttä ja käydä mahollisesti kaks kertaa siellä.
 
Veriryhmistä kyselisin. Seulat näyttivät O RhD-negatiivista eli silloin joutunee tiukempaan kontrolliin (ja pistoksiin). Tämä rh-negatiivisuus lienee harvinaisempaa. En ole saanut vielä kirjettä/ lääkärin lausuntoa asiasta, mutta onko muita rh-negatiivisia ja onko miten vaikuttanut aiemmin raskauden kulkuun/synnytykseen? Voin mainita kun saan lääkärin kannanotot.

Zazu 10+4
Mulla kolme edellistä ollut kaikki sama kuin sulla ja ei mitään erikoista ollut muuta kuin ne pistokset
 
Kerkesin jo luulla että pahoinvointi ja etova olo hieman helpottavat.. kuinka väärässä olinkaan. Eilen ja tänään saanu yhtenään olla oksentamassa ja mikään ei pysy sisällä. Lisäksi viikonloppuna alkoi hirveä nuha ja koko pää ihan tukossa.
Ei ole tämä alku raskaus helpoimmasta päästä ollut kun joulukuun puolella todettiin keuhkokuume ja pikku hiljaa siitä alkaa toipumia ni tuli perus flunssa ja pahoinvointi pahenee. Lisäksi teen asiakastyötä asiakaiden kotona niin oksentaminen hieman haastavaa :D
Mutta kyllä tämä tästä jossain vaiheessa se helpottaa, viimeistään kun sintti syntyy :)

Hilma 10+1
 
hsh
Voi ilon päivää, 31. pv ultra-aika, silloin siis 11+6 ❤ Reilu 2 viikkoa siis ja mieskin pääsee näkemään vipeltäjän livenä. :love:

Muutoinpa ei mitään uutta tänne ainakaan, makeat hajut ällöttää ja etoo, siinäpä se. o_O Mielummin ottaisin sen kovemman tissikivun takaisin. Viikonloppuna ostettiin kassillinen pikkupikkuvaatteita kaveriparilta. ❤ Kunhan on tuo kunnallinen uä käyty niin uskaltaa alkaa huutelemaan vapaammin tilanteesta, ostelemaan enemmän ja liittymään fb-ryhmään (y)

hsh 9+4
 
Voi että Hilma29, sulla on kyllä ollut takkuinen alkuraskaus! Toivottavasti olo helpottaa pian :)

Ihanaa hsh! Mulla on kunnallinen uä seuraavana päivänä, eli 1.2.2019 :love:

Me käytiin tänään moikkaamassa pikkusta taas Perhe-Artella, kun mulla oli aiemmin vähän vuotoa, ja jouduin syömään antibioottejakin ja epäilytti, että onko kaikki varmasti ok. Siellä se pieni onneksi liikkui hurjalla vauhdilla, kädet ja jalat vipatti, mittaa melkein 3 senttiä. Vastasi viikkoja. Tuli onnellinen olo <3

Mulla väsymys on aivan järkyttävää, vatsa turpoaa jo aamupäivällä, tissejä koskee ja alavatsaa kivistelee. Tuntee olevansa raskaana :)

pandanen 9+4
 
Täällä pahoinvointi on kans aika pahaa juuri nyt. Niin reipasta, että mieti jo että missähän se hyperemeesin raja menee. Toistaiseksi ei ole kuitenkaan tarvinnut lähteä lääkäriin tämän takia, joten kai tämä vielä menee tavanomaisena. On kyllä aivan hirveää, kun joinakin päivinä mikään ei pysy sisällä ja vesi saa oksentamaan rajusti. :notworthy:
 
hsh
@pandanen voi kun tuntuiskin, jotain viikkoja sitten vielä nipistelyjen ja tissikivun kanssa tuntui tosiaan siltä että on raskaana. Nyt on lähinnä epätodellinen olo, järjissään pysyy vain turvotuksen ja iltaisen ellotuksen ansiosta. (n) Ja tissien arkuuden huomaa edelleen lähinnä itse jos erikseen alkaa tutkailemaan. Pitää vaan pitää mielessä neuvolatädin mielipidekin siitä ettei ollut huolissaan. (y) Ja kahden viikon päästä tosiaan se ultra jonka jälkeen voi hengähtää. :geek:

Lisäys, tokihan nyt taas muistanut että välillä nivusissa kinnaa ja mahassa tuntuu satunnainen vihlaisu, mitkä vaan helpottaa kyllä oloa :whistle::ROFLMAO: niin vähäistä että ne onnistuu aina välissä unohtamaan. :rolleyes:

hsh 9+5
 
Viimeksi muokattu:
@NyytiN mietin samaa, laitan faceen pyyntöä kuitenkin vasta jos ja kun np-ultra on onnistuneesti ohi, eli puolentoista viikon päästä tiistaina.
Ruokahaluttomuus ja ajatus joistakin ruoista on täälläki ollu isossa osassa, toki sen helposti unohtaa sillon kun ei tarvi syödä :) mies syö jääkaapista usein kylmänä ruokia, niinku jauhelihakastiketta, ja yritti tyrkyttää mullekin. Se on ei-raskaana ollessakin oksettavaa, mutta nyt tuli suorastaan väkivaltaisia ajatuksia pahan olon lisäksi.
Nyt 10+3 ja tissikipu on miedontunut, pahoinvointi on kulminoitunut aamupalapahoinvoinniks.
Kumpa np-ultra menisi hyvin, niin uskaltaisi ruveta tekemään jotain pieniä ja söpöjä hankintoja :love:
 
@NyytiN @vau819 Minäkin toistaiseksi täällä palstalla selailemassa, hiljentynyt meno täällä kyllä ollut.

