~Elokuiset 2020~

Viestiketju alueella 'Odotusaika' , aloittaja slallapau, 25.11.2019.

1. Evananna

Evananna Jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.12.2019
    Saadut tykkäykset:
    29
    Elokuiset 2020

1.8 Helema
    1.8 lillans
    1.8 Sunshine90, 1.lapsi, HUS
    1.8 Pörröviltti
    3.8 rosemarie, 1.lapsi, SATKS
    3.8 Ilonjaonnen, 1.lapsi, EKKS
    4.8 lolu
    5.8 Karpalo88
    6.8 Bubblemama
    8.8. Nadine88, 2.lapsi, SATKS
    8.8. merin, 4. lapsi, NKL
    9.8 Emilia.
    10.8 Kettupieni, 1.lapsi, OYS
    10.8 Hedvig
    10.8 Marilainen
    10.8. Linne19, 3.lapsi, TYKS, 31v
    10.8 deeä
    11.8 Evananna, 4.lapsi, KYS
    11.8 MonaLisa33
    11.8. heidihm, 2. lapsi, SATKS
    13.8 Varpu88, 5.lapsi
    14.8 Appelsiiniomena, 2. lapsi, NKL
    14.8 Kyfi, 4.lapsi, PKSSK
    14.8 KeepGoing, 6.lapsi, Espoon sairaala
    15.8 Aileen, 2.lapsi
    16.8 Aavikkokettu, 1.lapsi, OYS
    16.8 Uusintayritys
    17.8 susu90, 2.lapsi, PHKS
    24.8 Aava1216, 2.lapsi

Viimeksi muokattu: 15.12.2019
  2. Susu90

Susu90 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    20.10.2015
    Saadut tykkäykset:
    12
    Heippa! Liitynpä kanssa tähän keskusteluun! Tässä keskiviikosta asti satunnaisesti testaillut ja tänään digi antoi tulokseksi raskaana 2-3 viikkoa :love:Toinen lapsi tulossa, tässä kuussa olisi ollut aika lapsettomuuspolille mutta hän tulikin luomuna! ❤️ 2. Lapsi kyseessä, esikoinen täyttää 23.12 2 vuotta(y)

Oireina hirveä väsymys ja ruoat maistuu jotenkin oudoille, myös ne mistä yleensä oon pitänyt.:sick:

Eli: 17.8/susu90/2.lapsi/PHKS

• Tykkään Tykkään x 2
    • Ihana! Ihana! x 1
    • List
  3. Evananna

Evananna Jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.12.2019
    Saadut tykkäykset:
    29
    Onnea uusille odottajille ja tervetuloa mukaan :)

Ite välillä en ees muista raskautta ja pitää ihan miettiä syödessä että onhan turvallista syödä. Tänään tehtiin hampurilaisia niin ihme että muistin miehelle sanoa että tekee mulle kypsän pihvin. Tutkittiin valmista pihviä sit vielä yhessä että on varmasti kypsä (y) Aika rennosti otan syömisen kanssa vaikka toki rajoitukset otan aika tarkkaan huomioon. Välillä ärsyttää kun oon yrittäny miehelle sanoo ettei hössötä mun syömisistä ja tekemisistä vielä ääneen ettei isommat lapset aavista mitään. Mihinkään sushipaikkaankaan ei voi nyt mennä syömään kun heti varsinkin 10v ois kyselemässä miks en syö sushia ;)
    Koko tämän raskauden ajan eli 2viikkoo kun oon tienny niin ei oikein tee mitään mieli syödä! Ihan turhauttaa itseäni kun ostin sipsiä ja suolapähkinöitä illaksi että suolanen varmasti maistuu mut ne maistuukin sit ihan tunkkaselle. Raikas mehu tai hedelmä maistuu onneks ja kyllä mä ruokaa pystyn syömään sit kun on pakko.
    Mietin vielä ostanko digin että saisin sen 3+ näyttöön (n) Eilen illalla liuskatestin viivat oli kyllä jo aikalailla yhtä vahvoja ja 3 liuskaa vielä jälellä. Varmaan kuulostaa ihan hullulta :D Kahessa ekassa raskaudessa tein vaan ne 2 liuskaa mitkä yhessä pakkauksessa oli ja se riitti.

