~Elokuiset 2020~

Mä olen pariin raskausappiin saanut elokuun alun LA mutta neuvolan omat sivut näytti heinäkuun loppua?? Et en mäkään tiedä vielä mihin ketjuun kuulun lopullisesti :ROFLMAO: Mut kiva kun oot täällä meitä moikkaamassa :love:
Mä sain tällä laskurilla 30.7. viisipäiväisellä alkiolla, niin oletan että mun kuusipäiväisellä olisi päivää aikaisempi LA.

https://www.yourivfjourney.com/baby-calculators-for-pregnancy/ivf-and-fet-due-date-calculator/
 
Mä näin viime yönä untakin siitä, että oltiin varhaisultrassa ja sieltä paljastui tuulimuna. Yrittääköhän mun kroppa valmistella mua tähän? Mua on alkanut ahdistaa ihan hirveesti. Edelleenkään ei ole myöskään yhtään mitään oireita mihinkään suntaan. Olo on aivan täysin normaali, ellei jopa parempi. Vatsakivutkin hävinneet kokonaan. Ilman raskaustestiä en tietäisi mitenkään olevani raskaana.

En oo uskaltanut varata vielä neuvolaan aikaa.. Haluaisin odottaa varhaisultran ensin.. onko edes elämää..
 
Mä näin viime yönä untakin siitä, että oltiin varhaisultrassa ja sieltä paljastui tuulimuna. Yrittääköhän mun kroppa valmistella mua tähän? Mua on alkanut ahdistaa ihan hirveesti. Edelleenkään ei ole myöskään yhtään mitään oireita mihinkään suntaan. Olo on aivan täysin normaali, ellei jopa parempi. Vatsakivutkin hävinneet kokonaan. Ilman raskaustestiä en tietäisi mitenkään olevani raskaana.

En oo uskaltanut varata vielä neuvolaan aikaa.. Haluaisin odottaa varhaisultran ensin.. onko edes elämää..
mulla vähän sama että oireita ei oikein ole.. paitsi väsymys ja TURVOTUS! niin ja välillä alavatsassa pieniä tuntemuksia. Rinnat ei mitenkään arat mutta kasvaneet ne on pirusti :ROFLMAO:
 
@Helema Toivon kovasti, että saat hyviä uutisia tänään! Tule sitten kertomaan miten kävi, jos haluat.

@Hedvig Onnea plussasta :love: ja tervetuloa mukaan! Me taidetaan mennä samoilla päivillä.

@Appelsiiniomena Toivottavasti sun testi on vahvistunut tänään!

@Kettupieni Hienoa, että raskaushormonin taso nousee hyvin! Mitä kautta olet päässyt verikokeeseen? Minuakin houkuttaisi saada jotain varmistusta. :oops:

Ihanaa, että täältä saa vertaistukea ja kiva seurata keskustelua, vaikka ei aina ehtisi kommentoimaan :)
 
@MonaLisa33 pääsin verikokeisiin julkisen kautta (soitin siis neuvolaan), kun mulla ollut vähän vuotoa, ja sanoin että haluaisin varmistaa että nousee normaalisti.

Mutta ääk, sairastuin nyt flunssaan ja pelkään kauheasti, että tää menee pahaksi. Mulla on siis myös astma, jonka vuoksi joudun välillä kortisoniakin vetämään kun keuhkot niin tukossa. Mitehän sairastelu alkuraskaudessa vaikuttaa (n).
 
Soitin äsken teratologiseen tietopalveluun parista lääkkeestä, joita käytän. Sieltä sai tosi hyvin infoa ja opastusta! (y) Esim. astmalääkkeet täysin ok omalla kohdalla. @Kettupieni Mullakin astma ja lääkkeet käytössä. Kuume pitäisi heidän mukaansa pitää alle 38 asteessa Panadolilla. Sanottiin vielä, että yksittäinen kuumepiikki yöllä ei haittaa.

Olipa hyvää ja asiallista palvelua :)
 
@MonaLisa33 mä oon kans aikaisemmin käyttänyt teratologista monta kertaa, varsinkin kun oli kovaa päänsärkyä viime raskaudessa ja lääkärit määräs jotain semmosta lääkettä minkä halusin sieltä varmistaa. :)

Naistenklinikalle soitettu ja nyt odotan että hoitaja soittaa ja saadaan sovittua varhaisultra, jännittää. Toivon että se olisi vielä ennen joulua.
 
  • Tykkää
Reactions: MonaLisa33
No niin. Kävin ultrassa. Kohdussa näkyi sikiöpussi ja ruskuaispussi. Alkiota ei näkynyt, eikä pitäisikään vielä tässä kohtaa. Sikiöpussi ei kuitenkaan ollut tullut ulos eli keskenmenoa ei ollut ainakaan vielä tapahtunut. Uusintaultra 18.12.

Lääkäri sanoi, että jos en olisi tullut vuodon takia vaan ihan vaan ar-ultraan, hän pitäisi tätä normaalina raskautena ja viikkoihin nähden normaalina tilanteena. Toki ei vielä luvannut raskauden jatkumista, mutta ei myöskään pitänyt sitä mahdottomuutena. Nyt siis sain ohjeeksi odottaa ja elää normaalia elämää ja tulla ultraan myöhemmin vaikka vuoto voimistuisikin.
 
  • Tykkää
Reactions: Calico ja Emilia.
Uusille onnittelut plussasta ja tervetuloa mukaan jännäilemään!

@Helema voi kun mukava kuulla hyviä uutisia!:love: Nyt täytyy vaan rauhoittaa mieltä ja odottaa uusintaultraa.

Itsellä on alkanut todella inhoittava pahoinvointi. Jatkuvaa etovaa oloa ja aina välillä nälkä, en ole ainakaan vielä oksentanut.:sick:
 
@Appelsiiniomena sulla näyttää testi kivasti vahvistuneen :)

@Helema Toivotaan että kaikki on sittenkin hyvin ja vuoto oli harmitonta. Tsemppiä odotteluun :love:

Minä oon tehny nyt joka aamu uuden testin ja viiva vain vahvistuu! Mä oon aiemmissa raskauksissa testannut vasta sinä päivänä kun menkat ois pitäny. Nyt kun alotin testauksen 3 päivää ennen niin ensimmäiset haaleat viivat jännitti mutta nyt näyttää jo hyvältä (y)
 
Tänään 4+0 ja LA olisi 14.8. :love:

Nännit ja tissit on niin kipeät että sattuu kun vähänkin vesi tai kangas osuu niihin. Tää jano on myös ihan käsittämätön koko ajan. Eilen joutui jo housuista nappia ja vetskaria avaamaan istuessa kun ahdisti niin paljon. Menkkamaisia mahakipuja sillon tällön.

Tänään taas testikaupoille että huomenna näkee onko vahvistunut. :)
 
Mulla ei mitää kauhean selkeitä oireita vielä oo. Tietty you esikoisen ja työt pitää kiireisenä nii ei ehdi paljon niitä miettiäkään. Iltasin kyl turvottaa selkeesti ja välillä on semmonen humalainen tai krapulainen olo. Nyt on 4+6 tai 5+0, riippuu mitä sovellusta uskoo
 
Äh, tänään on valkovuoto alkanut värjäytyä ruskeaksi... Ei hitsi! :confused::(

Muoks.: No nyt tulee sitten jo kirkasta verta. Ei vielä paljoa, mutta kuitenkin. :cry:

Nyt ois 4+3.
Voi ei :cry: Täällä sama homma, vuoto taas yltyi ja totta kai kylässä ollessa ja ilman varautumista tähän, kun useamman päivän ollut vuotamatta. Kauheen kiva. Myös menkkakivut tuli, että eiköhän tämä nyt kesken mene. :(
 
@Calico Voi kunpa tuon verenvuodon vois vaan kääntää hanasta kiinni mutta ei. Toivon nyt vaan, että jos tää on menossa kesken, niin menisi edes itsekseen. Lääkkeellinen tyhjennys oli tuskaa ja vuoto kesti viikko tolkulla :sick:
mä en tiedä mitä mä sanoisin.. mä toivon sulle kaikkea hyvää ja paljon jaksamista! Toivotaan tosiaan että menee itsekseen kesken jos on mennäkseen..
 

Yhteistyössä