~Elokuiset 2020~

@Helema Voi kuinka toivonkaan, että tuo olisikin jotain harmitonta vuotoa! Hirveästi jaksamista sinne.

Mulla tuli tänään sellanen vahva ajatus mieleen, että mahtaako tuolla mahassa sittenkään olla mitään.. Onko kuitenkin tuulimuna.. Plussatestin jälkeen olisin halunnut kertoa kaikille olevani raskaana ja nyt tuntuu, että toivottavasti ei kenellekään joudu sanomaan, ettei joudu selittelemään myöhemmin. Varhaisultraan tuntuu olevan ikuisuus!
 
@Helema Voi kuinka toivonkaan, että tuo olisikin jotain harmitonta vuotoa! Hirveästi jaksamista sinne.

Mulla tuli tänään sellanen vahva ajatus mieleen, että mahtaako tuolla mahassa sittenkään olla mitään.. Onko kuitenkin tuulimuna.. Plussatestin jälkeen olisin halunnut kertoa kaikille olevani raskaana ja nyt tuntuu, että toivottavasti ei kenellekään joudu sanomaan, ettei joudu selittelemään myöhemmin. Varhaisultraan tuntuu olevan ikuisuus!
mulla on TÄYSIN samat fiilikset! Ja tosiaan samaan aikaan se ultra. CB:n digitkään eivät ole vieläkään saapuneet! Näkis onko viikot edes noussut..
 
Ymmärrän teitä muita hyvin, joilla on kova keskenmenon/tuulimunan/kohdunulkoisen pelko tällä hetkellä. Tuntuu, etten ole oikein edes työkykyinen tämän pelon kanssa. Mulla on myös lapsettomuustausta.

Pitäisi vain koittaa luottaa, että tilanteet menee niin kuin menevät, enkä itse voi asioihin vaikuttaa. Silti googletan koko ajan oireita, yms.

Onko teillä muilla ollut alavatsakipua? Mulla on kipua, joka voimistuu iltaa kohden. Aamuisin ei tunnu mitään.

Äh, neuvolan takaisinsoitto- ja neuvontapalvelukin on tänään pois käytöstä. Samoin teratologinen tietopalvelu. Pitäisi varmistaa parin lääkkeen turvallisuus...
 
@MonaLisa33 täällä! Välillä koviakin alavatsakipuja, ne tulee ja menee. Samoin paineentunnetta. Yritän nyt hokea itselleni että ne on normaaleja kohdun kasvukipuja mitä on ollut aikaisemmissakin raskauksissa, repäisykipuja tuntuu myös molemmilla puolilla. Myös aaltoilevaa huonoa oloa.

Huomenna teen toisen testin 3+6 ja toivon että se on vahvistunut.
 
  • Tykkää
Reactions: MonaLisa33
On todella kovia alavatsakipuja :(

Itse alan olla aika loppuun palanut näiden alakertaongelmien takia. Ensimmäinen lääkäri sanoi ehkä hiiva, toinen katsoi mikroskoopilla vuotoa ja sen mukaan ois bakteeritulehdus.. Antibioottihoito oli hankala kun ne oli jotain outoja puikkoja, oireet paheni, menin lääkäriin. Ei kuulemma näyttänyt bakteerivaginoosilta, mutta tuskin se edellisen lääkärin mikroskooppi väärin näyttää niin lääkäri oli vähän kysymysmerkkinä, mutta joku ongelma tuolla on. Nyt otettiin labranäyttee tuolta, että onko tää bakteerivaginoosi, hiiva vai mikä. Tulokset tulee varmaan alkuviikosta. Koko päivän oon ollut pois töistä kun aamupäivä meni tuolla lääkärissä ja labrassa juostessa, sitten pitää vielä palauttaa tänään pari pissanäytettä. Yö meni stressatessa ja oon valvonut puoli yötä. Aamulla heräsin pahoinvointiin ja siihen kun vatsa on ihan sekaisin.
 
@MonaLisa33 mulla kans ollut vatsakipuja yli pari viikkoa alkion siirrosta lähtien. Ei tosin kovin kovia ja ovat menneet aina ohi. Nyt pari päivää olen ollut melko kivuton. Jännä kun silloin kun vatsaan sattuu niin pelottaa että joku on pielessä ja sit kun ei satu niin pelottaa taas et joku on pielessä.
 
Mulla ekassa onnistuneessa raskaudessa oli todella kovia vatsakipuja ja tässä (tod.näk.) kesken menneessä ei mitään. Eli ei ne kivut kerro kaikkea, muistakaa se! Niin kauan kun ei ole supistuskipuja ja vuotoa, niin uskoisin kipujen viittaavan vaan kohdun kasvamiseen.

Täällä vuoto on loppunut. Eilisen jälkeen ei siis yhtään. Tänään vähän ruskeaa vain mutta ei verta. Nyt elän toivossa, että pienellä olisi kaikki hyvin ja eilinen vuoto olisi ollut jotain muuta. Huomenna selviää. Ei enää itketäkään niin paljon ja pikkuhiljaa alan hyväksyä tämän tilanteen.
 
Jospa sittenkin on vielä toivoa?! Ihan mahtavaa! Nyt oikeasti sormet ja varpaat ja kaikki pystyyn! :love:

@Helema

Mulla on varhaisultra 16.12 ja olen ajatellut et jospa mä soittelen sen jälkeen sitten vasta neuvolaan.. et jos kuitenkin tämä menee kesken, on tuulimuna tai muuta. Noh, havahduin tosiaan siihen että joulua pukkaa! Soitin siis tänään ja sain ajan 31.12! Mä tein 26.11 positiivisen CB:n digin joka näytti raskaana 1-2 vkoa ja tänään oli pakko töiden jälkeen tehdä uusi testi ja se näytti 3+! Huh, vähän helpotti :love:
 
Hauskaa @Calico , meillä on samat varhaisultrapäivät ja samat neuvolapäivät Mun tekis hirveästi mieli käydä taas ottaa hcg verestä että näkis onko se noussut niinkuin pitää. Kävin siis viime viikolla kahdesti ja hyvin nousi siinä välissä. Tuntuu vaan niin pitkältä odotus varhaisultraan että haluais tietää jotain edes. En tiiä uskallanko kokeilla viikkonäyttöä jos se jostain syystä näyttäis ”huonoja” viikkoja niin sekoaisin varmaan huolesta.
 
@odotuksenodotus ja @Calico Huutelen täältä taustalta ihan väärässä ryhmässä (LA olis kai 29.7. jos tuolla nyt jotain on...): en mä ole vielä mitään neuvolaa varannut! Tänään 6+0 ja ultra on viikon päästä, sitten vasta uskallan varata ajan jos ihan oikeasti oon raskaana. Olen muutaman kerran googlaillut tuulimunia ja kohdunulkoisia, mutta ei niitä vissiin voi mistään etukäteen päätellä, että tietäis mikä siellä ultrassa odottaa. Kamalan epätodellinen olo, joten tietysti odotan huonoja uutisia. :rolleyes:
 
@Silmu75 ymmärrän piinallisen hyvin ton epätodellisuuden tunteen ja epäilyksen siitä, onko kuitenkin esim. tuulimuna. Mäkin olin ajatellut että varattaisiin neuvola vasta varhaisultran jälkeen, mutta puoliso halusi varata jo nyt. Ja sinänsä hyvä että varattiin, koska ajat neuvolassa oli tosi kortilla. Pidän kädet ja varpaat ristissä ettei jouduta sitä aikaa perumaan :unsure:
 
