~Elokuiset 2020~

Mulla oli tänään eka neuvola. Perusjutut kyseltiin. Neuvolaterkkari on kyllä ihana ja hän onkin tullut tutuksi viime raskauskäynneistä. Ei kyllä kuunnellut sydänääniä vaikka pyysin. Ei kuulema heidän laitteilla kuulu ennen rv12. Nt-ultra varattiin 31.1 jolloin 12+3 :) Neuvolalääkäri on siitä 2vkon päästä ja sielläkin onneks ultrataan. Mä niin haluaisin jonkun varmuuden vauvasta vielä ennen kuin kerron töissä. Haluaisin kertoo ennen rv10 labraa niin saan käydä sitten siellä työajalla. Ei auta kuin jatkaa yritystä saada sydänäänet kuuluviin mun aatamin aikasella dopplerilla :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: merin
Ostin tänään kokeiluun pahoinvointirannekkeet. Piti vaan ostaa lasten malli, kun on niin kapeat ranteet :D

Oli niin järkyttävä olo aamulla, että pakko jotain helpotusta nyt saada. Varsinaista oksennusta ei tule mut olo on sitäkin kamalampi. Oikein kestokrapula :sick:
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88
Moikka!

Täällä olisi uusi elokuun vauvan odottaja. Raskausviikkoja olisi nyt 7+3 kasassa. Pahoinvointia ja väsymystä on liikkeellä. Eikä asiaa auta 3v esikoistyttö ja nopea tempoinen vuorotyö. Olen ammatiltani lähihoitaja ja työskentelen eri kuntoisten muistisairaiden kanssa tehostetussa palvelutalossa.

Kerron toki lisää itsestäni. Olisin myös kiinnostunut liittymään Facebookissa ryhmään jos siihen vielä mahtuu
 
  • Tykkää
Reactions: merin
Elokuiset 2020

1.8 lillans
1.8 Sunshine90, 1.lapsi, HUS
1.8 Pörröviltti
1.8 SwanDeSol, 1.lapsi
3.8 rosemarie, 1.lapsi, SATKS
3.8 Ilonjaonnen, 1.lapsi, EKKS
4.8 lolu
5.8 Karpalo88
5.8 Helema, 2.lapsi
6.8 Bubblemama
7.8 Taimis, 3.lapsi
8.8. Nadine88, 2.lapsi, SATKS
8.8. merin, 4. lapsi, NKL
9.8 Emilia.
10.8 Kettupieni, 1.lapsi, OYS
10.8 Hedvig
10.8 Marilainen
10.8. Linne19, 3.lapsi, TYKS, 31v
10.8 deeä
11.8 Evananna, 4.lapsi, KYS
11.8 MonaLisa33
11.8. heidihm, 2. lapsi, SATKS
13.8 Varpu88, 5.lapsi
14.8 Appelsiiniomena, 2. lapsi, NKL
14.8 Kyfi, 4.lapsi, PKSSK
14.8 KeepGoing, 6.lapsi, Espoon sairaala
15.8 Aileen, 2.lapsi
16.8 Aavikkokettu, 1.lapsi, OYS
16.8 Uusintayritys
17.8 susu90, 2.lapsi, PHKS
17.8 Emiliee
17.8. Emerentia, 2. Lapsi, Tays
18.8 Jmilla
21.8 P1kkuMyy, 2 lapsi, Tays
21.8 Hipshops, 2.lapsi, NKL
23.8 Aurorials, 2.lapsi
24.8 Aava1216, 2.lapsi
24.8 mursutin
25.8 najohanna
26.8 Jonsku88, 2.lapsi, Tays
30.8 Jenspa91, 3.lapsi

korventyttö
Habib
 
Viimeksi muokattu:
Joo meillä kanssa 4 v Esikois poika on todella nopea liikkeissään :)
Ja ollaan mietitty että poika saa olla hoidossa jonkun verran kun vauva syntyy koska on 1.5v saakka ollut kokoaikasesti ja tykkää ennen kaikkea olla hoidossa :)
 
