~Elokuiset 2020~

Kävin ultrassa ja se ultra-aika oli toki joku 40min myöhässä. Aikamoinen paniikki ehti siinä ajassa tulla. No ultrassa kaikki oli kunnossa ja sykekin siellä sykki. ❤ Pituutta tyypillä oli noin 1cm ja laskettuaika on jotain 5.8. tietämillä.

Helema / 2. lapsi / la 5.8.
Meidän tyyppi oli vasta 7.7mm ja ilmeisesti samoilla päivillä ollaan käyty, kun mulla la 3.8 ja käytiin maanantaina.. Kylläpä tästäkin nyt saa stressin :unsure:
 
@rosemarie Ei kannata stressata! Tässä alussahan sitä pituutta voi tunneissa ja päivissä tulla melkoisesti (siis milleinä). Eli jos olet vaikka ma-aamuna käynyt niin voi hyvinkin olla, että iltapäivällä pituutta olisi ollut enemmän. Eiköhän kaikki oo hyvin, jos lääkäri ei mitään tuosta maininnut :love: Ja mä epäilen, että saatan olla pari päivää pidemmällä, koska se plussakin pärähti jo kp 23. La tarkentunee sit seuraavassa ultrassa.
 
Tervetuloa ja onnittelut plussasta myös minun puolestani @korventyttö ja muut uudet! Toivottavasti kaikilla meillä sujuisi raskaus hyvin loppuun saakka :love:

Pahoinvoinnista vielä: minulla on ollut vatsa sekaisin jo monta päivää, ja se ei ole mitenkään miellyttävää :poop: Tuntuu, että aivan sama mitä syö, niin mahassa möyryää ja korventaa, ja vessassa "saa" käydä useita kertoja päivässä. Ja se haju! :sick: En tiedä onko tässä jotain mahatautiakin mukana, mutta ärtyvä suoli "perussairautena" ei varmasti ainakaan helpota tilannetta (n) Su oltaisiin lähdössä reissuun jouluksi. Inhottavaa jos tuo maha jatkaa mellastustaan silloinkin :cautious:

@Jmilla elä huoli, se pahoinvointi ehtii varmasti vielä tulla ;) Minullakin se on kunnolla tullut vasta n.viikon sisällä. Toivottavasti kuitenkin säästyt pahimmilta oloilta! (y)
 
Ihan pikkulisäys vain:

@rosemarie eiköhän se pikkuinen vielä pyrähdä siitä huikealla tahdilla - ellei ole jo pyrähtänyt! :love: Mutta ymmärrän hyvin huolen, varmaankin itsekin stressaisin siitä.

Ihanaa päivää kaikille! Onneksi minulla alkoi tänään joululoma, niin saan "sairastella" rauhassa :D
 
Tervetuloa ja onnittelut plussasta myös minun puolestani @korventyttö ja muut uudet! Toivottavasti kaikilla meillä sujuisi raskaus hyvin loppuun saakka :love:

Pahoinvoinnista vielä: minulla on ollut vatsa sekaisin jo monta päivää, ja se ei ole mitenkään miellyttävää :poop: Tuntuu, että aivan sama mitä syö, niin mahassa möyryää ja korventaa, ja vessassa "saa" käydä useita kertoja päivässä. Ja se haju! :sick: En tiedä onko tässä jotain mahatautiakin mukana, mutta ärtyvä suoli "perussairautena" ei varmasti ainakaan helpota tilannetta (n) Su oltaisiin lähdössä reissuun jouluksi. Inhottavaa jos tuo maha jatkaa mellastustaan silloinkin :cautious:

@Jmilla elä huoli, se pahoinvointi ehtii varmasti vielä tulla ;) Minullakin se on kunnolla tullut vasta n.viikon sisällä. Toivottavasti kuitenkin säästyt pahimmilta oloilta! (y)
:D voin kyllä pahoinvoinnin jättää väliin mutta tulis nyt ees jotain merkkejä. Alkuun oli mutta ei enää. Ihan vaikee uskoo että on raskaana kun normaali olo.
 
