Elokuiset 2019

Kenenkään raskaus ei oo toiselta pois, eli iloitkaa vaan silti ja julkistakaa miten haluatte, tuskin kukaan loukkaantuu toisen raskaudesta :love: eihän se mitään tahallista kiusantekoa ole iloita omastaan.

Meillä oli eilen np ultra, kaikki oli oikein hyvin ja rakenteita katsottiin tosi tarkkaan jo, kaikki olisi niissäkin kunnossa ainakin tällä hetkellä(y)

Pitkät kahdeksan viikkoa odotella rakenneultraa:p:D
 
@vau819 mä en meinaa laittaa mitään someen, en siellä muutenkaan ole kovin aktiivinen. Ja jos jotain kävisikin niin en halua selitellä kaikille. Nyt ei olla edes kerrottu raskaudesta kuin muutamalle kaverille, vanhemmat eikä sisaruksetkaan ei vielä tiedä. Tässä mietinkin juuri, että kuinka pitkälle pystyy peittelemään. Viime vuonna kun jouduin synnyttämään kuolleen pienen pojan rv 18 lopussa niin oltiin tietysti jo kerrottu kaikille, joten nyt haluan pitää tiedon mahdollisimman pitkään "salassa".

Täällä myös ultra eilen ja nyt 12+0, ultrassa kaikki ok, ja sanoi niskaturvotusmitankin olevan normaali, huoh.
 
@hsh aivan samoja oireita täällä, samoilla viikoilla kun mennään :) Tissit kipeänä, kasvukipuja alavatsalla ja hieman ulostyöntynyt vatsa jo nyt. Viimeinen _virallinen_ piinaviikko siis täälläkin menossa!

Mulla tosiaan se ultra on 1.2, jolloin viikot 12+0. Voi, kun kaikki olisi hyvin! :love:Tekee jo niin mieli kertoa perheelle!

Pari ystävää ja esimies raskaudestani jo tietävät. Heräsin taas viimeyönä ja valvoin tunnin kun mietin, että miten perheillemme kerrottaisiin - he eivät asu lähellä, joten mietin, että pitäisikö lähettää kortteja vai viestejä, vai viivyttää kertomista viikolla tai parilla ultran jälkeen, että pääsee kertomaan kasvokkain?

Miten te olette kertoneet?

pandanen 11+1
 
hsh
@pandanen eilen testasin taas jo ainoita olemassa olevia mammafarkkuja ja pakko ne on varmaan ottaa käyttöön ihan puhtaasti mukavuuden takia, olihan ne ihanat noihin normaaleihin kinnaaviin verrattuna :ROFLMAO: muutamat lisää laitoin jo tilaukseenkin :rolleyes:

Me kerrottiin molempien äideille ihan puhelimessa, sisaruksille viesteillä. Kavereille muutamille kasvotusten ja muutamille viestillä. :) Malttamattomia kun oltiin :whistle: Jännin on vielä edessä kun viikon päästä toivon mukaan ultran jälkeen saa kertoa miehen 10v esikoiselle. ❤

hsh 11+1
 
Mitä äitiysvaatteita suosittelette ja mistä niitä ei kannata ostaa? Farkut ja leggarit mun pitäis ostaa (heti 6.2. olevan nt-ultran jälkeen kun saan tietää onko kohdussa mitään), ku kaikki normi housut painaa mahaa. Farkuista oon jo pitkään jättäny napin auki ja vyön laittanu löyhästi kiinni. Osa leggingseistä on jääny jo pari viikkoa sitten kaappiin ku vyötärökaitale painaa ikävästi.

En ole saanut vauvan sykkeitä varmaksi kuulumaan dopplerilla, kun tällä viikolla olen kokeillut, niin jätin sen nyt tauolle, kun eilen kuunnellessa alkoi yhtäkkiä kovasti ahdistaa ja mietin että tässä sitä varmasti vaan tyhjää kohtua kuunnellaan. Istukan varmaankin kuulen, ja kaveri joka toissapäivänä yritti kuunnella, arveli että mulla olis istukka kohdun etuosassa, koska hän ei omissa raskauksissa ole kuullut sellaisia ääniä ku mulla kuuluu, ja hällä oli istukat kohdun takaosassa ja hän myös kuuli sykkeet jo pienillä viikoilla.