Mä oon mietiskelly tuota hoitokuvioo että miten jatketaan kolmosen hoitoa kun vauva syntyy (n) Tällä hetkellä on perhepäivähoidossa ja haluaisin että jatkaa siellä mut en sit tiiä pitääkö kuitenkin siirtyä päiväkotiin jos tunnit laskee siihen 20h/vk. Poika on kyllä viihtynyt päiväkodissakin ollessaan varahoidossa siellä. Juhannuksesta alkaen on ainakin heinäkuun lomalla mut pidetäänkö myös elokuu kokonaan lomalla kun vauva syntyy. Onneks on vielä aikaa miettiä ja kunhan nyt päästään turvallisimmille viikoille niin pitää kysyä voiko tällä pph:lla olla 1 lapsi 20h viikossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88
Kiitos @Evananna ❤ unohdin ihan ilmoittaa lasketun ajan, anteeksi. Vau.fi laskurin mukaan laskettu olisi 21.8 ja olenkin rv 7+1 mutta reilu viikon päästä on neuvola niin ehkä se siellä tarkentuu.
Mä kyllä luulen että raskaus on pidemmällä kun pahoinvointi alkoi viikko plussan jälkeen. Vaikka onhan raskaudet yksilöitä :) ja synnytyssairaala olisi tays.

Mä jo jollekin laitoin facessa kaveripyyntö kun sain toisesta ryhmästä tiedon että niinkin voi liittyä olen hätäinen luonne.
 
  • Tykkää
Reactions: Evananna
@najohanna Aivan ihania ultrakuulumisia! Paljon onnea! :love:

@P1kkuMyy Paljon onnea plussasta ja tervetuloa!

Mulla oli ensimmäinen neuvolakäynti perjantaina. Aikaa meni vain 1h, vaikka se puolitoista oli varattu. Eipä sitten keksitty enempää juteltavaa vaikka omasta mielestäni puhuin melko vuolaastikin.

Vähän jäi sellainen tunne, pitäisikö heti vaihtaa toiselle terkalle, jonka kanssa natsaisi paremmin. Tämän kanssa tuli välillä sellainen tunne, että hän piti minua vähän... lapsena. Saatoin kyllä olla herkillä ja turhaan tulkita häntä näin vaikka olisikin ollut ihan mukava ihminen oikeasti.

Oli esim. kovin hämmästynyt kun foolihappoa olin osannut ottaa. ;) Ja käskytti sanomalla "Nyt kirjoitat sinne paperiin itsellesi niin ja näin..."
Ok, en kehdannut häntä nöyryyttää kieltäytymällä. Viimeksi ala-asteella joku opettaja on puhunut mulle siihen sävyyn :ROFLMAO: ja kertonut minkälaisia muistiinpanoja on syytä tehdä. ;)

Ja oli niin huolestunut kun kerroin lääkityksestäni, vaikka sanoin että sen sopivuus on tarkastettu lääkärin kanssa jo ennen yritystä ja varmistettu vielä teratologisesta tietopalvelusta plussan jälkeen. :X3: Että loppupeleissä jouduin häntä rauhoitella, kun hän ei ollut varma, onko se lääkitys ok. Sanoi, että sen sopivuus pitäisi varmistaa. Että mistähän meinasi sen varmistuksen nyt sitten vielä hakea? :cautious: Tuntui kyllä todella rasittavalta käydä tuollaisia keskusteluja. Ihan kuin olisin ollut hänelle jossain vastuussa. Noh, varmaan sitten jatkossa tulee fiksumpia käyntejä... Kai.

Ja anteeksi tämä avautuminen! On varmaan ihan hormoonien tekosia o_O
 
@MonaLisa33, ei kyllä kuulosta kovin kivalta neuvolakäynniltä. Olisi varmaan mennyt hermot multakin... Ja ihan ilman raskaushormoneitakin. ;) Jos sulla on mahdollisuus vaihtaa terkkaa, niin ehkä kannattaa - varsinkin, jos teillä on systeeminä, että sama terkka jatkaa sitten lapsen neuvolatätinä.

Eipä ole ultrakutsua kuulunut, höh. No, jospa edes tiistaina sitten, mutta toki harmittaa, että aika varmaan siirtyy koko ajan myöhäisemmäksi.
 