4. Appelsiiniomena

Appelsiiniomena Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.01.2018
    Saadut tykkäykset:
    174
    Täällä oli jollakin muullakin tullut jotain limaa/valkovuotoa? Mulla on nyt tullut aika paljon kellertävää (keltarauhanen näköjään hoitaa hommaansa) valkovuotoa, koko ajan housut märkänä ja siks juoksenkin usein vessassa koska pelkään että vuoto alkaa. (n) samoin tuntuu tosi vahvasti ihan kuin olisi keilapallo mahassa.

Tuli muuten mieleen että onko kukaan suunnitellut facebook-ryhmää? Mietin että suljetussa ryhmässä olisi ehkä kivempi keskustella. :)

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  5. Evananna

Evananna Jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.12.2019
    Saadut tykkäykset:
    29
    Muistelen että viime raskaudessa oli valkovuoto tosi runsasta mut tässä raskaudessa ei oo vielä ollut.

Mä tuun mielelläni fb ryhmään jos perustetaan semmonen :)

Viimeksi muokattu: 15.12.2019
  6. Kettupieni

Kettupieni Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    02.12.2019
    Saadut tykkäykset:
    3
    Puoltoista viikkoa kestänyt flunssa alkaa vihdoin näyttää loppumisen merkkejä. Jännittää mennä töihin, että miten sitä jaksaa, kun maannut vain sohvalla olojen kanssa. Jotenkin hauska ollut lukea kaikkien oireita, kun samaistuu niin paljon. Tuntuu myös että aina tulee vain uusia oireita, joiden kanssa sitten pitää panikoida, kun ensimmäistä kertaa raskautta kokee. Ruuista en ole vielä ehtinyt selvittää kaikkea, mutta kaippa sitä ehtii. Eikä tuo ruoka ole kyllä kauheasti maistunut, väkisin pitää välillä syödä vaikka koko ajan tekisi mieli kuitenkin jotain nakertaa, itsellä toimii hapankorput.
    Edelleen eniten ovat kuitenkin vaivanneet kovat alaselkäkivut ja tietty myös ne vihlaisut ja menkkakivut vatsassa. Piikkimatolla makoilu on vähän auttanut, mutta kyllähän tuo kohdunulkoinen pelottaa. Ultra olisi ensi perjantaina :unsure:.

7. Linne19

Linne19 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.12.2019
    Saadut tykkäykset:
    18
    Mä huomaan myös että mun hajuaisti on todella herkkänä nyt. Sama oli esikoisen aikaan, toisen kohdalla en muista että olisko ollu niin herkkä. Nyt haistan todella kaukaa jo vaikka mitä. Esikoisen raskauden jälkeen mulle jäikin vähän hajuherkkyyttä enkä voi käyttää enää mitään hajusteita juurikaan, ainakaan omalle iholle tai esim pyykinpesussa. Ei siitä mitään päänsärkyä tule mutta en vaan tykkää.

8. deeä

deeä Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    15.10.2014
    Saadut tykkäykset:
    1
    Minäkin olen kiinnostunut fb-ryhmästä.

9. merin

merin Jäsen

Rekisteröitynyt:
    05.06.2012
    Saadut tykkäykset:
    13
    Listaan voi laittaa 8.8. merin / 4. lapsi / NKL
    Itse toivoisin, että tämä ketju pysyy elävänä, en mielelläni siirtyisi facebookiin...