Muutenkin olen alkanut miettiä tuota dopplerin käytön turvallisuutta sikiölle.

Me kerrottiin jo jouluna vanhemmille ja mun sisaruksille, annettiin mummo- ja pappa-mukit. Facebookiin laitetaan varmaan sitten aikanaan joku kuva yhdestä pullasta uunissa, jos nyt edes laitetaan mitään. Aluksi mä olisin halunnut huutaa koko maailmalle, että meille tulee vauva, mutta nyt kun viikkoja on kulunut niin on alkanut tuntua, etten ehkä haluakaan, että kovin moni tietää.

Apustaja ja Myttyrä 10+5/11+3
 
hsh
@Apustaja itselläni nuo tän hetken ainoat pötsifarkut on Lidlistä, olivat sovituksen perusteella ainakin tosi positiivinen yllätys eikä hinnallakaan pilattu. Löytyi muutamaakin väriä, mutta ainoastaan yhdet oli sellaista pehmeämpää materiaalia, itse en jäykemmästä tykkää muutenkaan. :cautious: Katsotaan nyt miten käytössä toimivat, lössähtävätkö vai pysyykö istuvuus o_O Zalandolta tilasin parit New Lookin äitiysmalliston skinny-farkut, toivottavasti olisi hyvät niin noillahan menisi jo pitkän aikaa. (y) Hennesistä oon ostanut myös parit joggersit, normikokoa isommat vaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Apustaja
@Apustaja mä olen ensimmäisessä raskaudessa oikeastaan ostanut kaikki raskausvaatteet H&M:stä. Ne on kohtuuhintaisia ja farkut mun mielestä mukavia. Jotain olen myös käytettynä ostanut. Toisaalta keväämmällä ja kesällä pärjää hyvin mekoilla. Trikoomekkoja sekä tunikoita löytyy hyvin ihan normivaatteistakin, joten ei tarvitse välttämättä olla mitään virallisia äitiysvaatteita. Mullakin jo mammafarkut käytössä kun vatsa turpoaa välillä ihan hirvittäväksi palloksi :D
 
  • Tykkää
Reactions: Apustaja
Hei! Nyt minäkin liityin foorumille ja ketjuun usean viikon taustalta seurailun jälkeen!:)

Odotetaan esikoista nyt rv10+2 eli laskettu aika 24.8.2019 ❤ varhaisultrassa on käyty viikko sitten ja kaikki oli hyvin, nyt odotetaan aikaa nt-ultraan. Iloitaan suunnattomasti plussasta, sillä meillä oli alkamassa lapsettomuushoidot tammikuussa. Luonto päättikin toisin:love:

Mä oon voinut ihan okei, etomista ja kovaa iltaväsymystä on ollut jo monta viikkoa, mutta hyvin on salaisuus pysynyt töissäkin piilossa ;)

Onnea kaikille muille plussanneille ❤ toivon, että täälläkin jaksatte jotain kirjoittaa, kun en ole vielä ainakaan valmis Facebook-ryhmään liittymään.
 
Täällä olo alkaa vähitellen tasaantua, lievää etomista enää ilmassa. Ja jatkuvaa päänsärkyä.. Olen koittanut juoda vettä, venytellä niskoja ja hartioita, ollut hierottavana. Aamukahvinkin otin puoliväkisin takaisin repertuaariin kun se helpottaa selkeästi päänsärkyä. Onko muilla sama, jotain vippaskonsteja, joilla särky helpottaa? :)

Zazu 13+3
 
Tervetuloa joukkoon @meidäntoive ja onnea!

Mä käyn edelleen lukemassa täällä kaikki viestit, mutta en jaksa kauheasti kellekään kommentoida. Itsekkäästi käyn vaan omia juttuja välillä kirjoittelemassa. Mulla on huomenna onneksi vihdoin verikokeet niin voin aloittaa rautalääkityksen huomenna, josko väsymyskin helpottaisi kun saa hemoglobiinin korkeammalle.