Heippa pitkästä aikaa! Oon kyllä kaikki käynyt lukemassa, mutta puhelimella on jotenkin niin mahdottoman tympeetä kirjoitella tänne.. :confused:

Me käytiin 2. päivä varhaisultrassa, jossa näkyi yksi oikean kokoinen alkio sykkivän sydämen kanssa :love: Sai kahta eri mittaa eri kuvista.. Toinen näytti silloin 7+0 ja toinen lähempää otettu 7+3. Seuraavana päivänä oli neuvolan ensimmäinen käynti, jossa terkka päätti ottaa lasketun ajan tuosta isommasta mitasta. Sen jollain laskurilla mulla olis ollut sillon jo 8+0, mutta se nyt ei mun vaihtelevan ja hieman pidemmän kierron kanssa varmastikaan pidä paikkaansa :)

Muutenkin ensimmäinen neuvolakäynti sujui mukavasti, en saanut saarnaa painosta, mitä aluksi hieman pelkäsin :whistle: Varattiin jo aika nt-ultraan, joka olis 3.2. :love: Seuraava neuvola sit vasta maaliskuun alussa.

Mun laskettu aika olisi siis tällä tietoa 17.8. eli sen vois muuttaa listaan :geek: Aluks muutenkin sekoilin päivissä ja laitoin kolme päivää myöhemmän, mitä piti :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: merin
Aargh, täällä taas iltapahoinvoinnin kourissa. Ajattelin mennä suihkussa käymään, jos se vähän helpottaisi, mutta eikös kissa ollut käynyt kylppärissä laatikolla ja jättänyt pökäleet peittämättä siihen päälle... :sick:

Täällä kovasti pohdittu nimiä tänään. Pojan nimestä taidetaan olla yksimielisiä, mutta tytön kohdalla ei ajatukset tällä hetkellä oikein kohtaa. Onneksi on vielä aikaa.
 
Heippa pitkästä aikaa! Oon kyllä kaikki käynyt lukemassa, mutta puhelimella on jotenkin niin mahdottoman tympeetä kirjoitella tänne.. :confused:

Me käytiin 2. päivä varhaisultrassa, jossa näkyi yksi oikean kokoinen alkio sykkivän sydämen kanssa :love: Sai kahta eri mittaa eri kuvista.. Toinen näytti silloin 7+0 ja toinen lähempää otettu 7+3. Seuraavana päivänä oli neuvolan ensimmäinen käynti, jossa terkka päätti ottaa lasketun ajan tuosta isommasta mitasta. Sen jollain laskurilla mulla olis ollut sillon jo 8+0, mutta se nyt ei mun vaihtelevan ja hieman pidemmän kierron kanssa varmastikaan pidä paikkaansa :)

Muutenkin ensimmäinen neuvolakäynti sujui mukavasti, en saanut saarnaa painosta, mitä aluksi hieman pelkäsin :whistle: Varattiin jo aika nt-ultraan, joka olis 3.2. :love: Seuraava neuvola sit vasta maaliskuun alussa.

Mun laskettu aika olisi siis tällä tietoa 17.8. eli sen vois muuttaa listaan :geek: Aluks muutenkin sekoilin päivissä ja laitoin kolme päivää myöhemmän, mitä piti :ROFLMAO:
Meillä sama La! Itsekkin täällä jännittelen ekaa neuvolakäynti (ja kaikkia muitakin) ylipainon takia. Se on jotenkin aina ollu itselle vaikee paikka, enkä oo yhtään sinut sen kanssa et joku punnitsee ja keskustelee mun painosta..
 
