~Elokuiset 2020~

Mä kans pysyttelen mieluummin täällä. Tässä kohtaa kun kaikki on epävarmaa vielä, niin haluan pysytellä mahdollisimman anonyymina :ninja:

Aamulla piti vähän puhallella kohti vessanpönttöä. Vielä ei onneksi laatta lentänyt, mutta eiköhän se tästä taas ala. En todellakaan haluaisi sitä raskauspahoinvointia.
 
Olipas lukemista, että sain teidät kiinni! Mulla on mennyt täälä viime päivät sairastuvalla, kun esikoinen sai hirveet oireet MPR -rokotteesta ja mies tietysti reissussa justiinsa nyt, että yksin saanut hoidella..

Vointi itellä ihan kohtalainen nyt, oon ollu kyllä tosi huonovointinen edelliseen raskauteen verrattuna. Tiistaina näytti digi 2-3vko ja tänään 3+, että ihan viikkojen mukaan näyttäis etenevän :love:
Ite otan ruokailujen suhteen kyllä aika rennosti, toki noudatan rajotuksia, mutta muuten en ihan noin pitkälle oo asioita miettinyt (n)

Meillä on esikoisesta pieni facebookryhmä ja se on kyllä ollu aivan ihana, oon sieltä saanut uusia ystäviä ja hirmusti vertaistukea, että olen ehdottomasti sellasesta kiinnostunut. Mutta ehkä itekkin voisin vielä hetkisen pysytellä täälä anonyymillä puolella :)

Ja @odotuksenodotus oon todella pahoillani, paljon voimia sinne :cry:<3
 
Mä oon kahen nuorimmaisen fb-ryhmässä ja niistä on tullu tosi tärkeitä ja niissä voi puhua ihan mistä vaan :)
Näin alussa on kiva että keskustelu täällä käy vilkkaana ja tykkäisin jos kaikilla meillä olisi mahdollisuus liittyä fb-ryhmään vaikka myöhemmin jos haluaa. Listan mukaan ainakin mukavan kokoinen porukka tässä vaiheessa :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Aava1216 ja Kyfi
Täällä oli jollakin muullakin tullut jotain limaa/valkovuotoa? Mulla on nyt tullut aika paljon kellertävää (keltarauhanen näköjään hoitaa hommaansa) valkovuotoa, koko ajan housut märkänä ja siks juoksenkin usein vessassa koska pelkään että vuoto alkaa. (n) samoin tuntuu tosi vahvasti ihan kuin olisi keilapallo mahassa.

Tuli muuten mieleen että onko kukaan suunnitellut facebook-ryhmää? Mietin että suljetussa ryhmässä olisi ehkä kivempi keskustella. :)
Minäkin toivon Facebook ryhmää, pääsee paremmin tutustuu! ♥
 
Muakin kiinnostaa facebook ryhmä, mutta ei ihan vielä..
Huh.. Huomenna vaihtuu 7+0 ja samalla varhaisultra. Pelonsekaisin tuntein odotan.. Tulen tippumaan kovaa ja korkealta jos siellä onkin vain tuulimuna. Mies on onneksi tulossa mukaan, että on sitten toisetkin korvat kuulemassa mitä sanotaan. Tänään on siis periaatteessa viimeinen päivä kun voin varmasti nauttia olevani raskaana. Edelleenkään oireita ei juurikaan ole.. Rinnat hieman aristavat, mutta siihen se jääkin. Huh.. Tuleekohan sitä nukuttua ensi yönä :unsure: Voi kuinka suurin toive olisikaan, että sieltä pieni sydämensyke löydettäisiin :love:
 