Sain ehkä tänään vauvan sykkeet kuulumaan hetkeksi dopplerilla. Ei se selkeästi kuulunut valtavan istukkametelin (?) takaa, mutta omaa sykettä puolet nopeampi ääni kuului. Viikon päästä ultrassa se selviää sitten että kuulinko oikein, en uskalla iloita ennen kuin olen ultrassa nähnyt elävän sikiön.

11+0/11+4
 
Täällä olo alkaa vähitellen tasaantua, lievää etomista enää ilmassa. Ja jatkuvaa päänsärkyä.. Olen koittanut juoda vettä, venytellä niskoja ja hartioita, ollut hierottavana. Aamukahvinkin otin puoliväkisin takaisin repertuaariin kun se helpottaa selkeästi päänsärkyä. Onko muilla sama, jotain vippaskonsteja, joilla särky helpottaa? :)

Zazu 13+3
Kerro sitten jos keksit millä päänsäryn saa pois! Ei joka päivä viitsisi särkylääkettäkään syödä.
 
Tervetuloa joukkoon @meidäntoive ja onnea!

Mä käyn edelleen lukemassa täällä kaikki viestit, mutta en jaksa kauheasti kellekään kommentoida. Itsekkäästi käyn vaan omia juttuja välillä kirjoittelemassa. Mulla on huomenna onneksi vihdoin verikokeet niin voin aloittaa rautalääkityksen huomenna, josko väsymyskin helpottaisi kun saa hemoglobiinin korkeammalle.

Sain ehkä tänään vauvan sykkeet kuulumaan hetkeksi dopplerilla. Ei se selkeästi kuulunut valtavan istukkametelin (?) takaa, mutta omaa sykettä puolet nopeampi ääni kuului. Viikon päästä ultrassa se selviää sitten että kuulinko oikein, en uskalla iloita ennen kuin olen ultrassa nähnyt elävän sikiön.

11+0/11+4

Hei täähän kuulostaa hyvältä, se syke onkin todella paljon kiivaampi kuin oma! <3 Juuri viikko sitten ultrassa sykettä kuunnelleena :)
 
Moi!
Apua, uskalsin nyt luoda tilin.. Mieluiten keskustelisin fb:n yksityisyydessä, oon ehkä vainoharhanen ja ajattelen että joku tuttu lukisi tätä keskustelua ja tunnistaisi. :D ei mikään salaisuus raskaus, oon vaan superyksityinen ihminen.. Mutta kaipaan odottajista juttuseuraa! Laitoin tonne fb ryhmän s-postiin viestiä, ehkä kohta siis sinne? :D

Enivei, täällä 13+4, LA siis 1.8. Hartaasti toivottua esikoista odotetaan.
Tänään neuvolassa doplerilla sydänääniä ei löydetty, jonka jälkeen tarkastettiin ultralla: tää pupunen hyppi siellä ylös alas, sydänäänet kuultiin muttei pystynyt laskemaan sykettä kun ei pysynyt tarpeeksi montaa sekuntia paikoillaan. :'D ja huom. Viikko sitten ultrassa tää pieni ei olis liikahtanut ollenkaan niskaturvotuksen mittaukseen..

Oma olo on sanalla sanoen kurja. Turvottaa. Vetämätön olo. Väsyttää. Etovaa oloa. Päänsärkyä. Pahin on tää väsymys. Oon lomalla ja nukkunut sellasia 9-10h yöunia + 1-2h päikkärit. Hemoglobiini on matala, 106. Mut neuvolasta ei suositeltu vielä rautakuuria kun on myös pahoinvointia. :(
 
Tälläkin suunnalla on viime päivinä päänsärkyä ollu ja väsymystä hieman enemmän.
Tänään sitten vihdoin julkisen puolen ensimmäinen ultra. Ultran perusteella kaikki kunnossa ja nyt odotellaan sit tietoa verikokeiden osalta..
Siellä se kirppu ojenteli käsiä ja jalkoja :)