Hauskaa @Calico , meillä on samat varhaisultrapäivät ja samat neuvolapäivät Mun tekis hirveästi mieli käydä taas ottaa hcg verestä että näkis onko se noussut niinkuin pitää. Kävin siis viime viikolla kahdesti ja hyvin nousi siinä välissä. Tuntuu vaan niin pitkältä odotus varhaisultraan että haluais tietää jotain edes. En tiiä uskallanko kokeilla viikkonäyttöä jos se jostain syystä näyttäis ”huonoja” viikkoja niin sekoaisin varmaan huolesta.
ai neuvolakin sattui samalle päivälle?! Hauskaa! Mä olin tänään aivan paineessa kun testasin töiden jälkeen! Ajattelin että viikot tulee olemaan liian pienet ja pissakin ollut vaan 2,5h rakossa ja vaikka mitä! Tuuletin tätä testiä enemmän kuin ekaa :LOL: Mulla on edelleen 3 digiä kaapissa! Huh.. en olis uskonut että minusta kuoriutuu tällainen testihullu :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: MonaLisa33
@Calico mä jotenkin vannoin että nyt en tee digejä, aikaisemmilla kerroilla seurannut viikkoja ja silti mennyt kesken. Mutta mutta nyt alkoi jotenkin houkutella että pitäiskö se kuitenkin edes yksi digi käydä ostamassa :whistle::D oon tehny vasta yhden ainoan liuskatestin, huomenna seuraava, oon nyt ollut jotenkin liian rauhallinen tän testailun suhteen :ROFLMAO:
 
@Calico mä jotenkin vannoin että nyt en tee digejä, aikaisemmilla kerroilla seurannut viikkoja ja silti mennyt kesken. Mutta mutta nyt alkoi jotenkin houkutella että pitäiskö se kuitenkin edes yksi digi käydä ostamassa :whistle::D oon tehny vasta yhden ainoan liuskatestin, huomenna seuraava, oon nyt ollut jotenkin liian rauhallinen tän testailun suhteen :ROFLMAO:
mä olen kanssa yleensä todella rauhallisesti testien kanssa. Ensimmäinen testi tehdään silloin kun on käsketty, veritesti ja se on siinä. No näin mentiin taas mutta nyt on pissattu ovulaatiotesteihin, uuteen digiin ja vaikka mitä :ROFLMAO:
 
@odotuksenodotus ja @Calico Huutelen täältä taustalta ihan väärässä ryhmässä (LA olis kai 29.7. jos tuolla nyt jotain on...): en mä ole vielä mitään neuvolaa varannut! Tänään 6+0 ja ultra on viikon päästä, sitten vasta uskallan varata ajan jos ihan oikeasti oon raskaana. Olen muutaman kerran googlaillut tuulimunia ja kohdunulkoisia, mutta ei niitä vissiin voi mistään etukäteen päätellä, että tietäis mikä siellä ultrassa odottaa. Kamalan epätodellinen olo, joten tietysti odotan huonoja uutisia. :rolleyes:
Mä olen pariin raskausappiin saanut elokuun alun LA mutta neuvolan omat sivut näytti heinäkuun loppua?? Et en mäkään tiedä vielä mihin ketjuun kuulun lopullisesti :ROFLMAO: Mut kiva kun oot täällä meitä moikkaamassa :love:
 
Hei kaikki! :)

Minäkin varovaisesti kurkin tänne. Plussa saatu lauantaina, viiva on tähän saakka vahvistunut kahdella uusintatestauskerralla. Lapsi olisi esikoinen. Tällä hetkellä viikot arviolta 4+2, ja la olisi tod.näk. 10.-12.8. Taustalla on yksi kkm viime keväällä. Ikää minulla 35 ja miehellä 40.

Huh mitä tunteiden vuoristorataa tämä alku on ollut! Olemme yrittäneet olla asenteella, että iloitaan ja nautitaan nyt, ja surraan sitten jos tämänkin raskauden kanssa käy huonosti. Pelko keskenmenosta on silti kalvanut, vaikka tiedän että ei pitäisi stressata etukäteen :unsure: Olen nukkunut viime aikoina tosi huonosti, ja viime yönä skannailin huolissani oireita, koska olin päivällä ollut oireeton ja pelko keskenmenosta tuli heti kummittelemaan. Voi hittolainen tätä! Toisaalta niin onnellinen ja kiitollinen olo, toisaalta ihan stressaantunut ja ahdistunut o_O

Ihana kun on tällainen vertaistukipalsta, kuten tuolla vauvakuumepuolellakin! :love:

@Helema toivon kovasti, että kyseessä olikin vaaraton, väärä hälytys! Kerro sitten miten tilanteesi etenee (y)
 
Ymmärrän teitä muita hyvin, joilla on kova keskenmenon/tuulimunan/kohdunulkoisen pelko tällä hetkellä. Tuntuu, etten ole oikein edes työkykyinen tämän pelon kanssa. Mulla on myös lapsettomuustausta.

Pitäisi vain koittaa luottaa, että tilanteet menee niin kuin menevät, enkä itse voi asioihin vaikuttaa. Silti googletan koko ajan oireita, yms.

Onko teillä muilla ollut alavatsakipua? Mulla on kipua, joka voimistuu iltaa kohden. Aamuisin ei tunnu mitään.

Äh, neuvolan takaisinsoitto- ja neuvontapalvelukin on tänään pois käytöstä. Samoin teratologinen tietopalvelu. Pitäisi varmistaa parin lääkkeen turvallisuus...
Harmillista, mutta niin lohdullista, että täällä hermoilee yksi jos toinen samojen pelkojen kanssa! ❤ Niin, ja minulla on ollut sellaisia pieniä nipistelyjä eri puolilla alavatsaa ja nivusia. Sittenhän heti säikähdin, kun niitä ei eilen tuntunut :eek:Tänään puolestaan taas ollut pikkuisen nippailua. Ei kuitenkaan varsinaista kipua missään vaiheessa.
 
:love:
Hei kaikki! :)

Minäkin varovaisesti kurkin tänne. Plussa saatu lauantaina, viiva on tähän saakka vahvistunut kahdella uusintatestauskerralla. Lapsi olisi esikoinen. Tällä hetkellä viikot arviolta 4+2, ja la olisi tod.näk. 10.-12.8. Taustalla on yksi kkm viime keväällä. Ikää minulla 35 ja miehellä 40.

Huh mitä tunteiden vuoristorataa tämä alku on ollut! Olemme yrittäneet olla asenteella, että iloitaan ja nautitaan nyt, ja surraan sitten jos tämänkin raskauden kanssa käy huonosti. Pelko keskenmenosta on silti kalvanut, vaikka tiedän että ei pitäisi stressata etukäteen :unsure: Olen nukkunut viime aikoina tosi huonosti, ja viime yönä skannailin huolissani oireita, koska olin päivällä ollut oireeton ja pelko keskenmenosta tuli heti kummittelemaan. Voi hittolainen tätä! Toisaalta niin onnellinen ja kiitollinen olo, toisaalta ihan stressaantunut ja ahdistunut o_O

Ihana kun on tällainen vertaistukipalsta, kuten tuolla vauvakuumepuolellakin! :love:

@Helema toivon kovasti, että kyseessä olikin vaaraton, väärä hälytys! Kerro sitten miten tilanteesi etenee (y)
Hei @Hedvig ja tervetuloa mukaan! Ja onnittelut tietenkin plussasta! Toivotaan että pikkuinen pysyy matkassa mukana :love:
 
@odotuksenodotus ihan samat fiilikset. Mäkin kävin tänään juuri uudestaan verikokeissa katsomassa että onko se hCG noussut. Ja olihan se reilusti tuplaantunut 48h aikana (260 ja viikot kait 4+3 jos osaan oikein laskea). Tekisi tosiaan mieli käydä joka toinen päivä verikokeissa että "näkisi" jotain edistystä. Ja kyllä joka vessareissu jännittää ja pelottaa, kun noita mahakipuja myös ollut. Varhaisultran sain onneksi julkiselle 20.12. eli sinne asti pitäisi kärvistellä.
Edelleen on hyvin epätodellinen olo. :)
 
  • Tykkää
Reactions: odotuksenodotus
Nyt on kuulkaas naiset sellainen tilanne että mä keksin itselleni uuden stressin aiheen! Mä söin tänään ja eilen MEETWURSTIA!! Mulla on vielä vähän pimennossa mitä saa tehdä ja syödä.. nyt on todella huono omatunto! Apua.. eikai tämä niin vakavaa ole..?
 
Mä söin viikonloppuna lakua vahingossa eli viimesen kerran ennen synnäriä :ROFLMAO: Mut sit sunnuntaina oltiin mun porukoilla syömässä ja tarjolla oli edelliseltä päivältä jääneitä susheja niin yhen söin kun en halunnu vielä paljastua. En usko että noin vähästä on haittaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Calico

Yhteistyössä