Ja itse jo yhdessä ryhmässä aikoinaan olleena ja sieltä keskenmenon takia poistuneena voin kertoa että kaikki siellä ollaan samassa tilanteessa, kaikki tsemppaa toisiaan (ainakin siinä ryhmässä) ja luonnollisesti sieltäkin useampi joutui lähtemään. En edes enää muista minkä nimisiä ihmisiä siellä oli. Toki se voi olla henkisesti raskasta jos sieltä joutuu lähtemään mutta itse ainakin koin että se tuki oli kultaakin kalliimpaa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kyfi
Muakin kiinnostaa facebook ryhmä, mutta ei ihan vielä..
Huh.. Huomenna vaihtuu 7+0 ja samalla varhaisultra. Pelonsekaisin tuntein odotan.. Tulen tippumaan kovaa ja korkealta jos siellä onkin vain tuulimuna. Mies on onneksi tulossa mukaan, että on sitten toisetkin korvat kuulemassa mitä sanotaan. Tänään on siis periaatteessa viimeinen päivä kun voin varmasti nauttia olevani raskaana. Edelleenkään oireita ei juurikaan ole.. Rinnat hieman aristavat, mutta siihen se jääkin. Huh.. Tuleekohan sitä nukuttua ensi yönä :unsure: Voi kuinka suurin toive olisikaan, että sieltä pieni sydämensyke löydettäisiin :love:
Mulla on kans aivan valtava tuulimunapelko, kun viime raskaudessa varhaisultrassa tosiaan selvisi tuulimuna. Jotenkin oon jo asennoitunut, että keskiviikon ultrassa on taas tyhjä raskauspussi - siis jos on koko pussia. En jotenkin tästä raskaudesta ole iloinnut yhtään, kun koko ajan vaan ahdistaa, että kaikki ei mene hyvin. Yleensä olen ihan positiivinen ihminen, mut nyt jotenkin lannistaa vaan tämä :(
 
Täällä on moni menossa varhaisultraan pelonsekaisin tunnelmin. Toivon että saatte hyviä uutisia ja mielenrauhan sieltä :love: Minä en mene, koska ei oo irrottaa ylimääräistä rahasummaa siihen... Odottelen siis vaan jossain tosi kaukana tulevaisuudessa siintävää np-ultraa. Ja sitä ennen voi toki koittaa kuunnella kotidopplerilla, mulla on kaapissa joku iänajan vanha angelsounds joka viime raskaudessa pelitti kyllä :geek:

Ruokasuositukset täytyy palautella mieleen, ei mulla koskaan oo ollu vaikee noudattaa niitä, ne vaan hitto vieköön muuttuu:ROFLMAO:

Tosi epäuskoinen olo ja tiedän että moni suhtautuu negatiivisesti tähän, kun meillä on monta lasta. Tottakai toivon että kaikki menee hyvin, mutta en halua vielä ajatella kovin pitkälle. Päivä kerrallaan.

Onko täällä muita jotka imettää? Ihan hirvee oksetus tullu tänään siitä ja muutenkin välillä se sattuu aika lailla. Mitä oon lukenut, niin ilmeisesti ohimenevää ja kuuluu tähän alkuun?

KeepGoing 5+2
 
Heipä hei! Ilmottaudun mukaan höpisemään
olin jo hetken tuolla heinäkuisten sakissa, kun la oli menkoista 31.7. Nyt tällä viikolla kuitenki ultrassa löydettiin syke ❤ ja selvis, että hedelmöitys on tapahtunu ilmeisesti myöhemmin ja la 7.8. Toivon todella, et näin nyt on ja kaveri kasvaa viikkojen edetessä. Tällä selittyis se, että kun tein ekoja testejä, oli viivat hyvin haaleita, vaikka menkat oli jo myöhässä. Viivat sit vahvistu päivien edetessä.

Nyt viikonloppuna oon ollu niin väsy ettei tosikaan ja tänään olo on ollu ihan kauhee/etova, mut hyvän puolesta, joten kyllä tämä tästä.

Taimis 6+3/ 3.lapsi
 
Moi!

mä taas änkeen itteni kyytiin vaikka mun tuurilla poistunkin joukosta..
Meillä on siis esikoinen 12/18 ja mentiin naimisiin viime heinäkuussa ja siitä ollaan toista yritetty. Syyskuun alussa tuli km rv8 ja viime kierrossa oli kemiallinen. Lauantaina plussasin taas. (La mahdollisesti 23.8 tienoilla, kierron pituuden kanssa ollut nyt heittoa)
Mikä mulla on todnäk näitä ongelmia aiheuttanut, on matala ferritiini. Oon esikoisen syntymän jälkeen kolmesti neuvolassa pyytänyt ferritiini kokeita mut oon aina vaan saanu vastaukseksi että kyseessä on muoti-ilmiö ja ettei mulla voi olla raudanpuutetta kun hb on niin hyvä.
No kemiallisen jälkeen kiukustuin ja kävin omakustanteisesti kokeissa ja juu hb on 147, mutta ferritiini vain 14,2 (olis hyvä olla yli 30). Nyt oon sitten parisen viikkoa tankannu nestemmäistä rautaa mutta silti pelottaa ettei se ole kerennyt auttaan vielä niin paljon että tämä raskaus kestäisi loppuun saakka..

Laittelin fb ryhmää varten kaveripyyntöä tulemaan
 

Yhteistyössä