Täällä meni eilinen päivä pelottavan hyvillä voinneilla, mutta yllättäen illalla saunaan lähtiessä ja sen jälkeen oli paha olo. Ja rintojen arkuus on yhä useammin havaittavissa, joskin yhä hyvin vähäistä. Ehkä siihen vaikuttaa se, että vasta plussatessa lopetin edellisen imetyksen, ovat jotenkin välitilassa jo valmiiksi...?

Onko täällä ketään muita pelkkiä kasviksia syöviä? Perheemme jätti kaiken eläinperäisen kuopuksen synnyttyä, ja olen nyt yrittänyt tarkistaa kaikkien välttämättömien ravintoaineiden saannin. Normaalistikin otan B12- ja jodilisää perus-D-vitamiinin lisäksi, nyt olen lisännyt mukaan vielä foolihapon ja DHA-lisän (sis. Omega3). Viimeisin tosin on eläinperäinen sillä apteekissa ei muutakaan ollut, enkä halua raskausaikana ottaa mistään muualta kuin apteekista ostettuja, raskaana oleville varmasti turvallisia ravintolisiä.

10. Sunshine90

Sunshine90 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    4
    Huomenta!
    Täällä taas herätty aamuun oksujen kera:notworthy: Alkaa vähän jo painamaan tää huonovointisuus. Huomenna olis sitten varhaisultra, sitäkään en oo näissä oloissa edes jaksanut jännittää.

Oon miettiny noita samoja ruokajuttuja. Erityisesti oon miettinyt työpaikkaruokalan salaattipuolta, jotenkin luulisi, että ne pesee salaatit. :censored: Kaupan valmis salaattitiskin oon kiertänyt kaukaa.

Mä voisin myös liittyä face-ryhmään.(y)

11. MonaLisa33

MonaLisa33 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.05.2018
    Saadut tykkäykset:
    45
    Tsemppiä! Toivottavasti on vain harmitonta vuotelua. Onko se vielä jatkunut?

12. MonaLisa33

MonaLisa33 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.05.2018
    Saadut tykkäykset:
    45
    Mä keskustelisin mieluummin täällä. Harkitsen sitä fb ryhmää varhaisultran jälkeen, joka on tammikuussa.

@Linne19 Mulla on myös tota hajuherkkyyttä. Hajut ärsyttää ja niistä tulee huono olo.

13. Helema

Helema Jäsen

Rekisteröitynyt:
    24.11.2019
    Saadut tykkäykset:
    18
    Mä kans pysyttelen mieluummin täällä. Tässä kohtaa kun kaikki on epävarmaa vielä, niin haluan pysytellä mahdollisimman anonyymina :ninja:

Aamulla piti vähän puhallella kohti vessanpönttöä. Vielä ei onneksi laatta lentänyt, mutta eiköhän se tästä taas ala. En todellakaan haluaisi sitä raskauspahoinvointia.

14. Aavikkokettu

Aavikkokettu Jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.12.2019
    Saadut tykkäykset:
    12
    On jatkunut eilisestä. Onneksi siteeseen ei ollut yön aikana kertynyt kuin pari tippaa.

Mäkin pysyttelisin ainakin vielä mielellään täällä, en muutenkaan käytä oikein facebookkia.

Nyt starttasi viikko kuusi. Oksuvati on sängyn alla ja illalla sohvan vieressä, sen verran on ollut ellotuksen ja heikotuksen tunteita. Ja snäksiä ja vettä on yöpöydällä, eilen tuntui kuin olisi herännyt laivalta kauheassa krapulassa kun huimasi ja oksetti niin paljon mutta meni onneksi ohi.

15. Aavikkokettu

Aavikkokettu Jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.12.2019
    Saadut tykkäykset:
    12
    Ja minä olen ollut jo vuosia nornaalia hajuherkempi(nyt tosin vasta eka raskaus), ja tottakai se ennestään tarkka hajuaisti on vain vahvistunut :LOL:

En ole pystynyt käyttämään itsessäni hajusteita ja nyt haisee esim hammastahna tosi voimakkaasti miehen suusta hänen pestyään hampaat ja tultuaan viereen istumaan.

