~Elokuiset 2020~

@Ilonjaonnen Tuossahan on paljon oireita! Mulla ei ole siis tänään enää yhtään mitään.. Ei edes sitä pientä mahakipua eikä rintojen arkuutta.. :unsure: Meillä muuten näillä näkymin sama LA :love:

Onko täällä ihmiset varanneet jo neuvolaa? En tiedä pitäiskö odottaa sinne varhaisultraan ja sen jälkeen vasta varata jos kaikki ok..
Oon varannu jo ensikäynnin neuvolaan, mulla oli ainakin ongelmana kun on noi joulupyhät niin se meni vähän "myöhäselle" ja aikasemmin ei ollu enää aikoja vapaana.:unsure:

Pitäiskö meidän tehdä etusivulle ketju meistä ketkä täällä keskustelee esim. nimimerkki/ikä/monesko lapsi/ la -tyyliin?:love:
 
@Calico Täällä "onneksi" moni tuntuu sanovan sitä, että oireita ei juuri vielä ole. Koitan siis itsekin saada aivot siihen moodiin, että pitäisi vähän rentoutua.. Ihan piinaavaa!
Meillä on samana päivänä varhaisultra.. Tuntuu, että sinne on ikuisuus.
 
Täällä kanssa yksi joka hysteerisesti pelkää keskenmenoa/kohdunulkoista/tuulimunaa. Oireita kyllä on, mutta niin kovasti epäonnistumisia takana hedelmöityshoidossa että tuntuu uskomattomalta että tän sais syliin asti. Varhaisultra 16.12. ja laskettuaika 2.8. tai sinnepäin.
 
Meitä on nyt sitten jo ainakin kolmella samana päivänä varhaisultra! Jee! @rosemarie @odotuksenodotus

mä en ole varannut neuvolaa vielä.. mulla tosiaan noita kohdunulkopuolisia takana joten en ole hirveän positiivinen tämänkään plussan suhteen.. oli kamalaa soittaa viimeksi neuvolaan ja perua se aika. Odotan varhaisultraa ja varaan sitten.

voidaan @Sunshine90 laittaa etusivulle tuollainen listaus mut mä en ainakaan osaa tehdä sitä. Osaako joku?
 
  • Tykkää
Reactions: odotuksenodotus
Mä varasin ajan neuvolaan, koska samalla sain varattua ajan varhaisultraan. Täällä siis käydään eka gynellä ultrassa ja sit mennään neuvolaan. Kiirehdin, että sain ennen joululomia ajan eikä tarvii joulua jännittää. Ja jos siellä ultrassa kaikki on ok, niin kerrotaan sitten lähimmille sukulaisille ja ystäville jouluna.

Mulle iski aivan järkyttävä flunssa. Mies ja esikoinen ovat olleet 38-39 asteen kuumeessa ja pelottaa, jos semmoinen iskee itellekin. :(
 
@Calico Mulla on myös varhaisultra 16.12. Saadaan jännittää kaikki samana päivänä!

Mites muut, ajattelitteko kertoa läheisille jo varhaisultran jälkeen? Meillä on suunnitelmissa odottaa nt-ultraan asti ja kertoa vasta sen jälkeen. Joulupyhät+ruuat vähän jännittää, että miten saa pidettyä salaisuuden.:eek:
 
Viimeksi muokattu:
@Sunshine90 mulla sama jännityksen aihe. Haluttaisiin kertoa vasta nt-ultran jälkeen mut aikomus viettää joulu mun vanhemmilla ja mä oon aina rakastanut syödä jouluisin mun äidin tekemää sinihomejuustokastiketta ja mietin nyt että miten ihmeessä keplottelen niin etten sitä syö kun mun äiti pitää jotenkin kunnia-asiana että tekee sitä kastiketta mulle. Samoin jännittää se, että kun mennään sinne tosiaan yöksi että jos mulla on jäätävä pahoinvointi ja oksentelu silloin niin miten sitä sitten muka selittelee.
 