Mäkin uskaltaudun kirjottelemaan, useamman päivän oon teidän tekstejä lueskellut :LOL: La olis 25.8. Edelleen vähän epäuskonen olo, alusta asti ollu tunne että kaikki ei oo hyvin tai et ei siel mahassa mitään ole (n) Varhaisultran varailen joskus tammikuussa, oman mielenrauhan takia.. Oireita kyllä on, etova olo aaltoillen ja ihan jäätävä palelu iltaisin ja öisin! :eek:
 
Tervetuloa uusille!:love:

Täällä pahoinvointi jatkuu ja nimenomaan aaltoilee. Aamusin tulee oksennus, päivät menee jotenkuten ja illasta/yöstä taas oksettaa:sick: Iltaisin tulee väsy aika aikasin. Perjantaina lähdetään vanhempien luo joulun viettoon niin vähän jännittää miten joulu sujuu..
 
Mulla tosiaan se la luultavasti silloin 25.8. ja vielä ei hirveästi ole ollut oireita. Toisaalta odotan ja toisaalta taas en todellakaan odota sitä pahoinvointia :confused: siksi odotan, että tietäisin siellä olevan jonkun kasvamassa. Esikoisen raskauden ajalta muistoja siitä, kun töissä kesken päivän oli etsittävä tyhjä huone johon pääsi hetkeksi lepäämään :oops::LOL:

Ruokarajoitukset olen unohtanut kokonaan, pitäisi niitä vähän kerrata. Kahvinjuonti on kyllä niin iskostunut tapa ja jo kupin juotuani, että ainiin tätä piti rajoittaa.
 
Täälläkin uusi odottaja! Tänään rv 5+3 ja la on 17.8.20. Itselle kolmas raskaus, joista kaksi aiempaa menneet kesken alkumetreillä. Nyt on siis taas pelko, että jatkuuko tämä vai ei. Pahoinvointia en oo vielä kokenut. Rinnat tosi arat ja vatsa kipuilee ajoittain. Neuvolaan sain ekan käynnin tammikuun puolessavälissä.
Vähän jännittää joulut, miten osaa piilotella perheeltä syömisen ja juomattomuuden kanssa, jotenkin ei vielä uskalla kertoa kun jos kuitenki menis kesken..
Myöskään ei yhtään uskalla nauttia tästä raskaudesta vielä, kun ei tiedä pääseekö tässä maaliin asti.
 
Mä oon perustanut Faceen ryhmän josta tarkoitus tulla suht pieni, olisi ehkä n.50-70 jäsentä hyvä?
Kun laittaa kaveripyyntöä henkilölle Annamaija Hennariikka (profiilikuvassa vauvavatsa) niin lisään ryhmään? :) vielä ei meitä montaa siellä ole mutta itse en oikein viihdy isoissa ryhmissä vaan pienemmissä on tunnelmaa enemmän
Laitan pyynnön :)
 
Listaan voi laittaa 8.8. merin / 4. lapsi / NKL
Itse toivoisin, että tämä ketju pysyy elävänä, en mielelläni siirtyisi facebookiin...

Täällä meni eilinen päivä pelottavan hyvillä voinneilla, mutta yllättäen illalla saunaan lähtiessä ja sen jälkeen oli paha olo. Ja rintojen arkuus on yhä useammin havaittavissa, joskin yhä hyvin vähäistä. Ehkä siihen vaikuttaa se, että vasta plussatessa lopetin edellisen imetyksen, ovat jotenkin välitilassa jo valmiiksi...?

Onko täällä ketään muita pelkkiä kasviksia syöviä? Perheemme jätti kaiken eläinperäisen kuopuksen synnyttyä, ja olen nyt yrittänyt tarkistaa kaikkien välttämättömien ravintoaineiden saannin. Normaalistikin otan B12- ja jodilisää perus-D-vitamiinin lisäksi, nyt olen lisännyt mukaan vielä foolihapon ja DHA-lisän (sis. Omega3). Viimeisin tosin on eläinperäinen sillä apteekissa ei muutakaan ollut, enkä halua raskausaikana ottaa mistään muualta kuin apteekista ostettuja, raskaana oleville varmasti turvallisia ravintolisiä.

