~Elokuiset 2020~

Viestiketju alueella 'Odotusaika' , aloittaja slallapau, 25.11.2019.

1. Evananna

Evananna Jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.12.2019
    Saadut tykkäykset:
    29
    Mä oon kahen nuorimmaisen fb-ryhmässä ja niistä on tullu tosi tärkeitä ja niissä voi puhua ihan mistä vaan :)
    Näin alussa on kiva että keskustelu täällä käy vilkkaana ja tykkäisin jos kaikilla meillä olisi mahdollisuus liittyä fb-ryhmään vaikka myöhemmin jos haluaa. Listan mukaan ainakin mukavan kokoinen porukka tässä vaiheessa :love:

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  2. Kyfi

Kyfi Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.12.2016
    Saadut tykkäykset:
    6
    Minäkin toivon Facebook ryhmää, pääsee paremmin tutustuu! ♥️

3. Helema

Helema Jäsen

Rekisteröitynyt:
    24.11.2019
    Saadut tykkäykset:
    19
    @odotuksenodotus Mä oon kans tosi pahoillani :( Paljon voimia kaikkeen tulevaan ja meneillä olevaan ❤️

4. Appelsiiniomena

Appelsiiniomena Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.01.2018
    Saadut tykkäykset:
    176
    Nyt kun yksi ryhmä on jo olemassa niin suuntaan itse sinne. :) tykkään myös pienemmistä ryhmistä ja toivon että ryhmä ei paisuisi liikaa. Voihan toki myöhemmin tehdä myös toisen ryhmän niille jotka ei ihan vielä uskalla liittyä.

5. rosemarie

rosemarie Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.06.2018
    Saadut tykkäykset:
    86
    Muakin kiinnostaa facebook ryhmä, mutta ei ihan vielä..
    Huh.. Huomenna vaihtuu 7+0 ja samalla varhaisultra. Pelonsekaisin tuntein odotan.. Tulen tippumaan kovaa ja korkealta jos siellä onkin vain tuulimuna. Mies on onneksi tulossa mukaan, että on sitten toisetkin korvat kuulemassa mitä sanotaan. Tänään on siis periaatteessa viimeinen päivä kun voin varmasti nauttia olevani raskaana. Edelleenkään oireita ei juurikaan ole.. Rinnat hieman aristavat, mutta siihen se jääkin. Huh.. Tuleekohan sitä nukuttua ensi yönä :unsure: Voi kuinka suurin toive olisikaan, että sieltä pieni sydämensyke löydettäisiin :love:

6. Appelsiiniomena

Rekisteröitynyt:
    12.01.2018
    Saadut tykkäykset:
    176
    Ja itse jo yhdessä ryhmässä aikoinaan olleena ja sieltä keskenmenon takia poistuneena voin kertoa että kaikki siellä ollaan samassa tilanteessa, kaikki tsemppaa toisiaan (ainakin siinä ryhmässä) ja luonnollisesti sieltäkin useampi joutui lähtemään. En edes enää muista minkä nimisiä ihmisiä siellä oli. Toki se voi olla henkisesti raskasta jos sieltä joutuu lähtemään mutta itse ainakin koin että se tuki oli kultaakin kalliimpaa. :)

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  7. Helema

Helema Jäsen

Rekisteröitynyt:
    24.11.2019
    Saadut tykkäykset:
    19
    Mulla on kans aivan valtava tuulimunapelko, kun viime raskaudessa varhaisultrassa tosiaan selvisi tuulimuna. Jotenkin oon jo asennoitunut, että keskiviikon ultrassa on taas tyhjä raskauspussi - siis jos on koko pussia. En jotenkin tästä raskaudesta ole iloinnut yhtään, kun koko ajan vaan ahdistaa, että kaikki ei mene hyvin. Yleensä olen ihan positiivinen ihminen, mut nyt jotenkin lannistaa vaan tämä :(

8. KeepGoing

KeepGoing Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    16.01.2006
    Saadut tykkäykset:
    53
  9. KeepGoing

KeepGoing Tunnettu jäsen

Rekisteröitynyt:
    16.01.2006
    Saadut tykkäykset:
    53
    Täällä on moni menossa varhaisultraan pelonsekaisin tunnelmin. Toivon että saatte hyviä uutisia ja mielenrauhan sieltä :love: Minä en mene, koska ei oo irrottaa ylimääräistä rahasummaa siihen... Odottelen siis vaan jossain tosi kaukana tulevaisuudessa siintävää np-ultraa. Ja sitä ennen voi toki koittaa kuunnella kotidopplerilla, mulla on kaapissa joku iänajan vanha angelsounds joka viime raskaudessa pelitti kyllä :geek:

Ruokasuositukset täytyy palautella mieleen, ei mulla koskaan oo ollu vaikee noudattaa niitä, ne vaan hitto vieköön muuttuu:ROFLMAO:

Tosi epäuskoinen olo ja tiedän että moni suhtautuu negatiivisesti tähän, kun meillä on monta lasta. Tottakai toivon että kaikki menee hyvin, mutta en halua vielä ajatella kovin pitkälle. Päivä kerrallaan.