Varovaisesti liityn joukkoon! Tänä aamuna kp27/28 tein haalean punertavan plussan ❤ 8 yrityskertaa takana ja aiemmissa kierroissa on ollu olevinaan vaikka mitä oireita ennen menkkoja mut nyt niitä samoja ei ollu niin aavistelin jo vähän aiemmin että voisko nyt olla tärpänny. Nyt pari päivää on ollu kohdun alueella sellaista kohdun kasvukipuja ja iltaisin paleltanut niin että pitäny olla 2 peittoa päällekkäin. Edellistä lasta yritettiin vuosi ja yksi kemiallinen raskaus mahtui siihen vuoteen niin vähän varovainen senkin suhteen mut meni syteen tai saveen niin iloitsen jo tästä. Laskettu aika olisi 11.8.
 
@Ilonjaonnen Tuossahan on paljon oireita! Mulla ei ole siis tänään enää yhtään mitään.. Ei edes sitä pientä mahakipua eikä rintojen arkuutta.. :unsure: Meillä muuten näillä näkymin sama LA :love:

Onko täällä ihmiset varanneet jo neuvolaa? En tiedä pitäiskö odottaa sinne varhaisultraan ja sen jälkeen vasta varata jos kaikki ok..
Meilläkin saattaa vielä muuttua LA, mutta näillä näkymin juuri noilla paikkeilla. Joo, mulla kanssa saattaa joinain päivinä olla vähemmän oireita, mutta kyllä ne aina takaisin on tulleet.

Me varattiin neuvola heti plussattuamme ja meidän neuvolan sivuilla kehoitettiin soittamaan kun on plussattu.
 
  • Tykkää
Reactions: rosemarie
Mä aattelin soittaa neuvolaan heti huomenna jos testin viiva vahvistuu tämän päiväisestä. Mulle on varattu neuvolan kautta aika gynelle keskiviikolle, koska elokuussa käydessäni yksityisellä gynellä kohdusta löytyi mahdollisia polyyppeja, jotka vois selittää vuodon ja sen etten oo helpolla raskautunu. Samalla sit varmaan perutaan tuo neuvolan gyneaika.
 
  • Tykkää
Reactions: rosemarie
@Calico Meillä myös hoidoilla tämä plussa. Oma perhe ja läheiset ystävät tietävät kaikki meidän olevan hoidoissa, mutta kenellekään ei olla vielä plussasta kerrottu. Omalle äidille joudun todennäköisesti kertomaan jo aiemmin, kun meillä on yhteistä konserttia ja reissua tulossa. Muille ajattelin sitten vasta siellä rv12 jälkeen, jos sinne asti päästään.
 
  • Tykkää
Reactions: Calico
Varovainen tervehdys täältä. Plussattu ilmeisesti elokuulle jos viimeisimmistä menkoista laskee, aivan elokuun alkuun osuisi laskettu aika. Järjetön keskenmenon/tuulimunan/kohdun ulkoisen raskauden pelko täällä. Kovia vatsakipuja ollut, tosin nyt pari päivää helpompaa. Koko ajan ravaan vessassa ja mietin mahtaako vuotoa tulla :(. En ole aiemmin ollut raskaana, joten en tiedä mikä on normaalia ja mikä ei, olo on hämmentynyt ja huolestunut.

Miehelle kerroin (tietysti) ja yhdelle ystävälle. Hoitohenkilökunnalle piti myös kertoa. Muuten en tiedä yhtään milloin kertoisin jos tämä raskaus jatkuu. Onko muita, jotka vielä arpovat alkuraskauden ultraan menemistä? Olen ihan kahden vaiheilla. Menisin varmasti jos saisin 100 % varmuuden onko kaikki kunnossa sillä hetkellä vai onko raskaus keskeytynyt/tuulimuna/kohdun ulkoinen.

En osaa yhtään sanoa milloin raskaus on alkanut konkreettisesti eli milloin hedelmöittyminen on tapahtunut. En siis tiedä tarkkaa ovulaatiopäivää tai en tiedä missä vaiheessa kiertoa olen ovuloinut. Pelkään, että jos menen tuonne ultraan niin sikiö ei vastaisi viikkoja/sydän ei lyö, sitten hirveässä paniikissa pitäisi olla pari viikkoa ja mennä uudelleen (ja maksaa siitä). Vai pääseekö ultraan julkisella jos käy omakustanteisesti tuolla alkuraskauden ultrassa, sitten siellä sikiö ei vastaisi viikkoja tms eli ottaako julkinen sitten ultraan? Netistä luin, että voi 200 e maksaa ja jos joutuis monesti käymään niin aika kallista mielestäni. Jos kaikki ei olisi hyvin niin ois kyllä tosi pitkä aika olisi odotella tuommoisen tiedon kanssa ensimmäiseen ultraan julkisella :(.
 
Varovainen tervehdys täältä. Plussattu ilmeisesti elokuulle jos viimeisimmistä menkoista laskee, aivan elokuun alkuun osuisi laskettu aika. Järjetön keskenmenon/tuulimunan/kohdun ulkoisen raskauden pelko täällä. Kovia vatsakipuja ollut, tosin nyt pari päivää helpompaa. Koko ajan ravaan vessassa ja mietin mahtaako vuotoa tulla :(. En ole aiemmin ollut raskaana, joten en tiedä mikä on normaalia ja mikä ei, olo on hämmentynyt ja huolestunut.

Miehelle kerroin (tietysti) ja yhdelle ystävälle. Hoitohenkilökunnalle piti myös kertoa. Muuten en tiedä yhtään milloin kertoisin jos tämä raskaus jatkuu. Onko muita, jotka vielä arpovat alkuraskauden ultraan menemistä? Olen ihan kahden vaiheilla. Menisin varmasti jos saisin 100 % varmuuden onko kaikki kunnossa sillä hetkellä vai onko raskaus keskeytynyt/tuulimuna/kohdun ulkoinen.

En osaa yhtään sanoa milloin raskaus on alkanut konkreettisesti eli milloin hedelmöittyminen on tapahtunut. En siis tiedä tarkkaa ovulaatiopäivää tai en tiedä missä vaiheessa kiertoa olen ovuloinut. Pelkään, että jos menen tuonne ultraan niin sikiö ei vastaisi viikkoja/sydän ei lyö, sitten hirveässä paniikissa pitäisi olla pari viikkoa ja mennä uudelleen (ja maksaa siitä). Vai pääseekö ultraan julkisella jos käy omakustanteisesti tuolla alkuraskauden ultrassa, sitten siellä sikiö ei vastaisi viikkoja tms eli ottaako julkinen sitten ultraan? Netistä luin, että voi 200 e maksaa ja jos joutuis monesti käymään niin aika kallista mielestäni. Jos kaikki ei olisi hyvin niin ois kyllä tosi pitkä aika olisi odotella tuommoisen tiedon kanssa ensimmäiseen ultraan julkisella :(.
Mulla ekassa raskaudessa oli kamalia vatsakipuja ja luulin tosiaan, että umpisuoli on tulehtunut ennen kuin selvisi, että raskaana olin. Kaikki meni hyvin eli vaarattomia oli nuo kivut. Silloin oli myös olkapää kipeä ja olin satavarma, että on kohdunulkoinen -no ei ollut. Edellisessä tuulimunaraskaudessa kipuja ei juurikaan ollut eli nuo kivut ei välttämättä kerro mitään raskauden etenemisestä.

Mun käsittääkseni, jos ultrassa käy yksityisellä, niin he voivat sieltä sit laittaa lähetteen julkiselle äitiyspolille. Tokihan voit sit soittaa sen ultrakäynnin jälkeen neuvolaan ja pyytää sieltä lähetettä, jos siis ultrassa kaikki ei olisi hyvin. Korjatkaa muut, jos olen väärässä. Itse olen käynyt alkuraskauden ultrassa vain YTHS:llä ja terveyskeskuksella.
 
Mä olen todella huolissani tästä raskaudesta.. joka päivä googlaan oireita, oireettomuutta, tuulimunaraskauksia ym. Mun oli pakko laittaa äsken viestiä Tyksiin että tulen hulluksi tämän epätietoisuuden kanssa! Tämä raskaus ei taida taaskaan olla normaali.. mä en enää jaksa.
 
@Calico Muista, että oireet tai oireettomuus ei välttämättä kerro mitään. Ollaan kaikki täällä elokuisissa niin alussa vasta, että kyllä niitä oireita ehtii tulla. Mullakin ne on aiemmin tulleet vasta joskus rv 7. Tuo tuulimuna kyllä opetti sen, että näihin asioihin ei pysty omalla toiminnallaan kovinkaan paljon vaikuttamaan ja hommat menee niin kuin menee. Ei kannata etukäteen stressata! Kaikesta selviää! :love:
 
@odotuksenodotus hcg:n mittaus voisi tietty vähän helpottaa.. tilasin myös lisää CB:n digejä. Näkee olisko viikot noussut.

@Helema kaikesta toki selviää mutta kun on takana monta vuotta lapsettomuutta, pari kohdunulkopuolista raskautta joissa poistettu munanjohtimet, alkiot pakastimesta loppu.. Väkisin pelottaa. Toivotaan toki että kaikki on hyvin :love:
 
@Calico mua rauhoitti aavistuksen kun kävin verikokeessa toteamassa että hcg nousee niinkuin pitää. Tosin tuntuu että siihen meinaa jäädä koukkuun. Tekisi mieli mennä taas että vois saada varmistusta sille että yhä raskaus etenee. Puoliso vaan oli sitä mieltä etten voi laukata vähän väliä siellä vaan että nyt odotetaan varhaisultraan. Mut ymmärrän tosi hyvin tuon pelkosi. :unsure:
 
@Calico mua rauhoitti aavistuksen kun kävin verikokeessa toteamassa että hcg nousee niinkuin pitää. Tosin tuntuu että siihen meinaa jäädä koukkuun. Tekisi mieli mennä taas että vois saada varmistusta sille että yhä raskaus etenee. Puoliso vaan oli sitä mieltä etten voi laukata vähän väliä siellä vaan että nyt odotetaan varhaisultraan. Mut ymmärrän tosi hyvin tuon pelkosi. :unsure:

Pitää nyt odottaa mitä Tyksistä vastataan.. ehkä mä pääsen uusinta verikokeeseen. Myös CB:tä odotan. Katson mitä se näyttää. Helpottaa myös vähän kun saa jakaa täällä teidän kanssa fiiliksiä :love:
 
  • Tykkää
Reactions: odotuksenodotus
@Helema Lohdutti hieman, että joku muukin on joskus kokenut tällaista kipua ja kaikki on voinut mennä ihan hyvin..

Monella on ollut vaikeita kokemuksia, toivottavasti kaikilla olisi nytten vauvanalut oikeassa paikassa ja raskaus kestäisi :love:

Heräsin yöllä aivan hirveään kipuun ja samalla sitten tunsin miten on kutinaa tuolla alakerrassa.. En päässyt ees jaloilleni kauratyynyä hakemaan. Tuntui kirjaimellisesti siltä, että mun koko alavatsa kohtuineen ja munasarjoineen räjähtää. Yöunet meni sitten siinä, torkahdin vielä kyllä ja johan mä näin sitten unta miten alkaa tulla verta :(. En näitten oireideni ja valvomisieni kanssa pystynyt töihin tänään, aika kauhea olo lähinnä valvomisesta ja kutinasta johtuen:poop:. Järkyttävän huono omatunto olla saikulla, mutta kun tuntuu että en pysty keskittymään töihin oireiden takia mitenkään :cry:. Onneks sain lääkäriajan, toivon että esim. hiiva eikä sen vakavampaa.
 
@Pörröviltti Täälläkin ollaan saikulla, tosin tän kuumeen takia. En tiedä mikä influenssa meihin iski (n) Pelottaa, et tästä koituu jotain haittaa lapselle. Luin jo kaikki kauhuskenaariot läpi ja yhtenä oli sydänviat. Esikoisella oli synnynnäinen sydänvika ja sitä samaa huolta en haluais tämän kohdalla kokea. :(

Toivotaan, et sulla nuo kivut tosiaan johtuu vaan siitä kohdun kasvamisesta!
 

Yhteistyössä