Hilma 12+4
 
Täällä oli tänään myös niskapoimu-ultra, siellä kaikki näytti olevan kohdillaan ja melkonen loikkija on tulossa, nukkukin toki hetkittäin mutta muuten tuuletteli käsiä pään vieressä, imi peukkua, ja loikki kohdun päästä toiseen niinku jänis :ROFLMAO: ja möngerteli kyljeltä toiselle. Sehän näytti jo ihmiseltä :love: nyt täytyy selvitellä miten sinne fb-ryhmään pääsee liittymään!
Oi tätä onnea :love::love:
T. Mää ja vauva 12+0
 
Onko teillä kokemusta pissatulehduksesta raskausaikana? Mulla on nyt 2 päivää vihlonu ja jomottanu mahaa ihan koko ajan, ja virtsanäytteen vein kun ajattelin että olisko tulehdus... nyt tuli selkä toiselta puolelta kipeeksi palttiarallaa munuaisen kohdalta, meinasin pökrätä tänään illalla laulureeneissä ja on todella uupunut olo. Menisittekö töihin? Kuumemittarini on hukassa, en tiedä onko lämpöä. Sunnuntaina jo sattui potilaiden kanssa vääntäessä (halvaantuneiden kanssa työskentelen joten ihan fyysistä toimintaa ja painavia siirtoja on jatkuvasti)..
 
Onko teillä kokemusta pissatulehduksesta raskausaikana? Mulla on nyt 2 päivää vihlonu ja jomottanu mahaa ihan koko ajan, ja virtsanäytteen vein kun ajattelin että olisko tulehdus... nyt tuli selkä toiselta puolelta kipeeksi palttiarallaa munuaisen kohdalta, meinasin pökrätä tänään illalla laulureeneissä ja on todella uupunut olo. Menisittekö töihin? Kuumemittarini on hukassa, en tiedä onko lämpöä. Sunnuntaina jo sattui potilaiden kanssa vääntäessä (halvaantuneiden kanssa työskentelen joten ihan fyysistä toimintaa ja painavia siirtoja on jatkuvasti)..
Mulla oli ekassa raskaudessa, oisko ollut viikolla 17. Soitin oireista suoraa synnytysvastaanotolle, kuten oli neuvottu. Menin sinne päivystykseen, jätin näytteen ja sain samantien antibiootin. Mun oireet ei olleet kovin pahoja, joten en ollut töistä pois. Sen verran kipeältä kuulostat, että jäisin kotiin. Tsemppiä! :love:


Oon käynyt täällä lueskelemassa, mutta oon niin halvaantuneen masentunut tästä pahoinvoinnista, etten oo jaksanut kirjoittaa. Tää on kyllä henkisesti niin väsyttävää, että toivottavasti ei jää päälle. Jos jää, täytyy neuvolassa ottaa puheeks. Viimeks en muista oksentaneeni koko päivää, vain aamun. Nyt oksennus tulee koska vain. :cry: Oon jo ihan loppu.

Sitkujoskus ja vauva, tänään 11+3.
 
  • Tykkää
Reactions: vau819
hsh
Täälä olisi vihdoin huomenna ultra, ja vaikka taas hetken ollutkin luottavainen mieli, alkaa mieleen hiipiä ”mitä jos, mitä jos”.. (n) kun nyt vaan tulisi tuo aamu nopsaa. Todennäköisesti vielä levoton yökin edessä.

Kuinka kauan teillä on nuo nt-ultrakäynnit kestäneet? o_O

hsh 11+5
 
  • Tykkää
Reactions: pandanen
@hsh aloitettiin vatsan päältä, sitten alakautta ja sitten vatsan päältä kun kaveri kieppu kaikin muin päin paitsi ei niskaansa näyttänyt :D ne varmaan aloittaa sullakin vatsan päältä ja vaihtaa taktiikkaa jos mittoja on vaikea saada siitä :) se oli tosi jännää katsoa kun se liikkui siinä näytöllä, samalla olin itsekin tuntevinani ne liikkeet kun ne siinä näki :LOL:
 

Yhteistyössä