Mulla on kans ylipainoa ja oon kamppailu sen kanssa melkein koko ikäni välillä päässyt lähelle normaalipainoa esim. Ennen esikoista josta keräsinkin 20kg raskaus aikana sit ekat 10 kg hävis äkkiä jäi se 10kg ja sit kesän keskenmenon jälkeen on kertynyt lisää suruuni syöjä vissiin oon ja kun kaikki on niin hyvää ja kai toi kilpparivajis vaikuttaa
 
Onpas tämä ruokapolitiikka nyt hankalaa. Oltiin kylässä, ja yritin välttää kaikkea vähänkin epäilyttävää. Edes vihreää salaattia en ottanut, kun en tiennyt, oliko pesty ja miten hyvin. Mutta... vasta juotuani puoli kupillista teetä ilmeni, että siinä oli valkoisen teen lisäksi sitruunaruohoa, rosmariinia ja minttua. Sen jälkeen annoin kupin vaivihkaa miehelle. Luulin sen olevan jotain normaalia vihreää teetä, tuoksui lähinnä vihreälle jasmiiniteelle. Ja tietysti juuri nuo sitruunaruoho ja rosmariini näyttävät nimenomaan olevan raskausaikana kiellettyjä englanninkielisillä sivustoilla. :-( Toivottavasti tuo nyt rinnastuisi maustekäyttöön, mihin Suomessa ei ole rajoituksia.
 
Mä oon kans miettinyt noita tee-juttuja... Tykkäisin iltaisin juoda kamomillateetä, mut en tiedä saako? Siis ihan perus Liptonin uniteetä oon silloin tällöin juonut. Myös minttuteetä join, kun olin kipeä. Jotenkin tuntuu hassulta, että niistä kauheeta vaaraa saisi aiheutettua. Toki ymmärrän sellaiset itse uutetut yrttiteet ym. et niitä ei pystytä tarpeeksi tarkkailemaan, inkivääriteen ym. selkeästi kielletyt mut hassulta tuntuisi ruokakaupan pussiteetä vältellä. Toki litratolkulla nyt ei mitään tarvii juoda.
 
Minuakin ahdistaa ruokahommat, mutta suurin syy on se, että alkaa turhauttaa kovasti tämä jatkuva nälkä, närästys, huono olo ja vatsan sekaisin oleminen :cautious: Vähän väliä pitäisi olla syömässä jotain, ja joka kerta joutuu hakemalla hakemaan mikä sattuisi sillä kertaa menemään alas. Ja sitten saa jännätä miten maha mahtaa toimia :poop:Toivottavasti tämä helpottaisi pian :confused:

Mutta mukava kuulla taas hyviä ultrakuulumisia :) Pääsisipä pian itsekin. Ensi ma on neuvola, ja varmaankin saan silloin ultra-ajan (y) Nyt 9+0 :love:
 
@Hedvig Mä niin tiedän tuon tunteen. Välillä tuorekurkkukin maistuu pahalle. Hyvin harva lämmin ruoka on sellainen, mikä maistuu tai mitä voi edes vähän harkita. Syötän jämät aina miehelle, niin sillä varmaan vatsa kasvaa isommaksi kuin minulla :ROFLMAO:

Jännä, kun esikoista odottaessa aamuisin oksennus lensi todella voimakkaasti (nyt siis vain yökkäyttää), mutta aamun jälkeen pystyi normaalisti ja hyvällä ruokahalulla syömään lounaan ja muut päivän ateriat. Nyt ei pysty oikein edes napostelemaan ja koko päivän etoo :sick:
 
Täällä oireet loppuivat kuin seinään. Nyt sit jännittää onko kaikki ok. Menin vielä tyhmänä lukemaan keskeytyneistä keskenmenoista :cry::cry:

Perjantain neuvola. Yritän jaksaa sinne asti. Melkein toivois että tulis nyt oireet takaisin. Tilasin myös dopplerin...
 
Täällä oireet loppuivat kuin seinään. Nyt sit jännittää onko kaikki ok. Menin vielä tyhmänä lukemaan keskeytyneistä keskenmenoista :cry::cry:

Perjantain neuvola. Yritän jaksaa sinne asti. Melkein toivois että tulis nyt oireet takaisin. Tilasin myös dopplerin...
Ei se oireettomuus välttämättä tarkoita mitään :)
Mulla keskeytyneessä keskenmenossa alkoi vuoto ja se loppui sitten päivän päästä ja gynen tarkistuksen jälkeen aloin vuotaa uudestaan
 

Yhteistyössä