Mä oon kasvissyöjä :) Vegaani en kuitenkaan, sillä juustoja käytän ruuanlaitossa ja leivän päällä. Mitään muuta eläinperäistä en syö. En oo käyttänyt b12 vitskua sen jälkeen kun siirryin veganismista käyttämään noita juustoja, mutta otan asian puheeksi lääkärin kanssa kun verikokeet on otettu. Luultavasti hemoglobiini on kanssa alhainen:poop:
 
Nyt mulle yhtäkkiä tuli iha hirvee huoli että missä on oireet. Tietysti kävin lukeen keskustelupalstoja ja nyt oon varma että ei sielä ees ketään ole ei sais lukee mutta....

Huolestuttaa vaan kun alussa oli oireita mutta nyt ei oo enää aikoihin ollu :( 2vk viä ultraan.. Perkele
 
Minulla myös aika vähäiset oireet. Rinnat kipeät (mutta ei niin kipeät kuin alussa), hajuaisti ehkä herkempi (on muutenkin herkkä), yöllä joutuu pari kertaa käymään pissalla. Ei siis minkäänlaista pahaa oloa, ei kamalaa väsymystä eikä vatsakipuja. Ei oikein voi kuin odotella.

En yhtään muista esikoisesta että missä vaiheessa se huono olo ja väsymys tuli, sitä kumminkin oli. Toki nyt on aivan eri elämäntilanne ja syönkin paremmin sekä säännöllisesti. Ehkäpä se vaikuttaa.
 
Onpas tänne tullut uusia! Tervetuloa minunkin puolesta :)

Tänään sit oksensin aamulla ekaa kertaa. Pesin hampaita, niin sitten samalla lavuaariin yökkäsin :sick: Tiedän aikaisemmasta kokemuksesta, että tästä se vaan pahenee. Myös kaikki hajut on kamalia. Tänään työpaikalla ruokalan lanttulaatikon haju meinas yököttää tosissaan ja autoillessa meinasin tukehtua, kun jalankulkijan polttaman röökin savu tuli sisälle autoon. Onneks jouluksi mennään maalle raikkaaseen ilmaan :LOL:

Soitin muuten neuvolaan tänään ja eka neuvola-aika vasta 9.1. Vähän myöhään (viikkoja silloin 10+1) mutta sain jo lähetteen nt-ultraan, niin voin sen jo varata oikeille viikoille.
 
  • Tykkää
Reactions: mursutin
Tervetuloa kaikille uusille! Ja tsemppiä oireiden odottajille. Mulla alkoi vasta viikolla 6 oireet kunnolla, ja nyt sitä pahaa oloa sitten riittääkin. Kaikenlaiset hajut on kyllä kamalia, esim. lapsi söi suklaata joulutapahtumassa, ja mun oli pakko siirtää hänet sen jälkeen miehen syliin, kun se suklaan haju vaan oli niin kammottava. Ja asiakkaat on alkaneet haista, samoin kaikki omat tuoksuttomat tuotteet... :eek:

Pakko vaan muistuttaa mieleen, miten lyhyt aika raskaus loppujen lopuksi onkaan, ja pahoinvointi siitä yleensä vain pieni osuus, joskin mulla on kokemusta myös koko raskauden kestävästä etovasta olosta sekä oksentelusta reiluun puoleen väliin, jonka jälkeen paha olo loppui kuin seinään. Kolmannen kanssa huonoa oloa oli jonnekin viikoille 17-18, joten saa nyt nähdä, miten tällä kertaa.
 
  • Tykkää
Reactions: mursutin
Hei, mä liityn mukaan. Toivottavasti ei tarvitsisi ihan heti poistua. Tiistaina sain ihan haalean haamun pregcheck testillä ja tänään clearbluen digillä plussan. Eilen olisi pitänyt alkaa kuukautiset. Koko ajan on kuitenkin sellainen olo että alkaa hetkenä minä hyvänsä. Alamahassa ja alaselässä on samanlaista kipuilua kuin kuukautisten aikana. Onko muilla ollut tälläsistä? En oikein usko että olisin raskaana. Väsyttää vain koko ajan ja pms kiukkua ei ole. Muuten on tosi oireetonta. Odotin että kahvi ällöttäisi mutta se itseasiassa maistuu liiankin hyvältä(n):)
 
Mä olen kyllä taas niin herkillä! Äsken katsoin videon jossa Jyväskyläläinen rakennusfirma lahjoitti päiväkodille kontillisen lahjoja ja itkin koko videon ajan liikutuksesta :love:

Viime viikolla oli päiväkodin joulujuhla ja siitä asti kun joku juontaja sanoi että "tervetuloa..." ni mä itkin koko juhlan ajan :LOL:

Esikoisen aikaan oli hyvin samanlaista ja kyllä jonkunlainen herkkyys on jäänytkin mutta raskausaikana kyllä ihan extrapaha :D

Hajuaisti on myös todella herkkänä, olen ravintolassa töissä ja haistan saliin asti kun keittiössä joku avaa tonnikalapurkin tai pilkkoo sipulia! Töistä puheenollen, työkaveri kävi eilen kertomassa että ei tule äitiyslomalta takaisin töihin kun jääkin heti uudestaan äitiyslomalle. Ilmeisesti myös elokuussa laskettu aika, itse en omastani vielä kertonut :D
 
  • Tykkää
Reactions: Emiliee ja mursutin
Tervetuloa ja tuhannesti onnea kaikki uudet odottajat! @mursutin kertakaikkisen ihanaa, että sinäkin pääsit tänne! :love::love:

Minullakin huonot olot ja kahviällötykset tulivat kehiin vasta 6.viikon lopulla. Sitä ennen lähinna ajoittaista alavatsakipuiluja ja palelua, sekä epämääräistä ylikierroksilla käymistä. Välillä oli ihan oireetonta. @Habib aika monella on tainnut olla juuri sellaista menkkamaista kipuilua.

Onneksi mieli on tasoittunut aika hyvin niistä ensimmäisistä päivistä. Silloin oli kauheita ahdistus- ja huolipiikkejä. Ja nukkuminen on hiukan parempaa - vaikka nytkin olen herännyt jo tunti sitten :ROFLMAO:
 
Hyi kauhee, kun kaikki hajut haisee pahalle. En muista, että ekassa raskaudessa ois ollut tämmöstä. Pakokaasun haju, valkosipuli (rakastan normaalisti), jääkaappi, kaikki ruoat oikeestaan, pesuaineet ja lähinnä ihan kaikki asiat haisee :sick:
 
Tuo jääkaappi on kyl paha mullakin. Täytyy tarkasti miettiä etuköteen,et mitä sieltä ottaa ja tehä se sit hengittämättä. jauhelihan paisto oli kans lähes mahdoton tehtävä, kun se haju on jotain järkkyä.

Huomaan, et tarkkailen oloa tosi tiiviisti. Nyt kun on kotona, niin on enemmän aikaa. Aamulla tuli ajatus kahvista, ja olin varma, et Noniin, se oli siinä, kun tähän asti etonu pelkkä ajatus (muutaman viikon). No kuppi oli nenän edessä vaikka kuinka kauan, ja maistuu ihan järkyltä, et juomatta jäi. Kyllähän ne olot sit mahollisesti tasottuuki jossain vaiheessa, ja nyt on vaan pakko alkaa luottaan. Stressi ei auta, eikä näihin voi määräänsä enempää itse vaikuttaa.

Mulla oli eka neuvola eilen, ja la muuttu taas hieman, eli 5.8. Mut tämä nyt virallisesti tarkentuu sit nt-ultrassa. Otin influenssarokotteen samalla.
 
Täällä on kova flunssa päällä. Yöt menee valvoessa ja päivät nuokutaan sohvalla :sick: Aika vähän pystynyt syömään. En tiedä johtuuko flunssasta vai siitä että kaikki ruoat etoo ainakin ajatuksen tasolla.

Maanantaina varhaisultra. Jännittää, silloin 7+0 omien laskujen mukaan.

Myös ensimmäisiä hankintoja tehty... Vaikka sovittiin, että odotaan toiselle kolmannekselle niin vähän lipsahti :D
 
Täällä on kova flunssa päällä. Yöt menee valvoessa ja päivät nuokutaan sohvalla :sick: Aika vähän pystynyt syömään. En tiedä johtuuko flunssasta vai siitä että kaikki ruoat etoo ainakin ajatuksen tasolla.

Maanantaina varhaisultra. Jännittää, silloin 7+0 omien laskujen mukaan.

Myös ensimmäisiä hankintoja tehty... Vaikka sovittiin, että odotaan toiselle kolmannekselle niin vähän lipsahti
Mitäs hankintoja olet tehnyt? Mä olen ostanut pari vaatetta
 

Yhteistyössä