Häiritsevintä on kun ennen hyvin vähän hielle saatika yhtään millekään haisseet henkilöt alkavat haista yhtäkkiä tosi pistävälle hielle metrin päästä. :sick: vähän helpottaa kun tietää et oma hajuaistini voimistaa kyseisiä hajuja eikä oikeasti ole niin paha mutta odotan sitä päivää kun laattaa lentää tällaisen henkilön nähdessään.

16. odotuksenodotus

Rekisteröitynyt:
    04.11.2019
    Saadut tykkäykset:
    9
    Hei,
    Minut voi poistaa listoilta. Viime yönä tulvi siihen siihen malliin, ettei jäänyt pienintäkään epäilystä etteikö olisi ollut keskenmeno :(

• En tykkää En tykkää x 6
    • List
  17. Aavikkokettu

Aavikkokettu Jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.12.2019
    Saadut tykkäykset:
    12
    Voi ei, voimia sinulle :(

18. Hedvig

Hedvig Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    58
    Ikävä uutinen. Olen tosi pahoillani! :cry::cry: Voimia sinulle ❤

19. rosemarie

rosemarie Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.06.2018
    Saadut tykkäykset:
    86
  20. Bubblemama

Bubblemama Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    22.11.2017
    Saadut tykkäykset:
    5
    Mä oon perustanut Faceen ryhmän josta tarkoitus tulla suht pieni, olisi ehkä n.50-70 jäsentä hyvä?
    Kun laittaa kaveripyyntöä henkilölle Annamaija Hennariikka (profiilikuvassa vauvavatsa) niin lisään ryhmään? :) vielä ei meitä montaa siellä ole mutta itse en oikein viihdy isoissa ryhmissä vaan pienemmissä on tunnelmaa enemmän

• Tykkään Tykkään x 5
    • List
  21. Aava1216

Aava1216 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    15.12.2019
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hei, täällä on juuri plussattu. Entuudestaan löytyy pian 3v esikoinen. Katsotaan miten tämän kanssa etenee, ei ole vielä juuri oireita, mutta useamman testin tehneenä viivat vahvistaa lupaavasti.

La 24.8

22. Appelsiiniomena

Appelsiiniomena Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.01.2018
    Saadut tykkäykset:
    174
  23. heidihm

heidihm Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    09.04.2018
    Saadut tykkäykset:
    1
    Olipas lukemista, että sain teidät kiinni! Mulla on mennyt täälä viime päivät sairastuvalla, kun esikoinen sai hirveet oireet MPR -rokotteesta ja mies tietysti reissussa justiinsa nyt, että yksin saanut hoidella..

Vointi itellä ihan kohtalainen nyt, oon ollu kyllä tosi huonovointinen edelliseen raskauteen verrattuna. Tiistaina näytti digi 2-3vko ja tänään 3+, että ihan viikkojen mukaan näyttäis etenevän :love:
    Ite otan ruokailujen suhteen kyllä aika rennosti, toki noudatan rajotuksia, mutta muuten en ihan noin pitkälle oo asioita miettinyt (n)

Meillä on esikoisesta pieni facebookryhmä ja se on kyllä ollu aivan ihana, oon sieltä saanut uusia ystäviä ja hirmusti vertaistukea, että olen ehdottomasti sellasesta kiinnostunut. Mutta ehkä itekkin voisin vielä hetkisen pysytellä täälä anonyymillä puolella :)

Ja @odotuksenodotus oon todella pahoillani, paljon voimia sinne :cry:<3

24. merin

merin Jäsen

Rekisteröitynyt:
    05.06.2012
    Saadut tykkäykset:
    13
    @odotuksenodotus, minä myös olen tosi pahoillani. Paljon halauksia ja voimia sinulle.

25. Evananna

Evananna Jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.12.2019
    Saadut tykkäykset:
    29
    Voi ei olen todella pahoillani :(Voimia!

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi