~Elokuiset 2020~

Mä en oo tehnyt sen ensimmäisen ja ainoan positiivisen testin jälkeen mitään. Vois kyllä kun testejä kaapissa, turha niitä alkaa säästämään (n)

Täällä oireina väsymystä, etovaa oloa (ei kuitenkaan oksua), kipeät rinnat ja sitä niin ihanaa ummetusta o_O

Varattiin varhaisultra 23.12, silloin 7+0. Jos siellä kaikki ok, niin sit harkitaan perheelle kertomista jouluna. En kyllä haluaisi vielä noin aikaisin mutta voi olla vaikea pitää salassa.
 
Hei kaikki,

täällä yksi uusi odottaja. Luulin, että taaperon iltaimetys tai joku muu terveysongelma olivat sekoittaneet kierron, kun kuukautisia ei kuulunut eikä mitään raskausoireita ollut. Enkä edes täysin poikkeuksellisesti huomannut ovulaatiota viime kierrossa. Päätin sitten tehdä ihan vain varmuuden vuoksi tehdä testin menkkojen ollessa 5 päivää myöhässä, etten syö mitään sopimatonta viikonlopun reissulla... ja täydeksi ällistyksekseni se olikin positiivinen!

Olemme todella onnellisia tästä raskaudesta, mutta oireettomuus ahdistaa. Miten paljon teillä muilla on tässä kohden oireita? Onko joku käynyt jo ultrassa? Meillä on ennestään kolme lasta ja kaksi keskenmenoa, joten kaikenlaisia kokemuksia on. Nuo keskenmenot ovat kyllä olleet aikalailla oireettomia, mutta myös onnistuneiden raskauksien kanssa on ollut vaihtelua: jonkun kohdalla oireet alkoivat jo ennen testaamista, toisen kohdalla tulivat ja menivät, kunnes tulivat kunnolla päälle joskus viikolla 8. Mutta tämäkään tieto ei rauhoita yhtään...

Osaako joku suositella Helsingistä edullista ja hyvää varhaisultraa?Tehdäänkö missään vatsan päältä? Ahdistaa ajatus alakautta ultrauksesta; kahdessa viime raskaudessa kaikki kunnalliset ultrat tehty vatsan päältä.

merin 5+5
 
merin jatkaa vielä... En nyt siis IHAN oireeton ole ollut, välillä on ollut lievästi etovaa oloa ja joskus rinnat ihan lievästi kipeät koskettaessa, mutta useimmiten eivät. Niin, ja sunnuntaina olin lähellä pyörtyä: koko maailma alkoi pyöriä, silmissä sumeni ja korvissa hurisi ja ensin luulin, että nyt varmaan kuolen, mutta sitten jotenkin tajusin raahautua läheiseen vessaan makuuasentoon (olin julkisella paikalla), ja siellä sitten helpotti. Eilen tuntui nipistelyä alavatsalla, mutta tänään ei.

Taaperon iltaimetykset jätin heti testin jälkeen... En vain kykene kestämään sitä pelkoa, että mitä jos kuitenkin jotenkin vaikuttaa... Kokemamme keskenmenot olleet nimenomaan imetysaikana. Hämmästyttävää kyllä, lapsi otti asian oikein hyvin, ja on innoissaan, kun saa toisen jännän herkun sen sijaan. Toisaalta surettaa, että jos tämä meneekin kesken / on tuulimuna, niin sitten menetin tuon kuopuksenkin viimeiset imetysajat. Mutta kun tämä niin hyvin vierottui, niin kaipa hän sitten oli valmis.
 
@merin onnittelut ja tervetuloa! :love:

Perhe-Arte tekee helsingissä ultria, maksaa noin 80-90e. Mulla on siellä ultrattu sekä vatsan päältä että alakautta joten luulisi että onnistuisi vatsan päältä jos vaan kysyy ja sitä kautta jotain näkyy. :)
Kiitos ja kiitos vinkistä! En ole siis koskaan ollut varsinaisessa varhaisultrassa. Tokassa onnistuneessa raskaudessa olin gynellä Mehiläisessä vuodon takia joskus viikolla 9-10, ja siellä ultrattiin jollain antiikkisen vanhalla härvelillä alakautta (gyne pahoitteli, että kunnon laitteet oli varattuja, olin päivystysajalla, kun luultiin keskenmenoksi). Kolmannessa onnistuneessa raskaudessa neuvolan terkkari katsoi vatsan päältä ensikäynnillä, ja sai sykkeen näkyviin. Nyt on eri neuvola kuitenkin, enkä tiedä, onko siellä ultraa tai haluavatko sitä käyttää. Täytyy selvittää tuo Perhe-Arte!
 
Tänään ne testit tuli ja teinki päivälirusta heti yhden liuskan ja hyvä ettei räjähtänyt koko testi kun nii vahvat viivat tuli :ROFLMAO: siitä innostuneena soitin neuvolaan mut ei sieltä vastattu. Jätin tekstarin ja toivon mukaan soittavat takas sit viimestää huomenna. Digin teen ehkä huomenna tai lauantaina.

Mulla viime raskaudessa tuli aika myöhään vasta tasavahvat viivat. Oisko ollu 5+3 ku tuli. Nyt on 5+5 ja en tossa välissä testannut kun ei ollu testejä mut nyt oli kyl tosi vahva viiva jo. Eli ei ne välttämättä kaikilla kauheen aikasi tummu.
 
Mä soitin tiistaina neuvolaan mutta en varannut aikaa kun sovittiin että puhun vielä miehen kanssa. Mulla on kahdesta edellisestä ollut eka neuvola rv 10+ joten ei nuo 9+ eka neuvolat kovin myöhäisiltä kuulosta. Siellä ekalla kerralla kun ei tapahdu vielä mitään.

Tarkka oli sitä mieltä että luotetaan siihen että raskaus ok vasta n. rv 5+ vaikka mä sanoin että epäilen sen olevan pitemmällä. Nyt tässä mietinkin että pitääkö mennä yksityiselle ultraan selvittämään oikeat viikot. Kaarinassa on sellainen tosi kehuttu Jussi Savonlahti jonka ultra maksaa 130-170euroa niin ehkä sinne päädyn.
 
Mä soitin tiistaina neuvolaan mutta en varannut aikaa kun sovittiin että puhun vielä miehen kanssa. Mulla on kahdesta edellisestä ollut eka neuvola rv 10+ joten ei nuo 9+ eka neuvolat kovin myöhäisiltä kuulosta. Siellä ekalla kerralla kun ei tapahdu vielä mitään.

Tarkka oli sitä mieltä että luotetaan siihen että raskaus ok vasta n. rv 5+ vaikka mä sanoin että epäilen sen olevan pitemmällä. Nyt tässä mietinkin että pitääkö mennä yksityiselle ultraan selvittämään oikeat viikot. Kaarinassa on sellainen tosi kehuttu Jussi Savonlahti jonka ultra maksaa 130-170euroa niin ehkä sinne päädyn.
Meillä epäselvissä tilanteissa kyllä saa varhaisultran ihan neuvolan kautta..
 
Mulla varhais ultra 2.1 nyt vain odotellaan.
Mä odottelen jo aikaa että omalla dopplerilla kuulee kotona pienen sydänäänet. Onko kellään kokemusta miten aikaisin niillä jo voikaan kuulla? Muistelin jotain 8-9viikkoa.
Ite sain viime raskaudessa sydänäänet kuulumaan noin 10+. Sillon sain vasta dopplerin hankittua niin en sit tiiä oisko kuulunu jo aiemmin. Nyt aattelin kokeilla joko 8+ kuuluisi.
 
  • Tykkää
Reactions: Kyfi ja MonaLisa33
Tänään 5+0 ja uitin viimeisen liuskan aamulla, vahva testiviiva tuli ennen kuin neste oli edes kerennyt puoleen väliin ja kontrolliviivakaan ei ollut näkyvissä. :ROFLMAO:

Tänään käyn ostamassa kuitenkin sen digin vielä ja teen sen aamulla. Se jo on ihanaa kun näkee raskaana-tekstin :love:
 
Ihanaa että viivat vahvistuu!! :love:

Tein digin eilen viikolla 5+2 ja näyttöön tuli 3+. JES!! Oletan, että toistaiseksi pienet ruskeat vuodot eivät ole aiheuttaneet keskenmenoa. Ainakin hormonitaso on noussut. Toivoa on. :) !!
 
Ihanaa että viivat vahvistuu!! :love:

Tein digin eilen viikolla 5+2 ja näyttöön tuli 3+. JES!! Oletan, että toistaiseksi pienet ruskeat vuodot eivät ole aiheuttaneet keskenmenoa. Ainakin hormonitaso on noussut. Toivoa on. :) !!
@MonaLisa33, ihana kuulla, onnea ja tsemppiä edelleen!

Itsellä ollut huono olo vähän nousussa eilen ja tänään... Vähän helpottaa uskoa raskauteen. :)
 
Tervetuloa uusille :)

@Sunshine90 miten olet saanut ruuat pidettyä sisällä jos yökkäyksiä tulee? Mulla mennyt nyt niin, että eilen illalla söin iltapalan ja menin nukkuu.. Huono olo vaivasi totta kai.. Sitten yhtäkkiä yökkäsin, lentää oikeasti kaaressa ja oksensin rajusti vatsanesteetkin ulos eli oksentaminen on täysin hallitsematonta jos niin käy..

Täytyy varmaan apteekista ostaa noita ravinnejuomia, pitää kyllä varmistaa saako niitä raskaana ottaa. Pelottaa, että sikiö/alkio saa tästä jotain puutoksia kun mun lähtöpainokin on jo sellainen, että on sen puoleen pieni ihme ees olla raskaana. Onko muita alipainoisia odottajia ja onkohan alipainosta nyt miten haittaa jos on jo raskaana? Itselläni edelleen kamala olo, selkä ja vatsa kipeä, olen myös kolmatta päivää jonkin sorttisessa migreenissä :poop:
 
Tervetuloa uusille mukaan!:love:

@Pörröviltti Vaihtelevalla menestyksellä oon saanu pidettyä. Oon ottanu iltaisin sängyn viereen kulhossa viinirypäleitä ja suolakeksejä. Herään yöllä pari kertaa huonoon oloon, hengittelen ja syön viinirypäleitä. Tämä on toiminut sen verran ettei öisin ole tarvinnut yökkiä/oksentaa. Aamulla herään tavallista aikaisemmin ja syön tosiaan jo sängyssä jotain ennen kun nousen. Päivisin olo on suht tasainen, etovaa olo kylläkin koko ajan, mutta ei okseta. Iltaisin huono olo taas lisääntyy ja tuntuu, että pitäisi koko ajan syödä jotain...:censored:
Tsemppiä! Inhottavaa, että vielä lisänä tuo migreenikin. Menisikö esim. smoothiet tms alas, saisit niistä vähän energiaa. Olen myös huomannut, että kaikki kylmä on helpompi saada alas esim. piltit.
 
Tervetuloa uusille :)

@Sunshine90

Täytyy varmaan apteekista ostaa noita ravinnejuomia, pitää kyllä varmistaa saako niitä raskaana ottaa. Pelottaa, että sikiö/alkio saa tästä jotain puutoksia kun mun lähtöpainokin on jo sellainen, että on sen puoleen pieni ihme ees olla raskaana. Onko muita alipainoisia odottajia ja onkohan alipainosta nyt miten haittaa jos on jo raskaana? Itselläni edelleen kamala olo, selkä ja vatsa kipeä, olen myös kolmatta päivää jonkin sorttisessa migreenissä :poop:
Mullakin on alipainoa, että ei se raskaus näköjään aina sitä äidin painoa kysy... Aiemmin on sanottu, että kyllä se vauva omansa ottaa, äiti vaan siitä kärsii, jos ei saa syötyä. Mutta joku raja varmaan siinäkin on. Ja ainakaan laihduttaa ei raskaana saa, siitä voi vapautua jotain haitta-aineita (?), jotka menee vauvallekin.

Täällä iski tajuton väsymyskohtaus. Yritin saada nuo nuoremmat hetkeksi leikkimään keskenään, mutta hirveä riitely sieltä vain kuuluu. :-( Että voikin kaksi sisarusta sopia huonosti yhteen...
 
Onko teillä muilla semmosta ”täyttä” oloa? Siis ihan kuin olisi ähky koko ajan vaikka juuri mitään ei ole syönyt. Mulla on ja on ihan paha olo sen takia. Tosi vaikea saada syötyä, kun on sellanen olo, että räjähtää :sick: Myös tää iltaturvotus on kamalaa. Esikoista odottaessa mulla tuli tosi äkkiä maha ja loppua kohden se oli valtava. Pelkään, että nyt tää kasvaa vielä isommaksi :confused: Olin kans ennen esikoista alle 50-kiloinen mutta kummasti se raskaus jätti kiloja :LOL::poop: Toisaalta oon tyytyväinen, että nyt oon normipainossa. Oon ymmärtänyt, et alipainoisena niitä raskauskiloja tulee reippaasti, että on sit energiaa maidontuotantoon.
 
Onko teillä muilla semmosta ”täyttä” oloa? Siis ihan kuin olisi ähky koko ajan vaikka juuri mitään ei ole syönyt. Mulla on ja on ihan paha olo sen takia. Tosi vaikea saada syötyä, kun on sellanen olo, että räjähtää :sick: Myös tää iltaturvotus on kamalaa. Esikoista odottaessa mulla tuli tosi äkkiä maha ja loppua kohden se oli valtava. Pelkään, että nyt tää kasvaa vielä isommaksi :confused: Olin kans ennen esikoista alle 50-kiloinen mutta kummasti se raskaus jätti kiloja :LOL::poop: Toisaalta oon tyytyväinen, että nyt oon normipainossa. Oon ymmärtänyt, et alipainoisena niitä raskauskiloja tulee reippaasti, että on sit energiaa maidontuotantoon.
Mulla on tota Ähkyn tunnetta ollut ja voi luoja miten mahaan sattuu. Silti välistä nälkä ja ähky helpottaa.
 
Ähkyn tunne voi olla myös eräänlaista närästystä vaikka ei raskauden kyllä näillä viikoilla pitäis erityisesti närästää. Mutta närästyslääkettä voi kokeilla jos se helpottais oloa.

Me puhuttiin eilen miehen kanssa ja kyllä hänkin nyt on onneksi sitä mieltä että asioilla on tapana järjestyä että kolmas saa tulla :love:
 
5+1 digiin raskaana 3+ :love::love::love:

Mulla on jo ollut närästystä joten ostin rennietä. Mulla on ollut jo ennen esikoista ongelmaa sen kanssa joten toivon että ei pahene kovin paljoa. Iltaturvotusta täälläkin ja housut ahdistaa, vois verkkareissa olla vaan koko ajan.
 

Yhteistyössä