Oireet on nyt tämän viikon alun jälkeen alkaneet rauhottua. Niitä kesti aaltoillen viikolta 6+ tänne saakka. Välillä enemmän, välillä vähemmän. Haha, nauroin jääkaappikylmän ruuan tarjoilulle, kieltämättä aika ”ei kiitos!” :D Itse oon luopunut kuvotuksen vuoksi myös aiemmin tärkeistä asioista, esim. kokonaan kahvista (en olis ikinä uskonut!).

Hieman on tällä hetkellä erakoitunut olo, kun on tätä salaisuutta pitänyt nämä viikot suht pienen piirin kanssa. Alkuun salailu tuntui kyllä vaikeammalta kuin nyt. Onko teillä ollut samanlaisia fiiliksiä?

Maanantaina np-ultra, jännittävää :)

Zazu 11+5
 
  • Tykkää
Reactions: Apustaja
@Zazu- sehän on ihan kohta siis! Jännittävää :love:
Mä en oo voinu pitää suutani kiinni, töissä tietää jo moni kun on joutunu delegoimaan myrkkyjä/vaarallisempia toimenpiteitä muille, plus että suurin osa suvusta tietää tilanteen kun lapsettomuushoidoissa ollaan oltu. Ymmärtävät myös sitten jos tulee huonoja uutisia, että mikä vaivaa :rolleyes:

Onko nyt oireet loppuneet?
Aamukahvista en ole joutunut onneksi luopumaan, se pitää vatsan toiminnassakin niin senkin puolesta hyvä :D
 
@vau819 Aivan, en ole osannut ajatellakaan (itse kun on toimistossa) mutta totta tosiaan osanhan on töissä kerrottava tuollaisista syistäkin. Etenkin töissä on sellainen huijarifiilis, on varmaan huojentavaa, ettei tarvitse töissä näytellä. Olen myös luonteeltani jakaja-ihminen ja siksikin odotan kovasti, että saisi jakaa tätä muiden ystävien kanssa. Meilläkin muutamat ystävät ja sukulaiset siis tietää jo, joulu paljasti aika monelle.

Oireet on laantuneet sen verran, että aamuisin ei ole oksennus kurkussa niinkuin ennen. Nyt painaa lähinnä enää pieni etova olo, väsymys ja päänsärky. Ja jäätävä turvotus. Mitähän se raskauden hehku on, on tullut välillä meitittyä :D

Ja aamukahvi nimenomaan on se juttu, samaa mieltä!
 
@Zazu- jep, luulen että se raskauden hehku on tää ihon kukinta. Loistaa. Suorastaan litisee. :cautious:
Ja turvotus, kiva kuulla että muillakin on sitä, mutta kai tarkoitatte sitä että kaasua riittää parhaimpina päivinä pienimuotoiseen holokaustiin? Jos ette niin sit tää on jotain ihan eri tyyppistä turvotusta :whistle:
Paino palasikin samaan kun joulukuun alussa oli, toivottavasti ekan kolmanneksen painonnousu jääkin tulematta vallan vaikkei oksentelua olekaan ollut! Tosin pakko sen painon on jotenki olla noussut, kun tisseissä on ainaki kilo lisää ja verimääräkin on lisääntyny, mutta olisko ruoka kummiskin sen verran vähemmän sit maistunu että se kompensoi. Mitenkä teillä?
 
Mulla on paino tippunut muutaman kilon. Oksentamiselle kiitos siitä. Pahoinvointi jatkuu edelleen vahvana, yläselkä ja rintalihakset ihan jumissa oksentamisesta. Näinä aikoina vaan mietin, että eikö vois vaan nukkua 7kk ja sitten herätä synnyttämään. :LOL:

Tänään 10+0 ja ootellaan aikaa np-ultraan. Sen jälkeen vasta fb-ryhmään mukaan, jos vielä pääsee. On tää aika mennyt paljon nopeammin nyt kuin esikoista odottaessa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: vau819
hsh
Täällä myös töissä pomolle jo kerrottu, koska työskentelen erityislasten kanssa joista osa on valitettavasti myös väkivaltaisia. Pomo otti asian hyvin ja sanoi heti, että tervetuloa mammaloman jälkeen takaisin vaikka en vakkari olekaan. :) Kaupunki kun on työnantaja, niin vakinaistamista saa odotella aika kauan. Sovittiin myös, että 2pv ennen ultraa olevassa palaverissa infoaa muitakin, ihan vain mun turvallisuuden vuoksi. Muutama hankala tilanne jo ollutkin, niin aika tärkeää että muutkin jo kohta tietäisi miksi en voi samallalailla sukeltaa sekaan kuin ennen. (n)

Painoa mulla tosiaan tullut jo se 2-3 kg vuorokaudenajasta riippuen, ja farkut kinnaa siihen malliin että on tosissaan joutunut miettimään joko tässä muka pian joutuu mammaversioita alkaa metsästämään. :rolleyes: Kaikki turvotus vatsalla, mutta ensimmäistä kertaa elämässä se ei haittaa. :ROFLMAO: Ja mulla on mahan jumitukseen auttanut se että oon iltaisin ennen nukkumaanmenoa alkanut ottaa magnesiumia (y)

hsh 10+1
 

Yhteistyössä