Onko täällä muita jotka imettää? Ihan hirvee oksetus tullu tänään siitä ja muutenkin välillä se sattuu aika lailla. Mitä oon lukenut, niin ilmeisesti ohimenevää ja kuuluu tähän alkuun?

KeepGoing 5+2

10. rosemarie

rosemarie Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.06.2018
    Saadut tykkäykset:
    86
    @KeepGoing Mä sain onneksi varhaisultran lapsettomuuspolin kautta, kun hoidoilla tämä raskaus saanut alkunsa. Laskua ei siis tästä tule kun kymppi pari, mikä on tietysti todella jees.

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  11. Evananna

Evananna Jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.12.2019
    Saadut tykkäykset:
    29
    Vihdoin tuli tänään yhtä vahvat viivat testiin ja ehkä jopa kontrolliviivaa vahvempi :love:Tänään 5+5 ja en mä taida digiä enää ostaa. Eiköhän viivat kerro saman :)

Liitetyt tiedostot:

12. Taimis

Taimis Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    19.05.2013
    Saadut tykkäykset:
    2
    Heipä hei! Ilmottaudun mukaan höpisemään
    olin jo hetken tuolla heinäkuisten sakissa, kun la oli menkoista 31.7. Nyt tällä viikolla kuitenki ultrassa löydettiin syke ❤️ ja selvis, että hedelmöitys on tapahtunu ilmeisesti myöhemmin ja la 7.8. Toivon todella, et näin nyt on ja kaveri kasvaa viikkojen edetessä. Tällä selittyis se, että kun tein ekoja testejä, oli viivat hyvin haaleita, vaikka menkat oli jo myöhässä. Viivat sit vahvistu päivien edetessä.

Nyt viikonloppuna oon ollu niin väsy ettei tosikaan ja tänään olo on ollu ihan kauhee/etova, mut hyvän puolesta, joten kyllä tämä tästä.

Taimis 6+3/ 3.lapsi

13. Aurorials

Aurorials Jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.11.2017
    Saadut tykkäykset:
    24
    Moi!

mä taas änkeen itteni kyytiin vaikka mun tuurilla poistunkin joukosta..
    Meillä on siis esikoinen 12/18 ja mentiin naimisiin viime heinäkuussa ja siitä ollaan toista yritetty. Syyskuun alussa tuli km rv8 ja viime kierrossa oli kemiallinen. Lauantaina plussasin taas. (La mahdollisesti 23.8 tienoilla, kierron pituuden kanssa ollut nyt heittoa)
    Mikä mulla on todnäk näitä ongelmia aiheuttanut, on matala ferritiini. Oon esikoisen syntymän jälkeen kolmesti neuvolassa pyytänyt ferritiini kokeita mut oon aina vaan saanu vastaukseksi että kyseessä on muoti-ilmiö ja ettei mulla voi olla raudanpuutetta kun hb on niin hyvä.
    No kemiallisen jälkeen kiukustuin ja kävin omakustanteisesti kokeissa ja juu hb on 147, mutta ferritiini vain 14,2 (olis hyvä olla yli 30). Nyt oon sitten parisen viikkoa tankannu nestemmäistä rautaa mutta silti pelottaa ettei se ole kerennyt auttaan vielä niin paljon että tämä raskaus kestäisi loppuun saakka..

Laittelin fb ryhmää varten kaveripyyntöä tulemaan

14. Hedvig

Hedvig Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    63
    Lämpimät onnittelut ja tervetuloa uusille! :love: @Aurorials toivottavasti tämä raskaus menisi hyvin ja loppuun saakka (y)

Tsemppiä varhaisultraan menijöille! Kertokaa sitten kuulumisia :) Minä(kään) en mene, joten pitää vähän pidempään jännätä onko kaikki kunnossa :rolleyes:

Fb-ryhmä saattaa kiinnostaa myöhemmin, mutta ainakin tällä hetkellä minulle on hyvä näin.

Terveisin yökyöpeli :confused: 5+6 (tai 6+0 Preglifen mukaan)

15. MonaLisa33

MonaLisa33 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.05.2018
    Saadut tykkäykset:
    47
    @odotuksenodotus Voi ei, olen tosi pahoillani! :( Kovasti tsemppiä näihin päiviin ja tulevaan.

Onnittelut plussasta :love: ja tervetuloa mukaan @Taimis ja @Aurorials

Kiva kuulla, että viivat vahvistuu! @Evananna

Ja paljon onnea matkaan kaikille tänään ja tällä viikolla ultraan menijöille!! Hui miten jännittävää. Toivottavasti kaikki on hyvin. :love: Kertokas sitten kuulumiset. :)

Täällä on viikonlopun aika alkanut pahoinvointi. Oksennusta ei sentään ole tullut, mutta lähellä on ollut. Pelottaa, miten se tästä pahenee. Joulu vietetään sukulaisten luona ja onhan se sitten pakko kertoa, miksi vessa kutsuu, jos tämä siihen yltyy. Täältä on saanut hyviä vinkkejä hedelmien varaamisesta sängyn viereen ja kylmien ruokien syömisestä. (y) Näillä opeilla selvisin eilisen ja tämän aamun.

Muita oireita on rintojen turvotus ja ajoittainen lievä päänsärky. Vatsassa ei ole oikein mitään tuntemuksia. Alkoi pelottaa, että kasvaako siellä mitään, kun ei tunnu samaa kiristävää tunnetta kuin vielä n. viikko sitten.

Tänään 5+6

16. Linne19

Linne19 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.12.2019
    Saadut tykkäykset:
    19
    Mä olen ollut kahden lapsen kohdalla fb-ryhmissä ja ne on kyllä ollut korvaamaton apu ja tuki. Jotenkin itse tykkään enemmän Facebookista kuin esim tästä keskusteluryhmästä kun tämä on vaan jotenkin todella hankala seurattava. Haluan kyllä seurata myös että miten täällä kaikilla menee esikoinen on nyt melkein 5v ja 5,5vuotta oltu fb-ryhmässä yhdessä, raskaus- ja vauva-aikana ryhmä käy vilkkaana mutta aina se hiljenee, edelleen siellä kysytään neuvoa toisiltamme

17. Linne19

Linne19 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.12.2019
    Saadut tykkäykset:
    19
    Mä en osaa näköjään käyttää tämän Kaksplussan emojia ja lisään tekstiin puhelimen omia aina ja sitte ne ei näy ja teksti onkin ihan pöljä ilman välimerkkejä :D

18. heidihm

heidihm Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    09.04.2018
    Saadut tykkäykset:
    1
    Mä imetän vielä esikoista, täytti 30.11. vuoden. Mulla kans alkanu sattumaan jonki verran, mutta en oikein tiedä johtuuko se tästä raskaudesta vai siitä, että tuplas yhtäkkiä imetyskerrat kun on ollu nyt tosi kipeenä rokotteiden takia (n) Koitetaan kyllä taas vähennellä ja sitä myöten lopetella kunhan tervehtyy :)

19. Appelsiiniomena

Rekisteröitynyt:
    12.01.2018
    Saadut tykkäykset:
    176
    @Aurorials onnea plussasta! :love: mulla oli vähän sama tilanne, ferritiini vuosi sitten 22 ja aloin tankkaamaan rautaa. Tulinkin heti raskaaksi mutta meni kesken, se oli jo neljäs peräkkäinen keskenmeno ja väkisinkin mietin että mikä osuus alhaisella ferritiinillä oli. Nyt oon tankannu vuoden ja arvo on lähemmäs 100. Toivotaan että sulla ei toi ferritiini nyt vaikuttais tähän raskauteen ja kaikki menisi hyvin. :)

@Hedvig mikähän tuo juttu on tuon unettomuuden kanssa, mulla samaa. Väsyttää koko ajan mutta kun pitäis nukkumaan mennä niin ei uni tuu. Sit muutenkin pyörin yöllä ja heräilen vähän väliä. Mulla itseasiassa pari päivää ennen plussaa tuli jo tätä että heräsin 3-4 aikaan yöllä enkä saanu enää unta. Siitä jo vähän aavistelin että plussa saattais olla tulossa koska aikaisemmissa raskauksissa samaa.

20. Pörröviltti

Pörröviltti Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.12.2019
    Saadut tykkäykset:
    2
    Voimia @odotuksenodotus :(!

Tervetuloa uusille ja tsemppiä varhaisultraan niille, jotka sinne on menossa!

Itselläni on ollut kohta viikon tää migreeni. Oon ottanut jo maksimit kotona lääkkeitä, täsmälääkettä yms ja enää ei voi ottaa kun noissa on rajoituksia tietenkin raskauden ajalle. Eipä vaan katkea kohtaus, päivystykseenkään en haluaisi mennä kun aiemmasta kokemuksesta tiedän, että avun saaminen voi olla hankalaa ja siitä voi joutua tappelemaan. Piikkimattoakaan ei saa ilmeisesti raskaana käyttää tai ei suositella niin en oo uskaltanut sit siihen pistää ohimoa.. Nyt sinnittelen panadolilla...

Vaikea sanoa mikä pahoinvointi johtuu raskaudesta ja mikä migreenistä, mulla on normisti (ilman raskautta) vaikea migreeni ja oon vaan ehkä paristi elämässä migreenissä oksentanut.. Äsken kävin suihkussa ja niin lens taas kaaressa kaikki vatsan sisältö :sick:, ilman mitään varoitusmerkkejä. Ensin oli toi tulehduskierre ja vatsa- + selkäkivut, sitten pahoinvointi + kivut ja nyt migreeni.. Alkaa henkinen ja fyysinenkin jaksaminen olla vähän kortilla kun nukkuminen on hankalaa ja koko ajan on joku ongelma, töihin paluusta ei tietoakaan vielä!

Mulla tuli aamulla jotain ihan tosi outoo vuotoo paperiin. Normaalia valkovuotoa, mutta väriltään se oli jotain keltaisen ja ruskean sekoitusta? Ei ollut sellaista menkkaruskeaa kuitenkaan. Ihan outoa taas, en varmaan ois huomannu mitään jos en ois paperia syynännyt niin tarkkaan. Pelkään niin tota keskenmenoa, vaikka sillehän sit ei mitään voi.. Täälläkin niin monella ollut keskenmeno aiemmin ja lähipiirissä myös, tuntuu että se on enemmänkin sääntö kuin poikkeus ja tää ei vaan voi onnistua :(.

Fb-ryhmästä olisin kiinnostunut, tosin en missään nimessä halua pelkkään suljettuun ryhmään tässä vaiheessa, voisin ehkä tulla jos ryhmä on salainen? Sittenhän sen ei pitäisi muille näkyä. En halua "huudella" tästä tai että kukaan tuttu saa tietää kun niin epävarmoilla viikoilla mennään ja muutenkin ihan skeptinen fiilis tästä koko hommasta. Haluisin vaan tällä hetkellä unohtaa olevani raskaana ja en haluis miettiä tätä koko ajan, se on vaan hieman hankalaa oireiden takia ja kun migreeniäkään ei saa hoidettua.

21. Helema

Helema Jäsen

Rekisteröitynyt:
    24.11.2019
    Saadut tykkäykset:
    19
    Kaikkia sympatia sulle @Pörröviltti! Mä kans sairastan migreeniä mut onneks lapsen saannin jälkeen vähän helpottanut enkä ole edes lääkkeitä tarvinnut uusia. Jossain kohtaa oli siis niin paha, et pystyin ainoastaan niitä nenäsumutelääkkeitä käyttämään. Tosi kurjaa, et ei voi lääkitä itseään raskaana :(

Mulla tuli taas kofeiininpuutospäänsärky, kun en aamulla voinut juoda kahvia. Nyt sit koitan töissä vähän lipittää, jos se menis sillä ohi.

22. Marilainen

Marilainen Jäsen

Rekisteröitynyt:
    13.03.2019
    Saadut tykkäykset:
    42
    Täällä on mennyt viikonloppu etovan olon kourissa, vielä ei oo tarvinnut oksentaa. Lisäksi rinnat on ollut älyttömän kipeät.
    Välipalat on pitänyt tähän asti aisoissa ja himoitsen hirveästi paahtoleipää :D

Tänään kävin aamulla lenkillä ja jouduin kolmesti pysähtyy hengittelemään. Lisäksi tuntuu, että hengästyin ihan älyttömästi ja kun pääsin kotiin niin olin ihan hiestä märkä. Oireita kenties? (n)

Tänään 6±0

23. Napsunen

Napsunen Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.01.2016
    Saadut tykkäykset:
    16
    Heippa,

Täällä hyppäisi mukaan eilen plussannut vähän yllättynyt odottaja. Tämä on meidän 2 lapsi ja la olisi omien laskelmien mukaan 25.8. Esikoisen kohdalla kaksplussan vertaiskeskustelut olivat suuri ilo ja apu. Fb-ryhmästä olisin myöskin kiinnostunut, kunhan saa varmistusta siitä, että onhan siellä vatsassa kasvamassa joku :)

Esikoisen kohdalla en käynyt varhaisultrassa ja se jäi harmittamaan. Nyt koitankin päästä sinne, kääk milloinkohan sinne pitäisi mennä? Ilmeisesti jossakin RV 6-7 kohdilla olisi hyvä? :)

24. Unikonsiemen

Unikonsiemen Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.01.2018
    Saadut tykkäykset:
    0
    Heippa @Bubblemama. Laitoin eilen Facebookissa kaveripyynnön ja viestiä, että olisin halukas mukaan facebook ryhmään. Plussasin perjantaina ja nyt rv 5 menossa laskureiden mukaan. Nyt vaan toivotaan, että kaikki kunnossa.

25. Kyfi

Kyfi Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.12.2016
    Saadut tykkäykset:
    6
    Joko jokin ryhmä siis on?

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna