~Elokuiset 2020~

Hei,

Minäkin voisin liittyä keskusteluun, vaikka aivan alkumetreillä vielä mennään. Vahva plussa tuli eilen ja tänään on kp 28/29. Pelottaa aivan hillittömästi, että vuoto alkaa. Siksipä päätin tulla tänne piinailemaan, kun ei ole miehen lisäksi muita, joille haluaisi asiasta kertoa.

Edellinen plussa on vuoden takaa ja silloin vuoto alkoi heti plussan jälkeen, ja siis ihan ajallaan . Tuntuisi aivan ihmeellisen hienolta, jos vuoto jäisi nyt tulematta raskauden takia... Yritystä on jo siis puolitoista vuotta takana ja tämä on ollut ensimmäinen terolut-kierto.

@Evananna Mulla olisi sama laskettu aika 11.8.!
 
Liityn joukkoon kans varovaisesti. Nyt kp 31/30 ja eilen sain 2h lirusta plussan tikkuun. Mun esikoisen just täytti vuoden ja tää oli vast kolmas kierto. Näköjään sit tärppäs kerrasta "tulee jos on tullakseen"-meiningillä. Esikoisesta olin melko hysteerinen alussa ja olin tässä kohtaa tehnyt jo varmaan 20 testiä. Nyt oon paljon rauhallisempi. Jotenkin tätä ei usko todeksi
 
Mä tein tänään aamulla CB:n digin ja sain siihen "Raskaana 3+". Olen tehnyt viikon sisällä ehkä lähemmäs 20 testiä ja lupasin itselleni, että lopetan kun saan digiin nuo viikot. Nyt on siis raskaustestien ostokielto! :D Tasan 2 viikkoa varhaisultraan.. Toivottavasti pieni pysyy mukana :barefoot:
Tänään rv5+1
 
Lääkärissä käyty ja itkun kanssa sieltä lähdin, oon nyt aivan paniikissa. Kommentoin muiden juttuja myöhemmin kun ajatus kulkee selkeämmin.

En ymmärrä yhtään mitä teen väärin :cry:. Mulla on aiemmin ollut bakteerivaginoosia ja oireet ovat pysyneet kurissa käsikauppalääkkeillä, jos ei ole pysynyt niin sitten mä oon mennyt lääkäriin. Silti sitä on tainnut oireettomanakin löytyä.

Lääkäri löysi nyt jossain mikroskooppitutkimuksessa tuon bakteerivaginoosin! Sain antibioottikuurin, mutta tiedän, että jo ens viikolla se voi olla mulla takaisin jos ylipäänsä lähtee yhtään mihinkään tuommosella kolmen päivän kuurilla. Oon käyttänyt nyt tän raskauden aikana joka päivä emätintabletteja ja nukkunut ilman alushousuja eli tehnyt kyllä kaikkeni, että tätä tulehdusta ei tulisi. Nähtävästi käsikauppalääkkeet ei auta ja tulehdus voi olla mulla kroonisena ja oireettomanakin, ennalta ehkäisy ei toimi.

Panikoin nyt kun tämä voi aiheuttaa keskenmenoja, mutta en voi joka viikko käydä gynellä mikroskooppitutkimuksessa asiaa tarkistamassa. Jätin neuvolaan soittopyynnön, että voisiko tätä jotenkin kontrolloida julkisella puolella, että pääsen heti hoitoon ja tulehdus saataisiin ajoissa kuriin kun minä en välttämättä oireita tunnista ollenkaan. Toivottavasti suostuvat.. Lääkäriin meni yli 200 e ja apteekkiin 67 e! Positiivista kuitenkin se, että alkio näytti olevan paikoillaan ja ultran mukaan olisin pikkuisen pidemmällä, 5+6 tai jotain, sykettä ei vielä löytynyt. Nyt sitten harmittaa kahta kauheammin jos tämä menee tän tulehduksen takia kesken, vaikka toki voisihan syy olla ihan joku muukin.
 
Tulenpa nyt päivittämään kun neuvolasta soitti joku aivan ihana ihminen :love:. Kertoi, että voin nyt olla ihan huoletta. Tietysti ovathan nämä tulehdukset aina ikäviä riesoja ja hoitaa nää pitäis. Keskenmenoriski voi nousta jos tulehdusta ei hoida, mutta nyt oon saamassa hoitoa tähän ja sanoi että ei tarvii nyt murehtia tätä. Joku lääkäri vielä katsoo tilanteen, että otetaanko tämän jälkeen jotain kontrollinäytettä vai mitä tehdään.

@Helema toivottavasti flunssa pian helpottaisi! Eipä noille flunssille mitään voi :(

Laskettu aika tosiaan menisi heinäkuun puolelle jos ultraa on uskominen. Oudossa kohtaa olisin kyllä ovuloinut viime kierrossa, tosi aikaisin. Mietin pitäisikö mun siirtyä sitten tonne heinäkuisiin juttelemaan..
 
@Pörröviltti Ihana kuulla, että neuvolasta lohduteltiin ja mieli parani!

Mä en vaan pääse yli tästä järkyttävästä keskenmenon pelosta.. Taas tänään googlaillut, miten muut saaneet keskenmenon rv6-9 välillä. Tämä oli ensimmäinen plussa ikinä, kahden vuoden yrittämisen jälkeen. Jollain tavalla tuntuisi jopa liian hyvältä, että tämän saisi syliin asti kun muutenkin ongelmia. Toki tieto siitäkin, että pcos+endometrioosi suurentaa riskiä keskenmenolle ei auta tähän yhtään.Voi kuinka joka ikisellä solullani toivon, että tämä pieni olisi sitkeä <3
 
@rosemarie Mulla on myös todella paha keskenmenon pelko niinkuin eilen kirjoittelin.. Tyksistä vastattiin että mun pitäisi vaan yrittää rauhoittua. Ei oikeastaan ole muuta vaihtoehtoa. Kun aikaisemmin ei kuulemma edes oikein voi pois sulkea esimerkiksi tuulimunaa. Kaksi piinaavaa viikkoa vielä.. ihan hullua. Odotan nyt niitä Clearbluen digejä saapuvaksi! Näkisi että onko viikot edes vaihtuneet..
 
Hei,
Minäkin ensimmäistä kertaa liityn palstalle. Viikkoja tasan neljä ja verikokeissa tänään hCG 108. Ensimmäistä kertaa plussannut reilu kolmen vuoden yrittämisen jälkeen ja IVF-hoitojen avulla. LA 10.8. ja kova on täälläkin pelko kohdunulkoisesta/tuulimunasta/keskenmenosta. Lapsettomuuden syynä kun ollut mahdollinen endo ja johtimien tukkeutuminen. Pelkona siis, että alkio siirtynyt johtimiin, kohti arpeutumia tms. Plus jatkuvasti menkkakipuja ja vähäistä rusehtavaa vuotoa (joka kai ihan normia tai sit ei )

Voiko uutta hCG - labraa vain pyytää neuvolasta ja onko mahdollista että varhaisultra-ajan voisi saada myös julkisen kautta? Omalla paikkakunnalla ei ole gyneä tänä vuonna, muuta kuin yksityisellä 17.12. joten vu olisi silloin, kun alkio 29 päivän ikäinen. Riittäisiköhän päivät jo selvittämään mahdollisen raskauden paikan tuolloin?

Kauhea kun on vain hirveä kyselyikä päällä nyt kun tuntuu että on paljon enemmän kysymyksiä kuin vastauksia asioihin. Pitäisi ottaa rauhassa, mutta miten ihmeessä tässä voi..
 
Luin kaikkien viestit läpi ja toivon kaikille tsemppiä ja jaksamista näihin piinaaviin päiviin. :love: Itsellä on kalenterissa ylhäällä kuinka monta päivää on vielä jäljellä varhaisultraan ja jokainen vessakäynti jännittää.
 
@Kettupieni Meille ainakin kuuluu varhaisultra julkisella kun lapsettomuushoidoilla raskaus alkanut. Vai oletteko yksityisellä tehneet IVF hoidot? Täällä varhaisultra 16.12 jolloin pitäisi olla 7+1. Oon ymmärtänyt, että syke alkaa siinä rv6 jälkeen kuulua, mutta ei aina ennen rv7.

@Calico Oon yrittänyt myös puhua itselleni järkeä.. En voi sille mitään jos tämä kesken menisi. Täytyisi nyt vaan yrittää rentoutua mahdollisimman paljon. Odotella rauhassa. Helpommin tehty kuin sanottu..
 
Tsemppiä kaikille huolestuneille ❤
Itse pelkään tällä hetkellä eniten kemiallista raskautta. Tänä aamuna ei ollut viiva vahvistunut yhtään eilisestä. Testasin päivällä uudestaan niin ehkä hitusen toinen reuna viivasta ois tummempi. En uskaltanu vielä neuvolaan soittaa tämän takia. Katellaan miltä viiva näyttää huomenaamuna!
 
Se siitä sitten. Aamulla napsahti yskän puuskassa ja hanat aukes. Kesken siis nähtävästi meni. En tiiä miten tästä taas selviää. Just eilen puhuin miehelle, että rankan syksyn jälkeen kerrankin näyttää valoisalle tulevaisuus, mutta iloitsin liian aikaisin.
 
@Helema Voi ei, oon tosi pahoillani! :unsure: Voimia tulevaan!

@Evananna Mitäs sulla? Teitkö uutta testiä tänään? Mä tein, mutta en kyllä huomannut eroa. Mietin, tilaisinko digejä kotiin...

Jännä juttu, mulla on pari päivää kiristellyt kohdun seutua ja nipistellyt munasarjoista, mutta tänään enää ei mitään! En tiedä, onko tämä hyvä vai huono merkki... Outo oire myös on ollut, että valvon yöllä ilmavaivojen kanssa. Eipä ole tällaista ennen ollut.
 
@Helema Voi ei, oon tosi pahoillani! :unsure: Voimia tulevaan!

@Evananna Mitäs sulla? Teitkö uutta testiä tänään? Mä tein, mutta en kyllä huomannut eroa. Mietin, tilaisinko digejä kotiin...

Jännä juttu, mulla on pari päivää kiristellyt kohdun seutua ja nipistellyt munasarjoista, mutta tänään enää ei mitään! En tiedä, onko tämä hyvä vai huono merkki... Outo oire myös on ollut, että valvon yöllä ilmavaivojen kanssa. Eipä ole tällaista ennen ollut.
Testasin tänä aamuna ja kyllä viiva näytti tummenevan sen verran, että äsken uskalsin soittaa jo neuvolaan. Onneks soitin, koska sain viimesen ajan siltä viikolta, jolloin on rv8. Sattuu olemaan mulla talviloma sillon niin ei tarvii vielä työnantajalle kertoo minne oon menossa.
Mä tein viime raskaudessa joka viikolle oman digitestin, mut tällä kertaa taidan vaan seurata liuskatesteissä viivan tummumista :)
 
Sain soitettua gynelle torstaiksi ajan. Kovin luottavainen fiilis tässä ei enää ole. Onneks sain tän flunssan takia saikkua tämän viikon, töihin en pystyis. Tulehdusarvotkin koholla, joten ei tää nyt hyvää lupaa.
 
Hei, tuun kurkkimaan tänne. Tein aamulla dpo 11 plussan, haalea mutta selvästi erottuva viiva. :love: meillähän on se tilanne että esikoisen jälkeen 4 keskenmenoa viimeisen kolmen vuoden aikana, joten pelko on todellakin läsnä. Oireita on joten päivä kerrallaan mennään. Keväällä käytiin laajat tutkimukset keskenmenoihin liittyen eikä mistään löytynyt mitään vikaa. Tämän takia pääsen varhaisultraan julkiselle. Tässä kierrossa oli käytössä vehnänalkioöljy ja macajauhe. Vehnänalkioöljyä jatkan koska jossain luki että se se saattaisi auttaa keskenmenoihin.

LA olisi noin puolessa välissä elokuuta jos sinne asti päästään. :love:
 
Kiitos kaikille tuesta! Toivon teille sydämeni pohjasta parempaa onnea!

Tänään on kyllä ollut synkkä päivä. En voi ymmärtää, miksi tämä nyt näin meni. Eilen vielä testi näytti aamulla vahvaa plussaa ja plussa tosiaan oli entisestään vahvistunut. Elättelen toivoa, että olisi ollut kaksosraskaus ja toinen vain mennyt kesken, hematooma tai jotain muuta... Vaikka kuitenkin tiedän sen vain olevan toiveajattelua. Mitään kipuja ei onneksi ole, paitsi henkisiä. :cry:
 
@Calico Sellaista ihan kunnon verta ja vähän pieniä hyytymiä vessassa käydessä. Siteeseen asti ei tule mutta vessassa ihan runsaasti kirkasta/tummanpunaista verta. Olen koko päivän vaan makoillut, joten sekin tietysti aiheuttaa sen, että vuoto ei mitään Niagaraa ole.

Jotenkin haluan vain varautua pahimpaan. Tuulimunassa toivoa annettiin varmaan kuukauden ajan, joten siksi en nyt haluaisi kokea samaa. Toki toivon, että ei olisi keskenmeno, mutta siltä se nyt vaikuttaa.
 

Yhteistyössä